ChristianMatch

Forum

Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst
Ga naar pagina Vorige 1 ... 309 310 311 312 313 314 315 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 20:51

SOLAFIDE630 schreef:

Ik geloof dat het liefdevoller is, dat je daar als vrouw in een kerk rekening mee houdt.

Doe het elkaar niet aan. De ene broeder is de andere niet, de één is nu wat dat betreft zwakker dan de ander.

Kleedt je gewoon decent in een kerk...lijkt me veeeeeel verstandiger. Knipoog smiley

Hannah schreef al mannen zijn nu eenmaal mannen en vrouwen nu eenmaal vrouwen. Wat aantrekkelijk is, is ook heel persoonlijk, ik vind wat ordi helemaal niet aantrekkelijk en we hebben van Arjan geleerd dat een pak dragen in de kerk ook effect kan hebben.
Laten we er niet zo'n punt van maken. Mensen schakelen hun gevoelens in de kerk echt niet uit, zoals Hannah in wezen al aangaf. Dat is ook een gegeven en het is meer een kwestie van het even zien en je dan weer concentreren op waar je voor gekomen bent. Je hoeft als christen je ingebouwde mechanismen niet te ontkennen, die zullen ook wel eens werken maar andere plaatsen zijn daar duidelijk meer voor bedoeld dan de kerk. Het dragen van hoedjes is gewoon een traditie die bij bepaalde kerken hoort en daar tot een soort norm zijn geworden. Ik vind het wel best en denk dat ook in deze meer behoudende kerken net zoveel aan het andere geslacht gedacht wordt. Jezelf even toestaan, geen schuldgevoel en je weer richten op waar je voor kwam. En geen pak aandoen? ach.... Knipoog smiley

Thomas, veel te vaak een pak aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTHA725

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 20:55

Gebed in de lente

Ik dank U voor de lichte zonnestralen
en voor de merel , zingend voor mijn raam,
en voor de rust die ik in mijn hart voel dalen
omdat ik U mag noemen bij Uw naam,
en dat het lente wordt, en Gij de aarde
wilt strelen met Uw sterke Scheppershand;
omdat ik weet: mijn levenstuin heeft waarde:
U heeft er Zelf Uw bloemen in geplant!
Geef, dat de bloesemknoppen niet bevriezen,
maar opbloeien in Uw lentezon,
en laat mij niet de stille vreugd verliezen
dat ik, ook ik, nog voor U bloeien kon!

Nel Benschop, uit een vlinder van God

------

Hoi allemaal,

Allereerst willen we de nieuwkomers van afgelopen week welkom heten op CM namens de gebedsroom. Knipoog smiley

Buiten staat de lente te popelen om door te breken, knoppen komen heerlijk uit, langer licht, gezang van vogels.

Afgelopen week zijn er ook minder fijne zaken geweest, ziekte, overlijden van kennis, etc, Maar we danken dat we al onze noden bij Hem mogen brengen, Hij hoort ons , en zal antwoord geven, soms denk je :waarom? maar houd vol, Hij laat geen bidder staan.

We nodigen je uit om mee te bidden en te danken in de gebedsroom .ook zingen we met elkaar, we typen de tekst in, en zingen er hardop bij, we ondervinden veel zegen.

We houden deze elke donderdagavond van 20.00 tot 21.00, je kan gebedsroom vinden als je chatbox aanklikt, dan rechts beneden gebedsroom aanklikken Lachende smiley

Warme lentegroetjes,

Martha en Eva Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 20:56

JOLAN931 schreef:
oooww was ik maar rijk...ik zou me nooit meer aan de snelheid houden en iedere boete klakkeloos betalen

Even serieus: hoe denk jij dan over verkeersveiligheid?
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 20:57

HENK710 schreef:
In ons bidden gebruiken we wel vaak een "Uw wil geschiede", wat hetzelfde betekent! Knipoog smiley
Ook is er wel een tekst van Paulus (meen ik) waarin hij wel iets aangeeft over onze manier van omgaan met plannen, waarbij hij ook het Deo Volente betrekt.

