ChristianMatch

Forum

Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 22:28

Probeer niet op de man/vrouw af te spelen, maar blijf kijken naar het uitgangspunt van dit topic: Moet vaccinatie verplicht worden of niet?

Het gaat er hier toch niet om dat iemand zijn of haar gelijk probeert te halen? Het is waardevol dat er diverse mensen reageren vanuit hun professionaliteit, maar ook vanuit hun ervaring als ouder. Speel de dingen niet uit tegen elkaar, maar kijk wat je van elkaar kan opsteken.

Blijf letten op de manier waarop je reageert op de ander. Het komt niet altijd even respectvol over...

Redactie CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 22:30

JOL252 schreef:
oh Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, tja.................................. een arts onderzoekt natuurlijk niet ... of course not. Wij leken kunnen alles van internet plukken en de meest baarlijke nonsens bij
elkaar verzamelen... en daar waarde aan ophangen.... Dat is nou pas echt wijs.

Slaap lekker Nederland.

Welterusten Jol Knipoog smiley

Toen mijn vader ernstig ziek was en in een academisch ziekenhuis terecht kwam hebben we mogen merken dat artsen eilandjes zijn. Ieder z'n eigen standpunt en beweegredenen. "Ja dat zegt arts Pietje wel, maar ik heb hier en zo ervaring in en dat wil ik ook proberen". Dat geeft niet, iedereen streeft z'n eigen doel na en vocht voor z'n leven.

Maar dit is toch een andere discussie. We hebben het hier over gezonde mensen (kinderen) en wel of niet een beslissing te nemen om van tevoren wel of niet een eventuele bescherming te geven tegen......
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 22:39

Vaccinatie business RIVM

Informatief stuk over de vaccinatie business van het RIVM Coole smiley met zonnebril

Met oa vier linken naar want to know. nl die ik hiervoor ook al voorbij zag komen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 27 juni 2013, 13:46
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 22:44

Dit stuk hiervoor Jol en dan denk ik ook ehhh?????? Is dat zo????
dat vind ik dan zo minder....
Ha ha me dochter zegt hier onzin
Die zegt op het moment dat een cel dood gaat, gaat het DNA ook dood.

Oh en effe nog wat meer, wat beetje, ha ha, ben niet zover gekomen op school......

Petra' die in fase zit, kinderen meer weten dan ik op sommigge gebieden
Klinkt wel logisch zoals zei het zegt,

Er staat bv bij het vaccin tegen baarmoederhalskanker, hpv
Ht vaccin bevat echter geen virus DNA, waardoor het nooit zelf een infectie kan veroorzaken
Dus laat staan dat een inenting menselijk DNA bevat..

Ha ha wat voel ik me weer Es' dom......
Dat zegt 24 jaar oudere dochter effe tegen me, zit ik hier hele dag te denken menselijk DNA?????????

Ma ja weer wat geleerd Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 22:52

Tsssssss en toen ging dochter na pc en zei oh hier lees ik
Wat anders....
Een kweek van een virus, bevat DNA van een dier of mens, dat ziek is, tussen haakjes gemaakt..
ma ja internet hoe betrouwbaar is dat?

Ehhh. Beter laat ik de discusie over aan anderen, word mij te moeilijk..... Ha ha dochter denkt nu ook?????

Blijft een feit natuurlijk wij kunnen denken, lezen, is meer een ding voor de wetenschappelijek wereld.......

Smpel gezegd, heb ik 8 kinderen mogen zien opgroeien, niet eentje ernstig ziek geworden met er stugge gevolgen
In de tijd voor de inentingen was die kans kleiner denk ik. Dus doen.....
Behalve ik dan met die ene voor dochter, waar me kleinkinderen later misschien vand enken..... Jee oma toch,,,, warom? Me vergelijken met en cristen die alle inentingen weigerd misschien?
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 23:01

SHANITA130 schreef:
Vaccinatie business RIVM

Informatief stuk over de vaccinatie business van het RIVM Coole smiley met zonnebril

Met oa de link naar want to know. nl die ik hiervoor ook al voorbij zag komen.

Tja??????? Ha ah klinkt als spookverhaal....

Frankenstein dingen.... Ha ha
Misschien word het geoed bewaakt om terrorisctische aan vallen te voorkomen als vijanden van ons die dingen in die inentingen stiekemisis doen????
Ik zeg niks meer, laat maar effe die arts weer reageren en misschien
wetenschapper ofzo op cm zit,?

