Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 oktober 2010, 14:40
Onderwerp: Bijna dood ervaring
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | vanuit de hedendaagse tijd, en gelukkig maar....... |
Ik vind je erg vaag, maar als je daar gelukkig mee bent?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 oktober 2010, 14:37
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | En dat is nu net het verschil in beleving tussen ons, ik lees de Bijbel wat anders...... |
Ehhh, hoe anders?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 oktober 2010, 14:29
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik bedoel ermee te zeggen dat ik denk dat we niet weten hoe het in de hemel en de hel is.....het is iets buiten ons om....iets heiligs.....en iets definitiefs.......Als mensen dat anders beleven is dat zo, een beleving is een beleving en daar wil ik ook helemaal niet aankomen. Ik geloof dat wij niet in de hemel of hel kunnen zijn en dan weer wederkeren op aarde, daar is het te definitief voor......Wij zijn God niet.... Vandaar dat ik er gewoon wat moeite mee heb als ik dit lees......en dat mag toch? En ik wil helemaal geen afbreuk doen aan mensen die dat wel geloven laat dat duidelijk zijn....... |
Nou, ik heb alleen gezegd wat of er in de bijbel staat. Ik kom nergens aan. jij leest de bijbel denk ook? Dan weet je wat er in staat. Daar gaat het mij om, de zuivere waarheid en ik zie niet in waar of jij moeite mee zou kunnen hebben als je leest wat ik schrijf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 oktober 2010, 14:06
Onderwerp: VIP behandelingen en VIP ingangen
|
|
|
CARIN303 schreef: | Haha.......zo aan te bevelen de boekje van Dokus.
Wij , als vrijgemaakten en andere christenen worden eens bekeken vanuit een vergrootglas en dat zet je zeker aan het denken. Tenminste mij wel. Neemt niet weg dat ik hou van mijn vrijgemaakte kerk maar, net als Thomas zijn wijze opmerking, ik ben en voel mij ook vrij gemaakt en dat is net het punt waar het om gaat. Laten wij niet alleen maar benoemen waar wij in verschillen maar juist waar wij elkaar in herkennen en dat is het kruis! |
Ben het helemaal met je eens. En Dokus is erg leuk..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 oktober 2010, 14:03
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat zijn de verhalen uit de Bijbel maar je vergeet het echte leven in het hier en nu........ook niet onbelangrijk..... In de Bijbel staan mooie verhalen en wijsheden maar het zijn verhalen en inzichten uit die tijd die wij echt moeten vertalen naar de huidige tijd. En dan zijn dingen soms toch anders dan ze toen dachten...... |
Ik begrijp niet wat je bedoelt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 oktober 2010, 12:29
|
|
|
ZINGA672 schreef: | t Gebeurt in de bijbel ook. Lees maar eens 2 Corinthiërs 12:2 "Ik weet van een mens in Christus, veertien jaar is het geleden (of het in het lichaam was, weet ik niet, of dat het buiten het lichaam was, weet ik niet, God weet het) dat die persoon weggevoerd werd tot in de derde hemel."
Verder staat de bijbel vol met gezichten en openbaringen die door God gegeven worden.
GrZing |
je hebt gelijk, de bijbel staat vol gezichten en openbaringen die aan levende mensen getoond worden. Ik zie/lees hier nergens iets over een bijna dode die vertelt wat hij of zij heeft gezien/meegemaakt. Sterker nog, de (bijna) doden, die weer levend werden , vertellen nergens iets over een ervaring, welke dan ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 14:21
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Heb ik zo onduidelijk geschreven? Ik bedoel het tegenovergestelde Frank.
Ik heb het zelf meegemaakt. Ben in de hel geweest en weet sinds die tijd dat ik daar nóóit naar toe wil. En dat ik het niemand gun, omdat de mens daar niet voor is gemaakt. Maar je hebt een Zaligmaker nodig om in plaats daarvan naar de hemel te gaan.
