Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 23:04
Onderwerp: Homohuwelijk.
|
|
|
FREEK734 schreef: | Maar wat kunnen we daar concreet mee, Heb je Bijbelse voorbeelden of moeten we maar naar eigen licht en intuitie gaan handelen en leven? |
Ik verwijs je voor het gemak maar even naar andere bijdragen in dit topic, zoals woensdag geplaatst door Anna.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 30 augustus 2013, 23:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 23:03
|
|
|
[quote=FREEK734]
"goedkeurt noch uitvoert".... hoe weet je dat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 23:00
|
|
|
FREEK734 schreef: | Pardon, ik vind dat het in de huidige maatschappij van veel meer moed getuigt om homosexualiteit als ZONDE te blijven benoemen. En misschien ook wel hier, gezien de vileine heftigheid die hier tentoongespreid wordt. De bewijsteksten in de Bijbel die homofilie veroordelen zijn m.i. overduidelijk. Indien gewenst kan ik ze wel even opzoeken....
Het grote probleem is dat mensen zich niet door (Bijbelse) feiten laten corrigeren, maar er van alles bijverzinnen om het gewenste standpunt te kunnen blijven aanhangen. En dat doen zowel 'voor' als 'tegenstanders'.
Wat betreft de zogenaamde diepere betekenis van het NT die de letterknechten niet zouden verstaan (krasse veroordeling, al geldt het idd wel voor letterknechten), Jezus eindigt in het geval van de overspelige vrouw met te zeggen ZONDIG NIET MEER, Hij keurde de zondige levenswijze van de vrouw dus beslist niet goed. Ik ben van mening dat de diepere laag hierin is, dat Hij dit ook tegen een praktiserende homosexueel zou kunnen zeggen.
De grote vraag is in hoeverre we de Bijbel voor Gods Woord aanvaarden. Indien niet voor 100%, dan maar shoppen naar eigen inzichten? |
Zou het ? Om eerlijk te zijn ben ik gepokt en gemazeld in het gedachtegoed wat jij hier aanhaalt.. en ik heb er niet veel liefde van geleerd. Sinds ik zelf ontdekt en ervaren heb hoe ongelooflijk trouw God is in elke omstandigheid, wat een echte Vriend Jezus is... ben ik de mening toegedaan dat het soms heel anders is als wij tot dan toe verstaan hebben en overgenomen uit "de leer".
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 30 augustus 2013, 23:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 22:50
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Dit is de ware geest van een Christen die ten diepste begrijpt wat het betekent Christus te volgen. De moed om dit te schrijven en zo te leven en het diepe meegevoel met het lijden van homo's en lesbo's die Christen zijn, door Thomas vind ik een bemoediging voor ons allemaal. Ook de bijdragen van Jans en Jol spreken van die moed.
Het is goed om hem openlijk bij te vallen en daarmee hem en degenen om wie dit gaat te ondersteunen. En voor degenen die nog steeds aan de letter van de Bijbel vasthouden en voorbijgaan aan de dieperliggende betekenis van het Nieuwe Testament, Het Nieuwe Verbond: denk er nog eens goed over na wat Jezus vraagt van Zijn volgelingen. Probeer te bevatten wat dat impliceert. |
Het is goed om deze boodschap bij te vallen. Ik denk dat het nog verder gaat behalve dit: quote Thomas: net zo lang tot we deze mensen als gelijkwaardige christenen behandelen en ze zich thuis mogen voelen bij gelovigen en in het geloof dat ook hen zalig maakt namelijk dat wij net zo goed ons thuis mogen voelen bij onze anders geaarde medegelovige. Thuiskomen bij elkaar en zo Gods gezin vormen waar ieder zich veilig voelt en onvoorwaardelijk geaccepteerd. In die veiligheid kunnen we ons als we kwetsbaar zijn juist daarin beschermd voelen en weten we ook dat we elkaar niet af zullen vallen.
"Zolang" moeten we doorgaan voor gelijkwaardigheid en gerechtigheid. I have a dream van M.L. King schiet me te binnen... ik denk dat het die strijd opnieuw is... waar mensen in Gods heilige naam, mensen van een andere huidskleur ijskoud afwezen als duivelsgebroed en minderwaardig... zolang er overeenkomstige kwesties zijn is het "Uw koninkrijk kome" een droom waar het gaat om het verwezenlijken NU.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 30 augustus 2013, 22:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 21:41
|
|
|
THOMAS968 schreef: | In geen geval en zeker niet op basis hiervan. Zolang er nog mensen bestaan met een andersgeschapene geaardheid, zolang er nog medegelovigen zijn die ze buitensluiten en veroordelen, zolang er nog christelijke en islamitische potenrammers zijn, zolang er nog mensen zijn die namens God sprekend mijn andersgeaarde broeders en zusters in Christus de grond in trappen en beweren in liefde te handelen, gaat het door, net zo lang tot we deze mensen als gelijkwaardige christenen behandelen en ze zich thuis mogen voelen bij gelovigen en in het geloof dat ook hen zalig maakt.
