ChristianMatch

Forum

Jongerenkerkdienst 2Bfree
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
HENKEMAN399

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 11:06

Zondag 26 februari a.s. is er weer een 2Bfree dienst. Thema is "5 croissantjes en 2 porties kibbeling en Gerrit Lolkema uit Buitenpost zal hier het één en ander over zeggen. Aan deze dienst wordt verder medewerking verleend door praiseband Follow uit Ten Boer. De dienst begint om 19.00 uur en de deuren gaan om 18.30 open. We hopen weer veel mensen te mogen begroeten. Iedereen, is van harte welkom op 26 februari a.s. aan de Kerkstraat 48 te Wagenborgen.

www.2b-free.nl

Laatst aangepast door
HENKEMAN399
op dinsdag 21 februari 2012, 11:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKEMAN399

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 10:34

Morgenavond is het zover mensen, een ieder van welke leeftijd dan ook is van harte welkom....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 12:36

Sorry dat ik nog niet gereageerd heb. Ik ben van plan om te komen, en ik neem nog wat jongeren mee. De auto zit vol...
Naar boven

Auteur Bericht
HENKEMAN399

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 13:14

ah super zal de organisatie leuk vinden
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 27 februari 2012, 12:27

Even een korte indruk van deze avond. Het stond onder leiding van 2Be free, en dat was ook wel te merken aan de dienst. Het was geen dienst, zoas ik die eerder had meegemaakt in de Gereformeerde Kerk. Het was meer een evangelische dienst. Met liederen van Opwekking, een prediker, die duidelijk een evangelische inslag had. Soms werd er zelfs geklapt bij liederen die we zongen. Ik was blij verrast en toen ik later met jongelui sprak, merkte ik dat ze onder de indruk waren, en dat ze dit heel fijn vonden.
Eigenlijk moest ik na afloop aan twee dingen denken. Het eerste was dat er toch langzamerhand een bepaald respect aan het ontstaan is voor het evangelische gedachtengoed. Werd dit vroeger afgedaan als zijnde sektarisch, zie je nu toch wel een stuk verschuiving.
De tweede gedachte die bij me opkwam, was dat zulke diensten ook wel voor onbegrip kunnen zorgen voor mensen die zich vasthouden aan de oude waarden..
Ik heb daarom ook een vraagje, is dit de enige kerk waar die verschuiving speelt, of gebeurt dit meer ? En wat vinden jullie er zelf van?
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 27 februari 2012, 13:33

CHATULIEM619 schreef:
Even een korte indruk van deze avond. Het stond onder leiding van 2Be free, en dat was ook wel te merken aan de dienst. Het was geen dienst, zoas ik die eerder had meegemaakt in de Gereformeerde Kerk. Het was meer een evangelische dienst. Met liederen van Opwekking, een prediker, die duidelijk een evangelische inslag had. Soms werd er zelfs geklapt bij liederen die we zongen. Ik was blij verrast en toen ik later met jongelui sprak, merkte ik dat ze onder de indruk waren, en dat ze dit heel fijn vonden.
Eigenlijk moest ik na afloop aan twee dingen denken. Het eerste was dat er toch langzamerhand een bepaald respect aan het ontstaan is voor het evangelische gedachtengoed. Werd dit vroeger afgedaan als zijnde sektarisch, zie je nu toch wel een stuk verschuiving.
De tweede gedachte die bij me opkwam, was dat zulke diensten ook wel voor onbegrip kunnen zorgen voor mensen die zich vasthouden aan de oude waarden..
Ik heb daarom ook een vraagje, is dit de enige kerk waar die verschuiving speelt, of gebeurt dit meer ? En wat vinden jullie er zelf van?

Ik denk niet dat er meer respect is voor de evangelische beleving, volgens mij is die er altijd wel geweest.
Dat er soms een vers gezongen wordt is vooral omdat die mooi gevonden wordt, in sommige kerken zijn de gezangen nog steeds taboe.
Daar wordt al zo geen opwekking gezongen, persoonlijk vind ik sommige opwekking verzen mooier dan de gezangen.
Bij ons in de kerk is het dus alleen beperkt bij, 488 en voor de rest niets.
Plus het fijt dat een hoop mensen, gezien de tijd waarin wij leven, tot de ontdekking zijn gekomen dat welvaart toch wel heel beperkt is.
En steeds meer hun heil in de kerk, en in ieder geval bij God zoeken, en dat is ook eigenlijk veel mooier.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Pagina 1 van 1