Ha ah zo gaat het nog een complot theorie topic worden. Lol

Alhoewel ik de assistente van de Muppet professor ben heb ik ook geen antwoorden

Franke Stein .... Gets kwam uit een droom van een vrouw eind achtienhonderd en schreef daar een verhaal over......dat weet ik wel.

Laatst aangepast door
PETRA373
op woensdag 26 juni 2013, 23:09
Naar boven

Auteur Bericht
DOCTORWHO259

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 09:14

Natuurlijk blijf je als ouder zelf verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt.
Stemmingmakerij als Frankenstein mag tot de verbeelding spreken maar als het jouw beslissing beïnvloed dan gaat dat wat ver.
Een vaccin is geen goedje dat in de schappen naast mineraalwater hoort.
Dat er DNA in zit... als in een serie van Doctor Who..die je opeens verandert in een sprekende hond?
In een onsje biefstuk zit echt veel DNA, een plakje leverworst nog meer, en wat je eet krijg je echt wel binnen.
Een overvaccinatie gedachte is wel realistisch en dat is meer de issue; dat wij als ouders er voor staan dat hier naar gekeken wordt en naar gehandeld wordt, de zoveelste grieppandemie die zo dreigend is dat we vier vaccins per Nederlander moeten kopen...dat schetst inderdaad wel de beslissingskwaliteit.

Ik zal wel de laatste zijn er alleen lof en zegen over te spreken maar het ging mij er om dat het ronduit misplaatst is een ouder de schuld te geven van autisme omdat die diens kind heeft laten vaccineren.
Je hebt leugens, grote leugens en statistiek is wel eens de grap er over. Bewijzen zijn complex en slecht vergelijkbaar. Het is niet iets dat je op je eigen situatie zomaar over kunt zetten.
Vaccineren heeft wel een sociale waarde omdat het zo veel ellende nog steeds voorkomt. Het voordeel komt nooit zonder nadeel. Vertrouwen in de toekomst is niet alles goed vinden maar mijdt het kwade.
Verplicht vaccineren kan alleen ontstaan als de weerstand er toe noopt.
Zo werken systemen nou eenmaal.
Dat er mensen kritisch en bevlogen zijn over alle zoete koek die zo goed verkoopt ben ik eigenlijk heel gelukkig onder.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 09:54

Dankjewel, duidelijk antwoord, geeft mij antwoord op vragen
Inderdaad schuld bij ouders neerleggen is niet oké, of ze nu wel of niet voor inenting hebben gekozen vind ik.
Ten eerste weet de gemiddelde ouder echt niet hoe of wat over inentingen en ten twede iedere ouder doet wat hij of zij denkt op dat moment wat die het beste lijkt.

Is offtopic, maar aangezien de dokter veel meer geleerd heeft heb ik dus nog een vraag

DNA in vlees, ha ha inderdaad. Maar dat is allemaal dood dus.
Maar hoe zit het met hormonen in vlees? die ik mijn kinderen te eten geef
En zoals de gekke koeien ziekte destids, de koe was ziek, word gedood, vlees word verkocht en mensen worden er ziek van???.
Je zou denken als zon koe een virus had, en de koe is dood, is het virus dood? Of blijven virussen leven, ook na bakken?
Vlees wat we eten van een dier uit de industrie wat heel veel antibiotica. Heeft gehad.

Pffff hoelang ik geen rundvlees destijds niet meer had gekocht......omdat ik
dacht weet ik veel, maar geen risico nemen.
En hoe vaak ik denk eh vlees voor em kinderen maar niet te veel, is het echt wel zo goed?

Sowieso snij ik eerst al het vet eraf , denk ik, wat moet ik met al dat vet? Kinderen hebben genoeg vet al via allerlei voeding toch.

