Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 19:56
|
|
|
[quote=PETRA373]en voor me woorden verkeerd over komen shanita, dat is zoals ik jou zie vaak op het forum, vol kritiek, niet helemaal helder geschreven, boosheid overheerst denk ik, door het aangedane leed van cristenen jou ooit aangedaan
Wat jij als kritiek ziet, zie ik als mijn mening. En, Nee hoor, allang niet meer, ik ben totaal niet boos. Allang niet meer, door aangedaan leed door wie dan ook
en begrijp dat je veel daarover schrijft, om dat je wilt voorkomen dat anderen hetzelfde mee maken en je boosheid over bepaalde dingen
Ook niet, daar is geen beginnen aan, ik deed dat, en, daarvoor hoef ik niet boos te zijn hoor, om me mening te geven. mijn mening wat ik schrijf.
Wat ik zo jammer vind, is dat je je daar zoveel mee bezig houd, dat ik bang ben dat je daardoor je minder op jezus richt die met zijn armen wijd open voor jou staat, je rust en vrede wil geven.
Die rust heb ik al, ik leef samen met God, ik leef een biddend leven, heb rust en vrede, juist en ik ben heel gelukkig, ondanks dat me huis nu en dan even wat rommelig is. Ben vaak weg ook nu.
Kan me niet voorstellen dat je die echt in je hart hebt als ik je schrijven soms lees, maar misschien zie ik het verkeerd. liefs
Dat zie je verkeerd, maar ja, misschien, heel misschien heb jij van iemand die wij beide kennen gehoord dat het hier wat rommelig is, etc. Dat is een momentopname, dat gebeurd in een week, en dan ruim ik alles weer op.
Ja, weet je , iemand verteld wat, maar dan wat uitgebreider en groter dan het is, diegene maakt het nog groter, en diegene daarna weer. En dat is óók bewezen.
En dan krijg je vaak al na één persoon een heel vertekend beeld.
Trouwens, dit hoeft niet, dat je dingen gehoord hebt, het zou kunnen. Ja, ik kan geen gedachten lezen, ik vraag me alleen af hoe je anders dan dat het hier rommelig was, toen iemand kwam, op het rare idee komt dat het met mij niet goed zou gaan, Ja je niet kan voorstelllen dat ik God, Rust en Vrede in mijn hart hebt....
Terwijl ik dat juist wél heb...
Praten over een ander is zonde, ja niet dat jij dat doet, gewoon, algemeen, en
of iemands huis even heel rommelig is, zegt namelijk niets over de persoon zijn gevoel van geluk. wou ik nog effe zeggen, voor ik verkeerd overkom. wens jou toe, dat je de liefde van jezus ook mag ervaren zoals ik die ervaar,
Ik ervaar de liefde van Jezus al!!Maar ja, hoe ik die Zélf ervaar, en niet hoe jij die ervaart, ja iedereen is weer anders he, gelukkig...
zonder vallen in d e geest dan..... iets wat ik zelf ook nog nooit heb gedaan trouwens
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 13 juni 2013, 08:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 20:11
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Misschien is zinloos niet het goede woord, en je hebt gelijk, een paar dagen geleden dreigde het uit de hand te lopen, je toonzetting nu vind ik ook niks verkeerds aan, gewoon goed, dit is jou standpunt en dat leg je ook allemaal uit Ik reageer bewust niet op dit topic want mijn mening staat lijnrecht tegenover van sommigen hier, en ik heb nu op dot moment geen zin om dit te weerleggen dat is mijn reden hier niet op te willen reageren, maar, ik volg het wel! En werd vanochtend een beetje moe van het welles/nietes gebeuren hier vandaar mijn reactie |
Begrijpelijk hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 20:13
|
|
|
[quote=PETRA373]Ook in genezingen geloof ik niet, en vind het ook buiten gewoon pijnlijk naar de (echte) zieken toe die niet worden genezen.Heb te vaak gehoord en gelezen van mensen die toen ze weer thuis waren dat de pijn er weer was in alle hevigheid. En wat betreft blinden en doven daarbij wordt al aanspraak gemaakt op wat ze al konden horen en zien. Bijna alle doven kunnen je horen als je voor ze gaat staan en keihard tegen ze schreeuwt van hoort u mij, maar niet van een grote(re) afstand, dan horen ze niets. Zelfde met blinden, die kunnen vaak van erg dichtbij best wel 2 vingers onderscheiden, zeker tegen een donker contrast, ze zien alleen niets van een grote(re) afstand.