GrZ |
Als ik het goed begrijp zeg jij dat je levensecht in de hel geweest bent? en je gelooft ook dat de satan, want de hel is zijn woonplaats, jou er uit heeft laten gaan en dat je nu op aarde kan vertellen van Gods liefde? Is dit echt zo? begrijp ik het zo goed?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 22:11
Onderwerp: Esther 10-10-'10
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | En daar is ze dan:
|
Echt een schatje en ja, omvat door Gods Vaderhand, je leven lang... het beste wat je kan overkomen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 22:05
Onderwerp: wáárom zijn wij hier in hemels naam gezet op aarde ...
|
|
|
Maar het is toch ook Gods wil dat wij Hem liefhebben boven alles en onze naaste als onszelf? dus eerst onszelf liefhebben..gelukkig zijn met jezelf, vanuit jezelf...als reactie op Gods liefde. en als je zelf gelukkig bent kun je dat toch ook uitstralen..naar de ander? en zo de ander een stukje geluk meegeven alleen al doordat jij gelukkig bent? Is het niet zo dat wie goed doet goed ontmoet? Of zoals Jezus zei..behandel de ander zoals je zelf behandeld wilt worden? Wat zou alles er niet anders uitzien hier op aarde als we zo met elkaar zouden omgaan... En God zag dat het goed was...het lijkt er dus op dat dat Zijn doel was...dat het goed is.alles met Hem en uit Hem en tot Hem.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 21:49
Onderwerp: Men moet..
|
|
|
Men moet
Men moet altijd enigszins verdrietig zijn, anders is men verloren,
maar men moet wel een beetje verloren zijn – van het reddeloze soort – anders zou men alleen maar gelukkig zijn,
toch moet men ook gelukkig zijn, zo maar gelukkig kunnen zijn, in alle staten van geluk,
anders zou men maar verdrietig zijn, enigszins verdrietig altijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 22:35
Onderwerp: Ik vind de ISLAM ENG ! Wat zijn jullie reacties?
|
|
|
Rom. 12; 9-21; Het kwade overwinnen.
Dat wil natuurlijk iedereen: het kwaad overwinnen. Daar hebben we veel voor over! Desnoods ons leven. Denk maar aan wat in oorlogen gebeurt. Duizenden, jonge mensen vooral, offeren hun leven op in de hoop dat zo het kwaad overwonnen kan worden. Aan welke methode denkt Paulus, als hij schrijft: Overwin het kwade? Zijn advies luidt: Overwin het kwade door het goede! Is dat niet een beetje naïef? Paulus hamert nog al op dat aambeeld: Zegent wie u vervolgen en vervloekt niet! Vergeldt niemand kwaad met kwaad! Wraakt uzelf niet! Indien uw vijand honger heeft, geef hem te eten! Is dat niet een beetje kinderlijk? Kun je daar in deze keiharde wereld wel wat mee beginnen? Ik geef toe: erg voor de hand liggend is deze methode niet. Wij hebben allemaal de neiging om het anders te doen: wij gaan liever het geweld met geweld te lijf. Maar de methode, de weg van het evangelie is een andere weg. De weg die Jezus kiest is de weg van het kruis. Zegt nu niet te snel: daar schiet je toch niets mee op? Kijk maar Pasen! De dood is overwonnen! De angel is uit het kwaad gehaald! Juist de liefde van Christus brengt mensen tot verandering., tot bekering. Juist Zijn barmhartigheid maakte Zacheüs een ander mens! Het kwaad wordt niet door kwaad overwonnen. Daar wordt ten diepste niets door opgelost. Het is aan God voorbehouden om het kwaad te wreken. Wij hebben genoeg aan Zijn gebod: Overwin het kwade door het goede.
Deze bijbelstudie spreekt voor zich.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 09:06
|
|
|
PIETER619 schreef: | We zijn op een verkeerde manier bezig als we ons zorgen maken over de Islam. God (Jaweh)en Allah zijn beslist niet de zelfde. De koran is geschreven door 1 persoon die alle zaken wij schandalig vinden dus nu wel goed bevonden worden. De Koran zou eerst met de duivelsverzen begonnen zijn( ingegeven door Iblis). De Bijbel is geschreven door ooggetuigen en duidelijk door God aangeraakte personen gelijk de profeten .