Laatst aangepast door
PETRA373
op donderdag 27 juni 2013, 10:15
Naar boven

Auteur Bericht
DOCTORWHO259

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 10:47

Het is wel wat off-topic maar in mijn visie is het folklore om vlees nodig te vinden, ik eet vegetarisch omdat mijn dochter vanaf ongeveer 4 jaar strikt vegetarisch eet en dat heel principieel is blijven doen.
Zo'n arm beest onder rot omstandigheden laten leven en slachten is denk ik niet de manier waarop Christus het zou voorstaan om met het aards om te gaan.
Niet wat de mond ingaat maakt het hart onrein maar wat de mond uitkomt.
Een kiloknaller kopen en voorbijgaan aan wat daar aan ten grondslag ligt maakt mijn hart in elk geval onrein.
Eiwitten uit het voedsel komen in je lichaam, de hormonen ook. De gekke koeien ziekte wordt niet door een virus maar een prion veroorzaakt die veel beter tegen omstandigheden kan dan een virus. Maar als de koe dood is, zijn de cellen aan het versterven en zijn de virussen nog intact.
Teveel daar aan denken is niet goed voor je welzijn. De beroemde tetanus is zelfs een gewone bacterie maar wel een die sporen maakt die bijna overal tegen kunnen.
Met die kennis omgaan is meer iets van hygiene en zorgvuldigheid.

Een vaccinatie is inderdaad heel vergaand ingrijpend met risico's, daarom is het goed je recht als Christen uit te oefenen en te durven vragen hoe, waarom. Recht... misschien beter 'plicht'.
We doen in deze tijd wat we nu goed achten en over honderd jaar denkt men daar anders over...
In elk geval is eiwitbehoefte een idee uit lang vervlogen tijden geworden en kan een goede vegetarische maaltijd meer en beter eiwit bevatten dan een standaard maaltijd. Gezond eten en leven doe je niet alleen voor jezelf maar ook voor deze wereld, je kinderen en de kinderen van je kinderen zodat later een wijzere kijk kan ontstaan, toch?
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 11:45

Prion..... Blijft i.ets wonderbaarlijks hoe dingen in elkaar zitten

Bij wikepeda staat onlangs is een genetische koe gemaakt die geen eiwitten Heeft die prionnen bla bla bla. Zoiets

..... hoe vlees te maken, voor de vretende mens met zo min mogelijk kans om er zelf ziek van te worden Zieke smiley
En vegatarisch.... Tja. Gruwelijk die dieren, toch doe ik er helaas aan mee, bang me kinderen te kort komen anders,
Maar heb hier kleuter die g roeit als een beerjte na groote beer als kool, die
geen vlees nooit wil eten.....
Enfin terug ontopic voor redactie moet ingrijpen, wegens ontopic gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 12:10

DOCTORWHO259 schreef:
Het is wel wat off-topic maar in mijn visie is het folklore om vlees nodig te vinden, ik eet vegetarisch omdat mijn dochter vanaf ongeveer 4 jaar strikt vegetarisch eet en dat heel principieel is blijven doen.
Zo'n arm beest onder rot omstandigheden laten leven en slachten is denk ik niet de manier waarop Christus het zou voorstaan om met het aards om te gaan.
Niet wat de mond ingaat maakt het hart onrein maar wat de mond uitkomt.
Een kiloknaller kopen en voorbijgaan aan wat daar aan ten grondslag ligt maakt mijn hart in elk geval onrein.
Eiwitten uit het voedsel komen in je lichaam, de hormonen ook. De gekke koeien ziekte wordt niet door een virus maar een prion veroorzaakt die veel beter tegen omstandigheden kan dan een virus. Maar als de koe dood is, zijn de cellen aan het versterven en zijn de virussen nog intact.
Teveel daar aan denken is niet goed voor je welzijn. De beroemde tetanus is zelfs een gewone bacterie maar wel een die sporen maakt die bijna overal tegen kunnen.
Met die kennis omgaan is meer iets van hygiene en zorgvuldigheid.

Een vaccinatie is inderdaad heel vergaand ingrijpend met risico's, daarom is het goed je recht als Christen uit te oefenen en te durven vragen hoe, waarom. Recht... misschien beter 'plicht'.
We doen in deze tijd wat we nu goed achten en over honderd jaar denkt men daar anders over...
In elk geval is eiwitbehoefte een idee uit lang vervlogen tijden geworden en kan een goede vegetarische maaltijd meer en beter eiwit bevatten dan een standaard maaltijd. Gezond eten en leven doe je niet alleen voor jezelf maar ook voor deze wereld, je kinderen en de kinderen van je kinderen zodat later een wijzere kijk kan ontstaan, toch?

Goed om te lezen in het onderste gedeelte dat vegetarisch wel gezond is, misschien zelfs gezonder. Eet al jaren geen vlees meer, maar vroeg me wel af of je geen ijzer tekort krijgt?

