Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 september 2013, 22:07
Onderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
|
|
|
Het blijft een bijzonder verhaal dat zich afspeelt tijdens de Olympische Spelen in 1992 in Barcelona. Derek Redmond is favoriet voor de 400 meter. Maar… niet alles gaat zoals gedacht. Net 150 meter goed op weg vergaat hij plotseling van de pijn maar besluit om toch de race uit te lopen. Dan breekt een man door de beveiliging de baan op, het blijkt zijn vader te zijn die Derek zegt dat hij dit niet hoeft te doen. Wanneer zijn zoon aangeeft het toch te willen voltooien ondersteunt de vader zijn zoon om zijn race tot het bittere eind uit te lopen. De toeschouwers vergeten de snelste van de race en geven deze topper een staande ovatie.
http://youtu.be/cXvM5wPYB6c
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 12 september 2013, 22:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 september 2013, 17:40
Onderwerp: Thermostaat of temperatuur
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Nee, ik vind het geen welvaartsevangelist, hij bemoedigt alleen steeds, tegenovergestelde van het strenge calvinisme. Hij hamert veel op het vertrouwen op God. |
Daar is ook niets mis mee, mensen steeds voorhouden dat God echt (met menselijke maatstaven gezegd) 100% te vertrouwen is.
Dat maakt van een mens ook een thermostaat omdat je weet dat je altijd verzekerd bent van Zijn vriendschap en support.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 september 2013, 04:35
Onderwerp: Het Nieuwsch hoekje
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Jol,
Ik maak hieruit op, dat het niet de drug was, maar de watervergiftiging als gevolg van dorst veroozaakt door de drug.
Verdrietig... |
Ja klopt. Niet verslaafd en toch aan de gevolgen van druggebruik gestorven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 september 2013, 21:28
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
JANS221 schreef: | Nou, nou, dat zijn nog eens uitspraken! |
En welk bijvoeglijk naamwoord komt er nou voor uitspraken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 september 2013, 15:40
Onderwerp: Het weer
|
|
|
KLUS667 schreef: | De tijd vliegt te snel Ik wil de zomer terug |
Ja!
Giga buien. Zelfs werd een tunnel bij Den Haag gesloten om water weg te pompen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 september 2013, 18:13
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
JANS221 schreef: | Naast een bril met multifocale glazen is bij het werken met computers ook een computerbril aan te raden. Een multifocale bril heeft als nadeel dat je je hoofd achterover moet kantelen om door het leesgedeelte te kunnen kijken, hierdoor kunnen nekklachten ontstaan door een onnatuurlijke houding. Met een computerbril is je gezichtsveld op het beeldscherm breder dan met het leesgedeelte van je multifocale bril of leesbril. Naast een multifocale bril heb ik voor het werk achter de computer, dus ook een computerbril. (en ook nog een multifocale zonnebril) Een bijkomend voordeel is dat een computerbril in de meeste gevallen vergoed wordt door de werkgever. Misschien dan toch een slecht moment voor werkgevers…….
Dat wordt weer een nieuwe foto, Jol!
|
Speciale compubril is ook in de maak.
geen foto
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 september 2013, 14:00
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
... hangend en verlangend naar m'n varifocusbril die al in de maak is, het moet toch niet gekker worden...
jol, tekenen van voortschrijdende ouderdom, mompel mompel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 september 2013, 20:08
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Heb jij die zelf geschreven Jol? Mooi zeg. Schrijf je vaker liedjes? ( en mooi nieuwe foto zeg) |
Ja ik schreef best wel een en ander ... morgen maar es horen hoe dat klinkt in een samenkomst. Ben benieuwd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 september 2013, 20:04
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Dat vandaag eindelijk mn diploma bezorgd werd Nog net op tijd voor salarisaanpassing deze maand |
O Happy Day!! Proficiat!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 september 2013, 21:45
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik weet dat hij al een langer dan een week op mij wacht……ik weet het gewoon, ik voel het….zoiets ontgaat je niet. Woorden zijn niet eens nodig, je voelt de spanning die in de lucht hangt. Ik wil niet toegeven…..nu nog niet in elk geval…..het kost wel moeite, dat wel…..maar ja, je hoeft toch niet direct toe te geven? Het moet wel even spannend blijven. Alleen even kijken af en toe….soms kort, soms wat langer, maar nooit te lang. Net op tijd weg gaan, je omdraaien, niet langer kijken, de afstand wat groter maken, aan iets anders denken. Zo gaat dat nu al meer dan een week. Hoe lang zal ik het volhouden, hoe lang zal hij het uithouden? Kan ik het volhouden, kan hij langer wachten? Of toch maar toegeven….het is wel lekker…..ik weet het……Ik mis het. Maar toch………toch maar niet… Ik laat hem links liggen…..
