ChristianMatch

Forum

Vertrouwen
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 november 2012, 12:13

Ergens gelezen:

Vertrouwen
Dat was me het weekje wel, zeg. De Sandy-storm in Amerika, Mark en Diederik zijn het eens over grootse plannen en meneer Bram mag geen advocaat meer zijn. De emoties slingeren alle kanten op: angst, ontzag, verdriet, wanhoop, blijdschap, scepsis, verontwaardiging, vertrouwen, wantrouwen, opluchting. Dat zijn er een hoop binnen een paar dagen.
Storm Sandy leidde mijn gedachten even terug naar de momenten dat ik in Little Rock in het halletje van mijn huisje de tornado’s en zware windstoten zat af te wachten. Angst voor wat zou kunnen komen, gevolgd door opluchting dat het voorbij was en dat we het er heelhuids vanaf hadden gebracht. De stroomstoring destijds leidde wel tot leuke contacten op straat. Maar ik kan me voorstellen dat de natte, koude straten in New York wat minder aantrekkelijk zijn. Ook vanwege het gevaar geëlektrocuteerd te worden door kapotte stroomkabels.
Mark en Diederik hebben een knap staaltje werk geleverd. Na al die mediastilte is de mediagekte losgebarsten: zorgpremies van twintig tot vierhonderd tachtig euro per maand. Studiefinanciering verdwijnt. Het verhogen van de pensioenleeftijd wordt wat versneld. Hypotheekrenteaftrek wordt ook voor bestaande huizenafbetalers verminderd. Pas vanaf achttien jaar alcohol mogen drinken. Werkloosheidsuitkering kun je maar een jaar krijgen straks. Daar tegenover: overheidsfinanciën op orde, minder belasting betalen over je loon en wellicht kunnen wij, de jongere generatie, ooit ook nog met pensioen.
Wat een vermaak was er dan ineens over Bram die een beetje erg slordig omging met zijn boekhouding (had hij die?), de belastingdienst liever negeerde en zijn cliënten blijkbaar bedreigde in plaats van voor ze op te komen. Advocaat van de duivel. Of van zijn eigen portemonnee. Als je je duurbetaalde advocaat al niet kunt vertrouwen...
Zo aan het eind van deze turbulente week waarop veel mensen onzeker zijn geworden over hun toekomst, of ze een nieuw huis zullen krijgen na de verwoestende storm, of je kinderen over een paar jaar nog kunnen gaan studeren (of jij zelf), of je straks nog naar de dokter kunt als je ziek bent, of je nog rond zult kunnen komen, of je nog een huis zult kunnen kopen, of het ooit ophoudt met de bezuinigingen die je regelrecht in je portemonnee treffen, komt er over mij een soort rust. Je druk maken over de toekomst is normaal, maar leidt nergens toe.
Kijk eens naar de vogels: zij zaaien en maaien niet, hebben geen voorraden en toch zorgt hun hemelse Vader voor ze. Kijk eens naar de bloemen; zij werken niet en toch zijn ze beter gekleed dan koningen. Als God zelfs dingen die zo vergankelijk zijn zo mooi maakt, zal Hij jullie dan niet met nog grotere zorg omringen?! Iedereen maakt zich zorgen over eten en drinken en kleding. Heb vertrouwen; je hemelse Vader weet dat je ze nodig hebt en zal voor je zorgen.” (vrij vertaald naar Mattheus Hoofdstuk 6 vers 19-34).
Geef jezelf of iemand die zich zorgen maakt eens een bosje bloemen, een vetbol. Kijk hoe mooi de vogels, de bloemen zijn, geniet ervan en vertrouw!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1