ChristianMatch

Forum

Verspreid het Licht
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
MARGREET933

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 15:46

"Laat zo uw licht schijnen voor de mensen..."

u, komt een grote kamer binnen die verstoken is van elke vorm van
licht. u haalt een doosje lucifers uit uw zak en strijkt er een aan.
Het licht priemt door de duisternis. Het werpt een zweem in de kamer.
Hoewel licht altijd sterker is dan duisternis, aarzelt u misschien om uw licht te laten schijnen. Waarom bent u zo terughoudend om een lucifer aan te steken? Zou u zich, met de kans op de overwinning zo duidelijk aan uw kant, juist niet aange-moed-igd moeten voelen om voor wat licht te zorgen? Waarom hebt u de neiging uw lamp onder de korenmaat te verbergen? Hoeveel duisternis heeft nog steeds ruim baan omdat u het licht, dat God u heeft gegeven, verbergt?
Laat uw licht elke dag schijnen... door een glimlach, een kaartje, een bemoedigend woord.

= JULI 2010------------------------------Kracht voor elke dag!!!!

Laatst aangepast door
MARGREET933
op zondag 18 juli 2010, 23:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 16:34

Mooie gedachte Margreet...ik denk dat we vaak bang zijn om ons licht te laten schijnen in de wereld.
Als ik voor mezelf spreek ben ik dan vaak bang om afgewezen te worden, en om die reden laat ik dan mij gaven en talenten (licht) niet zien.
Maar we krijgen onze gaven en talenten van de Heer, dus is het Zijn licht dat we schijnen wanneer we ze gebruiken...en van Zijn licht kunnen we nooit genoeg hebben Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARGREET933

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 12:44

TESSYBEAR731 schreef:
Mooie gedachte Margreet...ik denk dat we vaak bang zijn om ons licht te laten schijnen in de wereld.
Als ik voor mezelf spreek ben ik dan vaak bang om afgewezen te worden, en om die reden laat ik dan mij gaven en talenten (licht) niet zien.
Maar we krijgen onze gaven en talenten van de Heer, dus is het Zijn licht dat we schijnen wanneer we ze gebruiken...en van Zijn licht kunnen we nooit genoeg hebben Knipoog smiley

Hoi, Tessybear=dat je eigen naam?
jij bent een PAREL in God's hand en op jou reactie kan ik alleen maar AMEN op zeggen hoor, de HERE is altijd bij jou en helpt en ondersteunt jou,
dus schroom niet om ZIJN licht te brengen, als GOD voor ons is, wie zou tegen je zijn.
lief's en RIJKE Zegeningen Toegebeden!
margreet.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 13:42

MARGREET933 schreef:
Hoi, Tessybear=dat je eigen naam?
jij bent een PAREL in God's hand en op jou reactie kan ik alleen maar AMEN op zeggen hoor, de HERE is altijd bij jou en helpt en ondersteunt jou,
dus schroom niet om ZIJN licht te brengen, als GOD voor ons is, wie zou tegen je zijn.
lief's en RIJKE Zegeningen Toegebeden!
margreet.

Nee margreet, niet mijn eigen naam...maar scheelt niet veel Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gedichten
Pagina 1 van 1