ChristianMatch

Forum

Bidden voor Geduld & Zachtmoedigheid
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: donderdag 16 september 2010, 17:18

Naar nu mis ik totaal geduld en zachtmoedigheid.
Ik bidt er regelmatig om te wachten wat God wil voor e.v.t. relatie.
Wat ik ook doe het loopt altijd mis of ik ren de kar vooruit vanwege mijn wanhoopsdaden bang om alleen te komen te staan. 4x heb ik eens verkering gehad en alle 4 waren agresief van karakter dat het mij ook voorzichtigheid is en anderen op afstand bewaar om dan maar niet aan een relatie te gaan. Tegelijk zoek ik de man naar Gods hart die Bijbelse Wijsheid en inzicht heeft die mij geestelijk kan leiden en kan onderbouwen mij steun en inzicht geeft.
Zet ik dit in mijn profiel geen haan die er naar kraait of mij teveeel zwart - wit ziet in geloof ik wacht en ik wacht maar het maakt mij soms zo boos of ik word verdrietig waarom zolang wachten. Zo heb ik eens mijn momenten ach laat mij maar alleen je hoeft voor mij geen moeite te doen. In plaats daarvan kan ik alle tijd aan God te geven en dat is heel erg mooi om te doen alleen het alleen zijn ik weet dat God mij nabij is.
Daarom mijn vraag of je voor mij wil bidden dat ik meer geduldig mag zijn en meer zachtmoedig afwacht in wat God van mij wil en niet in wat ik wil maar de dingen los MOET LATEN is wat ik erg moeilijk vind.

Shalom,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 16 september 2010, 17:21

Geduld en vertrouwen blijven houden Anita,God heeft het beste met je voor.
Een beetje lef tonen kan geen kwaad hoor,lijdzaam wachten heeft soms nut Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: donderdag 16 september 2010, 19:35

LEANNE226 schreef:
Geduld en vertrouwen blijven houden Anita,God heeft het beste met je voor.
Een beetje lef tonen kan geen kwaad hoor,lijdzaam wachten heeft soms nut Knipoog smiley

Beetje lef tonen heb ik in verleden teveel lef gehad in al die keren dat ik achter de man aan ging met beginnen van een aantal berichtjes sturen. 1e was in 2006 en de laatste 2009 van mijn verkeringstijd. Ik wil niet meer achter de man aanlopen door een begin van berichtjes te sturen want al die keren dat ik begon is het juist mis gegaan een echte man wardeert dat ook niet is mijn ervaring dus ik wacht en ik begin niet meer met het 1e berichtje.

Mocht God het anders willen met mijn leven dan laat Hij het mij wel bekendbaar maken. Het is niet meer wat ik wil maar Zijn Wil Geschiede!!

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: donderdag 16 september 2010, 21:24

ANITA324 schreef:
Beetje lef tonen heb ik in verleden teveel lef gehad in al die keren dat ik achter de man aan ging met beginnen van een aantal berichtjes sturen. 1e was in 2006 en de laatste 2009 van mijn verkeringstijd. Ik wil niet meer achter de man aanlopen door een begin van berichtjes te sturen want al die keren dat ik begon is het juist mis gegaan een echte man wardeert dat ook niet is mijn ervaring dus ik wacht en ik begin niet meer met het 1e berichtje.

Mocht God het anders willen met mijn leven dan laat Hij het mij wel bekendbaar maken. Het is niet meer wat ik wil maar Zijn Wil Geschiede!!

Shalom,

Wij, vrouwen, denken nog te vaak dat mannen jagers zijn, niet dus!
Mannen vinden het ook leuk als de vrouw het initiatief neemt, ook zij zijn onzeker in het leggen van ( eerste ) contacten.
Dus Anita......zie je een leuke vent, word je nieuwsgierig naar hem, stuur een leuk mailtje en wacht af.
Vraag hem niet direct ten huwelijk Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt maar begin lekker luchtig en wie weet waar het op uit loopt!
Succes meid....welkom in de onzekere wereld van contact leggen met leuke mannen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 16 september 2010, 22:39

CARIN303 schreef:
Mannen vinden het ook leuk als de vrouw het initiatief neemt, ook zij zijn onzeker in het leggen van ( eerste ) contacten.
Dus Anita......zie je een leuke vent, word je nieuwsgierig naar hem, stuur een leuk mailtje en wacht af.
Vraag hem niet direct ten huwelijk Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt maar begin lekker luchtig en wie weet waar het op uit loopt!
Succes meid....welkom in de onzekere wereld van contact leggen met leuke mannen Knipoog smiley

en ze bestaan echt hoor leuke mannen.... Slapende smiley

Maar ik begrijp jouw punt wel wat je nu maakt Anita. Wacht voor je tijd, laat alles gewoon even. Ik heb dat zelf ook gehad, dat ik een aantal kontakten had in de tijd, en niet degene tegenkwam van wie ik dacht....wauw dit is ze. Pas toen ik dat echt naast me neer kon leggen, ontstond er een soort open vrijheid in mijn gedachten.
En natuurlijk had ik mijn verlangen en ideeën hoe ik graag mijn leven zou willen zien. Maar ik had het gelaten bij Degene die uiteindelijk mijn leven echt begrijpt, echt weet wat goed voor mij is, echt weet wanneer de tijd goed is, echt weet wie past bij mij, en weet voor wie ik er kan zijn.
En dan zie je dingen opeens op zijn plekkie vallen en verwonder je je alleen maar en ben je dankbaar.

