Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 21:20
Onderwerp: Naar de hemel?
|
|
|
MARIANNE866 schreef: | ehhh ik kan direct ff bellen hoor vast geen probleem zal ik het morgen eerst eens aan de domi vragen dan heb ik misschien op z'n vroegst morgen antwoordt... |
Hihi... hij zal wel denken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 21:12
|
|
|
MARIANNE866 schreef: | ik vind het wel mooi om er zo eens met elkaar over te "bomen" zal de vraag eens meenemen als ik weer op bijbelcursus ga (duurt even hoor september starten we weer)
Marianne |
Goed idee! Kweenie of we wel zolang kunnen wachten
Kun je niet zeggen dat het om noodgeval gaat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 21:00
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Context in deze is inderdaad enorm belangrijk, en ik ben het met Marianne eens dat Jezus op dat moment inderdaad de enige zou gaan zijn die van de hemel kwam, en er ook weer naar terug ging. Jezus geeft hier volgens mij ook heel duidelijk aan dat niemand wedergeboren is tenzij gedoopt, en dat die doop, de wedergeboorte, essentieel zijn om behouden te zijn, en dus in de hemel terecht te komen. Die uitstorting van de heilige geest kon pas plaats gaan hebben na de dood van Jezus. Persoonlijk haal ik er uit dat pas toen Jezus voor ons aan het kruis gestorven was en de dood overwonnen had, een ieder die zich had laten dopen door Jezus als wel Johannes en stierf, in de hemel terecht kwam. Voor die tijd zou dit dus niet het geval geweest moeten zijn.
15 opdat iedereen die gelooft, in hem eeuwig leven heeft. 16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. 17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon. Jezus is dus de enige weg naar God, en naar mijn interpretatie dus ook de enige weg naar de hemel...
Ik vond dit stukje nog:
Er zijn meerdere bijbelteksten die in deze richting wijzen. Bijvoorbeeld de geschiedenis van de rijke man en de arme Lazarus: ‘De bedelaar stierf en werd door de engelen gedragen in de schoot van Abraham' (Luk. 16:22). Ook wat Jezus aan het kruis tegen de moordenaar zegt, ligt in deze lijn: ‘Heden zult gij met Mij in het paradijs zijn' (Luk. 23:43). Tegelijkertijd geloven we dat we pas na de wederkomst van Christus een verheerlijkt lichaam zullen ontvangen (1 Kor. 15:22-23). Kortom, na je sterven kom je direct in de hemel, maar nog niet met een verheerlijkt lichaam.
www.hgjb.nl
|
Helaas klopt het volgens mij niet. Er zijn voor zover ik weet zeker 2 mensen ten hemel gevaren vóór Jezus; namelijk Henoch en Elia. En waarschijnlijk ook Mozes; dat is dan de derde. Of zij een verheerlijkt lichaam kregen weten we natuurlijk niet. Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand in dit, aan bederf onderhevige, lichaam de hemel ingaat.
Ik bedacht me ook dat je het zou kunnen interpreteren dat Jezus de enige is geweest die ten hemel is opgevaren op 'eigen kracht'. Zijn voorgangers werden door God opgenomen. Maar dan blijft nog het tijdsaspect: Jezus spreekt niet in de toekomende tijd, maar in de verleden tijd. Hij zou dan vóór zijn lijden en sterven al eens naar de hemel moeten zijn opgevaren???
Lastige kwestie... Ik heb het gevoel dat hier iets gezegd wordt waar alleen Jezus en Nicodemus en wellicht hun tijdgenoten, de bedoeling van kennen. Dat wij essentiële informatie missen waardoor we niet weten waarover het gaat.
