Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 00:30
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Jezus heeft anders wel degelijk gezegd, dat Zijn discipelen nog grotere werken zullen doen, dan Hij gedaan heeft.
En het blijft gewoon, wat Hij heeft gezegd in de gelijkenig van de vergiffenis: als wij onze schuldnaren niet kunnen vergeven.....zal God ons ook niet kunnen vergeven.
Jezus zal eens het oordeel vormen en niet wij. Wij zien alleen vaak ons eigen belang en oordelen ook meestal naar het vlees. En we weten, dat het vlees Gode niet kan behagen.
De Farizeën hadden ook zo hun manier van vleselijk oordelen naar de mens en hielden met God geen rekening. Daarom moest Jezus ook steeds hun hypocrisie aan de kaak stellen. Ze waren stekeblind (geworden).
Als ik het zo lees, dan hollen we ook heel hard die richting uit: stekeblind !
Ik dacht juist dat het de bedoeling was om ons te laten reinigen en heiligen en de Heilige Geest toe te laten om ons naar Zijn beeld om te vormen en niet....., dat wij juist ons eigen beeld zouden vasthouden en daarin zouden volharden met alle motiveringen onzerzijds, dat WIJ iets onmogelijk vinden.
Gelukkig staat er in de bijbel, dat wij mensen ook totaal niets kunnen zonder Hem.
Als de Heer het huis niet bouwt...tevergeefs bouwen de bouwlieden.
De Heer is onze norm en niet wij zelf.
We vallen steeds weer in dezelfde kuil !
Ik geloof het enige wat wij moeten doen is naar God gaan en Hem belijden: Heer ik ben zwak....ik kan die en die persoon niet vergeven....maar Heer helpt U mij, om dat te doen wat ik moet doen.....wat U welgevallig is. U wil geschiede Heer.
Ook Jezus had ontzettend veel moeite om de kruisdood te sterven en Hij heeft de Vader gevraagd om die beker van Hem af te willen nemen onder luid geroep, badend in bloederig zweet en zeer beangstigd. Toch zei Hij toen meteen: maar niet mijn wil geschiede maar Uw wil geschiede!
Laten we elkaar geen rad voor de ogen draaien......daar schiet niemand iets mee op !
Laten we niets aan de bijbel af of toedoen, want dat zal uiteindelijk voor ons funest uitpakken, als we onze eigen eigengereide wegen willen bewandelen!
Dit schept bij mij nou verwarring sola. |
Ik hoop het nog een keer beter te formuleren Maris, maar op dit ogenblik lukt me dat niet zo goed, vrees ik.
Matteüs 11 28 Kom naar mij, jullie die vermoeid zijn en onder lasten gebukt gaan, dan zal ik jullie rust geven. 29 Neem mijn juk op je en leer van mij, want ik ben zachtmoedig en nederig van hart. Dan zullen jullie werkelijk rust vinden, 30 want mijn juk is zacht en mijn last is licht.’
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op vrijdag 11 december 2009, 00:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIANNE566
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 00:34
|
|
|
Ik ben opgevoed met het beeld van God de Vader. De term Vader schept een bepaalde verhouding, een bepaalde afstand. God vraagt van ons onze liefde voor Hem, maar ook voor onze medemens in de 10 Geboden. Ondanks dat Jezus de 10 Geboden vervuld heeft, ligt daar voor mij nog steeds een uitdaging. God dienen door te leven naar zijn 10 Geboden zo goed en kwaad als het gaat.
Jezus is voor mij de brug tussen mij en God. Door Jezus kan ik bij God komen, ondanks al mijn fouten en tekortkomingen.
De Heilige Geest ligt wat lastiger. Weet voor mij persoontje ook niet goed wat ik er mee aan moet. Ik geloof dat mijn talenten door de Heilige Geest zijn gegeven en dat Hij door mij heenwerkt. Alleen ik zie niet hoe of hoe dat zou moeten. Nu ben ik graag iemand die alles en overal de controle over heeft en iets het liefst zo snel mogelijk geregeld heeft en dat gaat niet echt samen .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARCOWAAL200
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 02:17
|
|
|
Als ik niet voor mijn werk weg ben ben ik van de partij. En Rotterdam is dicht bij.
Groetjes Marco van der Waal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARCOWAAL200
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 02:51
|
|
|
Uw woord is een lamp voor mijn voet en een licht op mijn pad.
