ChristianMatch

Forum

donderslag bij heldere hemel
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MIEK114

BerichtGeplaatst: woensdag 24 november 2010, 00:19

Donderslag bij heldere hemel,

De een ziet het aankomen. De ander, zich van geen kwaad bewust.
De een is waakzaam, de ander naïef en onbedachtzaam.
De een probeert de ander erbij te betrekken ook waakzaam te zijn.
Waakzaam? Waarom? Waarvoor? Geen paniek, "chill down",
Het leven gaat echt wel door, daar waar deze gebleven is.
Ja, zo is het ook natuurlijk.
Maar welke keuzes maak jij in het leven en waarom? Waarop zijn deze gebasseerd?
Waarom leef jij eigenlijk? waarom leef jij in deze tijd en niet in de middeleeuwen of in de préhistorie? waarom ben jij geboren in een rijk Westers land en niet in Darfur? of op de Fillipijnen?
Waarom gelooft de een in een God en de ander niet, of een beetje, of in een heel andere God?
Zinloos om over na te denken, vind de een, de ander is er misschien wel te veel mee bezig.
Het zijn allemaal veronderstellingen, En ja die veronderstellingen zijn ook nog eens open deuren en ramen, natuurlijk heeft iedereen ooit weleens afgevraagd waarom ben ik eigenlijk hier op deze aarde. En als...dan dat.. Maar het leven is nu zoals het is voor mij. En ik heb duidelijk wat ik wil in dit leven. Jij ook?
Voor de een is het heel duidelijk voor de ander is het een speurtocht. Niet nadenken gewoon doen, leef je leven het komt zoals het komt het is zoals het is.
Hoe centraal staat mijn "ik" bij al deze vragen. (Ook tussen al deze regels door?)
Blijkbaar vind ik mijzelf heel belangrijk en gloei ik een beetje van trots wanneer mensen mijn blogs lezen en hierop reageren. Dat is ook leuk en leerzaam bovendien.
Maar dan toch.. hoe verklaar jij, hoe verklaar ik, die donderslag bij heldere hemel? "het- opeens- zo moet- het- gevoel?"
Ken je dat gevoel?
Ik ken dat gevoel. Ik zou het zo van de daken kunnen schreeuwen. Net alsof je de absolute liefde van je leven gevonden hebt, en dan sterker dan dat: iedereen mag en moet het weten en ik mag delen in die liefde bovendien!!:
Er is maar EEN weg. De weg van Waarheid, de weg van Het Leven... de weg van Liefde. Onvoorwaardelijke Liefde.
Jezus Christus.
Doordat ik Hem heb leren kennen zijn mijn vragen ook in een ander daglicht komen te staan.
Wat en wie mag ik zijn voor jou? Waarbij kan ik je helpen? Voel je welkom, gewoon zoals je bent, God houdt van je, just the way you are. So do I. Tenminste dat zou ik graag willen, dat is mijn intentie, te lijken op Jezus, Just follow Him!
Toch ben en blijf ik ook maar een mens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 24 november 2010, 08:37

Mooi Miek!

In het "waarom" kun je zo gigantisch verdwalen he?Je gedachten gaan op de loop en voor je het in de gaten hebt zit je in een egoistische spiraal........ik wil.......ik wil........ik wil........waarom ik???Zelfmedelijden volop en dan ineens...... is het net of je een tik op je voorhoofd krijgt,wordt je weer wakker geschud,dan besef je dat je zelf dat verdriet toelaat in je gedachten,onnodig want je hoeft enkel vertrouwen te hebben......als een kind.

Klinkt allemaal zo makkelijk maar inderdaad,we zijn gewoon mensen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: woensdag 24 november 2010, 09:00

mooi is dat....

ik ben eigenlijk nooit met 'waaroms'bezig.brengt mij nergens..

je schrijft ' ík ben ook maar een mens'
juist! Clown smiley
een mooi mens niet zomaar een mens,
God zag....dat het zeer goed was...
De Mens, die Hij hoog acht, Zijn levenswerk...

en zo envoudig een mens mag zijn, zo is het evangelie ook...

mooi geschreven... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: donderdag 25 november 2010, 22:21

PIEKIE042 schreef:
mooi is dat....

ik ben eigenlijk nooit met 'waaroms'bezig.brengt mij nergens..

je schrijft ' ík ben ook maar een mens'
juist! Clown smiley
een mooi mens niet zomaar een mens,
God zag....dat het zeer goed was...
De Mens, die Hij hoog acht, Zijn levenswerk...

en zo envoudig een mens mag zijn, zo is het evangelie ook...

mooi geschreven... Lachende smiley

Heel mooi verwoord .
Sjalom martin
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1