Eertse twee regels, oordeel je weer dat mensen die getuigen te zijn genezen door jezus, niet echt ziek waren......Deed ik nergens.
en goed voor je zelf zorgen??? lijkt me niet gezond soms om hele dagen op gg te hangen, maar is jouw keus.
Ach, ik 'hang' niet ik werk. Over oordelen gesproken...
Als jij daar rondhangt of hing wil nog niet zeggen dat ik dat ook zal doen of doe, moet er niet aan dénken....Heb wel wat beters te doen
ma ja op na het volgende topic, waar een charamatische cristen word afgezeken, alleen zonder mij de volgende keer. Afzeiken? Wat bedoel je daarmee
In een goede discussie, schrijf je niet veroordelend over anderen vind ik, tenzij echt bewezen. Idd, tenzij echt bewezen...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 13 juni 2013, 08:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 20:13
|
|
|
Wat een moeilijkheden allemaal, wellus nietus , zo voorbij gaand aan wat Jezus deed op het laatst toen hij het Zendingsbevel uitsprak, "Gaar heen en maak alle volken tot mijn discipelen. Hij Gaf hierbij ook een belofte en dat was dat er een Helper zou komen die op meerdere plaatsen gellijk kon helpen, wat Hij niet kon omdat Hij plaats gebonden was, en dus deze Helper niet.
Die Helper is de Heilige Geest en wat die kan wordt vaak zwaar onderschat omdat men een beetje van zichzelf en een beetje van Hem wil hebben. Er zijn door de loop der jaren heen vele misvattingen omtrent de Heilige Geest ontstaan en mede omdat een zonde tegen de Geest niet wordt vergeven, is men (den ik) ook bang geworden om vrij uit over Hem te spreken en Hij zal zich niet en nooit opdringen als men dat niet wil.
Ga eens na of de volgende vragen nog van toepassing zijn wat de Geest aangaat, of was dat alleen voor Zijn discipelen weggelegd volgende vragen: 1. Werkt de Heilige Geest nog door Zijn gaven heen in mensen? 2. Waren de gaven van de Geest, alleen wegelegd voor Zijn discipelen of wil de Geest die ons ook naar behoren toe bedelen als wij ons daarvoor openstellen? 3. Is het eigenlijk niet zo dat wij de Geest te kort doen, doordat wij toch een beetje van onze zeggenschap zelf willen behouden ipv totale overgave aan Hem.
Wat mij betreft, ik wil wel maar, totale overgave aan Hem is een beetje beanstigend gevoel en dat weerhoud mij er van omdat te doen. Ik weet dat het de Geest is geweest die mij deed beseffen dat ik een bewust belijdend christen moest worden en Hem komt daarom ook alle eer toe dat ik dat geworden ben. Laten we nu eerst eens op zoek gaan wat de Geest wil ipv elkaar hier vanalles te doen laten zien in linken of wat dan ook. Ga eens op zoek naar getuigenissen van wat de Geest heeft gedaan gelijk al eerder aangegeven door anderen. Bijvoorbeeld, genezing kan alleen door God gedaan worden maar de manier waarop kan geheel verschillend zijn, meestal door gebed, het zij rechtstreeks of na een tijdje.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op donderdag 13 juni 2013, 02:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 21:54
|
|
|
[quote=SHANITA130]
Fijn dat ik het verkeerd zie Shanita en nee niemand heeft hier over je gepraat over rommel of zo met mij hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 13 juni 2013, 01:04
|
|
|