Ik heb geleerd op een nacht van gebed, om te bidden voor hen die verkeerd bezig zijn (het ging over een vraag van christenen in Noord Korea, die gebed vroegen voor hun beulen omdat zij wel gered zouden worden en de beulen niet als die zo door zouden gaan. Zo ook is het onze opdracht om voor hun te bidden en dat ook de extremisten aangeraakt mogen worden door de Heilige geest, want wij kunnen alleen maar werktuigen zijn van god en zullen op eigen kracht niets kunnen uitrichten.
We hebben Feike ter velde (4 avonden)gehad om over de eindtijd de praten, hij zei ontvang hen vriendelijk en gedraag je als goed christen, behandel hen met de liefde, die Jezus ons voorschrijft. Laat hun zien wie en wat Jezus werkelijk was, dat is beter dan bang zijn. . |
Dit is zo waar wat je zegt. Wij weten vanuit de bijbel dat we anders om moeten gaan met iedereen. Onze naaste liefhebben als onszelf en dat mogen we ook doen bij andersdenkenden of ze nu in Allah, of Shiva geloven. Jezus liet ons zien hoe of wij met onze naaste om moeten gaan, zonder angst en vanuit Zijn liefde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 oktober 2010, 21:04
|
|
|
[quote=GERT856]Tja er zijn er maar weinig he die gebouwen invliegen, treinen en hotels opblazen, bommen plaatsen in metro,s, maarja daar zitten wij net niet in he, dus tja hoezo eng kom op zeg wordt wakker [/quote
Degenen die dit doen zijn fundamentalisten ofwel extremisten en hebben totaal andere ideeën en opvattingen. Zij vallen meestal ook onder een andere stroming binnen de Islam. De groep waar jij op doelt zijn veelal de Takfiri en volgelingen van deze Takfiristroming zijn onder andere Osama bin Laden en Abu Musab al-Zarqawi alsook de terroristische organisatie Al Qaida, verantwoordelijk voor de aanslagen van 11 september 2001.
Deze stroming ( binnen de Islam dus ) verkettert moslims die zich niet aan de 'juiste' islamitische regels houden of de 'juiste' denkbeelden hebben en ja, idd een kleine stroming...
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op dinsdag 12 oktober 2010, 21:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 20:58
Onderwerp: Esther 10-10-'10
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Annette en Pieter, van harte en nu maar hopen dat Annette er snel weer bovenop komt.
Tige lokwinske mei de lytse pop!*)
*) Van harte gelukgewenst met de baby.
Thomas, neemt vanavond een poppeslok op it lytse famke. |
Ik sluit me hierbij aan..heel veel geluk na al dat gezwoeg..., het is idd een prachtige naam..Gods zegen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 22:09
|
|
|
GERT856 schreef: | Eigenlijk best wel onbegrijpelijk, dat veel al vrouwen een verdedigende rol spelen als het om de Islam gaat, terwijl deze zelf niet veel voor heeft met vrouwen. Ze zijn er voor de voortplanting, de huishoudelijke taak, en een man mag er nog steeds meerdere hebben. Zijn ze eenmaal uit gehuwlijkt dan moeten ze ingepakt worden, en zwijgen, mogen ze alleen nog met hun ega praten. |
Ik verdedig de Islam niet. Zeg alleen dat het een beetje vreemd is om andere godsdiensten "eng" te noemen. We leven in een multiculturele samenleving en er zijn zoveel mensen die een ander geloof hebben dan wij, ze wonen naast ons of zijn onze collega's. Het is kwetsend om de ander zijn geloof dan "eng" te noemen. Net of je het over èèn of ander eng beest hebt. Dat wilde ik even aangeven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 23:39
|
|
|
Ik vind spinnen eng...echt!!!
