Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 22:33
|
|
|
Vrijdag 26 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:
SNELLE HULP:
Er ontbreekt niets in je leven, omdat werkelijk alles het uwe is, allèèn ontbreekt je het geloof om je dat te realiseren, je bent als een koningsdochter, die in lompen zitten, terwijl om hen heen voorraden zijn van alles, wat zij zich maar zouden kunnen wensen.
Bid om meer geloof, zoals een dorstig mens in de woestijn om regen bidt, om water, snel komt Mijn hulp, krachtig en snel.
Ken je dat zekere gevoel wel, dat IK je nooit in de steek kan laten?
Zoals je er zeker van bent, dat je nog ademhaalt?
Wat is het geloof van de mens toch arm, zo armzalig, heb je evenveel vertrouwen in Mij als in een vriend, gesteld, dat die vriend kwam en zei, dat hij je hulp zou sturen?
Bid dagelijks en met de grootste ijver of je geloof mag groeien.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op vrijdag 26 februari 2010, 22:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 22:42
|
|
|
Zaterdag 27 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:
DE STEM VAN DE GEEST:
Neem tijd voor Gebed, neem meer tijd om met Mij allèèn te zijn.
Besef, dat het horen van de stem van de Geest meer betekent dan het horen
van alle aardse stemmen, IK ben met je, laat dat je genoeg zijn, nee, meer nog,
laat dat je intens blij maken.
Soms moet je Mij zelfs niet zoeken om Mijn stem te horen, zoek een stilte
met Mij, waarin wij elkaar in de geest over en weer kunnen begrijpen.
Vrees niet, alles is in orde, denk veel na over wat IK heb gedaan en wat IK
heb gezegd, herinner je: IK raakte haar hand aan en de koorts verliet haar totaal,
zij was genezen, gezond, kalm, instaat om op te staan en hen te dienen.
Mijn aanraking heeft nog steeds het vermogen om machtig te genezen, voel
deze aanraking, besef Mijn tegenwoordigheid en de koorts van werk en van
zorg en angst, smelt gewoon weg en in plaats daarvan komt gezondheid, blijdschap en vrede.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:22
|
|
|
Zondag 28 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:
PERFECT WERK:
Breng meer tijd door met Mij allèèn, daar komt kracht en blijdschap uit voort, dat tot hechtere vriendschap zal leiden en je werk zeer ten goede zal komen.
Gebedstijden zijn tijden van groei, beperk deze tijden en vele uren van hard werken kunnen waardeloos zijn, de hemelse maatstaven zijn zo anders dan de aardse.
Bedenk, dat uit het standpunt van de Grote Vakman bezien, een slecht werktuig, dat constant werkt, maar ondeugdelijk werk levert, van weinig waarde is in vergelijking met het scherpe, sterke, volmaakte stuk gereedschap, dat slechts korte tijd wordt gebruikt, maar perfect werk produceert.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 19:59
|
|
|
EVA685 schreef: | Zondag 28 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:
PERFECT WERK:
Breng meer tijd door met Mij allèèn, daar komt kracht en blijdschap uit voort, dat tot hechtere vriendschap zal leiden en je werk zeer ten goede zal komen.
Gebedstijden zijn tijden van groei, beperk deze tijden en vele uren van hard werken kunnen waardeloos zijn, de hemelse maatstaven zijn zo anders dan de aardse.
Bedenk, dat uit het standpunt van de Grote Vakman bezien, een slecht werktuig, dat constant werkt, maar ondeugdelijk werk levert, van weinig waarde is in vergelijking met het scherpe, sterke, volmaakte stuk gereedschap, dat slechts korte tijd wordt gebruikt, maar perfect werk produceert. |
Zie Joh. 15 De ware wijnstok...... snoeien en bijsnoeien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 14:06
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Zie Joh. 15 De ware wijnstok...... snoeien en bijsnoeien |
Wees stil voor het aangezicht van GOD, misschien verstaan wij dan ook ZIJN stem?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 14:07
|
|
|
Maandag 1 maart 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:
STORT LIEFDE UIT:
IK hoor je roepen altijd, geen geluid ontgaat Mij, velen, zeer velen in deze wereld roepen tot Mij. maar ach, weinigen wachten tot ze Mij horen spreken?