Betekent dit ''Uw wil geschiedde'' niet dat we ons leven in afhankelijkheid van God willen stellen?

Ik neem ook aan dat AlfaRomeo dit bedoelt,

Mijn reactie is niet dat ik het niet doe, maar meer onder een houding van overgave aan God, leven vanuit de verwachting dat God ons leven lijdt en het goede met ons voorheeft.

Verder reageer ik even niet in DIT gedeelte, zal er een ander onderwerp voor starten. Dit onderwerp loopt nu lekker, om er een andere wending aan te geven.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 20:59

[quote=SUSANNAH475]Ik hoop dat er op de BBC weer die oh zo mooie, indrukwekkende film wordt uitgezonden "Jesus, the Passion".
(Dat is overigens niet dezelfde als de overbekende "The Passion").
Misschien dat er wel een DVD ergens ligt, denk dat de verleiding dan wel groot is om die te kopen, vind die zo mooi.

Persoonlijk heb ik maar weinig met al die paasartikelen in de winkel. Wat voor christelijks zit daar dan eigenlijk in ? Nieuw leven ofzo ??
Nee, ik geloof dat Pasen het feest is van de opstanding van Jezus en wat er allemaal in de winkels ligt en het gedoe erom heen hoeft voor mij niet zo.

Ik kan me helemaal in jouw stellingname vinden, Susannah. Alleen... die speciale paaskoekjes vind ik toch wel erg lekker. Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 21:01

Waar hebben we het hier allemaal over.....als je echt christen bent, kun je m.i. helemaal niet meer stemmen....je moet al veel te veel spagaten maken.....

Wat je zegt Imre....voor de Heer is er niet zoiets als scheiding tussen kerk en straat....

Deze wereld holt met zeer rasse schreden op de eindtijd af.....Iedere dag zou je de Heer kunnen verwachten....de tekenen van die eindtijd zijn al overduidelijk zichtbaar gewoon.... al gezien de onchristelijke politieke punten die hier naar voren worden gebracht en nog vele andere zaken , die tot uiting komen in de houding van de ongelovigen.......

Zijn wij er klaar voor om de Heer te ontmoeten???????????

M.i. is het zaak om je hoofd op te richten naar de Heer toe...naar boven dus en Hem te verwachten....Goede bijbelstudie hierover te doen en je alleen tot de Heer te wenden om Die te verwachten, want van Hem moeten wij het hebben en van niets of niemand anders.

Wij christenen zijn immers bijwoners hier op deze aarde....wij horen hier niet thuis....ons thuis is daar waar de Heer is.

Alles is al in rep en roer en maakt zich klaar om straks Israel te belegeren, zoals de bijbel voorspelt en Nederland zal daar ook bij zijn......alles wordt al in gereedheid gebracht.

De verlossing is alleen van en in de Heer. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DENNISS669

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 21:07

IMRE695 schreef:
Even serieus: hoe denk jij dan over verkeersveiligheid?

Ehm, de conclusie dat de wetten ook echt bijdragen aan verkeersveiligheid wordt hier wel heel makkelijk gemaakt. De bijbel kan wel stellen, de wet is goed en volmaakt, maar onze verkeerswetten? Tss, denken ze in andere landen (je noemde Duitsland) heel anders over. Veiligheid zit hem niet allen in de snelheid, maar de combi van weersomstandigheden, profiel, gekozen banden, auto, autoonderhoud, alertheid bestuurder, ervaring bestuurder en ga zo maar door. Ik durf wel te stellen dat menig "overtreder" veel veiliger rijd dan het spreekwoordelijk oude omaatje die "netjes" 72 rijdt waar je 80 mag...
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 21:11

In een onderwerp van AlfaRomeo waar hij het volgende schreef:

ALFAROMEO918 schreef:
God kijk niet op leeftijd.
Bij volle gezondheid,treed ineens de dood in,geen ziekte,en ondanks gezond leven,de film is over.
Gewoon je sterft,zonder auto ongeluk,of geweervuur.
Het gezond Hart stopt gewoon,want voor God is ouderdom,onbekend.
De mens plan alles.de vacantie bijvoorbeeld,een jaar te voren,maar nooit Deo Volente,Zo de Heere het beschikt.
Een echte Bidder ben ik niet,voor Gods Troon.
Wel Deo Volente,in Kort gebed.
En wees mij Genadig.
Want ooit zal ik ook geen topic meer openen,op deze site.

