ChristianMatch

Forum

Vast
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
KLAPROOS940

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 13:43

Het is vandaag de 2-de lijdenszondag. Oftewel we zitten middenin de 40-dagen tijd. Een tijd voor veel Christenen om op 1 of andere manier te vasten.

Zelf wil ik deze tijd gebruiken om soberder te leven en niet te snoepen. Nu ben ik benieuwd hoe jullie invulling geven aan de voorbereidingstijd op Pasen en als je vast wat brengt het je?

groetjes, Klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 15:16

KLAPROOS940 schreef:
Het is vandaag de 2-de lijdenszondag. Oftewel we zitten middenin de 40-dagen tijd. Een tijd voor veel Christenen om op 1 of andere manier te vasten.

Zelf wil ik deze tijd gebruiken om soberder te leven en niet te snoepen. Nu ben ik benieuwd hoe jullie invulling geven aan de voorbereidingstijd op Pasen en als je vast wat brengt het je?

groetjes, Klaproos

He Klaproos.........

Ik vast ook door niet te snoepen, maar ook door geen computerspelletjes te doen.....best lastig maar tegelijk ook heel goed.

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 16:44

KLAPROOS940 schreef:

groetjes, Klaproos

Detail... het is vandaag de 3e lijdenszondag en de 2e zondag van de 40 dagen tijd... Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen deze twee periodes?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 20:32

LIESBETH326 schreef:
Detail... het is vandaag de 3e lijdenszondag en de 2e zondag van de 40 dagen tijd... Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen deze twee periodes?

De 40-dagentijd begint op woensdag. De zondag ervoor begint al wel de zgn. lijdenstijd, welke van zondag tot en met zondag rekent. Een verschil van een paar dagen die wel de zondagentelling raakt...

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 28 februari 2010, 20:32
Naar boven

Auteur Bericht
KLAPROOS940

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 21:55

LIESBETH326 schreef:
Detail... het is vandaag de 3e lijdenszondag en de 2e zondag van de 40 dagen tijd...

Oh niet bij nagedacht
Naar boven

Auteur Bericht
KLAPROOS940

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 21:57

MARY052 schreef:
He Klaproos.........

Ik vast ook door niet te snoepen, maar ook door geen computerspelletjes te doen.....best lastig maar tegelijk ook heel goed.

Mary

En lukt t je om t vol te houden?

groetjes Klaproos

Laatst aangepast door
KLAPROOS940
op dinsdag 2 maart 2010, 21:57
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 22:18

KLAPROOS940 schreef:
En lukt t je om t vol te houden?

groetjes Klaproos

Valt me niet tegen. ben me er wel van bewust geworden hoe vaak ik eigenlijk zo'n spelletje doe...........dus het is in elk geval ergens goed voor.
Tja dat snoepen vergeet ik nog wel es.............ik bedoel ik vergeet nog wel es te vasten van het snoepen,..........dom he
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1