[quote=PIETER619]Wat een moeilijkheden allemaal, wellus nietus Juist geen wellus/nietus, ik geef mijn mening, anderen ook., zo voorbij gaand aan wat Jezus deed op het laatst toen hij het Zendingsbevel uitsprak, "Gaar heen en maak alle volken tot mijn discipelen. Voorbijgaand aan maakt alle volken tot mijn discipelen?Nou?, ik heb het vaak over het geloof anderen ook? Hoe bedoel je dat? Hij Gaf hierbij ook een belofte en da twas dat er een Helper zou komen die op meerdere plaatsen gellijk kon helpen, wat Hij niet kon omdat Hij plaats gebonden was, en du sdeze Helper niet. Juist, de heilige Geest van God. God's Geest als het ware.Die Helper is de Heilige Geest en wat die kan wordt vaak zwaar onderschat omdat men een beetje van zichzelf en een beetje van Hem wil hebben. Dit snap ik niet , God wil toch juist dat we onszelf zijn? Hij heeft ons toch gemaakt naar Zijn beeld? Hoe bedoel je dat, dat 'we' een beetje van onszelf en een beetje van God willen hebben? Er zijn door de loop der jaren heen vele misvattingen omtrent de Heilige Geest ontstaan en med eomdat een zonde tegen d eGeest niet wordt vergeven, i smen (den ik) ook bang geworden om vrij uit over Hem te spreken en Hij zal zich nit en nooit opdringen als men dat niet wil.Jezus en Beëlzebul
O ja, de zonde tegen de heilige Geest.
Vandaar even het hele hoofdstuk erin: 22 Toen bracht men een bezetene tot Hem, die blind en stom was. En Hij genas hem, zodat de stomme sprak en zag. 23 En al de scharen waren buiten zichzelf en zeiden: Dit is toch niet de Zoon van David? 24 Maar de Farizeeën hoorden het en zeiden: Deze drijft de boze geesten slechts uit door Beëlzebul, de overste der geesten. 25 Maar Hij kende hun gedachten en zeide tot hen: Ieder koninkrijk, dat tegen zichzelf verdeeld is, gaat ten onder, en geen stad of huis, tegen zichzelf verdeeld, zal standhouden. 26 En indien de satan de satan uitdrijft, is hij tegen zichzelf verdeeld; hoe zal dan zijn koninkrijk kunnen standhouden? 27 En indien Ik door Beëlzebul de boze geesten uitdrijf, door wie doen uw zonen het dan? Daarom zullen zij rechters over u zijn. 28 Maar indien Ik door de Geest Gods de boze geesten uitdrijf, dan is het Koninkrijk Gods over u gekomen. 29 Of hoe kan iemand het huis van de sterke binnengaan en zijn huisraad roven, als hij niet eerst die sterke heeft gebonden? Dan zal hij zijn huis plunderen. 30 Wie met Mij niet is, die is tegen Mij, en wie met Mij niet bijeenbrengt, die verstrooit.
31 Daarom zeg Ik u: Alle zonde en lastering zal de mensen vergeven worden, maar de lastering van de Geest zal niet vergeven worden.
Je ziet hier duidelijk dat het erom gaat dat Jezus iemand heeft genezen, en Hij ervan beschuldigt wordt dat die genezing door Beëlzebub is gedaan, en dát is dus de lastering van de Geest, die niet vergeven wordt. Dát is het dus, niet meer, en niet minder.
Ga eens na of de volgende vragen nog van toepassing zijn wat de Geest aangaat, of was dat alleen voor Zijn discipelen weggelegd volgende vragen: 1. Werkt de Heilige Geest nog door Zijn gaven heen in mensen? Je leest hier duidelijk dat daar de meningen over verdeeld zijn. 2. Waren de gaven van de Geest, alleen wegeelgd voor Zijn discipelen of wil de Geest die ons ook naar behoren toe bedelen als wij ons daarvoor openstellen? Ook daar zijn de meningen over verdeeld. 3. Is het eigenlijk niet zo dat wij de Geest te kort doen, doordat wij toch een beetje van onze zeggenschap zelf willen behouden ipv totale overgave aan Hem. Nee hoor, maar ja, ik praat alleen voor mezelf. Dit zijn allemaal 'wij' vragen...
