Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 20:12
|
|
|
[quote=GERRIT084]
de kat dan??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 21:10
|
|
|
[quote=COOTJE711]
Die zingt voor zijn poezenvriendinnetje en nee niet in de kerk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 09:54
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zullen we dit topic schoonhouden, bij voorbaat dank. |
In dit geval ben ik het met je eens, het gaat nergens meer over.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 10:01
|
|
|
MARIO216 schreef: | En dan ook nog de gezangen en de nieuwe berijming. |
Vindt je die nieuwe berijming echt mooi? Ik dus niet, vroeger moesten wij op school, iedere maandag een versje leren. Ik kende ze allemaal, tegenwoordig als ik naar mijn eigen gemeente ga is er niet een het zelfde meer. Zelfs in de meeste gevallen, is ook de melodie aangepast. Dus als men zingt, moet het altijd uit het boekje. Dus eigenlijk vind ik het achteruitgang, je schildert de nachtwacht toch ook niet over in een nieuw jasje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 10:08
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Vindt je die nieuwe berijming echt mooi? Ik dus niet, vroeger moesten wij op school, iedere maandag een versje leren. Ik kende ze allemaal, tegenwoordig als ik naar mijn eigen gemeente ga is er niet een het zelfde meer. Zelfs in de meeste gevallen, is ook de melodie aangepast. Dus als men zingt, moet het altijd uit het boekje. Dus eigenlijk vind ik het achteruitgang, je schildert de nachtwacht toch ook niet over in een nieuw jasje. |
En ga jij nooit meer een nieuw jasje aantrekken? Je loopt toch ook niet in kleding-mode- die ze 2000 jaar geleden droegen?
Dat heet dan..met de tijd meegaan..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 10:41
|
|
|
MARIAN519 schreef: | [/b]En ga jij nooit meer een nieuw jasje aantrekken? Je loopt toch ook niet in kleding-mode- die ze 2000 jaar geleden droegen?
Dat heet dan..met de tijd meegaan.. |
De nachtwacht, die ziet er toch ook nog steeds het zelfde uit, en niet elke vernieuwing is per defenitie een verbetering. Neem alleen het wilhelmus maar, dat is ook onze nationale spraak verwarring. De een zingt van ditse bloed, een ander weer van Duitse bloed. En wat mijn kleding betreft, dat is ook al jaren, op zondag, standaart het zelfde. En je ziet het ook in de heden daagse muziekcultuur, de woorden zitten in het zelfde jasje. Alleen de noten veranderen, maar of het mooier is, dat betwijfel ik. Maar goed smaken verschillen, en ik vind het niet mooi, nieuwe vertalingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 10:52
|
|
|
GERRIT084 schreef: | De nachtwacht, die ziet er toch ook nog steeds het zelfde uit, en niet elke vernieuwing is per defenitie een verbetering. Neem alleen het wilhelmus maar, dat is ook onze nationale spraak verwarring. De een zingt van ditse bloed, een ander weer van Duitse bloed. En wat mijn kleding betreft, dat is ook al jaren, op zondag, standaart het zelfde. En je ziet het ook in de heden daagse muziekcultuur, de woorden zitten in het zelfde jasje. Alleen de noten veranderen, maar of het mooier is, dat betwijfel ik. Maar goed smaken verschillen, en ik vind het niet mooi, nieuwe vertalingen. |
Eerlijk gezegd heb ik er soms ook best een beetje moeite mee,mijn vertaling blijft de ST. Maar ik hou van taal en lees wel graag alle vertalingen, ook om te vergelijken...zo blijf je bij én kan het nieuwe je verrijken..
en rijker worden willen we allemaal wel toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 15:47
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Eerlijk gezegd heb ik er soms ook best een beetje moeite mee,mijn vertaling blijft de ST. Maar ik hou van taal en lees wel graag alle vertalingen, ook om te vergelijken...zo blijf je bij én kan het nieuwe je verrijken..
en rijker worden willen we allemaal wel toch? |
Nu nog van muziek houden ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 19:43
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Nu nog van muziek houden ... |
Ai Cross zeg niet dat je a.s. niet van muziek houd dan zit ze lekker bij jou
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 19:49
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Eerlijk gezegd heb ik er soms ook best een beetje moeite mee,mijn vertaling blijft de ST. Maar ik hou van taal en lees wel graag alle vertalingen, ook om te vergelijken...zo blijf je bij én kan het nieuwe je verrijken..