Had ik het volgende gereageerd:

JONATHAN890 schreef:
moet je voor alle dingen in je leven ....een Deo Volente in gedachten houden?

Natuurlijk maken we de hele dag door plannen...... maar ik leef niet met een "Deo Volente'' houding.
Natuurlijk weet ik dat t leven iets raars is, t kan zo anders zijn dan dat ik verwacht of hoop.
Maar ik weet dat er een einde aan komt, vraag God ook niet dat zo lang mogelijk uit te stellen, dus vraag t ook niet bij ieder ding dat ik plan, hoop, verwacht.

Als er bijvoorbeeld iets is wat in mijn leven komt, dan bid ik God om wijsheid, genezing, invulling, antwoord.... of wat dan ook, maar dat sluit ik ook niet af met een Deo Volente.
Zo God t wil...... God wil de dood helemaal niet, Hij wil t leven, wat moet ik dan met Deo Volente.....??

Daarop hadden een aantal gereageerd over leven wat wel of niet rekening houden met dood moest zijn.

Ik heb t stukje van Jacobus eens nagelezen.
Mensen halen dat vaak aan : '' het voorbehoud van Jacobus'' of DeoVolente.

Jacob 4 Vs. 13. Welaan nu, gij, die daar zegt: Wij zullen heden of morgen naar zulk een stad reizen, en aldaar een jaar doorbrengen, en koopmanschap bedrijven en winst doen.

"Uit het leven gegrepen". "Gij die daar zegt..." Jakobus wil zeggen: wat verbeeldt u zich wel. U hebt helemaal niets te zeggen.

Vs. 14. Gij, die niet weet, wat morgen geschieden zal, want hoedanig is uw leven?

Op vele plaatsen in de Schrift wordt ons de kortstondigheid van het leven voor ogen gehouden. B.v. Jes. 40:6; Ps. 103:15; 1 Cor. 7:31; 1 Petr. 1:24 e.a.

Een mens kan veel weten. We kunnen een bloeiend bedrijf hebben. We kunnen precies uitstippelen wat het beleid voor de toekomst zal zijn. Maar we weten niet wat morgen geschieden zal. Want hoedanig is uw leven?
Maar er is slechts één hartenklop tussen ons en de dood. En waar zullen we dan de eeuwigheid doorbrengen?
Wil Jakobus ons hier angst aanjagen?
Moeten we dan alleen maar stil staan bij het mogelijk einde?
Verslapt dat onze ijver niet?

Een mens moet leven.

Maar de vraag is: hoe? Leven we in afilankelijkheid? Weten we onszelf met alles wat we hebben betrekkelijk? Is God om Christus wil onze Vader geworden in wiens grote plan ook ons beroep, ons werk, ons leven is opgenomen?
Mijn tijden zijn in Gods hand (Ps. 31:16). Al wat ik mag doen, laat God mij doen. Alles wat ik wil doen is gebonden aan wat God wil dat ik doen zal.

Vs. 15. In plaats dat gij zoudt zeggen: Indien de Heere wil en wij leven zo zullen wij dit of dat doen.

We mogen ook vertalen: Indien de Heere wil zullen we zowel leven als ook dit of dat doen.

Ons leven en doen is geen kwestie van zelfbeschikking, maar is afhankelijk van wat God wil: Deo Volente
We zullen bij alles wat we doen of dénken te gaan doen, met het voorbehoud van: indien de Heere wil...

Het gevaar bestaat echter, dat we de Naam des Heeren in dit geval ijdel gaan gebruiken.

Overal het stempel "D.V." opplakken is nog geen garantie, dat we werkelijk in afhankelijkheid van de Heere God leven!

