Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 23:27
|
|
|
IMRE695 schreef: | tja, dan ook geen vers uitje gesnipperd. Die leg ik dan maar op m'n nachtkastje voor m'n verstopte neus... |
veel plezier met je uitje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 23:30
|
|
|
MARISKA601 schreef: |
veel plezier met je uitje. |
Veel gezonder dan een frikandel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 23:33
|
|
|
Shaggie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 23:35
|
|
|
Woensdag 17 maart/Dagelijkse bemoediging:
GEEN GROTER VREUGD:
Trek je terug in de stilte van de gemeenschap met Mij, kom tot rust - rust in die stilte en vrede. Het leven kent geen groter vreugd dan die, welke je zult vinden in het gesprek en de omgang met Mij. Je bent van Mij, als de ziel zijn rustplaats in Mij vindt, dan begint zijn ware leven, in mijn Koninkrijk tellen wij niet in jaren, zoals de mensen dit doen.
Wij tellen allèèn vanaf de tweede geboorte, die nieuwe geboorte, waarover IK met Nicodèmus heb gesproken, toen IK zei:
Gij lieden moet wederom geboren worden.
Wij kennen geen leven dan eeuwig leven en als iemand dat binnengaat, dan pas leeft hij. En dit is het eeuwige leven, dat zij God, Mijn Vader kennen en Mij, de Zoon, die door Hem gezonden is, al dat zogenaamde leven vóór die tijd is zo onrijp, zo kinderachtig, zo leeg, IK stort liefde over je uit, geef liefde door, vrees niet, het is net zo dwaas te vrezen als dat een klein kind met een klein muntstukje, maar met een rijke vader, zich er over aftobt hoe de huur en de belastingen betaald moeten worden en wat hij of zij daaraan zou kunnen doen.
Behoort dit tot Mijn werk of niet? Je moet Mij in alles vertrouwen!
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op woensdag 17 maart 2010, 23:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 23:38
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Shaggie. |
Ik lig alweer in een deuk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 23:39
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik lig alweer in een deuk! |
moet ik je uitdeuken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 23:40
|
|
|
en om off-topic te blijven:
trusten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 23:40
|
|
|
MARISKA601 schreef: | moet ik je uitdeuken? |
Jullie zijn een leuk stel zeg!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 23:41
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Aan stro-zakken heb je niet zoveel als je je kat wil beschermen tegen een bijtende hond...... vandaag in de krant gelezen dat een paar katten doodgebeten zijn door een paar loslopende honden...... Toch wel heel apart dat er nog steeds mensen zijn die weigeren toezicht te houden op hun eigen honden onder het motto: "Mijn hond doet nooit wat" Jaja.......
En wat mij betreft mogen hondenbezitters - wanneer hun hond door nalatigheid schade aanricht - een hele zware boete krijgen, b.v. 10.000 euro. Dat motiveert de hondenbezitters om eens na te denken over het feit dat honden niet altijd zo onschuldig zijn als ze eruit zien...... |
nee de kat van de buren die je tuin onderschijt dat is leuk moeten ze die ook zwaar bekeuren
enne kat smaakt net zoiets als konijn hebben ze me verteld
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 17 maart 2010, 23:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 23:42
|
|
|
jou uitdeuken?
nu kan ik mezelf gaan uitdeuken. komt dan weinig te recht van mijn nachtrust.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 17 maart 2010, 23:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 23:42
|
|
|
LIESBETH326 schreef: |
DENNISS669 schreef: Dat er velen ook voor hun tijd sterven, en dat dat helemaal niet Deo Volente is blijkt wel uit het feit dat Jezus en zijn discipelen mensen uit de dood weer opwekten. Een Deo Volente argument wat je te weinig hoort naar mijn mening...
Is dat zo? Kun je sterven voor je tijd (de tijd die door God bepaalt is)? Ik zou die conclusie niet willen / kunnen trekken uit het gegeven dat er door Jezus en Zijn discipelen mensen uit de dood werden opgewekt. Dat gaat me te ver. |
Dat je kunt sterven voor dat God dat wil lijkt mij niet zo vreemd. Ten eerste wilde God helemaal niet dat de mens ooit zou sterven. Ten tweede verbied God de mens te doden. Als het dus tegen Gods wil is dat iemand gedood wordt, dan is het dus tegen Zijn wil dat diegene dan dood gaat. Aangezien iemand bij een moord wel degelijk dood gaat, is dat dus tegen Gods wil. Ten derde, als God had gewild dat bepaalde mensen op bepaalde momenten dood gaan, en ze daarom stierven, dan gingen en Jezus en de discipelen dus in tegen de wil van God. Lijkt me veilig om te stellen dat Jezus nooit iets tegen de wil van de Vader heeft gedaan. Dat elke dood dus Deo Volente is, dat gaat mij niet alleen te ver, het lijkt me pertinent onjuist.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 23:43
|
|
|
MARISKA601 schreef: | moet ik je uitdeuken? |
Ben jij een erkende schadehersteller dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 23:45
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ben jij een erkende schadehersteller dan? |
eeh.. nee.. ben beter in slopen dan in herstellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 23:46
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ben jij een erkende schadehersteller dan? |
eerst schadeformulier invullen imre
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 23:47
|
|
|
GRACE585 schreef: | eerst schadeformulier invullen imre |
Ach natuurlijk, de verzekering dekt de schade!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 23:50
|
|
|
Bedtijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 23:57
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Bedtijd. |
I quite agree with you on this one.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 18 maart 2010, 00:00
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | een roombeheerder die ervoor moet zorgen dat de room niet zuur wordt ?? |
Een kamerbewaarder dus. Net als in het parlement.