Wat mij betreft, ik wil wel maar, totale overgave aan Hem is een beetje beanstigend gevoel en dat weerhoud mij er van omdat te doen. Ik vind het juist Rustgevend overgave aan God en zeker en juist niet beangstigend. Waarom is dat beangstigend Ik weet dta het d egeest is geweest die mij deed beseffen dat ik een bewust belijdend christen moest worden en Hem komt daarom ook alle eer toe dat ik dat geworden ben. Laten we nu eerst eens op zoek gaan wat de Geest wil ipv elkaar hier vanalles te doen laten zien in linken of wat dan ook. Ipv elkaar hier vanalles te doen laten zien in linken, of wat dan ook? Wat bedoel je daarmee, waarom kan je geen antwoorden geven of iets zeggen, omdat je iemand dan laat zien wat je ervan vind ofzo?Ga eens op zoek naar getuigenissen van wat de Geest heeft gedaan gelijk al eerder aangegeven door anderen. Op zoek wáár?Bijvoorbeeld, genezing kan alleen door God gedaan worden maar de manier waarop kan geheel verschillend zijn, meestal door gebed, het zij rechtstreeks of na een tijdje. Genezing door God kan ok via artsen ed. Want God heeft artsen ook wijsheid gegeven, en je kan ook bidden voor een operatie of God de handen van de chirurg wil zegenen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 13 juni 2013, 08:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 13 juni 2013, 08:15
|
|
|
[quote=PETRA373]Fijn dat ik het verkeerd zie Shanita en nee niemand heeft hier over je gepraat over rommel of zo met mij hoor.
Ja, dat dacht ik even, misschien als reden waarom je zo ongelovig doet dat ik gelukkig ben, en misschien wil ik de dingen wel niet ervaren zoals jij ze ervaart, maar op mijn eigen manier.
Ik dacht het even door quotes van jou van deze bladzijde, waaruit ik opmaak dat jij denkt dat het niet goed met me gaat, en ja, uit mijn postings blijkt dat niet dus ik dacht, misschien heeft iemand iets verteld, ja, ik ben soms een beetje rommelig, en ja, dan dacht ik, misschien is dat overdreven, en kom je zo tot bovenstaande conclusies en vragen op deze bladzijde........ik had er geen andere verklaring voor.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 13 juni 2013, 08:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 13 juni 2013, 09:18
|
|
|
nee lieverd, dat dacht, ik met nadruk op dacht, omdat je zovaak zoveel bezig ben met hele lappen tekst over gg, cristenen die fouten maken, dan kun je de indruk wekken op mij dat je daar mee bezig bent, en maak ik me zorgen of je daarmee niet jezus zelf voorbij loopt.
Toch is het best interesant onderwerp sommigge dingen in dit topic. ha ha alleen laten we verder discusieren, zonder anderen in hun geloof belachelijk te maken en zonder de discussie trin. daarin verschillen we van mening, wat mag, maar ik trek het me aan omdat ik ze persoonlijk kan. laten we de discusie trin op het trin topic houden over kinderdorp. Dan hoef ik het niet te lezen.
Wat heel interesant is , is ervaringen van geloviggen uit andere kerk richtingen met de heilige geest, heb er heel wat boeken over, bv gereformeerde dominee die altijd dacht eh vallen in de geest, op een dag bid voor mensen en het ook er vaarde eh katholieke priester die ook in jezus naam genezings diensten houd, beetje zoals jan zijlstra Wat mij e r bij opvalt, dat gods geest overal het zelfde is, inderdaad zoals pieter schrijft, op verschillende manieren werkt, maar iedere kerk richting, kun je mensen vinden die dingen mee maakten met de heilige geest zoals vallen, genezingen, demonen die worden weggestuurd, windvlaag, heb hier ook boeken liggen met verslagen van spygiaters en dokters die er niet om heen kunnen dat er soms wonderen gebeuren in `jezus naam. ben er maanden mee bezig geweest, boeken zoeken, lezen, tot god bidden, van eh de heilige geest???? een kerk waar mensen vallen in d e heilige geest? is dit echt van u God? ik denk van wel, met respect voor de anders denkenden.
mensen die in tongen bidden enzo, ook iets moeilijks en ja zitten zeker mensen bij die maar wat doen denk ik. Toch kan ik er niet omheen dat er wel degelijk mensen zijn die echt in tongen bidden.....
