Auteur |
Bericht |
|
MARTHA725
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 00:14
|
|
|
Kerstsfeer
Hier ligt, in een kribbe van hout, op Wie men straks t kruishout zal laden; Nu brengen de wijzen Hem goud, straks wordt Hij voor zilver verraden; Nu dalen er engelen neer, nu daagt hemels licht in het oosten; In de donkerste nacht heeft de Heer EEN engel slechts om Hem te troosten; Nu komen de herders met haast aanbidden, geknield aan Zijn voeten; EENS zullen soldaten, verdwaasd, als 'Koning der Joden'Hem groeten; Nu zingen de heemlen Gods eer, straks zullen de duivelen juichen als t volk zijn gegeselde Heer al schreeuwend z'n haat zal betuigen; Nu eren wij Hem als een kind, ( een prinsje uit sprookjesverhalen ) Maar dat Hij ons ZO zeer bemint dat Hij met Zijn bloed wil betalen, dat schuiven we maar van ons af; Wie denkt er op Kerstfeest aan sterven? Het lijden , het kruis en het graf ze zouden de Kerstsfeer bederven...
Ik zou zo graag EENS Kerstfeest vieren zonder die vals bewogen sfeer, Geen dennegroen zou t huis versieren, Geen hulst, geen kaarsen en zo meer. Geen kerstwijding, geen liturgieen, Geen kerstverhaal en geen gedicht, Maar diep gebogen op mijn knieen zou ik overstraald met hemels licht Uw engelen horen, en aanbidden in woordenloze dank. Mijn stem zou zwijgen, als ik dan temidden der herders ging naar Bethlehem. k zou knielend naar Uw kribbe staren, - Een grote stilte om mij heen, - En Heer, misschien voor het eerst sinds jaren, vierde ik het feest met U alleen.
( uit gouddraad uit vlas van Nel Benschop )
Hoi allemaal,
Morgen hebben wij weer bidstond in gebedsroom, de laatste keer voor Kerst. Wat is het heerlijk om samen dan de Heer te danken en te loven voor wat er jaren geleden is geschiedt voor ons. de geboorte van Jezus Christus.
Ik nodig je uit om met ons mee te doen in gebedsroom van 20.00 tot 21.00 Je kan gebedsroom vinden als je de chat aanklikt, dan rechts naar beneden scrollen, en de gebedsroom aanklikken
Ieder is welkom om mee te doen, ze dringen niemand iets op, alles is vrijblijvend.
Vaak zingen we in dit uur, we typen de woorden in, en/ of zetten het lied op you tube op, we ervaren altijd veel zegen dit uur.
We brengen al onze noden en problemen bij Hem, dragen de zieken op, noden in de wereld, en danken en loven Hem, Hij leeft, Hij laat geen bidder staan! hallelujah!
Het Licht overwon de duisternis.
Wat een genade en lofprijs is dat, ere en glorie aan Hem!
Warme groetjes en Gods rijke zegen en nabijheid,
Martha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTY909
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 13:52
|
|
|
We gaan dr tegenaan.
En na 21:00 kan men voor gebed op skype tot 21:30 of iets later terecht. Ligt aan belangstelling skypnaam is: gebedslijn.genezing
Laatst aangepast door
|
MARTY909
|
op donderdag 23 december 2010, 19:51
|
|
Naar boven |
|
|
|
|