Wat denk je van de zendelingen van onze kerken die nog niet eens zo lang geleden naar de koppensnellers gingen? Om het evangelie te brengen? en naar de kannibalen? Zullen ze best "eng" gevonden hebben, maar ze gingen in geloof en vertrouwen op God, dat Hij hen bij zou staan. Ik denk dat we goed bezig zijn om hen te benaderen vanuit het geloof dat wij hebben en niet alles in te vullen van wat zij misschien geloven... Dat is bij de Islam ook erg verschillend net als bij ons. En ja, in onze Bijbel staan ook een heleboel "enge" dingen, dat heeft Hannah goed uitgezocht..er staat nog veel meer in onze bijbel en dat doet er niet echt toe als we onze naaste maar even lief hebben als onszelf.....Jezus heeft ons vrijgemaakt en heeft ons gezegd dat wij de blijde boodschap door moeten geven, zonder angst voor iets "engs."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 23:23
|
|
|
MARIO216 schreef: | Het stukje uit de kerbode van deze maand:
‘Mensen zijn soms zo, dat ze je een heel warm en blij gevoel van binnen geven. Wat hebben ze vaak veel voor anderen over. Wat hebben ze vaak veel voor anderen over. Wat hebben we allemaal veel aan mensen te danken. Aan vaders en moeders, die veel aan hun kinderen ten koste legden, op allerlei manier. Aan vrienden of vriendinnen, die behulpzaam en begrijpend waren. Aan mensen die wilden zorgen en dienen, luisteren en helpen. Mensen kunnen echt geweldig zijn… Maar het omgekeerde komt ook voor: dat mensen zich zo gedragen, dat je zegt: het is werkelijk om te huilen, of erger. Door wat mensen doen, kunnen anderen soms zelfs hun geloof in God helemaal kwijt raken.
Wat zijn mensen eigenlijk? Gen. 2 probeert ons dat te vertellen. De aarde ligt als het ware te wachten op de komst van de mens, die haar zal gaan bewerken, zodat er vruchten komen. En dan zien we het gebeuren, zo plastisch wordt het verteld: God knielt neer op de aarde en formeert/boetseert met Zijn handen uit het stof van de aarde een mensenfiguur. En dan buigt God Zich over die mensengestalte heen, en blaast hem de levensadem in de mond. Zo wwerd de mens tot een levend wezen.
In deze paar Bijbelwoorden wordt precies aangegeven wat wij mensen zijn. Geen halfgoden, geen engelen, geen demonen. Nee, wij zijn mensen. ‘Adam’, heten we. Dat betekent: ‘aardman’. We zijn uit stof aan ’t licht gekomen, zingt een Psalm, en we leven slechts op de adem van Gods stem. Wij kunnen alleen maar bestaan, zolang God dat wil. Wij zijn maar mensen…
Dat maant ons enerzijds tot grote bescheidenheid. We verbeelden ons vaak heel veel; denken soms de wjsheid in pacht te hebben. En soms zijn we doodsbang voor de machthebbers van deze wereld, die beschikken over de levens van miljoenen. Maar noch die verbeelding, noch die angst is op z’n plaats. Want de Bijbel zegt: Mensen zijn het. Allemaal mensen. Alle vlees is als gras en als een bloem in het veld. Als de wind er maar even overheen waait, dan zijn ze niet meer. Weg. Stof tot stof.
Maar anderzijds geeft dit Bijbelgedeelte tegelijk iets onvergelijks aan van die mens. Die kleine mens leeft van de adem van God Zelf! Zijn leven komt van God. Hij staat in directe relatie tot God. We mogen met Hem omgaan, Hem kennen en leifhebben; en in onze omgang met elkaar mogen we iets afspiegelen van Gods trouw en liefde. Dat geeft aan mensen iets ongehoords. En daarom is de Bijbel zo zuinig op mensen en spreekt zo zorgvuldig over hen. Ze leven immers niet toevallig. Ze zijn maar niet ergens neergesmeten op de aarde als iets achteloos uitgestrooid wordt. Nee, God heeft hen zorgvuldig gemaakt en zij leven op de adem van Zijn stem. Daar moet u Psalm 139 eens op nalezen! Zo gewelig is het!
En zo’n geweldige plaats krijgen we als mensen ook in het geheel van de schepping. In Gen. 2 woont de mens vlakbij de vier bronrivieren van der wereld. In een speciaal voor hem gemaakte hof. En hij krijgt de opdracht om die te bebouwen en te bewaren; en zoals de mens de dieren en de dingen noemt, zo zullen zij heten. Kortom, wij mensen zijn stedehouders van God temidden van de schepping. We mogen met alles wat God ons ter beschikking stelt Zijn schepping beheren, bewaren en besturen. De Here heeft ons een geweldige verantwoordelijkheid gegeven. We zijn ‘maar’mensen, zeker! Maar tegelijk veracht en kleineert de Bijbel ons niet, integendeel, we zijn tot een geweldige taak geroepen: zorgvuldig en respektvol met elkaar en met Gods schepping omgaan.