Laatst aangepast door
JANE410
op donderdag 27 juni 2013, 12:21
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 12:33

JANE410 schreef:
Goed om te lezen in het onderste gedeelte dat vegetarisch wel gezond is, misschien zelfs gezonder. Eet al jaren geen vlees meer, maar vroeg me wel af of je geen ijzer tekort krijgt?

Dat kun je toch aanvullen met vitaminen?
Veel spinazie blijven eten en iedere dag een floradix tabletje ofzo?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 13:12

@Petra,

Kijk, ik zat zo te surfen op het net, kom ik een site tegen met zeker 3 links naar wanttoknow...

Denk ach, tgaat over vacc's, on topic, laat ik die er maar es inzetten.

Stond namelijk zelf stomverbaasd te kijken bij titel, vaccs voor mázelen???

Heb ik gewoon als kind gehad, niets aan de hand.

Zo zit dat. Verder, ja, ik wéét het niet, heb zelfs geen tíjd om me daar druk over te maken.

Alles is in Gods hand, dat ook Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 13:41

Geplaatst: woensdag 26 juni 2013, 12:04 Reageer met quote

SHANITA130 schreef:
Ik heb dat es gevraagd.

Zit zo: Als je náár de arts gaat, ben ja ál ziek.

Inenten van sommige dingen is ter voorkoming van ziek worden.

En dat is interveren met Gods 'Plan'.

Als God wil dat je ziek wordt mag je dan niet verhinderen, met een inenting, bén je daarentegen al ziek, mag je wél verzorgd/geholpen worden.

Snappie?

JOL: Heftige uitleg... En ook dat "als God wil dat iemand ziek wordt" ... waarom met die ideeen wel barmhartigheid zoeken in verzorging en voorkomen van bijvoorbeeld decubitus en contracturen als gevolg van bijvoorbeeld het oplopen van polio door een keuze niet te vaccineren... ikke nie snap...

Ik snapte het ook niet, maar de uitleg die ze gaf snapte ik wel, snappie?
Omdat dat gewoon ergens in het kerkboek staat.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 13:55

PETRA373 schreef:
Tja??????? Ha ah klinkt als spookverhaal....

Frankenstein dingen.... Ha ha
Misschien word het geoed bewaakt om terrorisctische aan vallen te voorkomen als vijanden van ons die dingen in die inentingen stiekemisis doen????
Ik zeg niks meer, laat maar effe die arts weer reageren en misschien
wetenschapper ofzo op cm zit,?

Ha ah zo gaat het nog een complot theorie topic worden. Lol

Alhoewel ik de assistente van de Muppet professor ben heb ik ook geen antwoorden

Franke Stein .... Gets kwam uit een droom van een vrouw eind achtienhonderd en schreef daar een verhaal over......dat weet ik wel.

Zitten vier links in naar wanttokonow.nl, die ik ook al zag voorbijkomen een paar keer, 'wanttoknow'.
Ik dacht he interessant een site die vier keer naar 'wanttoknow' linkt..omdat dat hier ook al een paar keer voorbijkwam die site.

en nu we toch bezig zijn, zet ik er ook nog een linkje in, die ik belangrijk vind, helemaal ontopic: Vaccintatie leugens

Geplaatst: donderdag 27 juni 2013, 09:14
Dr. WHO:
Quote:
Dat er mensen kritisch en bevlogen zijn over alle zoete koek die zo goed verkoopt ben ik eigenlijk heel gelukkig onder.

Ik ook. Engeltje smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 27 juni 2013, 14:04
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 15:27

tja shanita, is allemaal zo moeilijk voor mensjes zoals jij en ik

Ik denk maar zo, blij ik geneen kind heb verloren in me moederschap,
er zijn landen als je er 8 krijgt verlies je er gemiddeld een paar door bv
slecht eten, slecht water, geen inentingen,

Wij verliezen hier geen kinderen meer om simpele redenen of drie kinderen die polio krijgen eh de meeste dan....
of voedsel gebrek, kunnen wel hele lappen teksten lezen over voeding die slecht is voor je kind etc..., eh het geld wat de kern is van voeding industrie waardoor dingen ook bespoten worden enzo....maar de kern is dat er geneen kind in ons land door voedsel gebrek verloren gaat.