Maar ja... dat zijn allemaal speculaaaasies hé
GrZing!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zaterdag 26 juni 2010, 21:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 08:48
Onderwerp: een helpende hand(CM klusdag)
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Alleen had deze teckel geen kop , geen pootjes en geen staart |
Die had Grace in de soep gedaan? In plaats van ballen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 08:33
Onderwerp: Vaderdag
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Toch vind ik dat nog steeds ergens wel moeilijk hoor Eva, God heeft het zo anders bedoeld; maar het beeld dat ik altijd van een vader had was zo anders dan het bedoeld is... pas sinds een paar jaar zie ik hoe ouders/ volwassenen met hun kinderen omgaan... soms is dat zo leuk... en ik verbaasde me daar echt over... sinds die tijd leer ik meer en meer hoe het wel bedoeld is en kan ik ook meer en meer genieten wanneer ik kinderen ook zie genieten... Onbewust ga je toch een link met God leggen en dan krijg je een wel heel verkeerd beeld als je in de bijbel leest over een Hemelse Vader.
Ikzelf gebruik nog steeds liever het beeld van een bruid met zijn bruidegom... ! |
Hoi Sus; hierin wil ik je graag bemoedigen. Ik herken wat je schrijft, en de laatste tijd leer ik steeds meer wat het betekent om een Vader te hebben. Het kost idd wel tijd ja. Maar God is zooo liefdevol. Hij verbaast mij af en toe met zijn ingrepen in mijn leven; Hij weet wat ik nodig heb. Hij is uitermate geïnteresseerd in de miniemste details van mijn leven. En Hij komt voor mij op als een echte Vader. Ik weet zeker dat Hij dat ook in jouw leven wil doen.
GrZing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 19:15
Onderwerp: perfecte man
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | In de ochtendspits ..... |
Zeker nooit in Siberië geweest?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 18:47
Onderwerp: uitverkiezing
|
|
|
DAVID923 schreef: | @ zing;
Ok ik zal proberen kort en zo min mogenlijk theologisch te antwoorden zonder Bijbel teksten (maar wel voorbeelden)
Waarom je afvragen wat er zou gebeuren als de discipelen er niet waren, maar dat stond volgens de Bijbel al vast voor de grondvesting van de aarde, zo zegt paulus ook dat het plan wat god voor hem had ookal klaar lag, zie ook zijn bekering, dat was echt niet van de kant van paulus.
Je had het over de aanname van die vrouw, die met de kruimels genoegen nam, maar dat ging niet op redding, of aanname als kind, maar genezing, ze deed voorbede. (zeg niet dat ze uiteindelijk niet gered is, maar je zei aanname waar het er niet bij die tekst staat)
vriendelijke groet. |
Ik heb er liever wel bijbelteksten bij want daar heb ik het meeste vertrouwen in hé. (bijbelteksten zijn bij mij geen synoniem van theologie.)
Jij zegt dat voor de grondvesting der aarde al een en ander vastlag. Ja natuurlijk; want God had een PLAN. En dan liggen dingen vast ja. Wat is hier erg aan? Gelukkig maar, want anders waren we aan onszelf overgeleverd. De apostelen hadden 'nee' kunnen zeggen.... Eva had ook 'nee' tegen de slang kunnen zeggen... God laat ons de keus.
Wat die Kananese vrouw betreft heb je gelijk dat zij voorbede deed voor haar dochter die 'deerlijk van de duivel bezeten was'. Jezus zegt tegen haar dat Hij slechts gezonden is tot de "verloren schapen van Israël". Vanwege het geloof van de vrouw wordt haar dochter genezen / bevrijd. Het gaat hier mss niet expliciet over eeuwige redding, maar het principe is hetzelfde. Op meerdere plaatsen in de bijbel staat dat, hoewel Israël het uitverkoren volk van God is, deze uitverkiezing tot doel heeft dat de gehele mensheid door Israël gezegend wordt. En zo zie ik eigenlijk de uitverkiezing; God kiest mensen uit op basis van zijn voorkennis met als doel dat zij meewerken met God om anderen te bereiken. Zodra je gered bent geldt namelijk het zendingsbevel: die 2 zijn onafscheidelijk. (Paulus is hier een mooi voorbeeld van.)
Ik geloof niet dat God een aantal mensen uitkiest om gered te worden en de rest, na-na-na-naaaa-na..... heeft gewoon pech gehad. Dat staat haaks op de bijbel.