Psalm 119 vers 105
Een psalm van David. De HEERE is mijn Herder, mij zal niets ontbreken. Hij doet mij nederliggen in grazige weiden ; Hij voert mij zachtjes aan zeer stille wateren. Hij verkwikt mijn ziel; Hij leidt mij in het spoor der gerechtigheid,om Zijns Naams wil. Al ging ik ook in een dal der schaduw des doods, ik zou geen kwaad vrezen, want Gij zijt met mij; Uw stok en Uw staf, die vertroosten mij. Gij richt de tafel toe voor mijn aangezicht, tegenover mijn tegenpartijders; Gij maakt mijn hoofd vet met olie, mijn beker is overvloeiende. Immers zullen mij het goede en de weldadigheid volgen al de dagen mijns levens; en ik zal in het huis des HEEREN blijven in lengte van dagen.
psalm 23 vers 1 tot 6
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 03:21
|
|
|
HENK710 schreef: | Wel bijzonder om te merken dat een aantal mensen liefhebbend welhaast als knuffelend beschouwen en niets lijken te willen weten van de tuchtigende (opvoedkundige) kant van liefde. God Zelf is daar toch vrij helder in in Zijn Woord. Tuchtiging is een wezenlijk onderdeel van het leven! |
Dat is jouw interpretatie Henk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 03:57
|
|
|
knuffel voor pieter147 hij is er voor mijn al een half jaar ..pieter bedankt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 07:24
|
|
|
Sola ik leef niet in angst hoor verre van God is voor mij geen boeman echt nie. Maar zoals je het hier een beetje neer zet mag je als je geloofd in God dan is zonde geen probleem want GOd is liefdevol en zla je er niet ter verantwoording roepen hier op aarde... (straffen dus)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 07:56
|
|
|
BULLDOG524 schreef: | wat een dilema's over poep pfff
was ik laats met mijn hond aan de wandel, ze gaat zitten voor de grote boodschap ik netjes mijn poepzakje mee, bleek ze aan de dunne te zijn geloof mij je hebt niks meer aan je poepzakje |
had jij geen dweil bij je??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARCOWAAL200
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 08:36
|
|
|
Kom, luister, lees en ontdek!
Voor WIE ? - voor iedereen - Wil je begrijpen wat je leest - Wil je groeien in kennis en geloof - Geloof je of ben je geïnteresseerd
JE BENT WELKOM!
Wat? - Heldere en duidelijke bijbeluitleg door ervaren bijbelleraar Johan Schep en andere - Vers voor vers de Bijbel door.
Een kans om iemand mee te nemen...
de Bijbel open
--- voor iedereen --- de Bijbel open --- helder en begrijpelijk
IEDERE WOENSDAGAVOND OM 20.30 in de Lockhorst / Sliedrecht www.bijbelopen.nl
Wekelijks programma op Woensdagavond het hele jaar door: 20:15 binnenloop 20:30 welkom 20:40 de Bijbel open 21:30 afsluiting mogelijkheid om na te praten en wat te drinken.
De avonden zijn GRATIS, maar een bijdrage voor de kosten is welkom.
Zalencentrum "de Lockhorst" Sportlaan 2 Sliedrecht Voor meer informatie, wwwbijbelopen.nl of mail info@bijbelopen.nl
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIEK549
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 08:50
|
|
|
wat ik een wow moment vind, zeker in de lente, als ik naar me werk fiets en het begint wat warmer te worden, zon schijnt op je gezicht en je ziet weer bomen uitlopen en bloemen groeien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIEK549
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 08:53
|
|
|
MIjn voornemen proberen nog meer af te vallen. nu 4 kilo en ik wil nog 12.
en verder ik ben net verhuist en daar ook meer naar de kerk gaan. ik ga nog regelmatig naar de kerk bij mijn ouders.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 11:05
|
|
|
WILLEMIEK549 schreef: | MIjn voornemen proberen nog meer af te vallen. nu 4 kilo en ik wil nog 12.
en verder ik ben net verhuist en daar ook meer naar de kerk gaan. ik ga nog regelmatig naar de kerk bij mijn ouders. |
Mijn voornemens zijn, nog 5 kilootjes afvallen voor eind januari, ben er al 5 kwijt, dus dat moet lukken. Proberen niet zo fel te reageren als ik boos ben. En ik wil vrijwilligers werk gaan doen bij de oudjes en elke week naar mn oudoom van 89 jaar die veel alleen zit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DOORTJE538
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 11:10
|
|
|
NOUMOE974 schreef: | Het leven is mij Christus en het sterven is mij gewin.