Thomas, Christus stierf ook voor de fundamentalisten maar was het niet met ze eens. |
Hier zeg ik amen op.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 08:12
Onderwerp: Heilige Geest
|
|
|
CHATULIEM368 schreef: | Ik kan me niet voorstellen dat mensen de meest vreselijke dingen zeggen namens de Geest. Misschien heeft dat ook te maken met je eigen houding naar de evangelische beweging. En je vraag waarom het niet zo bij de refo-beweging voorkomt, is ook niet helemaal juist, we zien een duidelijke toenadering van beide stromingen. Het verbaast mij, maar in de refo kerken wordt even goed uit opwekking gezongen. Het zou fijn zijn als je de evangelische gemeentes met hetzelfde respect behandeld zouden kunnen worden als dat men van ons verwacht. |
Het is een wat idealistische cq naïeve voorstelling die hier gemaakt wordt. Mensen blijven mensen en kunnen idd vreselijke dingen zeggen in naam van God en zgn namens de Geest. Zeker als zij hun eigen zin willen doordrijven. Hoe maakt men zelf onderscheid wanneer men spreekt namens Hem en ten tweede: hoe brengt men het zodanig dat de ander de ruimte heeft om dit te toetsen. Daarbij is relatie een voornaam punt en ik blijf het zeggen: karakter.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 30 augustus 2013, 08:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 11:16
Onderwerp: Het Nieuwsch hoekje
|
|
|
CHATULIEM368 schreef: | ff serieus, als je een nieuwe relatie krijgt, wat verwacht je dan van een man? Ik denk dat het weinig aantrekkelijk is voor een man in zo'n relatie te stappen. Ik zou me in elk geval een marionet voelen.... |
Ach onderzoek alle dingen en behoudt het goede hé, het is gewoon een boek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 augustus 2013, 21:23
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ANNA415 schreef: | ze zitten op grote bulldozers de riolering uit te graven. |
Highly romantic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 augustus 2013, 16:37
Onderwerp: Het Nieuwsch hoekje
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik las vandaag in de Trouw dat de vader van de vrouw die zich verkiesbaar stelde voor voorzitter van de SGP in Vlissingen sprak: ach, beter iemand dan helemaal niemand...........
Zo'n man zou eens trots op zijn dochter moeten zijn en misschien bovenstaande eens lezen..... |
Ik heb leesvoer voor deze man: vrouwen zijn gewoon beter.. van Ute Ehrhardt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 augustus 2013, 16:35
Onderwerp: Daten
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je vergeet het belangrijkste te melden? Wie is de gelukkige? Kennen we haar......
|
Plus de vermelding: we zijn niet nieuwsgierig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 augustus 2013, 21:41
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Dat was dubbel op.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 25 augustus 2013, 22:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 augustus 2013, 21:35
|
|
|
KLUS667 schreef: | Euh... J&J, jullie zijn toch samen op vakantie? Of is dit jullie manier van communiceren Geen goede oefening voor als je nog eens een man aan de haak slaat |
oefening?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 augustus 2013, 19:48
|
|
|
Kasteel Hoensbroek van binnen gezien en zoveel waterlelies tegelijk in het water van het kasteel, wow..
Daarna Feijenoord per ongeluk zien winnen..
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 25 augustus 2013, 19:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 augustus 2013, 08:28
|
|
|
Shanita. Ik vraag me af waarom je steeds meent te moeten uitleggen en ook dat terwijl er wat aan Nicky wordt gevraagd. We blijven hierdoor ook steeds oft topic.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 25 augustus 2013, 08:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 augustus 2013, 23:47
|
|
|
Ik denk dat er een hoop wordt in en bijgevuld en op elkaar wordt geplakt puur vanuit persoonlijke frustraties. En dan ook nog met misbruik van de term liefde.
On topic dus maar. Daten...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 24 augustus 2013, 23:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 augustus 2013, 22:29
|
|
|
SHANITA130 schreef: | .....
Klojo.....
......lekker belangrijk so to speak.....
heel onschuldig woord.
Net als kluns oid.
Kunnen we niet on topic blijven ipv ons vast te bijten aan een klein woordje |
Je leest mijn vraag aan Nicky niet echt goed... Het gaat uiteindelijk niet om het woord(je) idd... Wat niet zo onschuldig is als het lijkt maar naar mijn gevoel een lading dekt. En kennelijk meermalen genoemd wordt om iIets te duiden.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 24 augustus 2013, 22:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 augustus 2013, 21:05
|
|
|
NICKY029 schreef: | Fijn te zien dat er mensen zijn die wel liefde vol kunnen denken en zijn. God vind komaf opleidingen enz niet belangrijk!! Hij kijkt naar het hart! Wie je bent, WAT je denkt en wat je doet voor Hem (je medemens) belangrijk. Maar bovenal de LIEFDE voor elkander.
