Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 10:30
|
|
|
Bij ons in de kerk behoor je tot je 25e officieel onder de jongeren... Het jeugdwerk is dan ook behoorlijk groot! Onderdeel daarvan zijn de "family groups" ...een groep jongeren van dezelfde leeftijd die onder leiding van een ouder iemand regelmatig bij elkaar komen om te praten over de dingen die hen bezig houden. Na de zomer is het de bedoeling dat ik als zo'n begeleider ga fungeren en wil me natuurlijk wel een beetje op voorbereiden. Zoals in een ander topic al aangegeven, zijn de jongeren (18-25) maar weinig actief op het forum en daar willen we natuurlijk verandering in brengen. We zijn namelijk nooit te oud of te jong om van elkaar te leren...
Waar loop je als christelijke jongere nou allemaal tegen aan in deze maatschappij? Betrek je je geloof in je keuze's?..(school, werk, relatie) Heb je het idee dat je ergens terecht kunt met je "problemen"...dat er naar je geluisterd word? Vraag je je wel eens af of je als christen wel past in de huidige maatschappij?
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op donderdag 29 juli 2010, 10:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 12:01
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Bij ons in de kerk behoor je tot je 25e officieel onder de jongeren... Het jeugdwerk is dan ook behoorlijk groot! Onderdeel daarvan zijn de "family groups" ...een groep jongeren van dezelfde leeftijd die onder leiding van een ouder iemand regelmatig bij elkaar komen om te praten over de dingen die hen bezig houden. Na de zomer is het de bedoeling dat ik als zo'n begeleider ga fungeren en wil me natuurlijk wel een beetje op voorbereiden. Zoals in een ander topic al aangegeven, zijn de jongeren (18-25) maar weinig actief op het forum en daar willen we natuurlijk verandering in brengen. We zijn namelijk nooit te oud of te jong om van elkaar te leren...
Waar loop je als christelijke jongere nou allemaal tegen aan in deze maatschappij? Betrek je je geloof in je keuze's?..(school, werk, relatie) Heb je het idee dat je ergens terecht kunt met je "problemen"...dat er naar je geluisterd word? Vraag je je wel eens af of je als christen wel past in de huidige maatschappij?
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen... |
Tess; mss es op een jeugd-/jongerenforum meelezen? Kweenie of zoiets bestaat, maar dat zal toch wel??
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|