Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 13:17
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Zijn er nu mensen die deze topic lezen en allerlei reacties hebben die durven toegeven dat ze seks hadden voor het huwelijk?
Frank |
ikke wel..ik had het niet voor mijn huwelijk...
waarom zou je het niet willen neerzetten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 13:25
|
|
|
NOUMOE974 schreef: | Dan heb je denk ik een niet bijbels-beeld van God. Hij is barmhartig en rechtvaardig en ziet geen enkele zonde door de vingers.
NM |
maar dat wil nog niet zeggen dat je niet van het leven mag genieten...
ik denk dat ieders referentiekader (blegh) anders is. wat voor de een als 'zware zonde' wordt gezien, kan door iemand anders als 'bij het leven horend' worden opgevat. betekent voor mij nog niet dat zoiemand als 'verdorven' moet worden bestempeld.
en denk aan het Elfde Gebod: 'Gij zult Genieten'. het geloof is toch geen strak keurslijf waar je in ingesnoerd wordt, zodat je geen adem meer kunt halen?
oh enneh: heb ik sex voor 't huwelijk gehad? jazeker! en geen moment spijt van gehad.
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op maandag 15 november 2010, 13:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NOUMOE974
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 13:29
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | maar dat wil nog niet zeggen dat je niet van het leven mag genieten...
ik denk dat ieders referentiekader (blegh) anders is. wat voor de een als 'zware zonde' wordt gezien, kan door iemand anders als 'bij het leven horend' worden opgevat. betekent voor mij nog niet dat zoiemand als 'verdorven' moet worden bestempeld.
en denk aan het Elfde Gebod: 'Gij zult Genieten'. het geloof is toch geen strak keurslijf waar je in ingesnoerd wordt, zodat je geen adem meer kunt halen? |
We moeten maar belijden wat Kohlbrugge over de Heere zegt:
God voor een eerlijk "man" houden
Dit betekent dat de Heere met 2 woorden spreekt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 13:46
|
|
|
NOUMOE974 schreef: | We moeten maar belijden wat Kohlbrugge over de Heere zegt:
God voor een eerlijk "man" houden
Dit betekent dat de Heere met 2 woorden spreekt. |
ik geloof dat Kohlbrugge nou niet echt in mijn referentiekader past.
bovendien vat ik jouw antwoord niet. je mag het mij uitleggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NOUMOE974
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 13:48
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | ik geloof dat Kohlbrugge nou niet echt in mijn referentiekader past.
bovendien vat ik jouw antwoord niet. je mag het mij uitleggen. |
Wie het vatten kan, die vatte het. Gode bevolen, Griffin.
NM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 13:50
|
|
|
NOUMOE974 schreef: | Wie het vatten kan, die vatte het. Gode bevolen, Griffin.
NM |
ja, hier heb ik ècht wat aan...
maar goed, laat maar. nu on-topic maar weer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 13:51
|
|
|
NOUMOE974 schreef: | Wie het vatten kan, die vatte het. Gode bevolen, Griffin.
NM |
Wat is dat nou weer voor antwoord! Ik snap je antwoord eerlijk gezegd ook niet, want ik ken die hele meneer Kohl...nogwat niet...en zo blont ben k ook weer niet hoor... zoveel moeite is het toch niet om je woorden even te motiveren?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 15:01
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Wat is dat nou weer voor antwoord! Ik snap je antwoord eerlijk gezegd ook niet, want ik ken die hele meneer Kohl...nogwat niet...en zo blont ben k ook weer niet hoor... zoveel moeite is het toch niet om je woorden even te motiveren? |
Voor Kohlbrugge zie bijvoorbeeld; http://nl.wikipedia.org/wiki/Hermann_Friedrich_Kohlbrugge In bepaalde "kringen" een begrip. Dat er verwezen wordt naar het laatste stukje van mattheus 19:12 Waar overigens staat Wie dit ipv "dat" vatten kan, laat die het vatten vind ik niet elegant. Ik heb het gevoel dat de andere mening hiermee m.i. te gemakkelijk weggezet wordt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 15:09
|
|
|
AANGENAAM334 schreef: | In bepaalde "kringen" een begrip. Dat er verwezen wordt naar het laatste stukje van mattheus 19:12 Waar overigens staat Wie dit ipv "dat" vatten kan, laat die het vatten vind ik niet elegant. Ik heb het gevoel dat de andere mening hiermee m.i. te gemakkelijk weggezet wordt. |
Dat gedeelte gaat over echtscheiding,niet over seks(in sommige vertalingen gaat het zelfs over eunuchen!).......er worden hier wel vaker losse zinnetjes uit de Bijbel naar eigen inzicht gebruikt...... En dat niet iedereen vatte dat het uit Mattheus kwam kan kloppen,ik lees geen SV maar NBV.