Het komt niet op onze woorden aan, maar op de beleving.
Wanneer we deze afhankelijkheid niet kennen en doorleven geldt wat Jakobus zegt:

Vs. 16. Maar nu roemt gij in uw hoogmoed; alle zodanige roem is boos.
Hoogmoed komt uit in de grootspraak: wij zullen dit of dat doen... (zie ook Spr. 27:1). De apostel zet de pochers op hun plaats: alle roem van de mens is boos. Eigen roem rekent niet met God; wekt de toorn van God op.

Vs. 17. Wel, 'wie dan weet goed te doen en niet doet, dien is het zonde'.

Wie weet wat God wil (een afhankelijk leven naar Zijn Woord) en toch leeft alsof er geen God bestaat -ook al staat op papier Deo Volente- , voor hem of haar is het zonde. De dienstknecht welke geweten heeft de wil zijns heeren en zich niet bereid, noch naar zijn wil gedaan heeft, die zal met vele slagen geslagen worden (Luk. 12:47).

Ik vind leven in afhankelijkheid van God heel belangrijk, zoek die weg te gaan in mijn leven.

God wijst mij een weg
als ik zelf geen uitkomst zie.
Langs wegen die geen mens bedenkt,
maakt Hij mij zijn wil bekend.
Hij geeft elke dag
nieuwe liefde, nieuwe kracht.
Als ik mijn hand in Zijn hand leg
wijst Hij mij de weg,
wijst Hij mij de weg.

Al moet ik door de wildernis / Hij leidt mij.
Hij toont mij een rivier in de woestijn.
Alles zal ooit vergaan / maar zijn liefde blijft bestaan
en Hij maakt iets heel nieuws vandaag.

God wijst mij een weg
Hij geeft elke dag
Als ik mijn hand in zijn hand leg,
wijst Hij mij de weg,
wijst Hij mij de weg.

Voor mij is het gebruik van Deo Volente iets zwartgalligs.
Had met mijn moeder vaak discussies hierover. Dan was het van : Dat kan je niet zomaar doen zonder DV er achter te zetten.

Ik breng de dingen die ik in mijn leven graag zou willen doen, in gebed bij God. Mijn moeder zei dan vaak, straks beschikt God over je leven en heb jij niets meer te plannen.

Ik geloof daar niet in, God is Liefde, God is schepper van het leven, God heeft de dood NOOIT gewild.
God wil toewijding, in verwachting van Hem leven, overgave, jouw hand in Zijn hand en samen door het leven gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 21:23

HAAS141 schreef:
vrijdag 19 maart gaan we verder ... ook in het oosten van het land weten we wat gezellig is Coole smiley met zonnebril Clown smiley Knipoog smiley

en wanneer in het westen? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 21:23

HAAS141 schreef:
vrijdag 19 maart gaan we verder ... ook in het oosten van het land weten we wat gezellig is Coole smiley met zonnebril Clown smiley Knipoog smiley

Laatst aangepast door
INKA401
op dinsdag 16 maart 2010, 21:24
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 21:28

SOLAFIDE630 schreef:
Waar hebben we het hier allemaal over.....als je echt christen bent, kun je m.i. helemaal niet meer stemmen....je moet al veel te veel spagaten maken.....

Wat je zegt Imre....voor de Heer is er niet zoiets als scheiding tussen kerk en straat....

Deze wereld holt met zeer rasse schreden op de eindtijd af.....Iedere dag zou je de Heer kunnen verwachten....de tekenen van die eindtijd zijn al overduidelijk zichtbaar gewoon.... al gezien de onchristelijke politieke punten die hier naar voren worden gebracht en nog vele andere zaken , die tot uiting komen in de houding van de ongelovigen.......

Zijn wij er klaar voor om de Heer te ontmoeten???????????

M.i. is het zaak om je hoofd op te richten naar de Heer toe...naar boven dus en Hem te verwachten....Goede bijbelstudie hierover te doen en je alleen tot de Heer te wenden om Die te verwachten, want van Hem moeten wij het hebben en van niets of niemand anders.

Wij christenen zijn immers bijwoners hier op deze aarde....wij horen hier niet thuis....ons thuis is daar waar de Heer is.

