|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 13:34
|
|
|
Vele jaren was dat een zilveren Davidssterhanger.
Ook mijn alachtone colega Truckers,vroegen,of ik Joods was. Dan antwoorde ik,ik ben ingelijfd,bij dat Uitverkoren volk,maar niet van Joods bloede. Wel dat mijn Hart altijd Bij dat Volk is,omdat ik Gods Woord geloof.
Dat werd gerespecteerd,door mijn moslims colega's,en zelfs een bepaalde vriendschap is daar ontstaan,zeker de turk Oskam,hij ging graag met mij in gesprek. De laatste twee jaar draag ik een gouden Kruishanger,met het colier ook van goud. Niemand vraag meer aan mij,wat die beweegreden is,in dat Christelijk geloof. Die Davidsster viel op,ook in danszalen en kroegen,en werk. Dan krijg je vragen,Nieuwschierigheid ? of ? meer te weten van dat symbool. Het Kruis symbool,is geen crusifx,maar dat Jesus dat overwonnen heeft.
De Davidsster,is van oorsprong,een zegelteken,van joodse handel,zoals dat toen gebruikelijk was,in het Ot. De Davidsster was gewoon een handelsmerkteken. Dat teken is nu Shalom geworden,in de vlag,van Israƫl. Vele dragen een kruishanger,zonder er de betekenis er van te weten,dat Jezus, Zoon van David genoemd werd,uit Joodse Bloede.
Word vervolgd,in mijn verder schrijven.
Shalom.
|
|