Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:56
|
|
|
Mijn reisuren,wel betaald,is nu onggeveer,3.000000 kilometer. Dan ontmoet je ook mensen. Altijd heb ik dat als een soort pastoraat ervaren,om er ilegaal mee in gesprek te gaan. Voor dat pastoraat,heb ik nog nooit een cent ontvangen,maar kijk er met groot genoegen op terug. De ene keer,een leuk gesprek. Maar ook,doffe ellende,in een huisgezin. Echt helpen,lukt niet,ik was toehoorder,wat ik in mijn hart meedroeg. Altijd wil ik verhalen horen,en ondek vrij snel of het een leugen of waarheid is,je leert karakter te herkennen. Gewoon die spontaniteit,een dame,die wat presenteerde,in een winkel,kwam met mij in gesprek,en haar dagboek werd ergens geopend voor mij,haar vreugde en verdriet,zonder nonsens. Hooguit in een kwartier,hoorde ik meer als menig predicant,in zijn pastoraat. Of? ik het echt ? wil ? weten ?,soms maken verhalen mij ook moe,in zelfverheerlijking,zij prijzen zich eigen,terwijl zij weten dat ik dat doorzie. Mijn persoon word aangesproken,en profileer nooit mij eigen,in macho. Maar Pastoraat,is het mooiste beroep,om dat gratis te doen. En? betaald vervoer,met 410 pk onder mijn kont,met alle luxse. Mijn pre pensioen ,heb ik uitgesteld,voor twee jaar.
Gewoon nog wat trucken,en pastoren. Want de ouderenclub met bingo,en volksliedjes zingen ,is niets voor mij. Pensionaat,is het ergste woord voor mij,in pastoraat. Maar ooit moet ik ook daar aan geloven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zondag 7 maart 2010, 22:40
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | . Gewoon nog wat trucken,en pastoren. Want de ouderenclub met bingo,en volksliedjes zingen ,is niets voor mij. Pensionaat,is het ergste woord voor mij,in pastoraat. Maar ooit moet ik ook daar aan geloven. |
Er zijn mensen die na hun pensionering deeltijdwerk zijn gaan doen of vrijwilligerswerk. (b.v. maaltijden van Tafeltje Dekje rondbrengen) Er zijn genoeg mogelijkheden voor mensen die niet willen bingoen of volksliedjes zingen. Misschien kan je je eens oriënteren.... als je goed zoekt kom je zeer waarschijnlijk leuke dingen tegen die je kan doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: zondag 7 maart 2010, 22:55
|
|
|
[quote=ARJAN007]Er zijn mensen die na hun pensionering deeltijdwerk zijn gaan doen of vrijwilligerswerk. (b.v. maaltijden van Tafeltje Dekje rondbrengen) Er zijn genoeg mogelijkheden voor mensen die niet willen bingoen of volksliedjes zingen. Misschien kan je je eens oriënteren.... als je goed zoekt kom je zeer waarschijnlijk leuke dingen tegen die je kan doen.[/quote.
Arjan dat meen je niet.
Echt geen tafeltje dek je. Ik zat juist te denken,om gewichts te gaan heffen,om mijn spieren,op orde te houden,die zijn nog aardig soepel. Of een certifikaat halen voor LZV,Lang zwaar vervoer dus,met 25 meter. Om wat bij te klussen.
Het hoekje bij boekhoven,de boekwinkel,was in mijn geboortedorp,de vergaderplaats van oude mannen,nou echt niet dus voor mij. En een sportwagen,is ook een pre. Groet van deze oude knar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zondag 7 maart 2010, 23:26
|
|
|
[quote=ALFAROMEO918]
Sja... nou ik noemde gewoon wat voorbeelden van deeltijdwerk en/of vrijwilligerswerk. Maar je kan zelf zoeken naar wat passend voor jou is. In elk geval zal iedereen het begrijpen dat je zinvol (vrijwilligers)werk wil doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 07:54
|
|
|
[quote=ARJAN007]
Waarom perse vrijwilligerswerk? Als je je op je pensioengerechtigde leeftijd nog fit voelt en zin hebt om verder te werken, lekker doen! Ik ken genoeg mannen die al gek worden bij het idee dat ze niet meer zouden werken.....en hun echtgenotes ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 09:07
|
|
|
[quote=ANNETTE792]Hmmm.... het woord deeltijdwerk heb je niet gezien? Dat staat er óók bij en ik heb het dan ook over betaald deeltijdwerk. En dat betaalde deeltijdwerk is dus géén vrijwilligerswerk.
Er zijn ook mensen die na hun pensionering (betaald) voltijd verder werken. Dus: na de pensionering hoeft degene die niet wil stilzitten, ook niet stil te zitten!
Laatst aangepast door
|
ARJAN007
|
op maandag 8 maart 2010, 09:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 14:09
|
|
|
[quote=ALFAROMEO918]
Tafeltje dek je hoeft niet hoor, neem gewoon een lekkere magnetronmaaltijd. ......heel lekker, alle vitamientjes zitten erin, wel een beetje zout....maar erg makkelijk
En uhhhhhh een jonge/oude man moet toch ook een tukkie doen..... nog wel tijd voor vrijwilligerswerk? Ik plaag je maar hoor
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|