Dus quete de bijdrage van pieter en verder discussiëren????
en shanita, mijn huis is op dit moment echt een rommel.. ha ha wil je niet weten....helemaal verrommeld na tijd ziek zijn geweest....dus witte tornado, hier vandaag
Laatst aangepast door
|
PETRA373
|
op donderdag 13 juni 2013, 09:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 13 juni 2013, 09:19
|
|
|
PIETER619 schreef: | Wat een moeilijkheden allemaal, wellus nietus , zo voorbij gaand aan wat Jezus deed op het laatst toen hij het Zendingsbevel uitsprak, "Gaar heen en maak alle volken tot mijn discipelen. Hij Gaf hierbij ook een belofte en dat was dat er een Helper zou komen die op meerdere plaatsen gellijk kon helpen, wat Hij niet kon omdat Hij plaats gebonden was, en dus deze Helper niet.
Die Helper is de Heilige Geest en wat die kan wordt vaak zwaar onderschat omdat men een beetje van zichzelf en een beetje van Hem wil hebben. Er zijn door de loop der jaren heen vele misvattingen omtrent de Heilige Geest ontstaan en mede omdat een zonde tegen de Geest niet wordt vergeven, is men (den ik) ook bang geworden om vrij uit over Hem te spreken en Hij zal zich niet en nooit opdringen als men dat niet wil.
Ga eens na of de volgende vragen nog van toepassing zijn wat de Geest aangaat, of was dat alleen voor Zijn discipelen weggelegd volgende vragen: 1. Werkt de Heilige Geest nog door Zijn gaven heen in mensen? 2. Waren de gaven van de Geest, alleen wegelegd voor Zijn discipelen of wil de Geest die ons ook naar behoren toe bedelen als wij ons daarvoor openstellen? 3. Is het eigenlijk niet zo dat wij de Geest te kort doen, doordat wij toch een beetje van onze zeggenschap zelf willen behouden ipv totale overgave aan Hem.
Wat mij betreft, ik wil wel maar, totale overgave aan Hem is een beetje beanstigend gevoel en dat weerhoud mij er van omdat te doen. Ik weet dat het de Geest is geweest die mij deed beseffen dat ik een bewust belijdend christen moest worden en Hem komt daarom ook alle eer toe dat ik dat geworden ben. Laten we nu eerst eens op zoek gaan wat de Geest wil ipv elkaar hier vanalles te doen laten zien in linken of wat dan ook. Ga eens op zoek naar getuigenissen van wat de Geest heeft gedaan gelijk al eerder aangegeven door anderen. Bijvoorbeeld, genezing kan alleen door God gedaan worden maar de manier waarop kan geheel verschillend zijn, meestal door gebed, het zij rechtstreeks of na een tijdje. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 13 juni 2013, 11:05
|
|
|
Ja hoor, ik heb al gereageerd op Pieter619 zijn post.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 13 juni 2013, 11:11
|
|
|
JOL252 schreef: | Jawel.. dat wil Hij want zo is Hij. Een God van heelheid. En ik ben het met je eens dat Hij compleet nieuw kan maken.
Toch is er soms gebrokenheid die pas helemaal hersteld wordt als we echt bij Hem zijn, denk ik. En tot het zover is geeft Hij de Trooster ook hiervoor, voor kracht en leven... |
Ja, raar he? Dan zou je dus weer als een baby er wereld moeten komen in een perfecte situatie, het paradijs ofzo. Als je compleet nieuw zou willen worden.
Ik hoor ook zovaak, dat God mij zóveel meer wilt geven als dat ik nu heb , áls ik er maar voor ópen zou staan...
Dan denk ik nou ja, ik heb alles ben tevreden, en gelukkig...
Dan denk ik, ja ik heb al zoveel/alles, meer kan ik niet eens krijgen...
