|
DANIEL934
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 16:46
|
|
|
Prijs de Heer!
Oh, Heer Jezus,wat een strijd doorboorde handen, verlatenheid een ieder keert zich van U af zo heel alleen op weg naar het graf daar in die tuin boog U Uw knie Eloï, Eloï, Lama Sabachtani!
Mijn Vader, waarom verlaat U mij oh Heer, Mijn God wees Mij nabij in Uw handen leg ik Mijn Geest en Jezus, stil en onbevreesd gaf Zijn leven voor ieder mens want dat was ook Gods liefste wens.
De hoofdman zag wat was gebeurd en was van binnenuit verscheurd tranen stroomden van verdriet riep, waarom zag ik eerder niet deze mens was zonder kwaad en heeft geen enkeling geschaad.
En de mensen keerden weer ze weenden bitter om hun Heer één man had stilletjes gewacht hij had een plannetje bedacht een uit een rots gehouwen graf stond hij heel graag aan Jezus af.
Er werden kruiden klaargemaakt terwijl het graf nog werd bewaakt maar balsemen hoefde niet meer omdat het lichaam van de Heer verdwenen was, bij hen vandaan Prijs de Heer, Hij is opgestaan!
Boersma-de Ruiter, Grietje http://www.gedichtensite.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=18005:prijs-de-heer&catid=92:pasen&Itemid=691
|
|