Ik heb al gegoogeld op Kohlbrugge maar het zijn allemaal zware teksten/preken in ouderwetse taal,ik waag me er niet aan,sorry.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 15:15
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Dat gedeelte gaat over echtscheiding,niet over seks(in sommige vertalingen gaat het zelfs over eunuchen!).......er worden hier wel vaker losse zinnetjes uit de Bijbel naar eigen inzicht gebruikt...... En dat niet iedereen vatte dat het uit Mattheus kwam kan kloppen,ik lees geen SV maar NBV.
Ik heb al gegoogeld op Kohlbrugge maar het zijn allemaal zware teksten/preken in ouderwetse taal,ik waag me er niet aan,sorry. |
Vandaar mijn tehulp schieten met een toelichting Leanne. Bij jou staat er waarschijnlijk Laat wie bij machte is dit te begrijpen het begrijpen!.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 17:41
|
|
|
echt............................................. ik snap werkelijk niet wat hier vele bedoelingen van zijn...bijbelteksten aansleuren, man....wees niet zo vroom...
lees ik : de Heer is barmhartig en rechtvaardig en ziet geen enkele zonde door de vingers.. juist.....Hij is barmhartig...mega blij om..wat een genade..
wat is zonde?? je doel missen...DAT is zonde
Laatst aangepast door
|
PIEKIE042
|
op maandag 15 november 2010, 17:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 17:52
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Over straffen hebben we het hier niet, er word enkel gesteld dat het echt zo erg niet is... Het hoort toch bij seksualiteit? En seksualiteit is iets dat gegeven is aan twee mensen...die hierdoor één worden. Daarbij is je lichaam een tempel van de heilige geest, dat m.i. niet op deze "vleselijke" manier ontheiligd dient te worden. |
Ontheiligd????Seks is niet vies Tess! Als de Bijbel ergens onduidelijk over is dan is het wel over dit onderwerp,ieder heeft daar zn eigen mening over maar je mening kracht bij willen zetten door zelfbevrediging ontheiliging van je tempel(???)te noemen gaat me veel te ver...........geniet van al het prachtigs dat God je gegeven heeft,ook dat is Zijn opdracht voor dit aardse leven!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 17:54
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ontheiligd????Seks is niet vies Tess! Als de Bijbel ergens onduidelijk over is dan is het wel over dit onderwerp,ieder heeft daar zn eigen mening over maar je mening kracht bij willen zetten door zelfbevrediging ontheiliging van je tempel(???)te noemen gaat me veel te ver...........geniet van al het prachtigs dat God je gegeven heeft,ook dat is Zijn opdracht voor dit aardse leven! |
Je hebt mij ook niet zien beweren dat seks vies is, Leanne...wel dat seksualiteit iets van twee mensen is! Tis dus maar net hoe je het opvat denk ik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 18:04
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Je hebt mij ook niet zien beweren dat seks vies is, Leanne...wel dat seksualiteit iets van twee mensen is! Tis dus maar net hoe je het opvat denk ik... |
Ergens begrijp ik dat niet Tess... want de mens is zelf een seksueel wezen, hoe kan je dan zeggen dat seksualiteit iets is van 2 mensen ?
Natuurlijk is het wel de bedoeling dat je er goed mee omgaat... seks moet niet op zichzelf gaan staan denk ik maar is voor mij altijd een onderdeel van liefde.
Oeps... ik zou niet meer reageren g'loof ik, wordt nog lastig voor me...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 18:05
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ergens begrijp ik dat niet Tess... want de mens is zelf een seksueel wezen, hoe kan je dan zeggen dat seksualiteit iets is van 2 mensen ?
Natuurlijk is het wel de bedoeling dat je er goed mee omgaat... seks moet niet op zichzelf gaan staan denk ik maar is voor mij altijd een onderdeel van liefde.
Oeps... ik zou niet meer reageren g'loof ik, wordt nog lastig voor me... |
een mens een seksueel wezen???
ik hoop toch dat ik meer ben dan dat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 18:11
|
|
|
JOLAN931 schreef: | een mens een seksueel wezen???
ik hoop toch dat ik meer ben dan dat. |
tuurlijk ben je meer dan dat !! Maar je seksualiteit is wel een onderdeel van je mens zijn. Of ben je dat niet met me eens ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 18:17
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | tuurlijk ben je meer dan dat !! Maar je seksualiteit is wel een onderdeel van je mens zijn. Of ben je dat niet met me eens ? |
jawel, maar dat zie ik niet als mens eigen, in feite is ieder levend wezen dat. Ik denk dat alle mensen geacht worden om op de juiste manier met hun sexualiteit om te gaan, naar hun eigen eer en geweten, beseffend dat er een God in de hemel is die alles ziet.