Het moet ons om de Hemelheer te doen zijn. De rest is bijzaak en zijn verborgenheden des Heeren. |
Amen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 11:41
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Ik vind het heel mooi en fijn voor je dat jij het wel kunt... Ik weet dat ik het nooit zal kunnen...Niet zolang ik dagelijks met de gevolgen word geconfronteerd en we geen rust krijgen van die kant... Respect voor een ieder die het wel kan... Heb svp ook respect voor de genen die het niet kunnen... Dit bedoel ik niet speciaal naar Mary, maar meer naar een ieder die vind dat je maar moet kunnen vergeven...Net als wat Simon zegt het moet wel kunnen....Nee Simon het moet niet kunnen... zoals ook al in het gedicht staat wat ik heb geplaatst... Pas als je in mijn schoenen hebt gewandeld en mee hebt gemaakt wat ik heb meegemaakt....dan pas kun je oordelen... |
Ik deel je mening hier wel over hoor Robbe, wou je door mijn "verhaal" bemoedigen en niet veroordelen of wat dan ook maar. Je bent dapper en ik ben super blij voor je dat je hier een maatje hebt gevonden! Veel Zegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 11:46
|
|
|
NOUMOE974 schreef: | Het leven is mij Christus en het sterven is mij gewin.
Het moet ons om de Hemelheer te doen zijn. De rest is bijzaak en zijn verborgenheden des Heeren. |
Maar naar die verborgenheden mogen we ons uitstrekken en 1 ding is zeker: hoe we er ook over denken het zal onze stoutste verwachtingen overtreffen. Ik kan heerlijk mijmeren over hoe het straks in de Hemel zal zijn, niks mis mee toch. je verheugt je toch ook op een aards feestje? hoeveel te meer mogen we ons verheugen op het HEMELSE FEEST. Laat maar komen!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 11:52
|
|
|
GAAN
Ik zal gaan O met genoegen zal ik gaan met diepe vreugde en trompetgeschal ik zal gaan
Als jij roept zal ik gaan mijn werk mijn eten en mijn handen zal ik laten staan als jij roept zal ik gaan
Als jij roept in de morgen in de middag in de avond in mijn dromen in mijn waken als jij roept zal ik gaan
Ik zal gaan al breken ze mijn benen al moet ik kreupel gaan engelen binden dan mijn wagen vleugels aan
Ik zal gaan
Een gedicht van Remco Campert
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 11:56
|
|
|
GEVECHT
De zon is ondergegaan het is nacht in mij een man komt voor mij staan duisterling, ga opzij.
Het houweel van de maandag slaat hem los uit het donker z'n tors zie ik staan van z'n ogen de flonker.
Hij kijkt mij openlijk aan gezicht aan gezicht hij, gelidtekende, gebroken licht.
Zwijgen is zijn bode in mijn woordwoestijn hij vecht mij aan, pijn om pijn.
Vreemde, de dag breekt aan in je ogen Dankzij je tranen zijn er regenbogen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 12:16
|
|
|
RELLOK036 schreef: | Sola ik leef niet in angst hoor verre van God is voor mij geen boeman echt nie. Maar zoals je het hier een beetje neer zet mag je als je geloofd in God dan is zonde geen probleem want GOd is liefdevol en zla je er niet ter verantwoording roepen hier op aarde... (straffen dus) |
Inderdaad Rellok, je hebt het goed gezegd....Voor God is zonde geen probleem meer, want daar heeft Hij Zelf nu de oplossing voor gegeven: de kruisdood van Zijn Zoon.
Dat wil dus niet zeggen, dat het de bedoeling is, dat je dan maar aan kunt rotsooien nu en je bewust in een zondig leven kunt storten met de gedachte....ach de Heer heeft voor mijn zonde geboet, dus kan ik gewoon een lekker zondig leven leiden. Nee zo echt niet.
Wel denk ik, dat ieder ECHT KIND VAN GOD wil proberen op een zo goed mogelijke wijze te leven en datgene wil laten, wat de Heer zonde noemt, maar dat je gaandeweg steeds weer kunt en zult falen......tenminste ik faal wel. ook al probeer ik nog zo hard om niet te zondigen.
