Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: maandag 7 juli 2014, 16:44
|
|
|
http://www.ingridsteenbeek.nl/gedichten/
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zondag 3 augustus 2014, 10:35
|
|
|
Dit gedicht kwam ik tegen. niet persoonlijk bedoeld, maar gewoon een mooie metafoor. Een hele mooie innerlijke dialoog.
LIEVE IK ......Het was niet altijd makkelijk lieve IK de klappen kwamen snel het begon met hier en daar een mentale tik maar als ik jou nu vertel dat niemand het recht had om nog meer van die tikken uit te delen want je had liefde zat en schonk dat aan zovelen
LIEVE. IK ....jouw zachtheid werd dus onderschat Je leek verbaal zo krachtig maar wat niemand doorhad je was totaal niet machtig Jouw stem deed iedereen geloven dat je beschikte over mentale kracht maar sommige tikken kwam jij niet te boven daarvoor was jij te zacht .
Lieve IK , beschadigd bleef je achter eenzaam en alleen Je werd steeds zachter waarom dan zo gemeen zag niemand werkelijk wie je was hoe kwetsbaar en hoe teer het favoriete meisje uit de klas maar toonde nooit verweer
LIEVE IK ....waarom was je bang en gingen jouw schouders hangen duurde de vernedering te lang begon je naar vrijheid te verlangen de vrijheid van HET UITEN zeggen wat je voelde en dacht heeft dat jou doen besluiten en jou voorzien van kracht
LIEVE IK... het was wel wennen om te zeggen stop de pijn mijn gevoel te erkennen niet langer een ander willen zijn naar mijn hartje willen luisteren te zeggen dit is wat ik voel en ervaar niet langer angstig hoeven fluisteren bang voor het gevolg en gevaar
LIEVE IK ....... Wie had dat gedacht dat na zoveel jaren ons spiegelbeeld ons toelacht omdat JIJ en IK samen waren samen hebben we gerouwd gehuild , geschreeuwd en geleden samen eigenwaarde opgebouwd samen afgerekend met het verleden
LIEVE IK ..... Bedankt voor het spiegelen van mijn ziel mijn ziel en zaligheid de dag dat het doek viel en ik werd bevrijd van die dikke rode draad als navelstreng verbonden bevrijd van heel veel kwaad geheeld zijn al mijn wonden
Bron Irene Maria
Compassie is de sleutel....tot alles.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 3 augustus 2014, 13:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zondag 3 augustus 2014, 13:15
|
|
|
prachtig........erg mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: maandag 4 augustus 2014, 17:41
|
|
|
Dank je Annette voor het plaatsen van dit gedicht. Zo herkenbaar! Gerouwd, gehuild, (niet hardop) geschreeuwd en geleden... Maar ook gebeden!
Ook het tweede gedeelte is erg mooi weergegeven. Voor mij ligt daar nog wel wat werk. Maar we naderen de afbouwfase. De eerste oplevering is aanstaande om in bouwtermen te blijven. Zie uit naar het inrichten en stylen van me nieuwe ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 augustus 2014, 22:03
|
|
|
God ging voorbij; Neen, niet voorbij, hij toefde; Hij wist wat ik behoefde, En sprak tot mij;
Sprak tot mij in de stille, De stille nacht; Gedachten, die mij kwelden, Vervolgden en onstelden, Verdreef hij zacht.
Hij liet zijn vrede dalen Op ziel en zin; 'k Voelde in zijn' vaderarmen Mij koestren en beschermen, En sluimerde in.
De morgen, die mij wekte Begroette ik blij. Ik had zo zacht geslapen, En Gij, mijn Schild en Wapen, Waart nog nabij."
Nicolaas Beets
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 augustus 2014, 22:13
|
|
|
mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 augustus 2014, 22:15
|
|
|
Vrienden...... Zijn zo kostbaar waar jezelf kan zijn zonder op je tenen te lopen...... Vrienden zijn om van te houden... en ook onderhouden... Samen lachen samen dansen samen arm om je heen samen huilen samen delen in liefde.. Vrienden liefde zuivere liefde.
Het is net als relatie samen opbouwen niet afbouwen wetend voor elkaar zijn in goede tijden Vooral ook in slechte tijden vrienden........... Ik ben zo blij met jullie het leven geeft een doel de doel die ik ooit kwijt was geraakt... leren ermee omgaan leren je zelft tegeven loslaten.....
Dan sta ik even stil... je wilt zo graag alles vasthouden de hand erin houden Of wel de touw van het leven niet durven los te laten bang voor de pijn Bang om kwijt te raken. het maakt je levensloos deze week ontdekte ik iets nieuws.... loslaten... Ook dan alles.... loslaten betekent.. er is ruimte voor andere relatie's... ook voor vrienden.....
Is dat net als.... alles vasthouden in het leven.. en niet aan God geven.. vasthouden..... God steekt Zijn hand uit.. naar jou /mij.. laat los zegt Hij.. vertrouw op Mij.. Ook dat is samen een relatie met God.. vertrouwen......
Geloof, Hoop LIefde.... God is Liefde
Liefs Hannie
|
|
Naar boven |
|
|