Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 00:23
|
|
|
als je leven alleen maar bestaat uit geven als je alles wilt controleren voor iedereen het beste eruit wilt halen.. en jezelf voorbij gaat
dan is daar op een dag die muur.. waar je tegenaan loopt waar je dan beseft dat het niet langer kan
dat alleen geven onmogelijk is want ook jij bent een mens dat ook jouw accu opgeladen moet worden en dat dat alleen maar kan door ook te nemen..
dat je moet inzien dat het niet altijd gaat zoals jij het wilt dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn keuzes dat die acceptatie een proces is van verlies en winst tegelijk
loslaten betekend dat de winst belangrijker wordt dan het verlies omdat je door te verliezen ook jezelf kwijtraakt
ik ga voor de winst ook al betekend dat een verlies van vertrouwen en hoop en controle op een goed einde van een gezin dat ooit was en nooit meer zal zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 00:29
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | als je leven alleen maar bestaat uit geven als je alles wilt controleren voor iedereen het beste eruit wilt halen.. en jezelf voorbij gaat
dan is daar op een dag die muur.. waar je tegenaan loopt waar je dan beseft dat het niet langer kan
dat alleen geven onmogelijk is want ook jij bent een mens dat ook jouw accu opgeladen moet worden en dat dat alleen maar kan door ook te nemen..
dat je moet inzien dat het niet altijd gaat zoals jij het wilt dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn keuzes dat die acceptatie een proces is van verlies en winst tegelijk
loslaten betekend dat de winst belangrijker wordt dan het verlies omdat je door te verliezen ook jezelf kwijtraakt
ik ga voor de winst ook al betekend dat een verlies van vertrouwen en hoop en controle op een goed einde van een gezin dat ooit was en nooit meer zal zijn |
Wat mooi Marieke, zo waar...de controle loslaten, vertrouwen weg....de winst is dan dat je alles kunt loslaten en in de handen van God kunt geven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 00:33
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Wat mooi Marieke, zo waar...de controle loslaten, vertrouwen weg....de winst is dan dat je alles kunt loslaten en in de handen van God kunt geven? |
In dit geval bedoel ik dat mijn winst is , dat ik mezelf niet meer verlies door alleen te geven...dat die keuze is gemaakt..en dat is winst voor de rest van mijn leven! En daar hoort God gelukkig ook weer bij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 00:35
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | In dit geval bedoel ik dat mijn winst is , dat ik mezelf niet meer verlies door alleen te geven...dat die keuze is gemaakt..en dat is winst voor de rest van mijn leven! En daar hoort God gelukkig ook weer bij |
ja, herken ik! bedankt voor 't mooie gedicht....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 00:42
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | als je leven alleen maar bestaat uit geven als je alles wilt controleren voor iedereen het beste eruit wilt halen.. en jezelf voorbij gaat
ik ga voor de winst ook al betekend dat een verlies van vertrouwen en hoop en controle op een goed einde van een gezin dat ooit was en nooit meer zal zijn |
mooi gedicht Marieke !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 12:30
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | ja, herken ik! bedankt voor 't mooie gedicht.... |
het blijft hard werken hoor! en soms helpt het opschrijven mij om dingen op een rijtje te zetten...
enne..graag gedaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 13:14
|
|
|
Mooi en herkenbaar, Marieke...
Weet je wat bleek toen ik die muur tegenkwam? Dat God erachter stond en samen met mij steentje voor steentje de muur weer wilde afbreken, zodat ik mocht leren van iedere steen... En opnieuw kon gaan opbouwen zonder dat de weg dicht gemetseld werd!
http://www.youtube.com/watch?v=fJCyijiB4OA
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 17:40
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Mooi en herkenbaar, Marieke...
Weet je wat bleek toen ik die muur tegenkwam? Dat God erachter stond en samen met mij steentje voor steentje de muur weer wilde afbreken, zodat ik mocht leren van iedere steen... En opnieuw kon gaan opbouwen zonder dat de weg dicht gemetseld werd!
wat een heerlijke ervaring tess!!
http://www.youtube.com/watch?v=fJCyijiB4OA |
|
|
Naar boven |
|
|