Alles is al in rep en roer en maakt zich klaar om straks Israel te belegeren, zoals de bijbel voorspelt en Nederland zal daar ook bij zijn......alles wordt al in gereedheid gebracht.

De verlossing is alleen van en in de Heer. Knipoog smiley

Ik zie heel veel mooie gedachten in jouw stukje en er zit zeker een grote kern van waarheid in. Maar Sola, wij zijn wel rentmeesters op deze aarde. Dus we hebben wel een verantwoordelijkheid. Als je niet stemt, stem je toch eigenlijk ook? En volgens mij is er Nederland wel een partij te vinden, die de Bijbel als uitgangspunt heeft. Ik vind het ook iets egoïstisch hebben, om niet te stemmen. Zo van; we zien wel waar het schip strand Smiley die vol vragen zit Naar mijn idee ontloop je dan je verantwoordelijkheid.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 21:30

MARIJAN072 schreef:
'k Moet daar ook echt niet aan denken, dat lijkt me dramatisch voor Nederland. Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley Dat zal me een a-sociale boel worden zeg! Twijfelende smiley En dan Wilders zeker als premier Smiley die vol vragen zit Huilende smiley, smiley in tranen Dan ga ik emigreren.

Naar Cuba of Noord-Korea Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DENNISS669

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 21:32

Een mooie uitwerking Jonathan, die ik in conclusie met je deel! Deo Volente schrijft Jakobus aan diegenen die in het hier en nu van de wereld dreigen te verdwalen, en als oproep de vergankelijkheid van alle dingen in het oog te houden. Dat er velen ook voor hun tijd sterven, en dat dat helemaal niet Deo Volente is blijkt wel uit het feit dat Jezus en zijn discipelen mensen uit de dood weer opwekten. Een Deo Volente argument wat je te weinig hoort naar mijn mening... In hoogmoed plannen smeden, het leven voor vanzelfsprekend achten, daar spreekt Jakobus op aan, in vrijheid genieten van elke dag, zonder bij elk geluid te schrikken omdat er misschien een vrachtwagen je huis binnen rijdt omdat dat Deo Volente is.. tja, dan heb je niks begrepen van de vrijheid, redding en zegen die Jezus voor ons heeft gekocht met zijn bloed, toch?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 21:32

MARIO216 schreef:
Naar Cuba of Noord-Korea Knipoog smiley

Oei, nu maak je het me heel moeilijk. Twijfelende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 21:33

DENNISS669 schreef:
Ehm, de conclusie dat de wetten ook echt bijdragen aan verkeersveiligheid wordt hier wel heel makkelijk gemaakt. De bijbel kan wel stellen, de wet is goed en volmaakt, maar onze verkeerswetten? Tss, denken ze in andere landen (je noemde Duitsland) heel anders over. Veiligheid zit hem niet allen in de snelheid, maar de combi van weersomstandigheden, profiel, gekozen banden, auto, autoonderhoud, alertheid bestuurder, ervaring bestuurder en ga zo maar door. Ik durf wel te stellen dat menig "overtreder" veel veiliger rijd dan het spreekwoordelijk oude omaatje die "netjes" 72 rijdt waar je 80 mag...

The bottomline is dat in het verkeer de chauffeur (de menselijke factor) de zwakste schakel blijft. Auto's zijn veilig, weer kun je op anticiperen en ervaring doe je pas op na een aantal jaren (dè reden waarom zo veel jongeren in het verkeer omkomen).

Een veilige (en vaak snelle auto) geeft ook een vals gevoel van veiligheid en onkwetsbaarheid. Met alle overmoed van dien. En snelheid is wel degelijk een bepalende factor, omdat bij een hogere snelheid de remweg niet gradueel, maar exceptioneel langer wordt.