De bijbel is mijns inziens niet duidelijk over de details van wat wel en niet mag. Maar we kunnen weten dat alles wat niet uit het geloof is WEL zonde is. Luisteren naar je geweten dus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 18:19
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ergens begrijp ik dat niet Tess... want de mens is zelf een seksueel wezen, hoe kan je dan zeggen dat seksualiteit iets is van 2 mensen ?
Oeps... ik zou niet meer reageren g'loof ik, wordt nog lastig voor me... |
Seksualiteit is een onderdeel van de mens, Sus... En God heeft die seksualiteit gegeven voor twee mensen om met elkaar te delen. Twee, geen drie...en ook niet alleen... Want in mijn ogen haal je dan de essentie van die seksualiteit, twee lichamen die fysiek, maar vooral ook emotioneel één worden, weg...waardoor er eigenlijk alleen een vorm van "lust" overblijft. En naar mijn mening is dat niet waar God seksualiteit voor bedoeld heeft?
Overigens wacht ik nog steeds op de uitleg van de reactie (niet van jou sus) dat zelfbevrediging helemaal niet zo erg is, ben erg benieuwd naar de andere kant van de zaak...wie weet leer ik er nog wat van!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 15 november 2010, 18:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 18:23
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Je hebt mij ook niet zien beweren dat seks vies is, Leanne...wel dat seksualiteit iets van twee mensen is! Tis dus maar net hoe je het opvat denk ik... |
Door de ontheiliging te noemen zeg je dat juist wel. Zelfkastijding door onthouding was een gebruik uit de middeleeuwen. Ik verbaas me er gewoon over hoe moderne christenen denken zonder duidelijke richtlijnen te hebben behalve degene die van mensen afkomstig zijn. Ik heb respect voor mensen die elke vorm van seksualiteit buiten het huwelijk afwijzen maar als je het niet doet uit vrije wil maar omdat iemand het je oplegt vind ik het enorm fout,daar beschadig je jezelf mee(en dus ook je tempel) (is niet allemaal persoonlijk bedoeld Tess )
Mag ik nog een puntje aanroeren?Ik denk dat de hoogte van je libido ook een rol speelt,voor een a-sexueel is geheelonthouding juist prettig,voor iemand met een hoog libido is het gigantisch frusterend(en als de gedachte aan seks dan al een zonde is......),wat voor de een dus simpel lijkt kan voor de ander........vul maar in
Het schijnt trouwens dat getrouwde mannen vaker vreemdgaan dan mannen die samenwonen......hoeveel leden van CM zouden er gescheiden zijn met als oorzaak een seksprobleem?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 18:28
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Seksualiteit is een onderdeel van de mens, Sus... En God heeft die seksualiteit gegeven voor twee mensen om met elkaar te delen. Twee, geen drie...en ook niet alleen... Want in mijn ogen haal je dan de essentie van die seksualiteit, twee lichamen die fysiek, maar vooral ook emotioneel één worden, weg...waardoor er eigenlijk alleen een vorm van "lust" overblijft. En naar mijn mening is dat niet waar God seksualiteit voor bedoeld heeft?
Overigens wacht ik nog steeds op de uitleg van de reactie (niet van jou sus) dat zelfbevrediging helemaal niet zo erg is, ben erg benieuwd naar de andere kant van de zaak...wie weet leer ik er nog wat van! |
Ik ben het met je eens dat het in eerste instantie bedoeld is voor man en vrouw... Maar ik ben het niet met je eens wanneer je zegt dat God die seksualiteit gegeven heeft voor 2 mensen... ook als individu ben je een seksueel wezen en ja natuurlijk ben je meer dan dat en heb je hersens gekregen om er verantwoord mee om te gaan, en voor de een zal dat een andere mening geven dan de ander. God heeft dat (de seksualiteit) ingeschapen bij mij en doen alsof het er niet is is een stukje van mijn bestaan ontkennen... Ik ben het ook niet eens met je stelling dat er dan alleen een vorm van lust overblijft, wat ik al zei ik zie het niet los van liefde. Je mag van geluk spreken als je een man (of vrouw) ontmoet die met jou verder wil gaan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 18:40
|
|
|
Ergens moet ik nog wat kwijt... Is lust altijd verkeerd ? Als je langs de bakker loopt en een broodje ruikt en het vervolgens koopt is er toch ook lust ?