GrZing!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op vrijdag 25 juni 2010, 18:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 16:16
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Het is duidelijk dat hij niet de ideale man is, je gaat slapen terwijl hij naast je zit ...... |
Ik heb het over de Trans Siberië Express....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 16:03
|
|
|
DAVID923 schreef: | @zinga, lees eens The Reformed Doctrine of Predestination (1932) ISBN 978-0-87552-112-1 van Loraine Boettner
erg goed, en heeft met echt als hardcore evanglische/arminiaan aan het denken gezet, met directe Bijbelse verwijzingen, maar ook goede argumenten.
Verder ben ik het met je eens dat de vrije wil en verantwoordelijkheid wel eens onder het tapijt word geveegt, onder het mom; van Rom 9:
19 Gij zult nu tot mij zeggen: Wat heeft Hij dan nog aan te merken? Want wie wederstaat zijn wil? 20 Maar gij, o mens! wie zijt gij, dat gij God zoudt tegenspreken?
Dat is mij ook te kort door de bocht, maar aan de andere kant worden wel velen directe Bijbelse principes en teksten aan de kant geschoven door het andere kamp.
Voor een eerlijke discussie moet je echt proberen je los te maken van je vooronderstellingen en alles Bijbels toetsen. geen one-liners of je gevoel laten spreken, hoe jij denkt dat god zou moeten zijn en handelen om Hem rechtvaardig te maken in onze ogen.(zeg niet dat jij dat doet zinga, maar was een algemene oproep) |
Dank je David voor de boekentip, maar ik denk niet dat ik em ga lezen; die hardcore theologische discussies trekken mij niet zo
Eerlijk gezegd begrijp ik het probleem rond de uitverkiezing niet zo. Als God niemand had uitverkoren dan was er volgens mij van zijn hele reddingsplan niets terecht gekomen. God had al vroeg zijn reddingsplan klaar, maar de mensheid stond zogezegd niet te 'wachten in rijen van 3' om hieraan deel te nemen.
Uit Psalm 14: 2-3 maak ik op dat de mens niet naar God op zoek is en liever niet gered wil worden. "De Here ziet neder uit de hemel op de mensenkinderen, om te zien, of er een verstandig is, een, die God zoekt. Allen zijn zij afgeweken, tezamen ontaard; er is niemand die goed doet, zelfs niet een."
Dus koos God iemand uit om een verbond mee te sluiten (Abraham) en om hem tot een groot volk te maken. Via dit volk verkoos God zichzelf en zijn reddingsplan aan de wereld bekend te maken. God koos een vrouw uit om de Messias ter wereld te brengen en Jezus koos 12 discipelen uit om het reddingsplan van God bekend te maken aan de mensen. (Soms denk ik weleens; als Jezus geen discipelen had uitgekozen; zou dan ooit iemand hebben geweten wat Hij voor ons heeft gedaan?!)
Als God geen mensen zou uitverkiezen om mee te werken aan zijn reddingsplan zou er dan ooit nog wat van de mensheid terechtgekomen zijn?
En God kiest denk ik nog steeds mensen uit om mee te werken aan zijn werk hier op aarde. Maar dat ontslaat ons niet van onze eigen verantwoordelijkheid. Daarnaast staat nergens dat God mensen die bij Hem willen horen afwijst; integendeel. (Lees bijv. over de Kananese vrouw; Jezus wijst haar in 1e instantie af omdat zij geen Israëliet is (en dus niet bij het uitverkoren volk behoort), maar zij neemt genoegen met de 'kruimels' omdat zij gelooft en daarom neemt Jezus haar aan.)
Verder denk ik dat de gelovigen misschien wel meer verantwoordelijkheid hebben dan wij (willen) beseffen. Namelijk met onze voorbede voor het behoud van onze ongelovige medemens. Er staat dat het gebed van de rechtvaardige veel vermag. Denk bijv. ook aan de voorbede van Abraham voor Lot toen God de verwoesting van Sodom en Gomorra aankondigde...
Kortom, ik zie de 'uitverkiezing' vooral als een noodzakelijke manier van werken van God omdat Hij de mensheid bij wijze van spreken 'tegen wil en dank bij de kladden moest grijpen...'