Het komt er juist op aan hoe je staat tegenover de zonde. Er zijn mensen, die de zonde weg willen redeneren en daarvan niet willen weten, zoals bijv. buitenechtelijke geslachtsgemeenschap niet zondig willen zien of homosexuele geslachtsgemeenschap als niet zondig willen zien bijv.. Dat zijn mensen m.i. die de zonde weg willen redeneren. Die gaan de leugen hanteren.
Maar als je wel datgene, wat de Heer in Zijn woord zonde noemt, ook als zonde wilt blijven zien en je best wil doen om die zonde niet in je leven toe te laten maar je zult dan gaandeweg eens struikelen of daarmee een ontzettende strijd hebben en dan naar de Heer gaat om hulp hierbij, dan zul je steeds inderdaad weer bij God in Jezus Christus terug mogen komen en dan zul je steeds weer vergeving krijgen als je gefaald hebt, want Hij is voor al jouw zonden gestorven. Maar blijf zonde wel als zonde belijden en ga het niet zelf wegredeneren, zoals zoveel mensen gaan doen.
Jezus zegt immers Zelf, dat Hij is gekomen om te redden en niet om te veroordelen. Hij zegt Zelf, dat Hij is gekomen voor de hoeren, de tollenaars, de zieken, de zondaren en niet voor hen die zichzelf rechtvaardig achten.
Dus als je je onvolmaakt voelt...of zondig.....wees dan blij, want dan is de Heer voor jou gekomen en dan mag je vrijmoedig naar Hem toegaan om je zonde te belijden en dan zal Hij je ALTIJD VERGEVEN, want dat is juist Zijn roeping, Zijn werk geweest hier op aarde, n.l. al onze zonden op Zich te nemen en al onze zonden te vergeven.
Dus Hij is gekomen voor hen die zwak zijn en die steeds weer evt. falen. Hij is gekomen om ons steeds weer op te richten als we naar Hem toegaan als we gefaald hebben. Dan hoeven we niet in onze ellende te blijven zitten, want Hij heeft onze zondenlast op Zich genomen en heeft ons vrijgezet van die zondenlast. Die hoeven we zelf niet meer te torsen. En hoe meer we ons dat gaan realiseren, des te blijer we kunnen worden over Zijn offer aan het kruis en hoe meer we Zijn lietfde zullen gaan begrijpen m.i..
Zo bedoel ik het.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 13:41
|
|
|
ARIENNEZ498 schreef: | GEVECHT
De zon is ondergegaan het is nacht in mij een man komt voor mij staan duisterling, ga opzij.
Het houweel van de maandag slaat hem los uit het donker z'n tors zie ik staan van z'n ogen de flonker.
Hij kijkt mij openlijk aan gezicht aan gezicht hij, gelidtekende, gebroken licht.
Zwijgen is zijn bode in mijn woordwoestijn hij vecht mij aan, pijn om pijn.
Vreemde, de dag breekt aan in je ogen Dankzij je tranen zijn er regenbogen. |
Mooi gedicht, is gebaseerd op Genesis 32, het gevecht van Jakob, aan de oever van de rivier de Jabbok. De plaats waar Jakob Israël werd genoemd, de plaats kreeg daarna de naam Pniël.
gedicht komt uit de bundel "Olijftak" van Jaap Zijlstra, en is het eerste van de serie gedichten over Jakob/Israël
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JENNY524
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 13:55
|
|
|
Hebben ze hier niet zo'n functie dat je 'de laatste berichten' eerst kunt zien? Zo'n gescroll..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JENNY524
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 13:55
|
|
|
Hebben ze hier niet zo'n functie dat je 'de laatste berichten' eerst kunt zien? Zo'n gescroll..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 13:58
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Mooi gedicht, is gebaseerd op Genesis 32, het gevecht van Jakob, aan de oever van de rivier de Jabbok. De plaats waar Jakob Israël werd genoemd, de plaats kreeg daarna de naam Pniël.
gedicht komt uit de bundel "Olijftak" van Jaap Zijlstra, en is het eerste van de serie gedichten over Jakob/Israël |
Crossroad, bedankt voor je aanvullende info.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JENNY524
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 14:04
|
|
|
Even eerlijk.. ik heb niet alle bovenstaande reacties gelezen en ik weet dus niet of ik in herlaling val...
