Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 13:17
|
|
|
beter alleen leven?
alleen leven niet weten wat je doet eenzaam wezen. dan van alles moet.
alleen leven zelf weten wat je doet dan gelukkig wezen weinig van wat je moet.
eerste niet te leven is vaak wat je doet tweede beter in te wezen is wat je moet.
niet alleen leven. is leuk als je het doet. fijn om met tweeën te wezen. dan samen alles moet.
berend jan
Laatst aangepast door
|
BERENDJAN590
|
op zondag 17 maart 2013, 13:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 16:27
|
|
|
BERENDJAN590 schreef: | beter alleen leven?
eerste niet te leven is vaak wat je doet tweede beter in te wezen is wat je moet.
niet alleen leven. is leuk als je het doet. fijn om met tweeën te wezen. dan samen alles moet.
berend jan |
Tja moet ik zeggen het is de realiteit!! Soms denk je had ik maar iemand en op andere momenten het is goed zo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 16:31
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Tja moet ik zeggen het is de realiteit!! Soms denk je had ik maar iemand en op andere momenten het is goed zo |
ja zeker erika het is goed maar voor sommigen de realiteit en zien het onder ogen. voor de ander is het niet duidelijk wat realiteit is en ziet niet de werkelijkheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 16:33
|
|
|
BERENDJAN590 schreef: | ja zeker erika het is goed maar voor sommigen de realiteit en zien het onder ogen. voor de ander is het niet duidelijk wat realiteit is en ziet niet de werkelijkheid. |
Klopt dat is zeer zeker waar!! Als je het in kan zien heb je al heel veel gewonnen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 16:34
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Klopt dat is zeer zeker waar!! Als je het in kan zien heb je al heel veel gewonnen! |
dat is wat ik probeer te vertellen erika
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 21:41
|
|
|
BERENDJAN590 schreef: | beter alleen leven?
berend jan |
Mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 08:01
|
|
|
Alleen leven Kan rust geven Jezelf leren kennen
Alleen zijn Is mensen om je heen Zoeken naar gezelligheid.
Alleen zijn Ooit zal er weer Met tweeën zijn Als de tijd Weer eenmaal Zover is!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 12:22
|
|
|
ALLEEN ZIJN...MAAR DAN ANDERS!!!!!
Voor hen die alleen zijn...misschien kun je dat ""alleen zijn"" zien in een ander licht.. Dit gedichtje kwam ik onder ogen op de dag dat mijn lieve vader werd begraven...Ik heb het uit het tijdschrift gescheurd...in mijn jaszak gestopt en later voorgelezen .....
Alleen-zijn betekent.....niet eenzaam; Alleen-zijn geldt niet als straf. Alleen-zijn met mooie gedachten; gedachten neemt niemand je af...
Alleen-zijn met dierbare doden: alleen-zijn met herinnering aan tijden, die lang reeds voorbij zijn; aan alles wat kwam en wat ging alleen...ongestoord in je kamer; de dingen vertrouwd om je heen, een rustig en zuiver geweten dan ben je gelukkig....alleen!!!
Wie zo het""alleen-zijn"" kan dragen; wie zich zo verzoent met zijn lot, die spreekt niet van eenzame dagen....
DIE LEEFT IN VERTROUWEN OP GOD!!!!!
(bron: onbekend)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 12:59
|
|
|
Bedankt voor de reactie stimuleert om door te gaan met dichten. Maar ook voor de bij passende gedichten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 16:20
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | ALLEEN ZIJN...MAAR DAN ANDERS!!!!!
Voor hen die alleen zijn...misschien kun je dat ""alleen zijn"" zien in een ander licht.. Dit gedichtje kwam ik onder ogen op de dag dat mijn lieve vader werd begraven...Ik heb het uit het tijdschrift gescheurd...in mijn jaszak gestopt en later voorgelezen .....
Alleen-zijn betekent.....niet eenzaam; Alleen-zijn geldt niet als straf. Alleen-zijn met mooie gedachten; gedachten neemt niemand je af...
Alleen-zijn met dierbare doden: alleen-zijn met herinnering aan tijden, die lang reeds voorbij zijn; aan alles wat kwam en wat ging alleen...ongestoord in je kamer; de dingen vertrouwd om je heen, een rustig en zuiver geweten dan ben je gelukkig....alleen!!!
Wie zo het""alleen-zijn"" kan dragen; wie zich zo verzoent met zijn lot, die spreekt niet van eenzame dagen....
DIE LEEFT IN VERTROUWEN OP GOD!!!!!
(bron: onbekend) |
Ja zo is het, mooi gedicht Fijn dat je dit neer gezet heb Zeeland, dankje wel. Gr. Hannie
Laatst aangepast door
|
JOANNIE702
|
op maandag 18 maart 2013, 16:22
|
|
Naar boven |
|
|