|
ANITA412
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 22:54
|
|
|
Als alle mensen met al hun gebreken eens naar zichzelf keken dan zouden zij het praten over anderen wel laten!
KRENTEBOL
Ik sta bij de bakker voor een halfje wit Naast me: vrouw met buggy waar een draak in zit Hij schreeuwt hard en dwingend: "'k Wil een krentebol!!" De moeder schudt van 'nee' maar het jochie houdt stug vol Mevrouw loopt paars-rood aan Ik zie de vlekken in haar nek Het liefst zag zij een open luik en dat vind ik niet gek! En dan is daar die zin van een meneer die naast haar staat en het draakje plus mevrouw geërgerd gadeslaat. "Thuis ben ík de baas , bromt hij bij mij zal 't niet gebeuren... Een krentebol , hard op z'n kont dan stopt tie wel met zeuren!!" Mevrouw kleurt nog iets roder "Alsof ik dat niet weet....." bezwijkt, koopt tóch de krentebol waar de draak met smaak van eet Snel loopt ze de winkel uit gevolgd door tien paar ogen Het schaamrood op haar kaken Haar hoofd -héél diep gebogen Zomaar een maandagmiddag een daag'lijks tafereel en ik dacht: Soms is zwijgen beter Sóms zeg je teveel......
Laatst aangepast door
|
ANITA412
|
op vrijdag 24 augustus 2012, 22:55
|
|