Mss een beetje ontheologische benadering, maar da's dan mijn praktische aard
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 15:22
|
|
|
HARALD285 schreef: | Kunnen wij mensen zelf een stukje van God's zaligheid verdienen? Rom 3:27-30 Kunnen wij ons dan nog ergens op laten voorstaan? Dat is uitgesloten. En door welke wet komt dat? Door de wet die eist dat u hem naleeft? Nee, door de wet die eist dat u gelooft. Ik heb u er immers op gewezen dat een mens wordt vrijgesproken door te geloven, en niet door de wet na te leven. Is God soms alleen de God van de Joden en niet die van de heidenen? Zeker ook die van de heidenen, want er is maar één God, en hij zal zowel besnedenen als onbesnedenen op grond van hun geloof als rechtvaardigen aannemen. |
Nee; wij kunnen niets van God verdienen, maar wij worden zoals in bovenstaande tekst staat: gerechtvaardigd door het geloof[. En geloven in de bijbel betekent meer dan 'denken dat God bestaat'... Geloven betekent ook vertrouwen. En als je vertrouwt in / op iemand dan heeft dat consequenties voor je daden. Als je er een goddeloze levensstijl op nahoudt dan kun je wel beweren te geloven in God, maar de praktijk van je leven wijst anders uit.
God eist van ons dat wij geloven. Zijn genade is geheel 'gratis' (omdat Jezus al heeft betaald), maar wij moeten het wel aannemen. En dat is de verantwoordelijkheid die God aan de mens gegeven heeft.
GrZing!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op vrijdag 25 juni 2010, 15:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 07:42
|
|
|
De perfecte man...
... heeft een plaatsje in de trein voor mij vrijgehouden in de ochtendspits; ... haalt met een breeede glimlach zijn tas, laptop en rugzak van de stoel naast hem af; ... heeft een station eerder al een cappucino voor mij gehaald; ... zit aan het gangpad en houdt de linkerkant van mijn krantje vast; ... heeft geen ochtendhumeur en wenst mij een stralende dag toe; ... maakt mij wakker als ik de trein uitmoet...
GrZing!
Oh ja; hij is óók knap en gespierd en stoer en....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 07:34
|
|
|
HARALD285 schreef: | Het was meer een ander soort vergelijking van God's selectie waarbij de persoonlijke verantwoordelijkheid van de mens er niet toe doet. Het gaat daarbij ook niet waar de boeken over gaan, het gaat om de keuze. Dat is wat belangrijk is in God's selectie, de keuze. |
Ja, dat begrijp ik. Maar de bijbelse voorbeelden laten nu juist heel duidelijk wèl de menselijke verantwoordelijkheid zien. Die mag je toch niet zomaar aan de kant schuiven?
Voor mij gaat de bijbel boven alles....
GrZing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 23:05
|
|
|
HARALD285 schreef: | Je zou God's selectie ook kunnen vergelijken met het uitzoeken van een boek over paddenstoelen in de boekenwinkel, er zijn 100 boeken over paddenstoelen, maar je koopt dat ene boek, die andere boeken zijn niet slechter dan dat ene boek, maar jij kiest dat ene boek omdat jij dat boek wil. |
Sorry, maar deze vergelijking snap ik niet zo. Waarom zou je Gods uitverkiezing moeten vergelijken met een boek over paddestoelen????
Reageer je op mijn eerdere post; want die link ontgaat me eigenlijk.
GrZing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 21:43
|
|
|
HENK710 schreef: | Toch is er sprake van selectie bij God. Denk aan de bokken en de geiten, de dwaze en wijze maagden, twee die op het land zijn waarvan er 1 weggenomen wordt etc etc.
De selectie vindt plaats op basis van Gods genade, niet zozeer vanwege individuele klasse van de spelers. Het is dus Gods kwaliteit die bovenaan staat! |
In de door jouw genoemde voorbeelden vindt de selectie volgens mij juist wel plaats op basis van de 'klasse van de spelers'.
