|
MARIA576
|
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 01:32
|
|
|
Na het zien van een documentaire, zaterdagavond, schreef ik in een opwelling dit gedicht. Nu we er op't forum zo mee bezig zijn, wil ik met jullie delen:
LEVEN
Zo je onder mijn huid kon kijken Zie je daar de namen staan Van de ziele die met kerve Nooit of te nimmer dood zal gaan. Denkt het leven het te winnen Ons in verwarring trachten zal Doen geloven dat je niet kunt Winnen Van geweld en doodgeschal. Is het listig en vol leugen Dat de dood het einde is? Geen hoop meer mag geboren In een aard’ vol duisternis? Zie ik toch die namen die mij Lief en dierbaar zeggen, Dat het toch niet zómaar is En dat we moeten leven Leven vieren…als een nagedachtenis Hoe kan ik hen ’t beste eren Laten zien dat ze er zijn Ook al kon ik het tij niet keren Van hen die lijden, honger, pijn Weet ik dat ik voort zal leven En dat het een leugen is Dat er uit dit helse, stukke En dat is zo bizar, Toch weer leven valt te plukken En het draden zijn die ik ontwar. Die eens saam gekomen Mij vertellen van het kleed Dat geweven door de Schepper Eigenlijk gewoon maar leven heet.
A.Z 11-09-2011
|
|