..die reep chocola.....
(Dus eigenlijk ben ik heel off-topic! sorry redactie ) |
Jans en haar wild romance.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 6 september 2013, 23:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 september 2013, 21:05
|
|
|
Van een telefoontje van iemand die een liedje van mij de komende zondag in "haar"dienst wil inbrengen...
Wow dat is lang geleden... 30 jaar geleden alweer...
May peace (joy, life) descent, may peace descent from Your throne may it fill the hearts of those the ones you've called Your own May peace descent, may peace descent Your peace alone
(Mag vrede neerdalen vanuit Uw troon. Mag het de harten vervullen van hen die u geroepen heeft... mag vrede neerdalen, Uw vrede alleen.)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 september 2013, 06:12
Onderwerp: Homohuwelijk.
|
|
|
FREEK734 schreef: | Vooruit, lasterlijk was een zwaar woord die ik gebruikte in boosheid omdat ik mij ronduit beledigd voelde, alsof de aap aan het eind opeens uit de mouw komt. Maar boosheid zakt bij mij erg snel en ik wil het na jouw wijze woorden wijzigen naar 'niet conform de regels waarbij een grote groep mensen gestigmatiseerd wordt. Een groep die net zoveel redelijke, ondredelijke, slimme, liefdevolle en liefdeloze mensen kent als welke dwarsdoorsnee van welke andere sociale groepering dan ook'. Maar mijn boosheid was ook niet volgens de regels.
Verder wil ik nog eens gezegd hebben dat ik alle soorten christenen en heidenen allang geaccepteerd en gerespecteerd heb, iets wat ik al vaker -impliciet of meer expliciet- heb genoemd. Dat wordt blijvend in twijfel getrokken door sommigen en schijnt alleen te kunnen wijzigen als je hun standpunten overneemt, en daar heb ik genoeg van. Ik laat deze arena vrij voor liefdevolle mensen. |
Is het zó erg? Ik vind het nogal meevallen wb de toon van deze conversatie... de bedoeling is toch dat we van gedachten wisselen en van elkaar kunnen leren?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 5 september 2013, 06:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 september 2013, 22:59
Onderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
|
|
|
Ohh lees het nu pas... Dag Steentje, het is duidelijk, je laat een kuiltje achter waar je je plek innam op CM.
En Joanne is al sinds gister weg...
Het ga jullie heel goed.
Jol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 september 2013, 22:51
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Toch nog even een slotreactie: jij schrijft nu net de zaken op die mij zo doen afknappen op het refo geloof.....Dat zeker weten, vooral wat verkeerd is....Dat alleen de Statenvertaling de juiste is. Als mens voor God spelen want euthanasie mag niet, abortus uit den boze net als sex voor het huwelijk......Je hebt de homo lief maar hij mag niet praktizeren want dat is zondig..... Wie ben jij om dat zo te stellen? Jullie spelen als mens voor God.Ik ben ook niet voor losbandigheid en abortus en al dat soort zaken, net als de gemiddelde christen denk ik.....maar soms zijn er omstandigheden die tot sommige keuzes leiden, een keuze vaak geleid door gebed...... maar wie ben je als mens om in Gods naam daar zo'n oordeel over te hebben? Je zal maar dermate ziek zijn dat je niet meer verder kan? Ook al wil je dat nog zo graag? En ja, dan komen mensen met voorbeelden hoe goed andere mensen zijn en hoe goed ze het volbracht hebben. Maar ieder mens is een individu met zijn eigen strijd en gedachten. Ik heb oprechte bewondering voor mensen die bepaalde keuzes maken.... En weet je, ik heb in mijn jonge jaren tijdelijk in een antroposofische kliniek gewerkt, erg alternatief in die tijd. Werden veel bezocht door refo mensen, mocht wel niet maar ja, ze deden toch nog maar een antroposofische chemokuur..........dus ik bedoel maar, je zal het maar bij de hand hebben dan praten mensen vaak wel anders.... En -om even on topic te blijven....stel dat jij een andere geaardheid zou hebben? Zou je dit stukje dan ook schrijven.......? En zo komen mensen aan krassen op hun ziel, door al dat onbegrip en oordelende vingertje......zogenaamd uit liefde want het staat er toch? En ik twijfel niet eens aan je oprechtheid.......maar dat vind ik nu juist zo erg.