Het zou wat zijn, als je hbo heby en er gebeurd iets (tia) enz, en je word bij het grof vuil gezet! omdat je iets niet snapt
Vandaag nog iemand gesproken , conducteur, die kon een klant niet begrijpen! ik wel.
IK kon het hem niet uitgelegd krijgen, de klant ook niet.
En deze dame had toch echt een diploma, ze was sociaal werkster. Ook zij kon het niet uitgelegd krijgen.
Ja wie is er nu een klojo. |
Het is off topic maar ik wil je goed begrijpen.. bedoel je nu dat jij zegt dat iemand jouw uitleg plus die van een hoger opgeleide niet begrijpen kon en dus in jouw beleving een is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 augustus 2013, 20:35
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Heeft iemand nog ervaringen met daten? |
Zie Roelandes en mijn vorige reactie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 augustus 2013, 19:40
|
|
|
ROLF230 schreef: | Alles goed en wel.
Iemand nog ervaringen met daten? |
Ja
Verschillende niveau's ook nog
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 augustus 2013, 23:03
|
|
|
JANS221 schreef: | Pfff.....en die heb je dan ook nog op elk niveau? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 augustus 2013, 22:52
|
|
|
ROLF230 schreef: | Misschien geeft dit enige opheldering:
klojo is 1 maal gevonden als trefwoord: klojo (zn): domkop, klootzak, kluns, sufferd, zak
klojo is 4 maal gevonden als synoniem van een ander trefwoord: oen (zn) : boerenlul, domkop, domoor, druiloor, ezel, ezelsveulen, klojo, kluns, onnozelaar, steenezel, stommeling, stommerd, stommerik, sufferd, sukkel, sul, uil, uilskuiken, weetniet idioot (zn) : botterik, debiel, ezel, hansworst, imbeciel, klojo, klootzak, lijpkikker, stommeling, stommerik, sufferd, sukkel, uilskuiken, zakkenwasser ezel (zn) : domkop, domoor, druiloor, ezelsveulen, klojo, kluns, oen, onnozelaar, stommeling, stommerd, sufferd, sukkel, uilskuiken kluns (zn) : klojo, klungel, klungelaar, knoeier, oen, sufferd, sukkel, sul, uilskuiken |
heel verhelderend! Thanks.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 augustus 2013, 20:27
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ANNA415 schreef: | Koud hier |
Waar?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 augustus 2013, 20:25
|
|
|
NICKY029 schreef: | En dan is het nog steeds zo dat het niks zegt over wie je bent!
Elk nivo kan een vervelende klojo zijn. |
Ik begrijp je niet. Wie zegt er waar dat het iets zegt over de persoon zelf? Ik zie alleen jou waardeoordelen afgeven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 augustus 2013, 15:12
|
|
|
Na een rit van gevoelsniveau 2dagen gestrand op een heet terras in zuid Limburg.. 29 graden.. da's pas lekker.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 augustus 2013, 15:05
|
|
|
LOL
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 augustus 2013, 11:06
|
|
|
Regen tentje moet opgerold...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 augustus 2013, 07:34
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | Ik heb een mbo papiertje enkel en alleen omdat mijn ouders geen geld hadden om door te leren. Maar onlangs getest en hoog begaafd bevonden. Maar dit zegt niks over wie ik als persoon ben ... |
Dat klopt helemaal. Laat ik het erop houden dat opleidingsniveau een indicatie kan geven wb aandachtspunt en ook niet meteen een belemmering hoeft te betekenen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 18:48
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Sorry, nog even wat toegevoegd.
Komt er op neer: ik vind het niet, dat iemand met lbo geen gesprek op niveau/van hetzelfde niveau zou kunnen voeren met iemand met universiteit....
Ja, hij kan niet mee praten over het onderwerp en vakgebied van de studie, nee, dat niet.
Maar ik vind het niet juist om dat met 'niveau' aan te duiden, omdat niveau ook andere betekenissen heeft, zoals waarde en kwaliteit.
Ben het gewoon eens met Nicky in deze.
Mazzeltjes! |
Om het op persoonlijk vlak te trekken is m.i. een denkfout. Ja je kunt met elkaar verschillen van niveau en een gesprek aan gaan maar als je spreekt van levenspartners en op langere termijn het gesprek gaande te houden is enige overeenkomst qua niveau wel gewenst.
|
|
Naar boven |
|
|