Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 10:42
|
|
|
Ef. 2 schreef: | 1 U was dood door de misstappen en zonden 2 waarmee u de weg ging van de god van deze wereld, de heerser over de machten in de lucht, de geest die nu werkzaam is in hen die God ongehoorzaam zijn. 3 Net als zij lieten ook wij allen ons eens beheersen door onze wereldse begeerten, wij volgden alle zelfzuchtige verlangens en gedachten die in ons opkwamen en stonden van nature bloot aan Gods toorn, net als ieder ander. 4 Maar omdat God zo barmhartig is, omdat de liefde die hij voor ons heeft opgevat zo groot is, 5 heeft hij ons, die dood waren door onze zonden, samen met Christus levend gemaakt. Ook u bent nu door zijn genade gered. 6 Hij heeft ons samen met hem uit de dood opgewekt en ons een plaats gegeven in de hemelsferen, in Christus Jezus. 7 Zo zal hij, in de eeuwen die komen, laten zien hoe overweldigend rijk zijn genade is, hoe goed hij voor ons is door Christus Jezus. 8 Door zijn genade bent u nu immers gered, dankzij uw geloof. Maar dat dankt u niet aan uzelf; het is een geschenk van God 9 en geen gevolg van uw daden, dus niemand kan zich erop laten voorstaan. 10 Want hij heeft ons gemaakt tot wat wij nu zijn: in Christus Jezus geschapen om de weg te gaan van de goede daden die God heeft voorbereid. 11 Bedenk daarom dat u – u die eigenlijk door uw afkomst heidenen bent en onbesnedenen genoemd wordt door hen die door mensenhanden besneden zijn – 12 bedenk dat u destijds niet verbonden was met Christus, geen deel had aan het burgerschap van Israël en niet betrokken was bij de verbondssluitingen en de beloften die daarbij hoorden. U leefde in een wereld zonder hoop en zonder God. 13 Maar nu bent u, die eens ver weg was, in Christus Jezus dichtbij gekomen, door zijn bloed. 14 Want hij is onze vrede, hij die met zijn dood de twee werelden één heeft gemaakt, de muur van vijandschap ertussen heeft afgebroken 15 en de wet met zijn geboden en voorschriften buiten werking heeft gesteld, om uit die twee in zichzelf één nieuwe mens te scheppen. Zo bracht hij vrede 16 en verzoende hij door het kruis beide in één lichaam met God, door in zijn lichaam de vijandschap te doden. 17 Vrede kwam hij verkondigen aan u die ver weg was en vrede aan hen die dichtbij waren: 18 dankzij hem hebben wij allen door één Geest toegang tot de Vader. 19 Zo bent u dus geen vreemdelingen of gasten meer, maar burgers, net als de heiligen, en huisgenoten van God, 20 gebouwd op het fundament van de apostelen en profeten, met Christus Jezus zelf als de hoeksteen. 21 Vanuit hem groeit het hele gebouw, steen voor steen, uit tot een tempel die gewijd is aan hem, de Heer, 22 in wie ook u samen opgebouwd wordt tot een plaats waar God woont door zijn Geest. | Binnenkort is het pasen. Het feest waarin we gedenken dat Jezus voor ons gestorven is en opgestaan. Het feest van de genade, die God ons geeft. Wat betekent die genade voor jou? Leef je uit Zijn genade, of zegt het je eigenlijk niks? Ga je gebukt onder die genade of zorgt die genade ervoor dat je in vrijheid kunt leven? Bovenstaand tekstgedeelte wilde ik als uitgangspunt gebruiken. Wat zegt deze tekst je, en hoe ga je daarmee om?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IESJE369
|
|
Geplaatst: maandag 2 april 2012, 21:06
|
|
|
Ik kan me een leven zonder het offer van Jezus niet voorstellen. Dat lijkt me hel. Ik ervaar het als genade dat ik dit geschenk in mijn leven heb mogen ontvangen. Geen eigen verdienste. Maar ik snap niet waarom ik wel en veel anderen niet. Soms is dat een bewuste keus van die mensen, soms onverschilligheid, maar vaak onbegrijpelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 april 2012, 16:33
|
|
|
Wow!
Dat is de eerste gedachte die in me opkomt als ik dit gedeelte lees. Ik merk dat het verhaal over Jezus' lijden me heel veel doet. Toen ik gisteravond op tv naar 'The passion' zat te kijken heb ik menig traan gelaten. Zo heel af en toe komt er een stukje bewustwording over me heen van de gruwel die Hij heeft moeten doorstaan voor mijn behoud en kan ik niets anders doen dan dankbaar zijn! Het soort dankbaarheid dat niet met woorden is uit te drukken..