Ik zal me verder ook niet meer mengen in deze discussie, ik heb mijn zegje gezegd.... |
Jammer als je verder het zwijgen er toe doet. Je zegje komt hopelijk aan op de goede plek: het hart in plaats van alleen verstand.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 september 2013, 17:56
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dit is nu net het verschil in opvatting en interpretatie waardoor we zo van elkaar verschillen......We zijn alletwee oprechte christenen en toch zo'n andere visie......het is altijd jammer als je elkaar dan ten wille van datzelfde christen zijn niet tegemoet kan en wil komen.. Freek, ik kom ook uit de refo cultuur en zelf heb ik ervaren dat uit de Naam van God veel krassen op mijn ziel zijn gekomen en dan heb ik nog niet eens een andere geaardheid....... |
In naam der wet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 september 2013, 13:06
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hahahahahaha, funny!! Maar ja, hoe maak je zo'n raket onschadelijk? ..... |
SNEL!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 september 2013, 20:53
|
|
|
KLUS667 schreef: | Je brengt me op een idee... Er liggen nog 6 raketten in de diepvries... En...is alweer een poosje geleden...
|
zes!!! Mijn oude verslaving...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 september 2013, 20:38
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Je brengt me op een idee... Er liggen nog 6 paprika''s in de koelkast... En...is alweer een poosje geleden...
|
De saus: frito van heinz met (een) flinke scheut(en) port en een of twee mespunten sambal in de pan, tijdens het koken af en toe wat water bij gooien. De met gehakt gevulde paprika's worden vanzelf gaar in de saus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 september 2013, 19:25
|
|
|
Gevulde paprika's met een ..... redelijk pittig uitgevallen saus.
Afgeblust met een raketijsje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 september 2013, 17:54
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Ja helaas.
Daarom zei ik ook : discussie gesloten.
En inkoppen is heel gemakkelijk. Ik weet niet wat Jezus zou doen. Geen idee ..........wellicht geen woorden maar daden? |
Precies. Daden! Oftewel, hij zet ons allen in het midden waar vingers wijzen en spreekt ons vrij.
Ik hoor denken: ja maar Hij zei wel: en zondigt niet meer. Met een verwijzing naar de overspelige vrouw. Wat Hij hiermee bedoelde was denk ik dat zij zich bij 1 partner zou houden en (zich) niet meer (door) anderen (laten) misbruiken. Wat Hij tegen anders geaarden zal zeggen laat ik graag aan Hem. Hij kent hen het beste zoals Hij mij kent en achter daden/woorden/aktie mijn hart ziet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 17:20
Onderwerp: op het leven
|
|
|
Een land van dromen van zand stuivensmoe van wolken tot stilstand gekomen en een zon tot de einder. Een beker geheven, le chaïm.
Op het leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 00:23
|
|
|
FREEK734 schreef: | Maar wat kunnen we daar concreet mee, Heb je Bijbelse voorbeelden of moeten we maar naar eigen licht en intuitie gaan handelen en leven? |
Zou het niet iets zijn als we daar eens niets mee moeten. Zou het niet iets zijn wanneer we de ander hierin hun eigen proces gunnen? God is God genoeg om duidelijk te maken wat in iemands leven naar Zijn wil is of niet.
Heb God lief bovenal en je naaste als jezelf. Daar hebben we meer dan genoeg werk aan en weerhoudt ons van preken en mensen pressen te veranderen. Dat heet geen liefde maar manipulatie.
|
|
Naar boven |
|
|