Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 12:53
|
|
|
Het is vandaag dankdag, zoals ieder jaar de 1e woensdag van november.
Van oorsprong was deze dag bedoeld om God te danken voor het gewas en arbeid...voornl vanuit de boeren gezien.
Tegenwoordig wordt het breder getrokken en wordt er gedankt voor alles. En zo hoor ik het mensen om mij heen het ook beleven!
Vanochtend kreeg ik de vraag hoe ik deze dag beleef, gezien alle ellende die ik het afgelopen jaar over mij heen gekregen heb en waar ik mij voor een deel nog in bevind.
Ik had maar 1 simpel antwoord: ik leef, word elke ochtend weer wakker, heb iedere dag te eten en te drinken, een dak boven mijn hoofd, heb hele lieve ouders, broer, zus, een grote groep aan hele lieve vrienden en een fijne kerkelijke gemeente waar ik lid van mag zijn. En zo kan ik nog wel ff doorgaan...
Daarnaast en het allerbelangrijkste: ik heb mij geen moment in de steek gelaten gevoeld door mijn lieve Hemelse Vader, heb altijd Zijn nabijheid gevoeld!
Hoe kan ik niet dankbaar zijn?
Kennen jullie deze dag en hoe ervaren jullie het? Waar zijn jullie dankbaar voor?
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op woensdag 2 november 2011, 13:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 13:09
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Het is vandaag dankdag, zoals ieder jaar de 1e woensdag van november.
Van oorsprong was deze dag bedoeld om God te danken voor het gewas en arbeid...voornl vanuit de boeren gezien.
Tegenwoordig wordt het breder getrokken en wordt er gedankt voor alles. En zo hoor ik het mensen om mij heen het ook beleven!
Vanochtend kreeg ik de vraag hoe ik deze dag beleef, gezien alle ellende die ik het afgelopen jaar over mij heen gekregen heb en waar ik mij voor een deel nog in bevind.
Ik had maar 1 simpel antwoord: ik leef, word elke ochtend weer wakker, heb iedere dag te eten en te drinken, een dak boven mijn hoofd, heb hele lieve ouders, broer, zus, een grote groep aan hele lieve vrienden en een fijne kerkelijke gemeente waar ik lid van mag zijn. En zo kan ik nog wel ff doorgaan...
Daarnaast en het allerbelangrijkste: ik heb mij geen moment in de steek gelaten gevoeld door mijn lieve Hemelse Vader, heb altijd Zijn nabijheid gevoeld!
Hoe kan ik niet dankbaar zijn?
Kennen jullie deze dag en hoe ervaren jullie het? Waar zijn jullie dankbaar voor? |
Jazeker kennen wij die hier, we hebben nog steeds aardig wat boeren maar idd is de lijn veel verder te trekken.
Ik denk dat wij er vaak zo weinig stil bij staan hoeveel er is om te danken, als het ons tegen zit of zoals jij en ik onze gezondheid even niet meewerkt, dan nog is er zat om te danken.
Idd ben ik elke dag weer dankbaar dat ik op mag staan en nog dankbaarder dat ik sinds 15 jaar weer goed slaap, en ja ook al is mijn gezondheid ophet moment niet goed ik weet dat de Heere er altijd is en voor me zorgt me door de diepe dalen heen trekt!
Als ik om me heen kijk voel ik me vaak rijk, ik heb een baan lieve familie vrienden en kennissen en een fijne kerkelijke gemeenschap. Maar ik heb een dak boven het hoofd en kan elke dag eten en drinken en dan hoeven we niet eens ver van huis om te zien dat er ook in onze naaste omgeving veel armoede en narigheid heerst.
Laten we daarom eens vaker kijken naar wat we wel hebben ipv wat we niet hebben, en dan voel je je rijk en mag je zeggen, Abba Vader U alleen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 18:25
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Jazeker kennen wij die hier, we hebben nog steeds aardig wat boeren maar idd is de lijn veel verder te trekken.
Ik denk dat wij er vaak zo weinig stil bij staan hoeveel er is om te danken, als het ons tegen zit of zoals jij en ik onze gezondheid even niet meewerkt, dan nog is er zat om te danken.