Als jij ff geen zin hebt om kontakten te leggen, doe dat dan niet. Als je iemand ziet die je wel leuk vindt, doe het dan juist wel. Ga niet wanhopig zoeken, als er iemand is die jou waard is, die jouw interesse wekt, ga er dan voor. En ga met al je dingen hand in hand met God erbij.

Wat betreft degene die jou tegen gevallen zijn, waar bij jij steeds het initiatief nam. Denk daar even goed bij na, waarom zocht je dat type man op? zitten er overeenkomsten in hetgeen jou boeide bij hen? kan je er wat van leren? als je daar een antwoord op vindt, probeer voortaan vooraf te bezien, achteraf doet zoveel pijn.
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 01:22

Ik snap precies wat je bedoelt Anita.
Ik worstel met hetzelfde.
En dan ga ik Prediker 3 maar weer goed lezen. Ja, ik weet t allemaal. En dat God ook van ons verlangt dat wij ook dingen ondernemen. Maar wanneer is dan het goede moment om iets te ondernemen? Het lijkt soms echt of je altijd het verkeerde kiest. Dat geld tenminste voor mij dan.
Ik bid met je mee. Dat God deuren voor ons wilt openen en laat zien welke weg we moeten gaan.
liefs Loes
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 13:00

CARIN303 schreef:

In begin voor ik een relatie kreeg was ik erg onzeker en naief.
De 1e zoen was voor ik een relatie kreeg bij een 1e date van de 10 verschillende date`s eind 2005. De ene keer haak jij af en de andere keer dat hij af haakt. Vaak was dat men mij wat te stil vond in een beginnend gesprek tja ik ben geen persoon die een waterval van woorden heeft ik zeg heus een keer wat en als het mij niet aan staat dan hoor je mij wel. Verder vond ik de personen in kwestie teveel van 2 wallentjes eten en daar hou ik abseluut niet van neej in die zin zoek ik een man die geestelijke ruggraat heeft en net als mij zuiver en dicht bij Gods Woord wil leven. Alleen ik verneem dat het als een speldenknop in de hooiberg het niet te vinden is het is er zeker wel dat geloof ik weer wel alleen zoiets moet je als een lantaarn op zoektocht gaan of in mij geval wachten op die man die God voor ogen heeft.

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 13:27

JONATHAN890 schreef:
en ze bestaan echt hoor leuke mannen.... Slapende smiley

Maar ik begrijp jouw punt wel wat je nu maakt Anita. Wacht voor je tijd, laat alles gewoon even. Ik heb dat zelf ook gehad, dat ik een aantal kontakten had in de tijd, en niet degene tegenkwam van wie ik dacht....wauw dit is ze. Pas toen ik dat echt naast me neer kon leggen, ontstond er een soort open vrijheid in mijn gedachten.
En natuurlijk had ik mijn verlangen en ideeën hoe ik graag mijn leven zou willen zien. Maar ik had het gelaten bij Degene die uiteindelijk mijn leven echt begrijpt, echt weet wat goed voor mij is, echt weet wanneer de tijd goed is, echt weet wie past bij mij, en weet voor wie ik er kan zijn.
En dan zie je dingen opeens op zijn plekkie vallen en verwonder je je alleen maar en ben je dankbaar.

Als jij ff geen zin hebt om kontakten te leggen, doe dat dan niet. Als je iemand ziet die je wel leuk vindt, doe het dan juist wel. Ga niet wanhopig zoeken, als er iemand is die jou waard is, die jouw interesse wekt, ga er dan voor. En ga met al je dingen hand in hand met God erbij.

Wat betreft degene die jou tegen gevallen zijn, waar bij jij steeds het initiatief nam. Denk daar even goed bij na, waarom zocht je dat type man op? zitten er overeenkomsten in hetgeen jou boeide bij hen? kan je er wat van leren? als je daar een antwoord op vindt, probeer voortaan vooraf te bezien, achteraf doet zoveel pijn.