En mijn vader van 78 reageert nog net zo alert, als ik. Dus, ook leeftijd is niet altijd een factor. Wel de mate waarin je nog het lef hebt om ook op oudere leeftijd je in het verkeer te storten. En mijn vader gaat voor niemand aan de kant, als hij meent in zijn recht te staan. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 21:34

IMRE695 schreef:
Ja, dat waren de koninklijke kabinetten onder de koningen Willem I en Willem II. Totdat de laatste in 1 nacht van conservatief in liberaal veranderde. Het laatste Oranje kabinet was het 1e oorlogskabinet onder leiding van Gerbrandy. Dat is ook al weer lang geleden...

Zo te zien een goeie geschiedenisleraar
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 21:39

MARIJAN072 schreef:
Oei, nu maak je het me heel moeilijk. Twijfelende smiley Knipoog smiley

Cuba heb je altijd mooi weer en sigaren. In Noork-Korea heb je geen eten. Oke, Oostenrijk ook geen optie want daar zit het neefje van Wilders.

Ik heb een strak plan: http://www.youtube.com/watch?v=MTVnMO6cRfg
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 21:44

JONATHAN890 schreef:
Ik vind leven in afhankelijkheid van God heel belangrijk, zoek die weg te gaan in mijn leven.

God wijst mij een weg
Hij geeft elke dag
Als ik mijn hand in Zijn hand leg
wijst Hij mij de weg,
wijst Hij mij de weg.

Al moet ik door de wildernis / Hij leidt mij.
Hij toont mij een rivier in de woestijn.
Alles zal ooit vergaan / maar zijn liefde blijft bestaan
en Hij maakt iets heel nieuws vandaag.

God wijst mij een weg
Hij geeft elke dag
Als ik mijn hand in zijn hand leg,
wijst Hij mij de weg,
wijst Hij mij de weg.

Dit is volgens mij precies Deo Volente Knipoog smiley
Leven in afhankelijkheid van Hem, het oog op Hem gericht in alles wat we doen. (wat we ook bidden in de bede "Uw wil geschiede")
Weinig zwartgalligs, lijkt me Lachende smiley

JONATHAN890 schreef:
Ik breng de dingen die ik in mijn leven graag zou willen doen, in gebed bij God. Mijn moeder zei dan vaak, straks beschikt God over je leven en heb jij niets meer te plannen.

Ik geloof daar niet in, God is Liefde, God is schepper van het leven, God heeft de dood NOOIT gewild.
God wil toewijding, in verwachting van Hem leven, overgave, jouw hand in Zijn hand en samen door het leven gaan.

En in dat samengaan mag je zeker wel plannen maken... Natuurlijk weet je wel dat het elk moment afgelopen kan zijn, maar je moet daar niet direct naar gaan leven, want dan verlies je in mijn ogen het contact met het hier en nu, terwijl God ons juist ook daar wel een opdracht meegegeven heeft.

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 16 maart 2010, 21:48
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 21:52

MARIO216 schreef:
Cuba heb je altijd mooi weer en sigaren. In Noork-Korea heb je geen eten. Oke, Oostenrijk ook geen optie want daar zit het neefje van Wilders.

Ik heb een strak plan: http://www.youtube.com/watch?v=MTVnMO6cRfg

Haha, dat idee was nog niet in me opgekomen. Bedankt! Lijkt me beter dan die andere landen, die je noemde. Lekker frietjes eten! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Maar diep in m'n hart blijft ik toch wel een echte Nederlander, dus we moeten gewoon zorgen dat Wilders uit de regering blijft. Is uiteindelijk beter voor iedereen! Knipoog smiley Dan blijf ik lekker een Nederland. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DENNISS669

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 21:59

IMRE695 schreef:
The bottomline is dat in het verkeer de chauffeur (de menselijke factor) de zwakste schakel blijft. Auto's zijn veilig, weer kun je op anticiperen en ervaring doe je pas op na een aantal jaren (dè reden waarom zo veel jongeren in het verkeer omkomen).

Een veilige (en vaak snelle auto) geeft ook een vals gevoel van veiligheid en onkwetsbaarheid. Met alle overmoed van dien. En snelheid is wel degelijk een bepalende factor, omdat bij een hogere snelheid de remweg niet gradueel, maar exceptioneel langer wordt.