De bokken en de geiten: Want Ik heb honger geleden en gij hebt Mij te eten gegeven. Ik heb dorst geleden en gij hebt Mij te drinken gegeven, Ik ben een vreemdeling geweest en gij hebt Mij gehuisvest, naakt en gij hebt Mij gekleed, ziek en gij hebt Mij bezocht; Ik ben in de gevangenis geweest en gij zijt tot Mij gekomen. (Matth.25:35 ev)
de 10 maagden: 5 waren zo wijs om extra olie mee te nemen. (Matth. 25: 1)
2 personen waarvan er 1 wordt aangenomen: Daarvóór staat vermeld: Ieder, die zijn leven zal trachten te behouden, die zal het verliezen, maar ieder, die het verliezen zal, die zal het vernieuwen. (Lucas 17: 33)
Dit vind ik juist meer voorbeelden die de persoonlijke verantwoordelijkheid van de mens benadrukken.
GrZing!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op donderdag 24 juni 2010, 21:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 07:22
Onderwerp: de niet perfecte man/vrouw
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | we schrijven nu al enige tijd wat dingen in t onderwerp ..... de perfecte man en of de perfecte vrouw.
maar nu het volgende:
van welke dingen knap jij direct af? Welke dingen zijn echt van die dingen waarom jij niet met die ander zou kunnen omgaan?
(en dat scheten laten en boeren hoeven jullie niet neer te zetten.....staat er alvast) |
Mannen zonder humor... daar kan ik echt niet mee omgaan.
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 juni 2010, 21:26
Onderwerp: waar kijk jij naar uit?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Nou moe en dat zegt mijn favoriete Drent??? |
Maak je niet dik Le... Ik las net op een ander topic dat er alleen vreemde mannen op cm zitten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 juni 2010, 20:56
Onderwerp: liefde is
|
|
|
CARIN303 schreef: | haha, ineens wordt dit gedichtje een stuk minder romantisch...... |
Hihi, tja... sorry
Ik heb er voorlopig weer ff genoeg van
(dat kleffe gedoe in de trein ook: mos verboden worden!)
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 juni 2010, 20:48
Onderwerp: liefde en opleidingsniveau
|
|
|
Opleiding zegt denk ik lang niet alles; zeer intelligente mensen kunnen idd door omstandigheden geen (afgemaakte) opleiding hebben, terwijl anderen met veel pijn en moeite doorstuderen. Toch denk ik dat het voor het wederzijds begrip belangrijk is om iig enigszins op dezelfde golflengte te zitten.
GrZ
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 juni 2010, 20:32
Onderwerp: liefde is
|
|
|
CARIN303 schreef: | Dit las ik op het internet ;
Als elk zoentje een bloemetje zou zijn Dan zou jouw smoeltje een volkstuintje zijn.
Lief hè
*auteur onbekend * |
Da's vast geschreven door die knul vandaag tegenover mij in de trein. Kon niet van zn vriendin afblijven. En een herrie dat ie dr bijmaakte! Kledder, smmmok flats flodder...!
Mijn walkman was er niet tegen opgewassen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 juni 2010, 20:11
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
Sjonge wat een weertje...
Zal ik mijn winterkleding opbergen of is dat weer te voorbarig??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 20:44
Onderwerp: Als er nu eens geen hel was....
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Sommige reacties zijn me te theologisch van aard. Gaat me niet om wat je gelooft, maar veel meer om hoe je het beleeft. Als ik zelf weet dat ergens geen straf op staat heb ik de neiging het gewoon te doen. Ben ik de enige?
Wat ik ook merk, is dat angst een beperkte houdbaarheid heeft. Je kunt mensen voortdurend angst aanpraten, maar uiteindelijk zullen ze er niet meer naar luisteren.
