Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 20:27
|
|
|
1. Ware wijsheid en inzicht is altijd gratis. 2. Naar het onbekende gaan verbreed hetgeen dat al bekend is. 3. Spendeer meer tijd met mensen die je uitdagen én respecteren. 4. Blijf altijd sceptisch. 5. Schaf een bibliotheekpas aan. Of een museumjaarkaart. Of een Film abonnement. Of word vriend van het theater. 6. Vecht voor de dingen die ertoe doen. 7. Er is een methode die werkt. Vind ‘m. 8. Word lid van een beweging. 9. Drink je koffie zwart. 10. Overleef op minima, enkel om te bewijzen dat je het kan. 11. Lees meer. Vooral de dingen waar je het niet mee eens bent. 12. Raak gewend aan je dom voelen. Dit is een teken van groei. 13. Praten is makkelijk. Let juist eens op hoe mensen zich gedragen tijdens een gesprek. 14. Leer iets van iedereen. "Discover Beauty in Everyone." -Romans 12 15. Ga opzoek naar dingen die je inspireren en zet deze voort. Ook al valt er geen geld uit te halen. 16. Doe wat je zegt te doen. Er kan op niemand vertrouwd worden. 17. Maak iets een groot succes op jonge leeftijd. Het zal je zelfvertrouwen een boost geven voor grotere projecten. 18. Wees comfortabel met het achterlaten, zelfs delen van je identiteit. 19. Leer een nieuwe taal. (Ohja ik was aan't proberen Spaans te leren, toch maar weer's oppakken) 20. Eet wat vaker een eitje. Gebakken, geroerd, gekookt of lekker in de pannenkoek. 21. Houd mensen om je heen die je de waarheid vertellen. 22. Slim zijn brengt je nergens, slim zijn tot uitvoering brengen betekent alles. 23. Indien je moet kiezen tussen aandelen of cash, ga voor de cash. 24. Ontmoet nieuwe mensen zo vaak als mogelijk is. Stel voor ze te helpen. 25. Discrimineer niet. Verbind mensen binnen je netwerk. 26. Niemand houdt van betweters. (ohoh... maar ik weet't echt beter... ) 27. Vul je paspoort met stempels die anderen nog nooit eerder hebben gezien. 28. Eindig je verschrikkelijke baan. En blijf hopen op je droombaan. 29. Lees biografieën. Het is een toegang tot de beste mentoren uit de geschiedenis. (Ik wil die van Annie M.G. Smidt nog steeds eens lenen.) 30. Ga op tijd naar bed en sta vroeg op. Niemand zal je belasten en je beste werk komt tevoorschijn. (Of als dat beter in je ritme past: Ga laat naar bed en sta laat op. ) 31. Leer in bomen te klimmen. Of ontdek het opnieuw. 32. Koop niet alles, enkel de dingen die je dicht bij het hart liggen. 33. Wees nederig en nieuwsgierig. 34. Favorieten op CM houden je niet warm ‘s nachts. 35. Wees zo nuttig als mogelijk in alle soorten omstandigheden. 36. Kom opdagen. Ook al is het fashionably late. 37. Herhaal de namen van mensen wanneer je ze ontmoet. Onthoud ze. 38. Maak van je huis een veilige thuishaven. 39. Wed met mensen. En maak er zelf meer. (De lopende weddenschap van dit moment is Wie is de Mol? al voor het vierde jaar achter elkaar probeer ik’n collega te verslaan.) 40. Neem koude douches. Die werken beter dan koffie. 41. Leer je honger op prijs te stellen. Je hoeft het niet altijd direct te stillen. 42. Herinner je altijd degenen die je geholpen hebben. Geef hun twee tot drie keer zo veel terug. 43. Wanneer je weet dat pijn tijdelijk is, zal dit al je keuzes beïnvloeden. 44. Neem een tatoeage. Of niet. 45. Waag je aan dingen die ver buiten je vermogen liggen. 46. Spreek vaker af met vrienden dan je denkt dat nodig is. 47. Leer te stil te zijn. Leer bidden. 48. Je verhalen zijn meer en minder interessant dan je denkt. 49. Leer écht te luisteren. 50. Loop meer. Naar de stad, voor de boodschappen, naar de werk of gewoon zomaar 's avonds in het donker. "Als je beweegt gaan je gedachten stromen."
51. Lelijkheid is een stap op weg naar schoonheid. 52. Leer je buren kennen. (Is dat even handig dat m'n beste vriendin naast mij woont! ) 53. Neem niets persoonlijk op. 54. Koop kunst, zo snel als het kan. En kijk kunst. (Wees welkom bij mijn werkplek voor wat extra speciale kunst! Mijn collectie bestaat al uit 3 schilderijen.) 55. Een goede kappersbeurt verandert alles. (Oeh in Maart word ik geknipt voor een show. Vind't heel spannend wat ze met m'n haar gaan doen... Just Dare!) 56. Zeg ‘nee’ tegen projecten die je niet interesseren. 57. Doe dingen die niet cool zijn. Later zal het waarschijnlijk wel cool zijn. 58. Vind je stem. Vind je eigen stemgeluid. 59. Heb manieren. Wees galant! 60. Leer te schaken. Leer een nieuw spel. Wees sluw. 61. Vind manieren om het systeem te omzeilen. Doe dit echter niet met mensen. 62. Wees geen meeloper, maar een volgeling. Weet Wie je volgt. 63. Date op z’n minst één keer iemand die totaal niet bij je past. 64. Onderzoek je eigen jaloezie. Zo leer je veel van jezelf. 65. Goede connecties gaan over mensen, niet sociale netwerken. 66. Kleed je als een toffe variant van jezelf. Elk seizoen is er weer'n nieuwe kans. 67. Ja, er bestaat zo iets als slechte publiciteit. 68. Voeg ‘avonturier’ toe aan je profiel. Wordt dit. 69. Indien het internet het beste in je leven is, heb je een serieus probleem. (En dat heb ik ook... als dat ding kuren heeft raak ik helemaal gefrustreerd, geen muziek meer, geen CM en al helemaal niet "effe snel" bloggen.) 70. Geef je beste werk af. 71. Vind mentoren. Noem ze alleen niet zo. 72. Word lid van een sportschool. Til het zwaarst mogelijke. (Doe ik! Lekker op dinsdag met de gewichten aan de gang... en een spierpijn!) 73. Indien je iemand ziet die hulp kan gebruiken, help ze. Ga er niet om vragen. 74. Doe het belangrijkste van de dag, voordat je je email checkt. 75. De beste gesprekken zijn zij aan zij, niet tegenover elkaar. (Daarom hebben de leukste koffiecafé'tjes ook van die lekkere banken. Prima voor'n zij aan zij Latte Machiatto!) 76. Bescherm je gehoor. (Na't laatste concert heb ik idd besloten om oordopjes mee te nemen de volgende keer. Die poppodia denken allemaal dat we harde muziek willen, maar of't daar nou mooier van word.) 77. Iedereen voelt zich van tijd tot tijd niet goed genoeg. Je bent niet de enige. Laat 't maar over je heen komen. 78. Moed is iets dat je leert. Doe dingen waar je moed voor nodig hebt. 79. Spendeer je laatste jaren in een warm land. 80. Neem een fles wijn mee. Of een bos bloemen.
Bonus: Bezoek vaker het theater, het filmhuis, een museum. Laat je verrassen en leer ook dat wat je niet mooi vind waarderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 23:32