Serieus op een forum kan goed zijn, maar fora moeten ook gewoon ontspanning en lol zijn. Op fora - zeker wat serieuzere en dus gevoeligere onderwerpen betreft - is het vrij makkelijk om in verhitte discussies te belanden, of eerlijk .. vrij moeilijk om je fatsoen te bewaren. Ik ben op hyves eerst lid geweest van zo'n christenen hyvves om te leren van elkaar... tenminste dat was mijn insteek. Al snel ging het er echt lelijk uitzien.. toen heb ik besloten mij niet meer op dergelijke fora te begeven.
Op christianmatch wil ik best over serieuze (lees: geloof) dingen praten, maar voor echte diepgang moet je tegenover elkaar zitten. Lichaamstaal en intonatie schelen een hoop in het begrijpen van wat de andere bedoeld.
Bovendien ben ik het eens met dat zulke diepgang op fora toch even een inwerk tijd nodig hebben. Mensen hebben meer te doen dan op cm zitten en het vereist toch de nodige kwetsbaarheid... je kunt niet verwachten dat dat er direct is. Wel eerlijk dat de starter van dit onderwerp aangeeft dat hij/zij dit vervelend vind/mist.
Conclusie: Logisch dat het niet direct heel diepgaand is ivm kwetsbaarheid en meer te doen. De vraag is hoe diepgaand het moet zijn.. ivm forumtaal en geen lichaamstaal. Het gezellig hebben met elkaar.. met serieuse dingen erbij (want waar gaat het anders over!) heeft mijn voorkeur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JENNY524
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 14:14
|
|
|
Nou goede voornemens.. haha mijn ouders bestempelden dat altijd als heidens.. ik heb geen flauw idee waarom.
Ik ben vandaag jarig.. dus bij mij is het vandaag nieuwjaarsdag. Op de een of andere manier is de dag voor mijn verjaardag toch zo'n bezinningsmoment over het afgelopen jaar. Ik was al van plan iets te doen met 'de hele bijbel lezen' maar vorige week stuitte ik dus op zo'n bijbelleesrooster. Tja wat is een mooiere dag om te beginnen, de dag dat je een nieuw levensjaar ingaat.
Als je trouwens 'goede voornemens' zou hebben.. dan zou het daar dus niet bij moeten blijven ( ja ik ben iet wat praktisch ingesteld) dat moet vergezeld gaan met een 'actieplan' Je kunt je wel iets voornemen, maar als je niet bedacht hebt waarom je iets wilt en wat het doel is, en hoe je dat uit wil gaan voeren, en of dat uberhaupt mogelijk is.. tja dan is het een leuk 'voornemen' maar weinig concreets aan.
Ohja.. en het leuke is altijd het 'onmogelijke' mogelijk te maken.. ' ja meer fitnessen.. maar wacht ik heb helemaal geen geld voor fitness.. nou: A neem baan als postbode.. weet je hoe goed voor je conditie en je KRIJGT geld ipv dat je ervoor betaald. B koop een paar hardloopschoenen en je raad het al... hardlopen.. (wel koud in januari) C oefen je liefste glimlach .. Tja en hoe je dat weer invuld heeft te maken met je doel en motivatie.. kijk als je graag sterker wilt worden.. dan hoef je niet te hardlopen.. je kan ook gewoon die kratjes bier die je normaal leegdrinkt aan een stang hangen en opdrukken..
Ok.. na heel dit onzinnige verhaal: TIP: goede voornemens, prima.. maak het concreet! Behapbaar, weet wat je doel is. Het is misschien 'cliche' om het op 1 januari te doen.. maar met een nieuw jaar heeft iedereen toch iets van 'iets nieuws beginnen' En voor mij is dat vandaag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JENNY524
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 14:20
|
|
|
Even kort op het eerste berichtje.
Ik heb even nog geen mening gevormd of ik nu voor of tegen ben. Je opmerking over fundamentalisme zorgt dat ik wilde reageren. Als christen ben je als het goed is fundamentalist.. vanuit het fundament.. en radicaal.. vanuit de wortel. Geen consessies.. De asiocatie tegenwoordig met 'fundamentalist'of 'radicaal' heeft weinig te maken met de betekenis van die woorden. Als je in Christus bent geworteld (radicaal) dan betekend dat niet dat je geweldadig bent. Als christen ben je 'navolger van de Christus' als je kijkt hoe Jezus leefde en zich gedroeg.. en als je daarin je fundament zoekt en daarin geworteld weet.. dan heeft de wereld echt niets van je te vrezen.