Maar dat het evangelie van de angst wordt nog steeds gepredikt, zij het in de vorm van de hel, zij het in de vorm van de eindtijd. En deze bijdragen mis ik gewoon. Het is me nog teveel van: zo zou het moeten zijn, terwijl niet de nadruk ligt op: zo is het bij mij.... |
Ik vind dat bij de evangelieverkondiging de nadruk moet liggen op de goede boodschap van Jezus die ons van de (straf op de) zonde heeft bevrijd. Alleen zie ik niet zo goed hoe je de hel helemaal buiten beschouwing zou kunnen laten; dat is tenslotte waarvan wij door ons geloof in Hem gered zijn. Dit zie je in de evangelieprediking in Handelingen ook wel terug. De apostelen laten er geen twijfel over bestaan dat deze wereld geoordeeld wordt, hoewel ze niet uitwijden over de hel.
De manier waarop in sommige gemeenten de nadruk wordt gelegd op het leven hier en nu "God wil dat je gelukkig bent" vind ik ook niet helemaal juist. Jezus kwam eerst en vooral om ons te redden van de eeuwige ondergang. Zijn Koninkrijk "is niet van deze wereld".
Ik heb eens iemand gekend die is gaan geloven uit angst om naar de hel te gaan. Later is dit gelukkig bijgetrokken. Wellicht verdient zo'n bekering geen schoonheidsprijs, maar het bleek wel effectief; de hel is een realiteit. Ik ben er geweest en ik gun het mijn ergste vijanden niet (en die heb ik). Door mijn ervaring ben ik radicaler geworden omdat ik beter besef wat er op het spel staat. En het heeft me bewuster gemaakt van de liefde van Jezus en het enorme offer dat Hij voor ons heeft gebracht.
GrZing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 20:54
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Dit vond ik op internet, misschien kun je er iets mee! Succes!
Wat zoekt een man
Mannen zoeken liefde. Mannen geven graag liefde en vinden het fijn te ontdekken dat er ook van hen gehouden wordt. Een probleem voor veel mannen is alleen dat veel vrouwen op hen overkomen als hartstochtelijk maar koel. Het blijkt voor de meeste mannen niet eenvoudig een liefdevolle vrouw te vinden. Het valt dan ook op dat mannen maar blijven proberen en aandringen zodra ze het idee hebben hun droomvrouw gevonden te hebben.
Mannen zoeken waardering. Mannen voelen zich gesterkt door een vrouw die waardeert wat hij doet en dat ook uitspreekt. Er is voor een man weinig dat hem beter doet dan een vrouw die vol lof over hem spreekt en trots is op hem.
Mannen zoeken een aantrekkelijke vrouw. Vrouwen vinden mannen in deze maar oppervlakkige wezens. Het draait tenslotte toch niet alleen om het uiterlijk? Dat klopt. Wanneer mannen zeggen dat ze een vrouw willen die aantrekkelijk is, wil dat niet zeggen dat ze absoluut het uiterlijk moet hebben van een supermodel. Mannen zijn trots als ze een vriendin hebben die zowel lichamelijk als geestelijk uitstekend voor zichzelf zorgt en die weet hoe ze zich kleden moet.
Mannen zoeken een betrouwbare vrouw. Iemand die ze durven vertrouwen. Iemand waar ze zonder bij na te denken wat aan kunnen overlaten. Teveel vrouwen worden niet betrouwbaar genoeg bevonden en het vertrouwen is in sommige gevallen helemaal ver te zoeken. Mannen zijn dan ook wel eens wat te voorzichtig en misschien zelfs wel achterdochtig. Die kus op dat feestje die niets te betekenen had. Het geflirt met die leuke barman dat geen naam mag hebben. En wat dacht je van die net wat te inninge knuffel met die goede vriend. Mannen kunnen slecht tegen een vrouw waarvan ze alleen al het gevoel hebben dat ze haar niet volledig kunnen vertrouwen. Dus zal hij blijven zoeken naar iemand die hem dat gevoel wel geeft. Ondertussen zal hij jou waarschijnlijk nooit vertellen dat ie je niet volledig vertrouwt.