En mijn vader van 78 reageert nog net zo alert, als ik. Dus, ook leeftijd is niet altijd een factor. Wel de mate waarin je nog het lef hebt om ook op oudere leeftijd je in het verkeer te storten. En mijn vader gaat voor niemand aan de kant, als hij meent in zijn recht te staan. Lachende smiley

Ik geef je geen ongelijk. We geven wat dat betreft dezelfe bottomline aan: Dat een wet niet op elk moment in elke situatie voor elk persoon veiligheid garandeert.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 22:02

RENSKE067 schreef:
ja dus
zo schattig ben je anders niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik geniet hoor,ik zie steeds witte kippekontjes door de tuin wiebelen Smiley met dichtgeplakte mond
(dat is wat leanne zei, renske........... Clown smiley )

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 16 maart 2010, 22:03
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 22:23

MARIJAN072 schreef:
Ik zie heel veel mooie gedachten in jouw stukje en er zit zeker een grote kern van waarheid in. Maar Sola, wij zijn wel rentmeesters op deze aarde. Dus we hebben wel een verantwoordelijkheid. Als je niet stemt, stem je toch eigenlijk ook? En volgens mij is er Nederland wel een partij te vinden, die de Bijbel als uitgangspunt heeft. Ik vind het ook iets egoïstisch hebben, om niet te stemmen. Zo van; we zien wel waar het schip strand Smiley die vol vragen zit Naar mijn idee ontloop je dan je verantwoordelijkheid.

Dat zal dan alleen de SGP kunnen zijn m.i......., anders zou ik het niet weten.... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 22:28

INKA401 schreef:
en wanneer in het westen? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dacht dat jouw vriendin uit het Oosten kwam ... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 22:29

SOLAFIDE630 schreef:
Dat zal dan alleen de SGP kunnen zijn m.i......., anders zou ik het niet weten.... Smiley die vol vragen zit

Vind je Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 22:29

HENK710 schreef:
Dit is volgens mij precies Deo Volente Knipoog smiley
Leven in afhankelijkheid van Hem, het oog op Hem gericht in alles wat we doen. (wat we ook bidden in de bede "Uw wil geschiede")
Weinig zwartgalligs, lijkt me Lachende smiley

En in dat samengaan mag je zeker wel plannen maken... Natuurlijk weet je wel dat het elk moment afgelopen kan zijn, maar je moet daar niet direct naar gaan leven, want dan verlies je in mijn ogen het contact met het hier en nu, terwijl God ons juist ook daar wel een opdracht meegegeven heeft.

DENNISS669 schreef:
Een mooie uitwerking Jonathan, die ik in conclusie met je deel! Deo Volente schrijft Jakobus aan diegenen die in het hier en nu van de wereld dreigen te verdwalen, en als oproep de vergankelijkheid van alle dingen in het oog te houden. Dat er velen ook voor hun tijd sterven, en dat dat helemaal niet Deo Volente is blijkt wel uit het feit dat Jezus en zijn discipelen mensen uit de dood weer opwekten. Een Deo Volente argument wat je te weinig hoort naar mijn mening... In hoogmoed plannen smeden, het leven voor vanzelfsprekend achten, daar spreekt Jakobus op aan, in vrijheid genieten van elke dag, zonder bij elk geluid te schrikken omdat er misschien een vrachtwagen je huis binnen rijdt omdat dat Deo Volente is.. tja, dan heb je niks begrepen van de vrijheid, redding en zegen die Jezus voor ons heeft gekocht met zijn bloed, toch?

inderdaad, Deo Volente is je leven aan God geven !!
Van Hem verwachten, vertrouwen omdat Hij alles al volbracht heeft en als we ons leven aan Hem geven, we mogen weten dat het geborgen is.

En dat is niet, met alles maar omdat je angst hebt het 'deo volente' woord eraan hangen.

