ChristianMatch

Forum

Duiksport als hobby - niet voor landrotten ;-)
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
CORA683

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 12:03

Wie is er helemaal verslaafd aan duiken??? Of lijkt het je wel wat, gewoon reageren!
gezellig! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
CORA683
op dinsdag 2 november 2010, 19:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 oktober 2010, 20:15

CORA683 schreef:
Voor wie de 'wereld boven water', dat tenslotte maar 1/3 van het aardoppervlak is, wel gezien heeft: ga duiken!
Zelf heb ik voornamelijk nog 'maar' in Europa gedoken (om expliciet te zijn NL én Duitsland), maar de onderwaterwereld is fascinerend!
Natuurlijk is de zee in het Midden-oosten en andere exotische landen het mooist, maar vergis je niet! Ook het onderwaterleven in NL is mooi!
Af en toe zijn er allerlei grappige beesten te zien die de moeite waard zijn, zoals sepia's, kreeften en kwallen!

Wel lastig met de duiksport is dat veel duikscholen/verenigingen vaak op zondag duiken... Wat betekent dat ik vaak niet meekan.

Wie is er nog meer helemaal verslaafd aan duiken??? Of lijkt het je wel wat, gewoon reageren!
gezellig! Knipoog smiley

JA, inderdaad, duiken is heerlijk. Heb zelf als tiener inde Sloterplas (A'dam)gedoken maar vond er niet veel aan. Ze hebben daar een duikhuis. Leuke ervaring dat wel, maar pas in 2008 heb ik mn duikbrevetten 1 en 2 gehaald in Egypte. Toch heel wat prettiger en erg mooi.
De prijs was hetzelfde als hier en in mijn geval heb ik examen gedaan in het engels omdat de duikleraar zijn nederlandse examen kwijt was. Echter geen probleem. Had privéles en heb het in 2x 3 dagen gehaald. Had het in 1 keer kunnen doen maar dat zou 4 dagen zijn geweest en die tijd had ik toen niet. Het is een heerlijke sport maar ik ben niet zodanig een fan ervan dat ik hier in nederland ga duiken. GA in januari met mn dochter ws weer naar egypte. GA dan ws wel duiken of zeker weten: snorkelen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 oktober 2010, 22:18

ALOUS961 schreef:
JA, inderdaad, duiken is heerlijk. Heb zelf als tiener inde Sloterplas (A'dam)gedoken maar vond er niet veel aan. Ze hebben daar een duikhuis. Leuke ervaring dat wel, maar pas in 2008 heb ik mn duikbrevetten 1 en 2 gehaald in Egypte. Toch heel wat prettiger en erg mooi.
De prijs was hetzelfde als hier en in mijn geval heb ik examen gedaan in het engels omdat de duikleraar zijn nederlandse examen kwijt was. Echter geen probleem. Had privéles en heb het in 2x 3 dagen gehaald. Had het in 1 keer kunnen doen maar dat zou 4 dagen zijn geweest en die tijd had ik toen niet. Het is een heerlijke sport maar ik ben niet zodanig een fan ervan dat ik hier in nederland ga duiken. GA in januari met mn dochter ws weer naar egypte. GA dan ws wel duiken of zeker weten: snorkelen.

Heerlijk alous...ik heb geen ervaring met duiken...maar snorkelen doe ik met of zonder snorkel...vergeet af en toe adem te halen...ben al meerdere malen in de rode zee geweest....ook aan de griekse en turkse kusten is het heerlijk snorkelen..hele ervaring he...ook Gods schepping ONDER water is zooooo mooi!
Naar boven

Auteur Bericht
DUIKER119

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 18:40

Hier in Nederland duiken vindt ik niks aan, je ziet niks, en na een half uurtje krijg je het koud.

In het Caribische gebied is het wel leuk, soms heb je daar erg goed zicht wel 15, 20 meter. enne je kunt het gewoon in je zwembroek doen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 19:17

DUIKER119 schreef:
Hier in Nederland duiken vindt ik niks aan, je ziet niks, en na een half uurtje krijg je het koud.

In het Caribische gebied is het wel leuk, soms heb je daar erg goed zicht wel 15, 20 meter. enne je kunt het gewoon in je zwembroek doen.

whooow duiker....natúúrlijk met je zwembroek aan...!!!! uitdoen kun je niet maken hier op cm!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 19:18

DUIKER119 schreef:

Mammamia , waarom is het dan in de oosterschelde altijd zo druk met duikers? Die Belgen , hollanders, duitsers en weet ik veel waar ze al vandaan komen, die komen hier echt niet om een beetje af te koelen.
Welke dag van de week , maakt niet uit , rij je van Wemeldinge naar Goes, langs Kattendijke ......... het is er altijd druk met duikers .
Voor vissers is er vaak niet eens ruimte omdat die watermonsters dan in de weg zitten.
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 19:21

VISSER278 schreef:
Mammamia , waarom is het dan in de oosterschelde altijd zo druk met duikers? Die Belgen , hollanders, duitsers en weet ik veel waar ze al vandaan komen, die komen hier echt niet om een beetje af te koelen.
Welke dag van de week , maakt niet uit , rij je van Wemeldinge naar Goes, langs Kattendijke ......... het is er altijd druk met duikers .
Voor vissers is er vaak niet eens ruimte omdat die watermonsters dan in de weg zitten.

Visser wat een ramp voor jou..je heet immers Visser....en dan al die (groene?) monsters...!misschien een ideetje om eh...naar het ijsselmeer te verhuizen?
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 22:27

ANGELIQUE327 schreef:
Visser wat een ramp voor jou..je heet immers Visser....en dan al die (groene?) monsters...!misschien een ideetje om eh...naar het ijsselmeer te verhuizen?
Never nooit nie.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 22:46

ANGELIQUE327 schreef:

Verraste, verbaasde smiley of is dat met andere bedoelingen dat je hem vraagt om te verhuizen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 22:50

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley of is dat met andere bedoelingen dat je hem vraagt om te verhuizen... Knipoog smiley

Nieuwsgierige Belg Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 22:52

VISSER278 schreef:

Oké, dat zegt genoeg...ik dacht het wel...euh, ik ben blij voor jullie Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 22:55

VISSER278 schreef:

Van nieuwsgierig gesproken: waar zit Tess eigenlijk? Ik lees haar nergens...ze ligt niet tussen haar hamburger zeker Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 23:10

FRANKT627 schreef:
Van nieuwsgierig gesproken: waar zit Tess eigenlijk? Ik lees haar nergens...ze ligt niet tussen haar hamburger zeker Slapende smiley

He , we hebben het in dit topic over duiksport hoor. Dus op z'n netjes nederlands vraag je of ze d'r hamburger in gedoken is. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 23:12

VISSER278 schreef:
He , we hebben het in dit topic over duiksport hoor. Dus op z'n netjes nederlands vraag je of ze d'r hamburger in gedoken is. Gefrustreerde smiley
.

bedoel je nu of ze met een Hamburger in bed gedoken is???
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1