Het komt dan zo over van 'wij' vinden dat je er maar beroerd aan toe bent..
Of mensen van dat ze zo graag zouden willen dat ik God ervaar op de manier hoe zij God ervaren. Misschien wil ik God wel helemaal niet ervaren hoe anderen God ervaren, maar op mijn eigen manier.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 13 juni 2013, 11:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 13 juni 2013, 11:15
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik hoorde gister over een zoon van een vriendin die al een jaar slaapprobleem heeft, ernstig als gevolg van weer een ziekte die eindelijk onder controle is gekomen via medische wereld. Hij werd al een tijdlang behandeld in een kliniek maar niets sloeg aan, hij bleef maar 1 of 2 uur per nacht slapen... ten einde is er met de hele gemeente afgelopen zondag voor hem gebeden, was mooi moment ook. Gisteren vertelde vriendin me dat hij sinds zondag al 2 nachten goed geslapen heeft. YEAH! |
Ja, dat is naar hoor, als je niet kan slapen, ik had het zelf drie/vier weken.
Mensen denken ja, je kan toch lezen oid, maar het punt is, je kan die rust niet meer bereiken, die je nodig hebt om in slaap te vallen.
Je raakt psychisch en lichamelijk uitgeput, en ja, ik kan me voorstellen dat als je dan ineens weer wel kan slapen ja, dat dat wel heerlijk is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: donderdag 13 juni 2013, 20:02
|
|
|
[quote=SHANITA130] aardifgheidje nog aangaande dat doktoren genezen een leus van Visjeposters, "God geneest maar de doktoren strijken het honorarium op", dit is zeker van toepassing geweest op een baby die met leukemie naar Groningen werd gebracht en waar de vader in "paniek" de dominee belde omdat de doktoren het niet meer wisten en men zich op het ergste moest voorbereiden. Onze dominee zetten een verzoek om gebed voor die baby op de mail en de volgende dag stonden de doktoren voor een raadsel omdat zij aan de opknappende kant was, zo is dat tot 3 x toe gebeurd en haar ouders gaven dan ook een fantastische getuigenis hoe God hun heeft geholpen en genezing heeft geschonken. God was er toen Hij werd gevraagd, maar hoe God precies werkt is Hij niet aan ons verantwoording schuldig.
Zo is dat ook gebeurd met een neefje van mij die de dag na zijn geboorte, met zijn moeder in d eauot en de kraamverzorgster op de achterbank met de baby tot 2 x toe reanimeren moest, ook doktoren geen raad meer wisten en mijn zus en zwager zich op het ergste moesten voor bereiden, na afkondiging in de kerk en men gebed vroeg voor hen, zondags middags zich dermate positieve ontwikkelingen zich voor deden dat ook hier doktoren voor raadsels stonden. Dus God geneest en de doktoren strijken het honorarium op.
Laten we God de eer geven die hem toe komt, want Hij werkt nog steeds ook vandaag de dag nog op heel vel verschillende manieren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 13 juni 2013, 20:36
|
|
|
Geweldig jol en pieter Yeahhhhh hoe great is our God. Helaas kan ik geen linken plaatsen, maar zing dat nr dagelijks.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 13 juni 2013, 20:41
|
|
|
Pieter619: aardifgheidje nog aangaande dat doktoren genezen een leus van Visjeposters, "God geneest maar de doktoren strijken het honorarium op", dit is zeker van toepassing geweest op een baby die met leukemie naar Groningen werd gebracht en waar de vader in "paniek" de dominee belde omdat de doktoren het niet meer wisten en men zich op het ergste moest voorbereiden. Onze dominee zetten een verzoek om gebed voor die baby op de mail en de volgende dag stonden de doktoren voor een raadsel omdat zij aan de opknappende kant was, zo is dat tot 3 x toe gebeurd en haar ouders gaven dan ook een fantastische getuigenis hoe God hun heeft geholpen en genezing heeft geschonken. God was er toen Hij werd gevraagd, maar hoe God precies werkt is Hij niet aan ons verantwoording schuldig.