Zoals ik al weergaf daarvoor in begin was ik vrij naief en onzeker ik wist niet wat mij te wachten stond en omdat ik rondom mij heen keek waren al vrienden van mij die verkering hadden of waren al getrouwd en kregen kinderen er ontstond bij mij soort van jaloersi hun wel en ik niet. Alleen ik wist er niet mee om te gaan uit gaan deed ik niet en de behoefte had ik die tijd en nu nog steeds niet. Alleen hoe kom je in contact ik ging kijken op internet in 2005 kregen we thuis voor het eerst een computer in huis met internet en ging ik mij tot abonnee van christelijke datingsite`s aanmelden. Zovan misschien kom ik via deze wijze in contact met een jonge man. Ging de profielen langs en keek of de inhoud christelijk is en stelde vragen naar de persoon in kwestie en dan een date. Mij als persoon was in begin vaak de kat uit de boom kijker en erg verlegen en naief. Als jong meisje had ik weinig inzichten in dit soort dingen ik wist niet eens wat verkering van inhoud was dus ik was bij 1e verkering al blij van he ik tref een jonge man en was gelijk in de wolken. Klikte ook van beide kanten en hij was ook erg aardig tegen mij na 1 week dat we verkering hadden mocht ik zijn auto mee om te rijden want hij woonde ver weg voor mij in die tijd had ik de auto van moeder te leen. We hadden 5 maanden verkering en het liep goed alleen die laatste week hadden we wel eens ruzie en woordenwisseling ik dacht dat hoort er wel bij en ik vond hem ook leuk. We zijn 1 week verloofd geweest en half jaar later zouden we gaan trouwen alleen in die tussen tijd van de verloving verandere hij enorm was niet meer aardig en gebruikte woorden tot manipultie en comandatie zo agresief werd hij wel ik heb nooit klappen gehad daar niet van maar daar was voor mij de maat wel vol en heb ik uit gemaakt. Je loopt een beschadiging op van hart en je kan weinig anderen meer vertrouwen heeft 1 jaar geduurt voor ik een 2e relatie aan ging maar dat heeft niet lang geduurd 3 maanden hij was wel aardig alleen onze karakters leken veel opelkaar dat het ging botsen. De andere 2 waren in begin lief maar als men hun zin niet kregen viel men jou aan ik ben 1x door iemand te grond geslagen dat maakte mij erg bang de andere vernam ik in hoe iemand met zijn eigen dieren omging daar had ik geen goed gevoel bij over dus binnen 1 maand had ik de verkering ook uit gemaakt. Dus vertrouwen in mannen is mij grote deels beschadigt je probeert je wel weer overheen te zetten maar als mannen de karakters hebben van comandatie, manupulatie en agresief zijn dan haak ik al af. In de dingen maakt mij als mens dat ik nu meer vertrouwen in mijzelf heb en af en toe te snel een grote mond op kan zetten of snel aangebrand ben als iemand mij probeert in een hokje te plaatsen of over mij heen wil lopen van mij gevoelig en zacht karakter heb ik naar nu een muurtje om mij heen gebouwd.

Maar goed ik leg verder alles in Gods hand en Hij voorziet.

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 13:35

LOES550 schreef:
Ik snap precies wat je bedoelt Anita.
Ik worstel met hetzelfde.
En dan ga ik Prediker 3 maar weer goed lezen. Ja, ik weet t allemaal. En dat God ook van ons verlangt dat wij ook dingen ondernemen. Maar wanneer is dan het goede moment om iets te ondernemen? Het lijkt soms echt of je altijd het verkeerde kiest. Dat geld tenminste voor mij dan.
Ik bid met je mee. Dat God deuren voor ons wilt openen en laat zien welke weg we moeten gaan.
liefs Loes

Wel vriendelijk van je dat je voor mij mee wil bidden en ook begrijpt in hoe de dingen zijn en ervaart. Ja alleen God overziet de dingen en weet wat bij ons past.

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 16:15

Lieve Anita,

Wij allemaal hebben ervaringen, op liefdesgebied, meegemaakt die niet brachten wat wij hoopten.
Natuurlijk ben je erg teleurgesteld en verdrietig en gekwetst als je merkt dat de ander niet is wat jij verwacht had, als je toekomst er ineens niet meer zo rooskleurig uitziet als jij bedacht had.
Tja, dan ga je muren bouwen,herkenbaar.

Je verwacht eigenlijk van een - potentiële leuke man- dat hij die muur gaat afbreken voor je zodat hij jouw ware,liefdevolle aard ziet maar.....zo werkt het vaak niet in de praktijk.
Draai het maar eens om, wil jij eerst muren afbreken voordat je zijn ware aard gaat zien?
Lieve Anita, bouw contacten langzaam op, ga een keer uit eten, eind wandelen, bouw aan weerskanten vertrouwen op, en de term verkering? Ach....zit het in een woord om te beschrijven wat je hebt? Nee toch...het zit in jullie beider harten!
Neem dus uitgebreid de tijd om elkaar beter te leren kennen ,geniet er ook vooral van!
Trouwen is een later station Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 18:04

.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 1 november 2010, 21:01
Naar boven