zo vergelijk ik het maar beetje met inentingen, idiaal zijn ze denk ik niet,maar beter als niet. als je het algehele plaatje bekijkt dan voor belang van alle kinderen in nederland

maar wel nadenken en beslissing nemen in belang van je kind
ik had me twijfels over inenting mexicaanse griep, toch gedaan...twijfelde wel, was het echt nodig....
ma ja, dan kom ik weer op hetzelfde terug, mijn kind is ziek, heeft medicijnen, als ik die bijsluiters lees denk ik soms Zieke smiley en maar hopen dat jouw kind daar geen last van krijgt. lees je 1 op de tienduizend krijgt... bla b la...... zeeer vervelend, maar leve het medicijn, want eh die andere hebben er baat bij.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 15:36

Ja, Lieve Meid, ik lees alleen linken en sites en trek daar, eventueel nu en dan eens wat conclusies uit, meer niet. Knipoog smiley

God heeft het laatste woord! Knipoog smiley

Petra: Ik denk maar zo, blij ik geneen kind heb verloren in me moederschap,
er zijn landen als je er 8 krijgt verlies je er gemiddeld een paar door bv
slecht eten, slecht water, geen inentingen,

Dat is heerlijk, 8! kinderen !!!! Lachende smiley Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 27 juni 2013, 15:39
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 17:21

MAMALOE463 schreef:
Dat kun je toch aanvullen met vitaminen?
Veel spinazie blijven eten en iedere dag een floradix tabletje ofzo?

Ja, bedankt voor de tips. Floradix tabletten ken ik niet, maar zal er eens naar kijken en spinazie eet ik wel regelmatig
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 19:10

JANE410 schreef:
Ja, bedankt voor de tips. Floradix tabletten ken ik niet, maar zal er eens naar kijken en spinazie eet ik wel regelmatig

Wat heeft dit met vaccins te maken Smiley die vol vragen zit
Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 19:25

SHANITA130 schreef:
Wat heeft dit met vaccins te maken Smiley die vol vragen zit
Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley

Niks, het was naar aanleiding van een stukje wat dr. Who schreef om 12.10 uur, onderste gedeelte
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 19:41

De vraag is hier niet zozeer of men verplicht kan/moet worden om een medische behandeling te ondergaan, maar meer of ouders voor hun kind een vaccinatie mogen weigeren. Als je voor jezelf een behandeling weigert, zal je zelf de eventuele gevolgen daarvan moeten dragen. Maar mogen ouders –met een beroep op goddelijke voorzienigheid- hun kind het risico laten lopen, dat ze levenslang met de gevolgen van een weigering van hun ouders moeten leven? Of moet er dan maar door derden een beslissing in het belang van het kind genomen worden?
De gedachte dat er een god is die uit zijn vaderlijke hand mensen met het kwaad treft en ziekten uitdeelt, is toch een beeld van een god waar je niet in wilt geloven en al helemaal niet iets dat je als antwoord op vragen van mensen om je heen en op je weg wilt geven. Gelukkig wordt het vandaag de dag vaak ander beleefd en anders geformuleerd dan de menselijke interpretatie van de Schrift zoals in de catechismus is vastgelegd.
Een belangrijk gegeven is ook dat bijwerkingen van vaccinaties in geen verhouding staan tot de ernst van de ziekte waartegen wordt ingeënt. De gevolgen van het niet meer vaccineren van alle kinderen in Nederland zou niet te overzien zijn.
Ook preventieve bescherming kan en mag je zien als een zegen. Kritisch zijn en blijven, je goed laten voorlichten over medische (be)handelingen is ook iets wat bij verantwoordelijkheid nemen hoort.
Dat er veel vragen zijn over vaccinaties en bijwerkingen is evident. En dat kan je weer even tot nadenken aansporen.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 21:11

Ik vond 2 hele mooie stukjes....
Zoals ik wel eens meer heb geschreven...dat het voor mij soms moeilijk is om de juiste woorden te vinden...en ik daardoor ""verkeerd"overkom...
Vandaar even het gekopieerde stukje nu...

Wel of niet inenten......
Daar is geen pasklaar antwoord op. Gelukkig maar!!
Het gaat God erom dat alles in het leven een zaak van gebed is!

Als je je direct laat inenten zonder erover na te denken, en daarna denkt: zo, nu kan ik de ziekte niet krijgen, ben je VERKEERD bezig.

Maar als je het BIDDEND gebruikt, in afhankelijkheid van God, en beseft dat het middel an sich niet 'zaligmakend' is, maar dat God uiteindelijk beslist, dan mag je je wel laten inenten.