En toch is Mijn spreken tot de ziel van zo groot belang.
Mijn Woorden zijn leven, bedenk dan:
Mij horen spreken is leven vinden en genezing en kracht, vertrouw Mij in alles.
Liefde, die over allen wordt uitgestort, wordt beslist spoedig beantwoord.
Voer allèèn maar Mijn wensen uit en laat het aan Mij over jou wensen uit te voeren.
Behandel Mij als Verlosser en Koning, maar bovendien met de innige vriendschap van Iemand, die je zeer lief is.
Houd je aan de regels, die IK voor je heb vastgesteld, voortdurend en met volharding, met liefde en geduld, vol hoop en in geloof en dan zal iedere berg van moeilijkheden vlak gemaakt worden, de ruwe plaatsen van armoede zullen geëffend worden en allen, die je kennen, zullen weten, dat IK, je Heer, De Heer ben.
Stort liefde uit!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 19:43
|
|
|
Dinsdag 2 maart 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:
WOORDEN, DIE GEEST ZIJN.
De woorden die IK tot je spreek zijn Geest en Leven, evenals de woorden, die IK vroeger tot Mijn dicipelen sprak.
Dit is je beloning, omdat je geen geestelijk contact zoekt door middel van een medium, zij, die dat doen, kunnen nooit de heerlijkheid en het wonder verstaan van gemeenschap in de geest, zoals jullie dat kennen.
Leven, vreugde, vrede en genezing zijn in volle mate je deel, je zult dit ervaren als je verder gaat.
Aanvankelijk kun je nauwelijks geloven dat IK je de krachten schenk.
IK zond Mijn dicipelen twee aan twee uit en gaf hun macht over onreine geesten en om alle ziekten te genezen.
Het moet voor Petrus inderdaad wonderbaar zijn geweest, toen hij plotseling bemerkte, dat de kracht van de Heer de zijne was.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: woensdag 3 maart 2010, 22:22
|
|
|
Woensdag 3 maart 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:
WORD ALS IK:
Denk aan Mij, zie dikwijls naar Mij op en onbewust zul je worden als IK.
Het kan zijn, dat je het zelf nooit ziet, hoe dichter je bij Mij komt des te meer
zul je zien, dat je niet op Mij lijkt, wees daarom getroost Mijn kinderen.
Dat je je zo diep ongelukkig voelt over je mislukking is juist het beste bewijs, dat je naar Mij toegroeit en als je verlangt, anderen tot Mij te brengen, dan wordt dat gebedsverlangen verhoord.
Bedenk ook, dat men allèèn in de strijd verwondingen oploopt.
Als men zich geestelijk of psychisch of lichamelijk helemaal niet inspant, dan veroorzaakt dat geen gevoel van mislukking of onbehagen, maar als men in actie komt en zich wel inspant, dan wordt men er zich van bewust, dat men geen kracht heeft, maar zwak is - tenminste, in het begin.
Ook dat is een teken van Leven, van geestelijke groei.
En onthoud dit, Mijn kracht openbaart zich ten volle in zwakheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 13:55
|
|
|
Donderdag 4 maart 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:
DE SLEUTEL TOT HEILIGHEID:
Mijn kinderen, kom dichter bij Mij, contact met Mij is hèt geneesmiddel tegen alle kwalen.
Bedenk, dat de waarheid vele kanten heeft, heb veel liefde en geduld met allen, die de dingen niet zien zoals jullie.
Het verloochenen van zichzelf is de sleutel tot heiligheid en geluk en kan allèèn met Mijn hulp volbracht worden.