Mannen willen huiselijkheid. Elke man wil uiteindelijk een thuis en een vrouw die dat met hem delen wil. En dan vooral met een vrouw die beschikt over een rijk sociaal leven. Dit geeft hem de zekerheid dat het hem niet zal ontbreken aan een goed sociaal leven. Vrouwen zijn nu eenmaal beter in het socialiseren. Dat beseffen mannen maar al te goed. Mannen zoeken een vrouw die rust en vriendelijkheid uitstraalt op een vrouwelijke manier. Een vrouw die dit in zich heeft zal een goede moeder zijn voor hun kinderen, en dat maakt haar zeer aantrekkelijk. Vrouwen willen nog wel eens te gespannen overkomen of maken zich in de ogen van mannen veel te druk over pietluttigheden. Echter, vrouwen met gevoel voor humor en een ontspannen vriendelijke uitstraling zijn gezellig en leuk in de omgang. Zulke vrouwen worden door mannen zeer aantrekkelijk gevonden.
Mannen zoeken een vrouw die in alle omstandigheden haar vrouwelijkheid bewaart. De laatste jaren lijkt het in de mode dat vrouwen in mannelijk gezelschap, mannelijke gedragingen overnemen. Zoals daar zijn: het boeren, het scheten laten en het onderuitgezakt een biertje drinken uit een flesje. Dergelijk gedrag is onderdeel van de omgang met zijn maten, maar een vrouw maakt zichzelf niet echt aantrekkelijk als ze dit gedrag kopiëert. Een man vindt het prachtig als een vrouw zich in het openbaar uitdagend gedraagd, zolang het zijn eigen vrouw maar niet is. Want zijn vrouw is een dame die altijd haar vrouwelijkheid bewaart.
Mannen zien een vrouw als hun steun en toeverlaat. Vrouwen die vaak kritiek hebben op zijn gedrag, zijn baan en zijn bezigheden en hem op alle mogelijke manier proberen te veranderen begaan een grote fout. Een man verwacht van zijn partner dat ze hem steunt. Wanneer een vrouw niet zijn steun en toeverlaat blijkt te zijn, is dat een grote teleurstelling voor hem.
Mannen willen een vrouw die zich kan beheersen. Een vrouw die over de kwaliteiten beschikt dingen bespreekbaar te maken zonder boos te worden en haar mening duidelijk maakt zonder haar stem te verheffen is in de ogen van een man haar gewicht in goud waard.
Uiteraard verwacht een man niet dat een vrouw op elk punt slaagt met een dikke tien. Dat zou betekenen dat ze de perfecte vrouw is. Maar aangezien de perfecte vrouw niet bestaat is hij uiteraard bereid enige consessies te doen. Want hijzelf is tenslotte verre van perfect. |
Ik was er al bang voor..... we moeten gewoon weer achter het aanrecht
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 20:48
|
|
|
MARIO216 schreef: | En vooruit....gratis reizen |
Duh... ja... moet 'ie wel op me wachten! @#!%&#$
Nu heeft iemand anders in m'n ligstoeltje geslapen,
en uit m'n kopje gedronken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 17:08
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ook degene die jij leuk vindt? Goed? |
En een ligstoel? Roomservice??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 11:04
|
|
|
MARIO216 schreef: | Vooruit een eigen coupe. |
Imme1tjuh?!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 10:28
|
|
|
MARIO216 schreef: | Waar zouden we zijn zonder de trein. |
Zucht.... ik moet vandaag wéér met de trein
Ik reis 7 dagen per week met de trein. Krijg ik hier een bonus voor of moet ik eerst zegeltjes sparen?
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 10:13
Onderwerp: Troost bij het sterven.
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Sprookjes bestaan niet.......zingend sterven ?pfffffff waar is het realisme gebleven? Ik wilde hier een heel verhaal typen maar eigenlijk kan ik nu beter zwijgen........ |
Le misschien moet je dat verhaal toch eens typen... ooit...
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 22:41
Onderwerp: opwekkingsliederen ok?
|
|
|
DAVID923 schreef: | dit is een beetje herhaling van Zetten, het feit blijft dat die liederen erg mens en emotie gericht zijn, dat staat los van de zaak of je dat mooi vind of storend.
en is deze vraag niet reeel?:
"De 'gele' God van Opwekking heeft meer weg van een westerse psychotherapeut. Ik vraag me af of de Nederlandse Opwekkings-God niet meer is dan een projectie van postmoderne, beschadigde en onvervulde verlangens, dus van onze leegte?"
en zeg eens eerlijk wie van jullie heeft die hele link seen bekeken over de andere stukken en argumenten over deze liederen? |
David, heb je wel de bedoeling om een constructieve bijdrage aan dit forum te leveren?
