Auteur |
Bericht |
|
JOY000
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 november 2020, 21:11
|
|
|
Wat doen jullie met je vrije tijd? Ik heb plenty over, al een hele tijd. En ik word soms moe van al die vrije tijd. Hoe daten jullie nu? Of helemaal niks nu? !
Laatst aangepast door
|
JOY000
|
op vrijdag 13 november 2020, 21:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOES133
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 november 2020, 00:39
|
|
|
JOY000 schreef: | Wat doen jullie met je vrije tijd? Ik heb plenty over, al een hele tijd. En ik word soms moe van al die vrije tijd. Hoe daten jullie nu? Of helemaal niks nu? ! |
Hoi Joy, ik ben het met jou eens dat afspreken en vrienden maken nu niet erg succesvol is. De regels ( rondom corona) zijn nu even zo scherp dat afspreken bijna niet mogelijk is. En iets ondernemen lukt gewoon niet. Maar op het moment luister ik veel muziek en lees veel in de hoop dat we over een tijdje weer af kunnen spreken. Verder wat meer klussen en knutselen in huis.
Het is eenmaal zo en dat is te begrijpen. Maar je kunt mensen hier op de site wel per mail beter leren kennen tot dat je wel af kan spreken.
Ik heb in maart zelf corona gehad en dat gun je niemand. Dus moeten we hoe ongezellig ook nu even afstand nemen. Ik probeer ook wat meer vrijwilligers werk te doen om de vrije tijd wat in te vullen.
Juist door die corona situatie het afgelopen jaar zijn er niet alleen dingen weg gevallen, maar zijn er ook nieuwe kansen ontstaan wat vrijwilligers werk betreft. Zo zijn er duizenden (zelfs tien duizenden) mensen die nadat ze corona hebben gehad die na meer dan een half jaar nog bijna niks kunnen. Die mensen komen zelf nauwelijks de dag door en zouden met een beetje hulp van mensen die zich vervelen erg geholpen zijn. Denk aan blad vegen, boodschappen doen, tuin winter klaar maken enz. Of de mensen van de voedselbank of zo die de "verplichte" mondkapjes niet kunnen betalen. Daar kunnen mensen die zich vervelen bv mondkapjes voor maken. Of mutsen of sjaals breien voor daklozen. Daarbij komen bejaardenhuizen momenteel handen te kort, zoals voor koffie schenken. Maar je kan ook met een camera de natuur in trekken en foto's of filmpjes van de mooie natuur in de herfst op internet zetten voor mensen die in isolatie of quarantaine zitten en die dat moois nu moeten missen. En voor mensen die liever niets voor een ander doen maar zich toch vervelen, die zouden de klusjes die normaal blijven liggen (zolder of kasten opruimen en uitzoeken, kamer eens een nieuw verfje of behangetje geven) op kunnen pakken. Nieuwe recepten uit proberen.
Zomaar wat ideetjes om de vele vrije tijd die er nu ontstaat nuttig en plezierig invulling te geven. En dan zal je zien dat die tijd voorbij vliegt.
Groetjes Loes.
Laatst aangepast door
|
LOES133
|
op zaterdag 14 november 2020, 16:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOY000
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 november 2020, 17:44
|
|
|
Bedankt Loes voor je inbreng!!! En fijn dat je weer zo beter bent dat je een beetje kunt werken, God is goed. Ik had vrijwilligerswerk maar alles is stop gezet weer............. Het is zo dat je nu niet makkelijk kan afspreken, daten maar dat geeft weer tijd zoals je zei over de mail............ fijne avond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
REINT402
|
|
Geplaatst: zondag 15 november 2020, 20:00
|
|
|
Ik heb gigantisch veel vrije tijd gehad. Ik werkte als activiteitenbegeleider bij dementerende en Alzheimer patiënten als vrijwilliger maar sinds maart zijn alle vrijwilligers niet meer welkom. Helaas... Vond het fantastisch werk om te doen. Na een aantal maanden ben ik op zoek gegaan naar wat anders. Ik kwam terecht bij cosis. Kon daar aan de slag ook als activiteitenbegeleider maar dan met verstandelijk gehandicapten. Lol, de allereerste dag dat ik zou beginnen werd er corona geconstateerd en ja hoor was weer niet welkom. Nu eindelijk mocht ik vorige week weer beginnen. Negen maand bij huis geweest, nou kan je vertellen in het begin vind je het nog wel leuk en grappig en denk je lekker vrij, maar ben het nu echt wel zat. Wat ik deed in die vrije tijd, niks anders dan social media, netflix of videoland kijken etc. Alles en iedereen is aan het werk en jij zit bij huis. Maar ben een happy mens nu kan weer aan het werk . Heerlijk! Nu doe ik in me vrije tijd 1 keer in de week een bijbelstudie samen met een kameraad uit Romeinen. Elke woensdag. En verder hetzelfde als toen ik bij huis was. Maar dan veel minder uren. En dat is wel zo gezond. Tot zover mijn bijdrage. Ben benieuwd naar de volgende reactie. ???? Fijne avond allen! ????
Laatst aangepast door
|
REINT402
|
op zondag 15 november 2020, 20:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOY000
|
|
Geplaatst: zondag 15 november 2020, 20:46
|
|
|
Beste Reint
Balen hè die corona! Maar fijn dat je nu aan het werk bent, anders maar toch! Zelf niet ziek geworden? Lucky you!
Ik probeer mijn tijd ook zoveel mogelijk in te vullen maar het valt niet altijd mee, vooral als de winter er aankomt. Genoeg tijd voor studies af en toe een bezoekje, belletje, boek, film, internet. wandelen en fietsen, en natuurlijk Nederland in beweging!
Groetjes
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|