Bekijk Mijn leven met meer aandacht, leef in Mijn tegenwoordigheid, aanbid Mij.
In Getsemane heb IK gezegd:
Indien het mogelijk is, laat deze drinkbeker voorbijgaan.
IK heb niet gezegd, dat er gèèn beker van smart te drinken was, IK werd gegeseld, bespuwd en aan het kruis genageld en Ik heb gezegd:
Vader, vergeef het hun, want zij weten niet wat zij doen.
IK heb niet gezegd dat zij het niet hebben gedaan.
Toen Mijn dicipel Petrus erop aandrong, dat IK het kruis zou ontlopen, heb Ik gezegd:
Ga achter Mij, satan.
Toen Mijn dicipelen er niet in slaagden de epileptische jongen te helpen, heb IK gezegd:
Deze soort vaart niet uit dan door gebed en vasten.
IK heb niet gezegd:
Je verbeeldde je maar, dat hij ziek was, er is niets aan de hand.
Als de Bijbel zegt:
God is te rein van ogen om het kwaad te zien, betekent dat:
Om Zijn volk het kwaad ten laste te leggen, Hij ziet altijd het goede in de mensen, maar onthoud, dat IK de stad zag en over haar weende.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 13:55
|
|
|
Vrijdag 5 maart 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:
VREES IS ZONDE:
Vrees niet, vrees is zonde en de volmaakte liefde, drijft de vrees uit.
In het hart, waarin IK woon, is geen plaats voor vrees, vrees vernietigt de hoop.
Waar liefde of waar geloof is, kan vrees niet bestaan.
Vrees is de vloek van de wereld, de mens is bang - bang voor armoede, bang voor eenzaamheid, bang voor werkeloosheid, bang voor ziekte.
De angsten van de mens zijn vele, zeer vele, bestrijd de vrees, zoals je een plaag zou bestrijden.
Werp die uit je leven en uit je huis, vecht er in je èèntje tegen.
Laat je nooit vrees inboezemen, het is een kwade bondgenoot, vrees voor straf,
vrees voor smaad, alle werk waarmee deze vijand van Mij zich bezig houdt, is werk dat tegen Mij gericht is, ban het uit!
Er moet een andere betere weg bestaan.
Vraag het Mij en IK zal het je laten zien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 13:47
|
|
|
Zaterdag 6 maart 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:
HEB LIEF EN LACH:
Werk voor Mij en door Mij, alle werk moet in Mijn Geest worden gedaan, wil het blijvend zijn. Hoe stil werkt Mijn Geest, hoe zacht en geleidelijk worden zielen Mijn Koninkrijk binnengeleid.
Liefde en een lach vormen de ploeg, die de grond bewerkt voor het zaad, onthoud dit:
Als de grond hard is, wil het zaad er niet groeien.
Bewerk de grond, bewerk die zoals IK zeg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zondag 7 maart 2010, 13:51
|
|
|
Zondag 7 maart 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:
VERRASSINGEN:
Velen denken, dat IK hen beproef en train en ombuig naar Mijn wil, IK, die de dicipelen heb gevraagd hun kruis op zich te nemen, IK genoot ervan een feestmaal voor hen klaar te maken aan de oever van het meer - een kleine, blije verrassing, geen noodzaak zoals bij het voeden van de scharen het geval was.
IK vond het heerlijk om op de bruiloft wijn ten geschenk te geven.
Zoals je graag verrassingen bedenkt voor degenen, die dat begrijpen en daar blij mee zijn, zo is het ook met Mij, IK houd ervan hen te verrassen, die daarin Mijn liefde en innige vreugde herkennen.
In het hart van Mijn Vader nemen vooral zij een grote plaats in, die niet allèèn Mijn tranen zien, de tranen van een Verlosser, maar ook de glimlach, de blijde glimlach van een vriend.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|