Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 13:19
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 1 november 2010, 20:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 10:30
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | pinksterfeest maar God is toch ... geweest? Wie gelooft daar nou nog in Wat heeft dat nou voor zin?
Getuigenis afgeven In een wereld die gaat voor eigen leven Wie gelooft daar nou in Wat heeft dat nou voor zin?
Hoe moet ik gaan Kan Jezus zelf daar niet gaan staan? Wie weet gelooft men dan Als men ziet de liefde van die man?
Mensen van wie ik houd Hoe maak ik hen met geloof vertrouwd? Ik ben ook maar een mens Kan God niet gaan is mijn wens.
Maar God is wel geweest Hij wil je vullen met zijn Geest Op pinksteren begon zijn werk En met Hem, kan je gaan en ben je sterk.
Pinksterfeest Is gaan waar God al is geweest. Leven uit Liefde door God gevuld God in jou, als je door Zijn Geest bent vervuld. |
prachtig jonathan.. kan ik alleen maar aansluitend het pinkstergebed bidden:
De wereld is zo koud, mijn God, zo vol van haat en egoïsme, van liefdeloosheid,van racisme, van eigendunk en zelfgenot.
Maar als een flits schiet door mij heen; kan ik mijn naaste niet verwarmen? Brandde het vuur van Gods erbarmen niet in mijn hart? Was"t koud als steen?
Ik schaam mij zo, want hoeveel keer liet ik een goede kans voorbijgaan en liep ik verder, waar"k moest stilstaan? Vuur van Gods Geest, daal in mij neer!
Amen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 10:45
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | pinksterfeest maar God is toch ... geweest? Wie gelooft daar nou nog in Wat heeft dat nou voor zin?
Getuigenis afgeven In een wereld die gaat voor eigen leven Wie gelooft daar nou in Wat heeft dat nou voor zin?
Hoe moet ik gaan Kan Jezus zelf daar niet gaan staan? Wie weet gelooft men dan Als men ziet de liefde van die man?
Mensen van wie ik houd Hoe maak ik hen met geloof vertrouwd? Ik ben ook maar een mens Kan God niet gaan is mijn wens.
Maar God is wel geweest Hij wil je vullen met zijn Geest Op pinksteren begon zijn werk En met Hem, kan je gaan en ben je sterk.
Pinksterfeest Is gaan waar God al is geweest. Leven uit Liefde door God gevuld God in jou, als je door Zijn Geest bent vervuld. |
Bijzonder mooi gedicht. Van mij mag je wel een gedichtenbundel uitgeven. Wanneer ligt ie in de winkel ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 23:50
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Bijzonder mooi gedicht. Van mij mag je wel een gedichtenbundel uitgeven. Wanneer ligt ie in de winkel ? |
Sommige van mijn gedichten zijn voor iedereen sommige zijn voor iemand in het bijzonder sommige gaan over iemand waar ik verdriet om heb sommige gaan over mijzelf en t verdriet daarin sommige gaan over mijzelf en hoe ga ik verder sommige gaan over mijn verlangen en niemand in t bijzonder soms begrijpen mensen ze, en soms plaatsen mensen ze verkeerd dat vind ik wel eens jammer, omdat ik er heel open en eerlijk in ben en veel van mijn verdriet, blijdschap, dromen en strijd in leg
En dan hoop ik dat diegene dat zal inzien en weer zal glimlachen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 23:56
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Sommige van mijn gedichten zijn voor iedereen sommige zijn voor iemand in het bijzonder sommige gaan over iemand waar ik verdriet om heb sommige gaan over mijzelf en t verdriet daarin sommige gaan over mijzelf en hoe ga ik verder sommige gaan over mijn verlangen en niemand in t bijzonder soms begrijpen mensen ze, en soms plaatsen mensen ze verkeerd dat vind ik wel eens jammer, omdat ik er heel open en eerlijk in ben en veel van mijn verdriet, blijdschap, dromen en strijd in leg
En dan hoop ik dat diegene dat zal inzien en weer zal glimlachen |
Gedichten zijn soms idd. heel persoonlijk... 't Belangrijkste is denk ik dat je je gevoel erin kwijt kan en dat jij het samen met God begrijpt... Zo'n mooi gedicht over Pinksteren kan voor een ieder gelden en zou heel goed in bijv. een christelijke boekhandel te vinden kunnen zijn in een gedichtenbundel... interesse ?
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|