En dan nog iets: Stel je bent met z'n 2, man en vrouw, misschien ben je zelfs al getrouwd... dan kan er ook lust in het spel zijn, zelfs lust zonder liefde... De man die naast de vrouw ligt en geen aandacht aan de vrouw besteedt, maar alleen uit is op zijn eigen behoeftes, hoe vaak gebeurt het niet ? (Andersom zal het vast ook voorkomen).
Dingen om over na te denken lijkt me... het is niet altijd zo zwart-wit... Begrijp me goed, ik vind zeker dat een mens verantwoord om moet gaan met seks, want als je om je heen kijkt zie je hoe verkeerd er mee omgegaan wordt en dat was absoluut niet de bedoeling. Het is iets intiems... iets kostbaars, iets teers waar je absoluut zorgvuldig mee om moet gaan... Mijn advies zou zijn ga ermee naar God... Hij weet wie je bent en hoe je je voelt, kent je verlangens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 18:43
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Door de ontheiliging te noemen zeg je dat juist wel. Zelfkastijding door onthouding was een gebruik uit de middeleeuwen. Ik verbaas me er gewoon over hoe moderne christenen denken zonder duidelijke richtlijnen te hebben behalve degene die van mensen afkomstig zijn. Ik heb respect voor mensen die elke vorm van seksualiteit buiten het huwelijk afwijzen maar als je het niet doet uit vrije wil maar omdat iemand het je oplegt vind ik het enorm fout,daar beschadig je jezelf mee(en dus ook je tempel) (is niet allemaal persoonlijk bedoeld Tess )
Mag ik nog een puntje aanroeren?Ik denk dat de hoogte van je libido ook een rol speelt,voor een a-sexueel is geheelonthouding juist prettig,voor iemand met een hoog libido is het gigantisch frusterend(en als de gedachte aan seks dan al een zonde is......),wat voor de een dus simpel lijkt kan voor de ander........vul maar in
Het schijnt trouwens dat getrouwde mannen vaker vreemdgaan dan mannen die samenwonen......hoeveel leden van CM zouden er gescheiden zijn met als oorzaak een seksprobleem? |
Het is mijnerzijds ook zeker geen veroordeling! Het is de interpretatie die ik maak vanuit het bijbelse gegeven over sex. (komt dus ook bij niemand dan bij mijzelf vandaan.) Maar...het is zeker een onderwerp waar ik ook wel eens mee bezig ben geweest en vind het dus ook erg jammer dat inhoudelijke motivatie voor het wel "goed-vinden" uitblijft. Want ook Sus heeft een punt, zonder partner zijn we ook mensen met seksuele gevoelens..
@ Sus, lust is niet verkeerd...heb ik ook niet gezegd. Maar wanneer iets enkel op lust gebaseerd is lijkt het mij beter er eerst nog even een keer extra over na te denken. En ja, ik vind dat er bij zelfbevrediging enkel sprake is van lust, want de emotionele verbintenis is op dat moment niet aanwezig..
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 15 november 2010, 18:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 19:01
|
|
|
Dat sex iets is tussen 2 mensen, man en vrouw, is helemaal niet waar. Het samen één worden dat is door God gegeven aan de man en vrouw.
Over zelfbevrediging staat iets heel leuks in Hooglied 5.
Hier lees je over het meisje dat verlangt naar haar vriend, dit terwijl ze in slaap is en de kamerdeur op de grendel (afgesloten) is......
Zij 2 Ik sliep, maar mijn hart was wakker. Hoor! Mijn lief klopt aan! ‘Doe open, zusje, mijn vriendin, mijn duif, mijn allermooiste. Mijn hoofd is nat van de dauw, mijn lokken vochtig van de nacht.’ 3 ‘Maar ik heb mijn kleed al uitgedaan, moet ik het weer aandoen? En ik heb mijn voeten al gewassen, moet ik ze weer vuil maken?’ 4 Mijn lief stak zijn hand naar binnen, een siddering trok door mij heen – om hem! 5 Toen sprong ik op, ik ging hem opendoen. Mijn handen dropen van mirre, mirre vloeide van mijn vingers op de grendel van de deur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 20:33
|
|
|
LEANNE226 schreef: | .....hoeveel leden van CM zouden er gescheiden zijn met als oorzaak een seksprobleem? |
weet ik niet Leanne.... maar 1 ding is mij wel opgevallen hier op cm, dit is de site waar de schuldloos gescheiden christen terecht komt.