Meneer de veurzitter, ik vind dat de geachte afgevaardigde hier in de chat kamer beter zijn mond kan houden over dit soort ongeheurde zaken!
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op donderdag 18 maart 2010, 00:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 18 maart 2010, 00:16
|
|
|
GRACE585 schreef: | hannah is bij mij geweest jill hahahaha hannah beetje van slag, komt van al het geplaag dan weet ze t ff niet meer |
nou-hou, juf, se sitte me te plaguuuu.......... en ikke dee helemaal niks!!
sorry jill, ik bedoelde inderdaad de kast van grace.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 18 maart 2010, 00:33
|
|
|
(Novum) - Een 86-jarige man is woensdag als spookrijder richting het CBR gereden voor een rijvaardigheidstest. Dat meldt de politie. Het rijbewijs van de man werd ingenomen en hij is thuis afgezet. kee denk ik kan nu nog beter rijden misschien als ik zo oud ben niet meer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: donderdag 18 maart 2010, 00:38
|
|
|
Waar moet je anders je ware lief vinden, dan in de kerk..........
Jill
Uuuuuuuuuh Even denken. CM misschien????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: donderdag 18 maart 2010, 00:46
|
|
|
marktplaats?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: donderdag 18 maart 2010, 00:59
|
|
|
woensdag patat dag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 18 maart 2010, 02:09
|
|
|
Quote: | Zou je zelf als 75-jarige of 80-jarige ook nog het gaspedaal diep durven of beter: kunnen indrukken? Of zou je dan wensen dat mensen wat meer met jouw leeftijd en mogelijkheden rekening houden. Of stop je met autorijden na je 70e verjaardag? De weg is er ook voor hen, zolang ze niet afgekeurd worden voor hun rijbewijs. Je hebt op de weg met verschillende type weggebruikers te maken, die allemaal hun eigen rijstijl hebben. Daar moet jij, als goed chauffeur, op leren te anticiperen. Wees een dame in het verkeer! De weg is niet alleen van jou! Behalve 's nachts op de snelweg dan. |
die keuringen eens in de 5 jaar moeten dan toch zeker wel jaarlijks worden. ook mijn opa en oma zitten nog echt voor hun plezier op de weg, en in die zin zou ik hen dat plezier niet willen ontnemen. Toch zou ik liever 50 km lopen, dan 1x bij hem in de auto stappen.
Bejaarden die ineens hun rijbewijs kwijt zijn, lopen ook meer risico om eenzaam te worden, vanwege de vermindering van hun sociale contacten. maar ik zou mooi binnen de bebouwde kom blijven, of zelfs stoppen met rijden, als ik zo onzeker of angstig rijden moest.
ook blijf ik een voorstander van het afschaffen van de vastgelegde snelheden. ook al rijd ik graag door...de doorstroming van het verkeer is veel belangrijker. dat iedereen op de rem moet vanwege een 80 km zone, dat kan ik niet verkeersveiligheid verhogend noemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 18 maart 2010, 07:19
|
|
|
INKA401 schreef: | marktplaats? |
héhé, eindelijk iemand die weet hoe je het aan moet pakken!! wie bied voor inka?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TALIET435
|
|
Geplaatst: donderdag 18 maart 2010, 07:23
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Denk dat ik dat ook maar ga doen ... lekker goedkoop Of zou je ook een thermoskan koffie mee kunnen nemen ... ? hahaha |
hehehe of 3 maanden vantevoren een drankjesgeldpot maken ;p
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 18 maart 2010, 07:25
|
|
|
RELLOK036 schreef: | nah imre denk dat er toch het ene andere beter kan.... oa sfeer nog oke is al beter dat wel. Maar euhm bv een roombeheerder zou denk ik op de chat niet mis staan...maar das mijn bescheide mening |
een soort oppas, rel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 18 maart 2010, 08:06
|
|
|
RELLOK036 schreef: | (Novum) - Een 86-jarige man is woensdag als spookrijder richting het CBR gereden voor een rijvaardigheidstest. Dat meldt de politie. Het rijbewijs van de man werd ingenomen en hij is thuis afgezet. kee denk ik kan nu nog beter rijden misschien als ik zo oud ben niet meer |
Op een gegeven moment moet je als oudere ook stoppen in het verkeer, denk ik. Je overziet het allemaal niet meer zo snel, je gaat spookrijden of je parkeert je auto achter de struiken, i.p.v. er voor. Of je denkt dat je een industrieterrein oprijdt, maar neemt de oprit (gelukkig niet de afrit) de snelweg op. Of je neemt een nieuwe rotonde met de klok mee.
Het zijn allemaal signalen dat het niet meer gaat. Maar ja, wat is het argument van veel chauffeurs (jong en oud): ik heb al zoveel jaren rij-ervaring (soms 50 jaar of meer) en heb nog nooit een ongeluk gehad. Dan denk ik: houden zo en stoppen. Er zijn gelukkig nog alternatieven!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 18 maart 2010, 08:08
|
|
|
GRACE585 schreef: | nee de kat van de buren die je tuin onderschijt dat is leuk moeten ze die ook zwaar bekeuren
enne kat smaakt net zoiets als konijn hebben ze me verteld |
Ook die lieve poesjes zijn schepseltjes van OLH!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 18 maart 2010, 08:09
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Bedtijd. |
Ben je al wakker? Het zonnetje is al op!
|
|
Naar boven |
|
|