Maar dan is pasen weer voorbij en moet ik eerlijk bekennen dat dat gevoel weer een beetje vervaagt. Niet dat ik me niet meer bewust ben van Gods genade hoor, maar ik sta er gewoon niet meer zo bij stil. Het dagelijks leven komt weer naar voren en ik raak verwikkeld in allerlei aardse dingen waar ik als mens mee te maken krijg. Mijn hemel, wat kan ik soms worstelen met de meest kleine en onbenullige dingen alleen maar omdat ik weer in de gewoonte terug verval om alles zelf op te willen lossen. Gelukkig komt er uiteindelijk altijd weer een moment dat ik met mijn neus op de feiten gedrukt word en me realiseer dat ik het helemaal niet zelf kán oplossen en dan zijn daar Zijn liefdevolle armen om me op te vangen. Beschaamd moet ik dan weer erkennen dat ik er weer een zootje van aan het maken ben en even, heel even...voel ik die dankbaarheid weer.
Zou er best nog wat vaker stil bij mogen staan denk ik, zou een hoop ellende voorkomen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 april 2012, 18:25
|
|
|
Deze clip zette mij weer ff met beide benen op de grond vooral de vraag in het laatst, we denken soms dat het wel mee valt met wat we verkeerd oen, niet besefend dat er geen gradtie bij zonde is.
http://www.youtube.com/watch?v=8WBwv8Rl-vU
Ik snap niet helemaal waarom deze link weer gekopiëerd en geplakt moet worden, terwijl het ook rechtstreeks moet kunnen.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op donderdag 10 mei 2012, 20:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 april 2012, 22:19
|
|
|
PIETER619 schreef: | Deze clip zette mij weer ff met beide benen op de grond vooral de vraag in het laatst, we denken soms dat het wel mee valt met wat we verkeerd oen, niet besefend dat er geen gradtie bij zonde is.
http://www.youtube.com/watch?v=8WBwv8Rl-vU
Ik snap niet helemaal waarom deze link weer gekopiëerd en geplakt moet worden, terwijl het ook rechtstreeks moet kunnen. |
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 6 april 2012, 22:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 13:08
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Wow!
Dat is de eerste gedachte die in me opkomt als ik dit gedeelte lees. Ik merk dat het verhaal over Jezus' lijden me heel veel doet. Toen ik gisteravond op tv naar 'The passion' zat te kijken heb ik menig traan gelaten. Zo heel af en toe komt er een stukje bewustwording over me heen van de gruwel die Hij heeft moeten doorstaan voor mijn behoud en kan ik niets anders doen dan dankbaar zijn! Het soort dankbaarheid dat niet met woorden is uit te drukken..
Maar dan is pasen weer voorbij en moet ik eerlijk bekennen dat dat gevoel weer een beetje vervaagt. Niet dat ik me niet meer bewust ben van Gods genade hoor, maar ik sta er gewoon niet meer zo bij stil. Het dagelijks leven komt weer naar voren en ik raak verwikkeld in allerlei aardse dingen waar ik als mens mee te maken krijg. Mijn hemel, wat kan ik soms worstelen met de meest kleine en onbenullige dingen alleen maar omdat ik weer in de gewoonte terug verval om alles zelf op te willen lossen. Gelukkig komt er uiteindelijk altijd weer een moment dat ik met mijn neus op de feiten gedrukt word en me realiseer dat ik het helemaal niet zelf kán oplossen en dan zijn daar Zijn liefdevolle armen om me op te vangen. Beschaamd moet ik dan weer erkennen dat ik er weer een zootje van aan het maken ben en even, heel even...voel ik die dankbaarheid weer.
Zou er best nog wat vaker stil bij mogen staan denk ik, zou een hoop ellende voorkomen
|
Gelukkig kun jij...(we) dat nog zeggen..... Ik denk juist dat dat pas eerlijkheid is..... Weet je....ik vraag...bid...er ook steeds maar weer om...(het niet weglopen bij God vandaan) We zijn zulke doe - het-zelvers!!!! Eigenlijk heb ik veel meer met zulke mensen dat hij...of zij...die het allemaal zo goed weet!!!! Klein wezen voor God is niet verkeerd.... En je weet Zijn Vaderarmen blijven uitgestrekt!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 21:04
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Binnenkort is het pasen. Het feest waarin we gedenken dat Jezus voor ons gestorven is en opgestaan. Het feest van de genade, die God ons geeft. Wat betekent die genade voor jou? Leef je uit Zijn genade, of zegt het je eigenlijk niks? Ga je gebukt onder die genade of zorgt die genade ervoor dat je in vrijheid kunt leven? Bovenstaand tekstgedeelte wilde ik als uitgangspunt gebruiken. Wat zegt deze tekst je, en hoe ga je daarmee om? |
4 Maar omdat God zo barmhartig is, omdat de liefde die hij voor ons heeft opgevat zo groot is, 5 heeft hij ons, die dood waren door onze zonden, samen met Christus levend gemaakt.
Dit betekent het voor mij ook.
Nieuw Leven..dat is Pasen voor mij..
Door de dood in een nieuw leven..Jezus ging ons voor..en iedere dag mag ik God daarvoor danken, dat Hij vol liefde is en dit allemaal voor mij- persoonlijk- over had..genade...uit liefde..
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|