ik ben wel eens benieuwd waar de schuldigen aan die scheidingen terecht komt. ( op welke datingsite bedoel ik )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 20:35
|
|
|
PIETER649 schreef: | weet ik niet Leanne.... maar 1 ding is mij wel opgevallen hier op cm, dit is de site waar de schuldloos gescheiden christen terecht komt.
ik ben wel eens benieuwd waar de schuldigen aan die scheidingen terecht komt. ( op welke datingsite bedoel ik ) |
Ben ik toch benieuwd waar je dat idee vandaan haalt hoor Pieter... Ik heb nog nooit iemand glashard zien beweren geen schuld te hebben aan de scheiding...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 20:38
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]Dat sex iets is tussen 2 mensen, man en vrouw, is helemaal niet waar. Het samen één worden dat is door God gegeven aan de man en vrouw.
Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten!
Buiten dat denk ik dat er veel over sex te zeggen is en het er niet om gaat dat we het met elkaar eens moeten zijn maar wel respect op brengen voor elkaars mening en waarde en normen......
Dat wou ik er nog effe over kwijt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 20:38
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Dat sex iets is tussen 2 mensen, man en vrouw, is helemaal niet waar. Het samen één worden dat is door God gegeven aan de man en vrouw.
Over zelfbevrediging staat iets heel leuks in Hooglied 5.
Hier lees je over het meisje dat verlangt naar haar vriend, dit terwijl ze in slaap is en de kamerdeur op de grendel (afgesloten) is......
Zij 2 Ik sliep, maar mijn hart was wakker. Hoor! Mijn lief klopt aan! ‘Doe open, zusje, mijn vriendin, mijn duif, mijn allermooiste. Mijn hoofd is nat van de dauw, mijn lokken vochtig van de nacht.’ 3 ‘Maar ik heb mijn kleed al uitgedaan, moet ik het weer aandoen? En ik heb mijn voeten al gewassen, moet ik ze weer vuil maken?’ 4 Mijn lief stak zijn hand naar binnen, een siddering trok door mij heen – om hem! 5 Toen sprong ik op, ik ging hem opendoen. Mijn handen dropen van mirre, mirre vloeide van mijn vingers op de grendel van de deur. |
tja crossie... jij haalt er zelfbevrediging uit, iemand die het tweede vers vet drukt, zoals jij vers 4 en 5 vet drukt, haalt er incest / inteelt uit....
tis maar net wat je er uit wilt halen he...
Het lijkt me wijzer voor je om de statenvertaling met kanttekeningen er eens op na te lezen en dan gewoon vers 6 en 7 er ook bij te zetten. Waar jij hier zelfbevrediging vandaan haalt, is mij compleet een raadsel.
Laatst aangepast door
|
PIETER649
|
op maandag 15 november 2010, 20:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 20:48
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Dat sex iets is tussen 2 mensen, man en vrouw, is helemaal niet waar. Het samen één worden dat is door God gegeven aan de man en vrouw. |
Dit moet je me even uitleggen... Samen één worden omvat heel wat meer dan alleen seksualiteit, das een gegeven. Daarom zei ik ook dat seks heel wat meer omvat dan alleen het lichamelijke aspect. Maar het is toch juist die seks die maakt dat deze man/vrouw relatie meer is dan elke andere? Dat helemaal één maakt? Hoe moet ik het dan zien volgens jou...dat seks ook wel met meer mensen mag zolang je dan verder maar niet één word? Ik nie snap nie
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 15 november 2010, 20:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 21:14
|
|
|
PIETER649 schreef: | tja crossie... jij haalt er zelfbevrediging uit, iemand die het tweede vers vet drukt, zoals jij vers 4 en 5 vet drukt, haalt er incest / inteelt uit....
tis maar net wat je er uit wilt halen he...
Het lijkt me wijzer voor je om de statenvertaling met kanttekeningen er eens op na te lezen en dan gewoon vers 6 en 7 er ook bij te zetten. Waar jij hier zelfbevrediging vandaan haalt, is mij compleet een raadsel. |
Ga er geen incest uithalen... iedereen weet dat Hooglied gaat over de liefde wat langzaam opbloeit tussen een jongen en een meisje... Sorry, maar dit wilde ik er nog over kwijt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 21:22
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ga er geen incest uithalen... iedereen weet dat Hooglied gaat over de liefde wat langzaam opbloeit tussen een jongen en een meisje... Sorry, maar dit wilde ik er nog over kwijt... |
\nee, dat haal ik er helemaal niet uit.
Het enige wat ik uit het hooglied haal is de liefde in mensentaal weergegeven tussen God en zijn kerk(Zijn liefste)
|
|
Naar boven |
|
|