|
JANE866
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 17:49
|
|
|
Ik droomde dat ik een interview met God had. "Dus je wilt mij interviewen?" vroeg God. "Als U tijd heeft" zei ik. God glimlachte. "Mijn tijd is eeuwigheid." "Welke vragen heb je voor mij in gedachten?" "Wat verbaast U het meest over de mensheid?" God antwoordde ... "Dat zij uitgekeken zijn op hun kinderjaren, zij zich haasten om volwassen te worden en dan terugverlangen naar hun kind zijn." "Dat zij hun gezondheid verliezen om rijk te worden en dan hun geld verliezen om hun gezondheid terug te winnen." "Dat door verlangend naar de toekomst te kijken, zij het heden vergeten, zodat zij noch in het heden, noch in de toekomst leven." "Dat zij leven alsof zij onsterfelijk zijn en sterven alsof zij nooit geleefd hebben." God nam mijn hand in de Zijne en wij zwegen een poosje. Toen vroeg ik ... "Als een ouder, wat zijn enkele levenslessen die U Uw kinderen wilt leren?" "Dat je niemand kunt dwingen van je te houden. Alles wat je kunt doen is aanvaarden dat een ander van je houdt." "Dat het niet goed is jezelf te vergelijken met anderen." "Leren te vergeven door vergevingsgezind te zijn." "Dat het maar een paar seconden duurt om gapende wonden te maken bij degenen van wie je houdt en dat het jaren kost om ze te helen." "Dat een rijk persoon niet iemand is die het meeste bezit, maar het minste nodig heeft." "Dat er mensen zijn die innig van een ander houden, maar eenvoudig nog niet hebben geleerd hun gevoelens te uiten." "Dat twee personen naar hetzelfde kunnen kijken, maar iets verschillends zien." "Dat het niet genoeg is elkaar te vergeven, maar dat zij zichzelf ook moeten vergeven." "Bedankt voor Uw tijd", zei ik nederig. "Is er nog iets anders wat U Uw kinderen wilt laten weten?" God glimlachte en zei, "Weet dat ik hier ben ... altijd."
|
|