O wat moet dat heerlijk zijn voor die ouders!!!
Ja, ik heb zelf ook dingen hoor, die menselijkerwijs niet mogelijk waren, 2 goede vrienden, en dat terwijl ik géén kinderen heb, tegen mijn wil. En niet zoveel contact heb met familie, wel goed contact, maar dus niet zoveel. Ja, dan ervaar ik ook hoe fijn het is dat ik dan hier kan, dan daar of diegene komt hier, en ja, gewoon vrienden, dus niet mannen die wat van je moeten ofzo.
Ik heb ook een keer gezien, bij het 'Kleine huis op de prairie', hoe een kind werd genezen, de vader had een , 'iets waar je op offert gemaakt, van klei en steen', zoals ergens in het OT stond beschreven. Ja, en dat Kleine huis op de prairie is ook gebaseerd op echt gebeurde verhalen, opgetekend, door Laura Ingals, een kind uit het gezin, de op een na oudste.
Aan de andere kant, zij hadden wel weer drie baby's verloren, een door ziekte. Die baby was van de ouders, Caroline en Charles, en de pasgeborene van Mary is omgekomen bij een brand, hartverscheurend was dat. En de tweede baby van Laura had wiegendood....
Ja, dan zit je ook echt wel te huilen hoor, ja zo goed is daar geacteerd!!!
Maar ja, dus wel een zoon, die door zijn lichaam was geschoten bij een bankoverval, waar hij toevallig naar binnen liep, die jongen was een jaar of 8, 9, 10, ja, die genas wonderbaarlijk, en ja, Charles zag toen ook een Engel, ja die komen meer voor in deze serie, ook om mensen te redden en te helpen, dat is wel mooi.
Ik geloof ook in Engelen
Zo is dat ook gebeurd met een neefje van mij die de dag na zijn geboorte[/, met zijn moeder in d eauot en de kraamverzorgster op de achterbank met de baby tot 2 x toe reanimeren moest, ook doktoren geen raad meer wisten en mijn zus en zwager zich op het ergste moesten voor bereiden, na afkondiging in de kerk en men gebed vroeg voor hen, zondags middags zich dermate positieve ontwikkelingen zich voor deden dat ook hier doktoren voor raadsels stonden. Dus God geneest en de doktoren strijken het honorarium op.
Ja, dat zijn mooie ontroerende verhalen dan he, zeker als je er dichtbij staat, ja, het lijkt me zo bijzonder als zeker je eigen kinderen beter worden! Of die van naaste familie! En helemaal dan natuurlijk als ze baby zijn!!!
Laten we God de eer geven die hem toe komt, want Hij werkt nog steeds ook vandaag de dag nog op heel vel verschillende manieren
Jazeker!
Quote: | Dus God geneest en de doktoren strijken het honorarium op. |
Bedoel je als er een wonder gebeurd zeg maar, dat de artsen dan eigenlijk niet doorbetaald mogen krijgen voor die specifieke gevallen? En als verwijt dat ze hun geld wel 'opstrijken'?
Quote: | God was er toen Hij werd gevraagd, maar hoe God precies werkt is Hij niet aan ons verantwoording schuldig. |
Hoe bedoel je dat, Hij is niet aan ons verantwoording schuldig? Ik bedoel, wie vraagt er dan verantwoording, dat je dat zegt?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 13 juni 2013, 21:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: donderdag 13 juni 2013, 22:13
|
|
|
Dit topic wordt gesloten.
Houd de volgende keer rekening met de volgende zaken: - Dit forum is openbaar. Maak het niet al te persoonlijk en spreek geen waardeoordeel uit over elkaar. - Zorg ervoor dat het geen discussie wordt tussen 2 personen, zoals nu uitgebreid gebeurde. Communiceer dan via de mail of chat verder. - Val niet steeds in herhalingen. Dit vergroot de leesbaarheid niet. - Houd je reactie bij voorkeur kort en bondig.
Indien er behoefte is kan op het subforum Christelijk leven verder nagedacht worden over de gaven van de Heilige Geest nav de quote van Pieter.
Redactie CM
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|