Einde. |
Geboetseerd door God zelf en Zijn adem ontvangen..leven van Hem..uit Hem.. Prachtig uiteengezet... Heel erg bedankt ook voor de moeite die je nam om het over te typen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:37
Onderwerp: Waarom??
|
|
|
EVA685 schreef: | dat doe ik ook elke dag Marian. maar als er iets ergs gebeurt, komen toch eerst die andere gevoelens en dan pas de overgave. |
Ik ook hoor, daar zijn we mensen voor. En toch ..als we maar weten dat onze weg hier geleid wordt door God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:34
|
|
|
MARIO216 schreef: | Lees het stukje er achter maar door...ik ben het met je eens maar ook om de aarde te besturen, bewerken. |
Het is een mooi stukje, van welke gemeente/predikant?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:20
|
|
|
MARIO216 schreef: | Kan hier mee instemmen, ik citeer het laatste stukje uit de kerkbode (van het stukje van de predikant) van deze maand, waarover het ook gaat:
"En zo'n geweldige plaats krijgen we als mensen ook in het geheel van de schepping. In Genesis 2 woont de mens vlakbij de vier bronrivieren van de wereld. In een speciaal voor hem gemaakte hof. En hij krijgt de opdracht om die te bebouwen en te bewaren; en zoals de mens de dieren en de dingen noemt, zo zullen zij heten. Kortom, wij mensen zijn de stedehouders van God temidden van de schepping. We mogen met alles wat God ter beschikking stelt Zijn schepping beheren, bewaren en bestuderen. De Here heeft ons een geweldige verantwoordelijkheid in handen gegeven. We zijn 'maar' mensen, zeker! Maar tegelijk veracht en kleineert de Bijbel onn niet, integendeel, we zijn tot een geweldige taak geroepen: zorgvuldig en respektvol met elkaar en met Gods schepping omgaan.'' |
Daarom dus...een geweldige verantwoordelijkheid.. Alleen maar mensen? dacht het niet...de kroon op Zijn Schepping.. en God zeide: "Laat ons mensen maken, naar ons beeld en onze gelijkenis."
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op woensdag 6 oktober 2010, 22:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:03
|
|
|
EVA685 schreef: | Overgave is een mooie houding, we moeten er niet in blijven hangen. |
Ik denk wel dat God van ons vraagt of we ons elke dag opnieuw in vertrouwen aan Hem overgeven, idd niet blijven hangen, maar elke dag opnieuw..net als je elke keer opnieuw tot inkeer moet komen.. Pas dan kan Hij al onze zorgen en pijn wegnemen. Als we dat zelf vasthouden wordt het een last en zei Jezus niet dat Hij onze last wil dragen? "Komt allen naar mij die vermoeid en belast zijt en Ik zal u rust geven." Daarop volgt dan die belofte... wij zullen rust krijgen..dat geeft God ons als wij ons aan Hem overgeven... want God heeft het goede met ons voor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 19:20
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Leuk gedichtje.
Maar bij de 3 genoemde houdingen zie ik volgens mij niet degene staan die God van ons vraagt, namelijk: Overgave. Aan God uiteraard. Alleen overgave impliceert een uit handen geven van jezelf met in alle eerlijkheid al je vragen en gevoelens die op dat moment in je leven. En een uit handen geven van het probleem aan Degene die alles weet en die nog altijd de 'touwtjes in handen heeft'. In het volste vertrouwen dat Hij er weg mee weet.
In dit opzicht is het boek: "Van Kramp naar Kracht" een aanrader als je in zwaar weer belandt.
GrZing! |
Het is waar...overgave in het vertrouwen dat God alle dingen meewerkt ten goede voor hen die Hem liefhebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:29
Onderwerp: bondskanselier merkel appeleert aan moslims
|
|
|
HAICO485 schreef: | jouw gevoel vind ik niet zo belangrijk hannah, want ik ben hier om de goede mensen van de satan te redden |
Zoals je zelf al aangeeft en wat ook bijbels is..Jezus is onze Redder..wij mogen getuigen van...
|
|
Naar boven |
|
|