Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 11:56
|
|
|
GEVECHT
De zon is ondergegaan het is nacht in mij een man komt voor mij staan duisterling, ga opzij.
Het houweel van de maandag slaat hem los uit het donker z'n tors zie ik staan van z'n ogen de flonker.
Hij kijkt mij openlijk aan gezicht aan gezicht hij, gelidtekende, gebroken licht.
Zwijgen is zijn bode in mijn woordwoestijn hij vecht mij aan, pijn om pijn.
Vreemde, de dag breekt aan in je ogen Dankzij je tranen zijn er regenbogen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 13:41
|
|
|
ARIENNEZ498 schreef: | GEVECHT
De zon is ondergegaan het is nacht in mij een man komt voor mij staan duisterling, ga opzij.
Het houweel van de maandag slaat hem los uit het donker z'n tors zie ik staan van z'n ogen de flonker.
Hij kijkt mij openlijk aan gezicht aan gezicht hij, gelidtekende, gebroken licht.
Zwijgen is zijn bode in mijn woordwoestijn hij vecht mij aan, pijn om pijn.
Vreemde, de dag breekt aan in je ogen Dankzij je tranen zijn er regenbogen. |
Mooi gedicht, is gebaseerd op Genesis 32, het gevecht van Jakob, aan de oever van de rivier de Jabbok. De plaats waar Jakob Israël werd genoemd, de plaats kreeg daarna de naam Pniël.
gedicht komt uit de bundel "Olijftak" van Jaap Zijlstra, en is het eerste van de serie gedichten over Jakob/Israël
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 13:58
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Mooi gedicht, is gebaseerd op Genesis 32, het gevecht van Jakob, aan de oever van de rivier de Jabbok. De plaats waar Jakob Israël werd genoemd, de plaats kreeg daarna de naam Pniël.
gedicht komt uit de bundel "Olijftak" van Jaap Zijlstra, en is het eerste van de serie gedichten over Jakob/Israël |
Crossroad, bedankt voor je aanvullende info.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|