Je hebt jouw mening over de Opwekkingsbundel geventileerd, zonder deze met gegronde redenen te omkleden. Je verschuilt je achter een site op internet en een paar citaten van iemand anders.
Er is wel degelijk serieus en inhoudelijk op jouw stellingen ingegaan. Echter; jij bent degene die nergens weerwoord op geeft. Jouw stellingen zijn al ontkracht en onhoudbaar gebleken.
Persoonlijk richt ik mijn leven in aan de hand van de bijbel. Een ander en beter richtsnoer is er niet. In de bijbel staan wat voorschriften over de manier waarop wij God behoren te prijzen en te aanbidden.
Ten eerste zegt Jezus zelf in Johannes 4 vers 23-24: "Maar de ure komt en is nu, dat de waarachtige aanbidders de Vader aanbidden zullen in geest en in waarheid; want de Vader zoekt zulke aanbidders; God is geest en wie Hem aanbidden, moeten aanbidden in geest en in waarheid."
Diverse Psalmen roepen op tot het zingen van een 'nieuw lied' voor God. (Bijv. psalm 96 en 98)
Op diverse plaatsen in de bijbel wordt de gehele aarde opgeroepen God te prijzen (zie bijv. psalm 96). Dit is met inbegrip van (en wordt zelfs apart genoemd) de hemelen, de zee, het veld en de bomen. Alles wat leeft moet Hem prijzen. De schepping doet dat vanuit de eigen identiteit: kortom: 'ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.' God houdt ervan als Zijn schepselen Hem aanbidden op een bij hen passende wijze.
In Jesaja 29 vers 13 kun je lezen welke voorwaarde God aan de aanbidding van de mens stelt namelijk: "Daarom dat dit volk tot Mij nadert met zijnen mond, en zij Mij met hunne lippen eeren, doch hun hart verre van Mij doen, en hunne vreeze, waarmede zij Mij vreezen, menschengeboden zijn die hun geleerd zijn," (Statenvertaling) God wil dus dat wij Hem eren met zowel onze lippen als ons hart. En Hij wil niet dat wij geboden aanleren die van andere mensen komen in plaats van van Hem.
Deze tekst in Jesaja wordt door Jezus aangehaald in Marcus 7: 6-7 waar Jezus de Farizeeërs op hun nummer zet omdat zij volgens Hem de mensen allerlei geboden opleggen, terwijl hun hart ver van God is en zij het gebod van God zelf nalaten.
Ik ben van mening dat de Opwekkingsliederen aan alle door God gestelde criteria voldoen: aan ons de taak om ze eerlijk en met een oprecht hart voor onze God te zingen.
Het naast elkaar leggen en vergelijken van de Psalmen en de Opwekkingsliederen is te gek voor woorden. Alle tijd die je daaraan kwijt bent kun je niet gebruiken voor wat je ermee geacht wordt te doen, namelijk: God aanbidden.
Voor alle criteria die jij of Henk Bakker willen toevoegen aan wat God geboden heeft geldt wat mij betreft 2 Tim 2 vers 23: "Maar wees afkerig van de dwaze en onverstandige strijdvragen; gij weet immers, dat zij twisten teweegbrengen."
Ik zal dan ook niet verder deelnemen aan de discussie over de Opwekkingsliederen tenzij je met bijbels gefundeerde kritiek aankomt.
Gods zegen!
GrZing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 21:22
|
|
|
Pfff... k heb vandaag 5 uur in de trein gezeten... Van pure ellende op Schiphol (waar ik helemaal niet heen hoefde, maar NS bedacht in zijn oneindige wijsheid anders) maar een aandenken gekocht aan deze barre reis. Kou, nat en guur en ik was ook nog m'n wanten vergeten
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|