Auteur |
Bericht |
|
DANIEL219
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2020, 23:14
|
|
|
Voor Gods glorie en eer, geschreven dankzij de inspiratie van de schone mademoiselle Bianca.
Een ster is heden ons verschenen, De Zon is heden opgestraald. De engelen bezingen God en Herders snellen naar de grot.
De grote Leidsman van ons leven Vandaag is ons als mens verschenen De Maagd heeft heden Hem gebaard. Hem eren wijzen met ontzag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOES133
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 december 2020, 19:50
|
|
|
DANIEL219 schreef: | Voor Gods glorie en eer, geschreven dankzij de inspiratie van de schone mademoiselle Bianca.
Een ster is heden ons verschenen, De Zon is heden opgestraald. De engelen bezingen God en Herders snellen naar de grot.
De grote Leidsman van ons leven Vandaag is ons als mens verschenen De Maagd heeft heden Hem gebaard. Hem eren wijzen met ontzag. |
Dank Bianca.
Fijn Daniel dat jij juist nu dit mooie kerstgedicht op het forum zet.!! Weet je ik mis in deze kersttijd zo de gedachte aan het werkelijke kersverhaal. YES JEZUS IS GEBOREN !!! Het gaat meer over de lock down en de regels en over de overvloedige kerstdiners.
Jij inspireerde mij om op dit forum een zelf geschreven kerstverhaal ( voor tijdens het kerst diner) te plaatsen. En nog een super mooi kerstverhaal van een Russische schrijver.
Ik hoop dat we tijdens al die eetfestijnen ook nog het verhaal van de werkelijke kerst mee krijgen.
Ik zal een nieuwe topic moeten openen gezien het onderwerp. Dus hoop dat jullie daar ook kijken.
Morgen is die topic er ! Die topic gaat heten: Kerstfeest zoals het bedoeld is.
Laatst aangepast door
|
LOES133
|
op woensdag 23 december 2020, 16:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL219
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 december 2020, 12:35
|
|
|
Dank je, @LOES133. Ik heb hier nog een gedicht. Ik hoop dat mademoiselle Bianca het niet erg zal vinden als ik hem hier publiceer terwijl zij weet het niet. Het gedicht is namelijk niet meer van mij, maar helemaal van haar nu.
In het wijde firmament Straalt een wonderlijke ster. Zijn straal is zichtbaar overal: In steden, bosjes en gewesten.
Hoog en helder schijnt de ster, Versierend hemelse gewelf. Het koor der engelen bezingt, En sterrendans verkondigt vreugde.
Moeder’s ogen met een lach Naar kribbe kijken met ontzag. De hanen kraaiden in stilte En schapen blaten in de nacht.
De engelen vereren God, De herders haasten naar de grot. Om onzentwille werd vandaag Het heilsplan heimelijk volbracht.
De koningen vanuit het oosten Geschenken brengen met zich mee En eren koninklijke Kind, Hem baart de Maagd de wereld in.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|