Er zit dus wel degelijk verschil tussen het wel laten inenten en wel laten inenten.

En daarnaast moet je voor jezelf afvragen: in hoeverre is dit in strijd met de voorzienigheid Gods? Ik kan me ook heel goed voorstellen dat christenen het om principiële redenen afwijzen.

We moeten elkaar respecteren in de keuzes. Het is niet goed of fout. Het enige wat fout is, is het eerste voorbeeld dat ik gaf, dus dat je er op een wereldse manier mee omgaat.

We denken als mens maar al te vaak dat we het zelf wel kunnen oplossen! (We weten zoveel, nietwaar? Wat zijn we met onze wetenschap zo ver gevorderd, toch? Maar ook: We hebben het altijd zo gedaan, we zijn het zo gewend. Het hoort zo.)
Wanneer de keuze gemaakt wordt met biddende handen, ALLEEN DAN rust er zegen op.
Maak een keuze BEWUST en niet 'omdat iedereen het nou eenmaal zo doet' (geldt voor beide richtingen).

Verwachten we het van onszelf? (van ons rechtzinnig geloof misschien?) Van de wetenschap? Of van de Heere?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 21:47

JANE410 schreef:
Niks, het was naar aanleiding van een stukje wat dr. Who schreef om 12.10 uur, onderste gedeelte

Oke, voor deze keer dan..... Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 21:49

JANS221 schreef:
De vraag is hier niet zozeer of men verplicht kan/moet worden om een medische behandeling te ondergaan, maar meer of ouders voor hun kind een vaccinatie mogen weigeren. Als je voor jezelf een behandeling weigert, zal je zelf de eventuele gevolgen daarvan moeten dragen. Maar mogen ouders –met een beroep op goddelijke voorzienigheid- hun kind het risico laten lopen, dat ze levenslang met de gevolgen van een weigering van hun ouders moeten leven? Of moet er dan maar door derden een beslissing in het belang van het kind genomen worden?
De gedachte dat er een god is die uit zijn vaderlijke hand mensen met het kwaad treft en ziekten uitdeelt, is toch een beeld van een god waar je niet in wilt geloven en al helemaal niet iets dat je als antwoord op vragen van mensen om je heen en op je weg wilt geven. Gelukkig wordt het vandaag de dag vaak ander beleefd en anders geformuleerd dan de menselijke interpretatie van de Schrift zoals in de catechismus is vastgelegd.
Een belangrijk gegeven is ook dat bijwerkingen van vaccinaties in geen verhouding staan tot de ernst van de ziekte waartegen wordt ingeënt. De gevolgen van het niet meer vaccineren van alle kinderen in Nederland zou niet te overzien zijn.
Ook preventieve bescherming kan en mag je zien als een zegen. Kritisch zijn en blijven, je goed laten voorlichten over medische (be)handelingen is ook iets wat bij verantwoordelijkheid nemen hoort.
Dat er veel vragen zijn over vaccinaties en bijwerkingen is evident. En dat kan je weer even tot nadenken aansporen.

Iedere ouder heeft een verantwoording voor zijn/haar/hun kind(eren).
Daarnaast heeft een ieder een verantwoording aan God af te leggen.
De vraag of ik een vaccinatie mag weigeren voor mijn kinderen komt toch weer over als zijnde: ik moet verplicht worden.
Deze vraag steekt steeds weer de kop op en de antwoorden zijn m.i. ook dikmaals gegeven.
Ik geloof dat o.a. ziekte gekomen is door de zondeval.
En ik geloof ook in vrijheid van godsdienst. En ja, dan krijg je verschillen, omdat ieder z'n eigen godsbeeld heeft. Voor de één een streng rechter, voor de ander een soort van sinterklaas, voor weer een ander een vriend, enz. enz.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 21:53

Mooi en goed gezegd en helemaal waar, Zeeland!!!
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 21:55

SHANITA130 schreef:
Mooi en goed gezegd en helemaal waar, Zeeland!!!

Vind ik ook trouwens.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 22:08

ZEELAND736 schreef:
Ik vond 2 hele mooie stukjes....
Zoals ik wel eens meer heb geschreven...dat het voor mij soms moeilijk is om de juiste woorden te vinden...en ik daardoor ""verkeerd"overkom...
Vandaar even het gekopieerde stukje nu...