Idd ben ik elke dag weer dankbaar dat ik op mag staan en nog dankbaarder dat ik sinds 15 jaar weer goed slaap, en ja ook al is mijn gezondheid ophet moment niet goed ik weet dat de Heere er altijd is en voor me zorgt me door de diepe dalen heen trekt!
Als ik om me heen kijk voel ik me vaak rijk, ik heb een baan lieve familie vrienden en kennissen en een fijne kerkelijke gemeenschap. Maar ik heb een dak boven het hoofd en kan elke dag eten en drinken en dan hoeven we niet eens ver van huis om te zien dat er ook in onze naaste omgeving veel armoede en narigheid heerst.
Laten we daarom eens vaker kijken naar wat we wel hebben ipv wat we niet hebben, en dan voel je je rijk en mag je zeggen, Abba Vader U alleen. |
Wat mooi gezegd Erika, heel herkenbaar voor mij. Hij leidt jou/mij/ons als een Herder, soms door dalen heen. Ik zie uit naar de dienst vanavond, ik ga God danken voor de vele zegeningen die Hij mij geeft. Een fijne dienst!
Remco Hakkert - Wij Danken U http://www.youtube.com/watch?v=aOkg6CSg0LE&feature=related
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op woensdag 2 november 2011, 18:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 19:08
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Wat mooi gezegd Erika, heel herkenbaar voor mij. Hij leidt jou/mij/ons als een Herder, soms door dalen heen. Ik zie uit naar de dienst vanavond, ik ga God danken voor de vele zegeningen die Hij mij geeft. Een fijne dienst!
Remco Hakkert - Wij Danken U http://www.youtube.com/watch?v=aOkg6CSg0LE&feature=related |
Dank ja Maryan. Jij ook een goede dienst gewenst ik hoop hem via internet te volgen. En dat lied van Remco is idd een erg mooi lied. Zelf mag ik me optrekken aan het lied van hem God wijst mij een weg. Weer veel om voor te danken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 21:53
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Dank ja Maryan. Jij ook een goede dienst gewenst ik hoop hem via internet te volgen. En dat lied van Remco is idd een erg mooi lied. Zelf mag ik me optrekken aan het lied van hem God wijst mij een weg. Weer veel om voor te danken! |
Internet kan ook een zegen zijn hè Is ook een mooi lied van Remco! http://www.youtube.com/watch?v=Cuss3M8PNgY
Het volgende lied is ook mooi. Ken je het?
Heer wijs mij Uw weg - Sela http://www.youtube.com/watch?v=kRXQCxwv6Ro
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 21:55
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Jazeker kennen wij die hier, we hebben nog steeds aardig wat boeren maar idd is de lijn veel verder te trekken.
Laten we daarom eens vaker kijken naar wat we wel hebben ipv wat we niet hebben, en dan voel je je rijk en mag je zeggen, Abba Vader U alleen. |
Eigenlijk is elke dag toch een dankdag!! Tel elke dag mijn zegeningen en die zijn er elke dag, zit in kleine dingen. Vanavond naar de dienst geweest, sta je er toch even meer bij stil.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 22:18
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Eigenlijk is elke dag toch een dankdag!! Tel elke dag mijn zegeningen en die zijn er elke dag, zit in kleine dingen. Vanavond naar de dienst geweest, sta je er toch even meer bij stil. |
Dat bedoel ik Yelnin dat we er veel te weinig bij stil staan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 22:24
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Dat bedoel ik Yelnin dat we er veel te weinig bij stil staan! |
sorry had niet goed gelezen, bietsje moe geloof ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 16:49
|
|
|
YELNIN491 schreef: | sorry had niet goed gelezen, bietsje moe geloof ik |
Het zei uwes vergeven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 22:03
|
|
|
In Zeeland , gedeeltelijk tenminste, is het as. woensdag dankdag. Het mooie was gisteren eigenlijk, bij de mededelingen vooraf aan de dienst ... de ds. deelde dus mee dat er deze week geen catechese is ivm dankdag . Maar zei hij...... jongens en meiden , dan verwacht ik natuurlijk wel dat we jullie woensdag zullen zien.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|