Zelfs onze haren zijn geteld, God houdt van ons, heeft Liefde met ons voor. En natuurlijk zullen wij ook tegenslagen ervaren in ons leven, maar daarin moeten we laten zien dat we ook hierin vertrouwen hebben in God.
En dan weet ik dat als dood en pijn om de hoek komen kijken, de aanval op dat vertrouwen heeel groot is. Maar weet dat God die dingen niet gewild heeft. Dat Hij een nieuwe wereld zal geven, zonder die dingen, waar we elkaar weer zullen ontmoeten.
Deo Volente....God wijs mij de weg, als ik zelf geen uitkomst zie.
En leven in dankbaarheid en blijdschap.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 22:38

MAR907 schreef:
Smiley die vol vragen zit erover praten is makkelijk, maar om het bewust mee te maken is niet te beschrijven.

Nou, nu dan even een persoonlijke ervaring van mijn gelovige vrouw welke op was en bewust koos om naar het eeuwige te gaan.

My grace is sufficient for thee: for my strength is made perfect in weaknes. 2 Cor 12:9

Ik mis je lieve vrouw!!

Je ging van huis, en zei het ga je goed.
Een paar dagen lang duurde het,
voordat je gevonden was.
Maar het werd allemaal nog veel erger,
je werd dood gevonden.
Ik weet het nog als de dag van gisteren,
toen ik hoorde dat je zelfmoord had gepleegd.
M'n leven stortte in,
waarom,waarom was wat ik toen dacht.
Jij was altijd vrolijk,
met die verhalen over vroeger.
Dat kan niet waar zijn,
dat ben jij niet.
Tot een paar dagen later,
toen ik je in die kist zag liggen.
Toen drong het tot me door,
dat je ons echt had verlaten.
Maar nooit,nooit zal ik je vergeten,
je hebt altijd een plekje in m'n hart.

afscheid nemen is en blijft pijnlijk

Wat een mooie ode aan je vrouw, wat zul jij/jullie het moeilijk hebben gehad
en nog denk ik, heeeel veeel sterkte, vraag niet naar het waarom,
wat zouden we het graag willen weten....

Gods Zegen en kracht toegewenst!

Warme groetjes van Eva.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 22:39

MARISKA601 schreef:
de mannen in rokken ....

haha ... was geintje Mariska ...Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt, je kent me toch ? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 22:42

MARIJAN072 schreef:
Vind je Smiley die vol vragen zit

Ja, vind ik Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 22:42

MAR907 schreef:
Smiley die vol vragen zit erover praten is makkelijk, maar om het bewust mee te maken is niet te beschrijven.

Nou, nu dan even een persoonlijke ervaring van mijn gelovige vrouw welke op was en bewust koos om naar het eeuwige te gaan.

My grace is sufficient for thee: for my strength is made perfect in weaknes. 2 Cor 12:9

Ik mis je lieve vrouw!!

Je ging van huis, en zei het ga je goed.
Een paar dagen lang duurde het,
voordat je gevonden was.
Maar het werd allemaal nog veel erger,
je werd dood gevonden.
Ik weet het nog als de dag van gisteren,
toen ik hoorde dat je zelfmoord had gepleegd.
M'n leven stortte in,
waarom,waarom was wat ik toen dacht.
Jij was altijd vrolijk,
met die verhalen over vroeger.
Dat kan niet waar zijn,
dat ben jij niet.
Tot een paar dagen later,
toen ik je in die kist zag liggen.
Toen drong het tot me door,
dat je ons echt had verlaten.
Maar nooit,nooit zal ik je vergeten,
je hebt altijd een plekje in m'n hart.

afscheid nemen is en blijft pijnlijk

ik moest ff een traantje weg vegen hoor....

en dat plekje in je hart is voor haar.....altijd !!
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 22:43

JILL658 schreef:
Eva, jij die hier voor een ieder die dit wil bid, dan kan jij dit ook wel hoor!
Denk niet te klein van jezelf, God heeft aan ieder mens het zelfde gegeven. De een is niet meer of minder voor God. Lachende smiley

Shaloom Jill

Bidden kan altijd Jill, maar toch zou ik dan wel vragen of God wijsheid hierin wil geven om de juiste mensen op zijn pad te brengen.

Groetjes van Eva Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 309 310 311 312 313 314 315 ... 6194 Volgende
Pagina 312 van 6194