Tegenwoordig denkt men bij fundamentalist of radicaal aan geweld, opdrukken van jou mening aan de ander, dwang, of zelfs terrorisme.. Dit alles heeft echt niks te maken met christenen die fundamentalist zijn.. of zelfs mensen die in andere goden geloven ..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 15:52
|
|
|
JENNY524 schreef: | Nou goede voornemens.. haha mijn ouders bestempelden dat altijd als heidens.. ik heb geen flauw idee waarom.
Ik ben vandaag jarig.. dus bij mij is het vandaag nieuwjaarsdag. Op de een of andere manier is de dag voor mijn verjaardag toch zo'n bezinningsmoment over het afgelopen jaar. Ik was al van plan iets te doen met 'de hele bijbel lezen' maar vorige week stuitte ik dus op zo'n bijbelleesrooster. Tja wat is een mooiere dag om te beginnen, de dag dat je een nieuw levensjaar ingaat.
Als je trouwens 'goede voornemens' zou hebben.. dan zou het daar dus niet bij moeten blijven ( ja ik ben iet wat praktisch ingesteld) dat moet vergezeld gaan met een 'actieplan' Je kunt je wel iets voornemen, maar als je niet bedacht hebt waarom je iets wilt en wat het doel is, en hoe je dat uit wil gaan voeren, en of dat uberhaupt mogelijk is.. tja dan is het een leuk 'voornemen' maar weinig concreets aan.
Ohja.. en het leuke is altijd het 'onmogelijke' mogelijk te maken.. ' ja meer fitnessen.. maar wacht ik heb helemaal geen geld voor fitness.. nou: A neem baan als postbode.. weet je hoe goed voor je conditie en je KRIJGT geld ipv dat je ervoor betaald. B koop een paar hardloopschoenen en je raad het al... hardlopen.. (wel koud in januari) C oefen je liefste glimlach .. Tja en hoe je dat weer invuld heeft te maken met je doel en motivatie.. kijk als je graag sterker wilt worden.. dan hoef je niet te hardlopen.. je kan ook gewoon die kratjes bier die je normaal leegdrinkt aan een stang hangen en opdrukken..
Ok.. na heel dit onzinnige verhaal: TIP: goede voornemens, prima.. maak het concreet! Behapbaar, weet wat je doel is. Het is misschien 'cliche' om het op 1 januari te doen.. maar met een nieuw jaar heeft iedereen toch iets van 'iets nieuws beginnen' En voor mij is dat vandaag. |
GEFELICITEERD
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KERRY828
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 15:53
|
|
|
Geloof is niet zozeer dat jij God vasthoudt,
maar dat Hij jou vasthoudt.[i]
Laatst aangepast door
|
KERRY828
|
op vrijdag 11 december 2009, 15:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KERRY828
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 15:59
|
|
|
Leer van gisteren
Leef vandaag
Hoop op morgen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 16:59
|
|
|
met crossroad, chatuliem EN solafide in 1 auto, midden in de nacht, al zingend vanuit zwolle richting grunn..... dat zal n lange rit geweest zijn.
toch jammer dat ik precies de andere kant op moest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 december 2009, 17:04
|
|
|
HENK710 schreef: | De SGP komt geregeld op voor het recht van christenen om in moslimlanden als Turkije of Indonesië kerken te bouwen. En nu verschijnt dan ineens deze motie... Dus enerzijds vragen om godsdienstvrijheid, om het vervolgens in eigen land aan banden te leggen omdat het niet past bij het eigen geloof op een of andere manier. Hoezo godsdienstvrijheid? Heet dat niet gewoon fundamentalisme?
Maar de motie heeft het niet gehaald. Enkel SGP en PVV waren voor. |
Dat kerkklokken iedere zondag OOK ongelovigen hun slaap uit bimbambommen kan de SGP niet bommen.... maar: De SGP gaat al gillen als er op 1 zondagje in het jaar een wielertocht over Goeree Overflakkee gehouden word. Ik gun iedereen zn principes, maar intoleranter volk bestaat bijna niet.
|
|
Naar boven |
|
|