|
PAULUS636
|
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 17:22
|
|
|
Zaterdag 6 Oktober in Den Haag is er een nationale ontmoetingsdag van wij Kiezen Voor Enheid, voor christenen uit alle kerken en gemeenschappen. Voor verootmoediging, verzoening en aanvaarding. Met medewerking van: Bisschop De Korte, PKN-scriba Plaisier, Focolare, Katholieke Charismatische Vernieuwing, Pinksterbeweging Evangelische Alliantie, Evangelisch Wekverband e..a.
6 Oktober op het Malieveld
Anno 2007 vierde de Pinksterbeweging in Nederland haar honderdjarig bestaan. Op het eeuwfeestin het Olympisch Stadion vroeg Bas Plaisier (toenmalig scriba van de Protestantse Kerk in Nederland, PKN) vergeving vooor de minachtende houding van de PKN tegenover de Pinksterbeweging: ¨Broeders en zusters, ik wil u zeggen, dat ik me hiervoor schaam. Voor zo´n houding hebben we vergeving nodig.´ In november van hetzelfde jaar vroeg Peter Sleebos namens de Pinksterbeweging in Nederland aan de synode van de PKN vergeving voor het arrogante en exclusieve gedrag van de Pinksterbeweging in Nederland ten opzichte van andere geloofsgemeenschappen: ´Door onze triomfantelijke en diskwalificerende uitingen, alsof de Geest alleen nog maar in de Pinksterbeweging zou werken, hebben we medegelovigen in andere kerken regelmatig pijn gedaan. Ook wij hebben daar vergeving voor nodig.´ Vervolgens groeide in de harten van verschillende leiders uit de evangelische en charismatische beweging het verlangen om een ´dag van verootmoediging´ te organiseren waarin verootmoediging en verzoening centraal zouden staan. Die dag van Wij Kiiezen voor eenheid wordt georganiseerd op zaterdag 6 oktober 2012 in Den haag, in een grote tent op het Malieveld. Een nationale ontmoetingsdag voor christenen uit alle kerken. Info en aanmelding: www.wijkiezenvooreenheid.nl
Ik ga er zeker te weten heen. Gaan er onder jullie cm leden ook naar toe?
Groeten van Paulus
|
|