Wel of niet inenten......
Daar is geen pasklaar antwoord op. Gelukkig maar!!
Het gaat God erom dat alles in het leven een zaak van gebed is!

Als je je direct laat inenten zonder erover na te denken, en daarna denkt: zo, nu kan ik de ziekte niet krijgen, ben je VERKEERD bezig.

Maar als je het BIDDEND gebruikt, in afhankelijkheid van God, en beseft dat het middel an sich niet 'zaligmakend' is, maar dat God uiteindelijk beslist, dan mag je je wel laten inenten.

Er zit dus wel degelijk verschil tussen het wel laten inenten en wel laten inenten.

En daarnaast moet je voor jezelf afvragen: in hoeverre is dit in strijd met de voorzienigheid Gods? Ik kan me ook heel goed voorstellen dat christenen het om principiële redenen afwijzen.

We moeten elkaar respecteren in de keuzes. Het is niet goed of fout. Het enige wat fout is, is het eerste voorbeeld dat ik gaf, dus dat je er op een wereldse manier mee omgaat.

We denken als mens maar al te vaak dat we het zelf wel kunnen oplossen! (We weten zoveel, nietwaar? Wat zijn we met onze wetenschap zo ver gevorderd, toch? Maar ook: We hebben het altijd zo gedaan, we zijn het zo gewend. Het hoort zo.)
Wanneer de keuze gemaakt wordt met biddende handen, ALLEEN DAN rust er zegen op.
Maak een keuze BEWUST en niet 'omdat iedereen het nou eenmaal zo doet' (geldt voor beide richtingen).

Verwachten we het van onszelf? (van ons rechtzinnig geloof misschien?) Van de wetenschap? Of van de Heere?

Mooi Zeeland!
Sta ik helemaal achter......
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 22:10

Ik denk dat iedere beslissing die in waarheid en oprechtheid genomen wordt zegen kan wegdragen met of zonder gebed (waarmee ik overigens niet beweer dat je het niet in gebed moet brengen, Als het goed is hebben we zo'n relatie en band met God dat we alles met hem (kunnen) bespreken.) Hij heeft ons bedoeld als autonome mensen met eigen wil en vrijheid. Niet om te misbruiken maar om uit te leven.

God die uiteindelijk beslist... of de mens nu wel of niet ingrijpt... daar ben ik wat dubbel over. Absoluut geloof ik dat Hij regeert maar ook Zijn eigen wetten eerbiedigt. Wij dienen geen grillig God die zomaar jou iets kan laten gebeuren en mensen toch ziek laat worden, alsof Hij zou beslissen mensen ziekte toe te kennen terwijl Zijn Zoon daar nou juist voor gekomen is... dat kan ik niet rijmen.

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 27 juni 2013, 22:12
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 22:26

KLUS667 schreef:
Iedere ouder heeft een verantwoording voor zijn/haar/hun kind(eren).
Daarnaast heeft een ieder een verantwoording aan God af te leggen.
De vraag of ik een vaccinatie mag weigeren voor mijn kinderen komt toch weer over als zijnde: ik moet verplicht worden.
Deze vraag steekt steeds weer de kop op en de antwoorden zijn m.i. ook dikmaals gegeven.
Ik geloof dat o.a. ziekte gekomen is door de zondeval.
En ik geloof ook in vrijheid van godsdienst. En ja, dan krijg je verschillen, omdat ieder z'n eigen godsbeeld heeft. Voor de één een streng rechter, voor de ander een soort van sinterklaas, voor weer een ander een vriend, enz. enz.

Voor mij is God een 'God', zeg maar.

Verder, ik vind idd dat verantwoording voor inenten van kinderen bij ouders ligt.

Ja, hehe, met ziekte's als Polio etc, dat was een zegening, die vaccs.

Maar ja, nu met alle zgnmde complot site, is dat niet meer zo vanzelfsprekend.

Het, de wereld is niet meer zo als 30 jaar geleden, toen ik 11 was, met Den Uyl, met zijn in mijn ogen christelijke beleid, zoals iedereen moet kunnen studeren, arm en rijk....studiebeurzen waren er.

Quote:

Idd, mij ook, (zo over komen.)

En dat is mi niet echt de goede kant zeg maar, in het licht van de vele vraagtekens, en niet 30 jaar geleden, toen die er niet waren.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 22:33

Goed gezegd Shanita. Is inderdaad anders als vroeger.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 11 Volgende
Pagina 4 van 11