ChristianMatch

Forum

Wanneer ben jij tevreden??
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 12:46

Dit onderwerp schoot me net te binnen terwijl ik rustig ging zitten en tevreden dacht "zo mijn huisje is aan kant"
Maar gelijk dacht ik erachteraan wanneer is een mens eigenlijk echt tevreden??

*ben je tevreden als je de dingen hebt gedaan die je wilde doen?
of ben je pas tevreden wanneer je meer hebt gedaan dan dat je van
plan was!
*Of ben je een persoon die al heel snel tevreden is over dingen in je leven
of ben je juist een persoon die niet snel tevreden is over zichzelf.
*Ben je tevreden als je iets hebt gedaan voor een ander of is dit gewoon
voor je

Dit zijn maar zo een paar punten er zijn er natuurlijk veel meer.
Als ik naar mezelf kijk dan is dit een leertraject voor mij want ik stel veel te hoge eisen aan mezelf!
Ik heb mezelf ongeveer 20 jaar als een sterke meid geprofileerd maar ondertussen ging er achter dat masker veel pijn schuil.
Hierdoor ben ik hoge eisen aan mezelf gaan stellen en was dus niet zo snel tevreden, nu ik er steeds op gewezen wordt er ermee bezig ben merk ik dat ik met kleine dingen die ik doe al tevreden kan zijn.
Waarom?? omdat mijn lichaam niet meer aankan op het moment en ik dat moet leren accepteren, maar dat vind ik vaak toch moeilijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 13:04

ERIKA129 schreef:
Dit onderwerp schoot me net te binnen terwijl ik rustig ging zitten en tevreden dacht "zo mijn huisje is aan kant"

plan was!
voor je

Als ik naar mezelf kijk dan is dit een leertraject voor mij want ik stel veel te hoge eisen aan mezelf!
Ik heb mezelf ongeveer 20 jaar als een sterke meid geprofileerd maar ondertussen ging er achter dat masker veel pijn schuil.
Hierdoor ben ik hoge eisen aan mezelf gaan stellen en was dus niet zo snel tevreden, nu ik er steeds op gewezen wordt er ermee bezig ben merk ik dat ik met kleine dingen die ik doe al tevreden kan zijn.
Waarom?? omdat mijn lichaam niet meer aankan op het moment en ik dat moet leren accepteren, maar dat vind ik vaak toch moeilijk.

Dat accepteren, Erika, dat is inderdaad verschrikkelijk moeilijk, ik herken je verhaal heel goed. Ook mijn lichaam wil niet meer alles wat IK wil, ben vaak ontzettend ontmoedigd, waar is God nou en waarom laat Hij dit alles gebeuren? Maar bidden geeft kracht Erika, contact met de Hemel houden hoor!Sterkte!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 16:29

ERIKA129 schreef:

plan was!
voor je

Nou idd Erika,

dit is een moeilijk onderwerp.
Ook ik heb hier mn gedachtes dikwijls over laten gaan.
Of je nou wel of niet goed in je vel zit......je moet door.
Wat wel heel belangrijk is, om goed te luisteren naar je lijf.....want daar moet je het mee doen.
Het accepteren dat je lijf niet doet wat jij wil, is zeer frusterend,......maar ooit komt de dag, dat je weer maatjes wordt met je eigen lijf.
Ik probeer ook iedere dag een planning te maken, van de dingen die ik wil doen......dat lukt helaas niet altijd.
Lukt het wel...dan ben ik zeer tevreden, en dan denk ik:..zo...dat heb je goed gedaan!
Lukt het niet.....dan probeer ik in mn trieste stemming te denken aan de spreuk die bij mn ouders hangt:

Wie tevreden is met wat hij heeft....is de rijkste die er leeft!

En dan ga ik me diep schamen......want ik kan nog zoveel!!
Ik probeer mn zegeningen te tellen...iedere dag, en dan komt het goed
Erika......ook met jou Knipoog smiley
Al kunnen er nog wel wat jaartjes overheen gaan........geef het de tijd.

gr, Marianne
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1