en rijker worden willen we allemaal wel toch? |
Met dat laatste ben ik het zeker wel eens alleen zit dat er helaas niet in effe heel lang wachten denk ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 20:17
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Met dat laatste ben ik het zeker wel eens alleen zit dat er helaas niet in effe heel lang wachten denk ik |
daar ben je zelf bij Gerrit.... nog ieder jaar worden er mensen WEL rijk... maar meestal niet door effe heel lang wachten... das alleen weggelegd voor de rijkeluiskinders die de jackpot erven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 21:35
|
|
|
PIETER649 schreef: | daar ben je zelf bij Gerrit.... nog ieder jaar worden er mensen WEL rijk... maar meestal niet door effe heel lang wachten... das alleen weggelegd voor de rijkeluiskinders die de jackpot erven. |
En wat dat laatste betreft mos ik toch is met ons moe praten, of ik er niet ene ben van die Griekse reders, wiens geld nu in Zwitserland rusten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 21:56
|
|
|
[quote=GERRIT084]Vindt je die nieuwe berijming echt mooi? Ik dus niet, vroeger moesten wij op school, iedere maandag een versje leren. Ik kende ze allemaal,
Hallo Gerrit
Heb jij misschien op de zelfde school gezeten als ik ?? Maar ik vinde de oude versie ook mooier maar dat kan door leeftijd komen. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 22:10
|
|
|
[quote=MARTIN695]
Ha Martin, ik heb in Katwijk op een Christelijke school gezeten, met een regime van voor de oorlog. Dus ook de Psalmen en gezangen leren uit die tijd. In Katwijk a/z zingen wij ze nog steeds, in Katwijk a/r wordt uit het liedboek gezongen.. Op zich zou het niets uit moeten maken, ware het niet dat de nieuwe berijming ook nog eens oneerbiedig snel gezongen wordt. Dus geef mij maar de oude berijming, dus ik denk niet dat wij op de zelfde school hebben gezeten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 22:28
|
|
|
PIETER649 schreef: | daar ben je zelf bij Gerrit.... nog ieder jaar worden er mensen WEL rijk... maar meestal niet door effe heel lang wachten... das alleen weggelegd voor de rijkeluiskinders die de jackpot erven. |
Hij zoekt een rijke vrouw Pieter, snap dat dan.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 22:35
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Hij zoekt een rijke vrouw Pieter, snap dat dan....... |
zeker te weten, en het liefst zo eenne tussen de .. en de .. jaar, ... een .... .... dan e..e wachten e. feesten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 22:40
|
|
|
GERRIT084 schreef: | zeker te weten, en het liefst zo eenne tussen de .. en de .. jaar, ... een .... .... dan e..e wachten e. feesten |
zo hoorde ik ooit wat de ideale maten van een vrouw zijn: 90-60-40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 22:47
|
|
|
PIETER649 schreef: | zo hoorde ik ooit wat de ideale maten van een vrouw zijn: 90-60-40 |
Droom maar lekker verder heren........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 22:50
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Droom maar lekker verder heren........ |
Goede Hint zolang een mens nog kan dromen, wordt je ook niet teleurgesteld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 22:57
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Droom maar lekker verder heren........ |
Zo is dat maar net W-tje
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op zondag 27 november 2011, 18:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 18:21
|
|
|
Vandaag weer hetzelfde meegemaakt, maar nu in een andere gemeente. De zangleider vergat voor het gemak maar te bidden voor de dienst, kwam daar halverwege de dienst achter. En hij zong liederen waarvan de gemeente de helft maar mee kon zingen.....Ik baal van die egotripperij, en wat ik erger vind, is dat ik een van de weinige ben die het merkt.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 27 november 2011, 18:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 18:51
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Vandaag weer hetzelfde meegemaakt, maar nu in een andere gemeente. De zangleider vergat voor het gemak maar te bidden voor de dienst, kwam daar halverwege de dienst achter. En hij zong liederen waarvan de gemeente de helft maar mee kon zingen.....Ik baal van die egotripperij, en wat ik erger vind, is dat ik een van de weinige ben die het merkt. |
Misschien merken de anderen het wel maar vinden ze het niet erg mar wel makkelijk of mooi?? En vergeten te bidden voor de dienst is wel erg slordig! Tja chat ik blijf er ook bij dat ik liever zelf zing dan dat ik steeds moet luisteren maar een enkele keer een instrumentaal stuk vind ik weer wel mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 20:07
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Vandaag weer hetzelfde meegemaakt, maar nu in een andere gemeente. De zangleider vergat voor het gemak maar te bidden voor de dienst, kwam daar halverwege de dienst achter. En hij zong liederen waarvan de gemeente de helft maar mee kon zingen.....Ik baal van die egotripperij, en wat ik erger vind, is dat ik een van de weinige ben die het merkt. |
Misschien is men snel bang als men zich houd aan bepaald aantal liederen, dat er sleur in komt, om dan maar nieuwe onberkende liederen te gaan zingen. En da krijg je inderdaad het effect als men onbekende liederen gaat zingen dat de halve gemeente gaat zwijgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 20:39
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Misschien is men snel bang als men zich houd aan bepaald aantal liederen, dat er sleur in komt, om dan maar nieuwe onberkende liederen te gaan zingen. En da krijg je inderdaad het effect als men onbekende liederen gaat zingen dat de halve gemeente gaat zwijgen. | Nee Mariska, men verwart muziek spelen met lofprijzing en aanbidding. Ze laten de roots los van vroeger. Er was veel power, maar meer van de muziek, dan van de Geest.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 27 november 2011, 20:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 20:56
|
|
|
[quote=ERIKA129]
Nou nie meer he tis uit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 07:18
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Misschien is men snel bang als men zich houd aan bepaald aantal liederen, dat er sleur in komt, om dan maar nieuwe onberkende liederen te gaan zingen. En da krijg je inderdaad het effect als men onbekende liederen gaat zingen dat de halve gemeente gaat zwijgen. |
foutje. ik had mijn bericht voor Chatuliem onder jou bericht gezet.
Mijn excuses.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 28 november 2011, 07:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 07:20
|
|
|
Ja, dat denk je dan he, dat je de enige bent die dingen merkt.
Als je dan wat mensen leert kennen, en je raakt er vertrouwelijk mee aan de praat kom je erachter dat heel veel mensen zo denken.
Is mijn ervaring.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 07:33
|
|
|
Toch maar blijven opmerken...toch maar blijven zeggen...zul je nooit geen spijt van hebben....
Als een voorganger zonder gebed start...is dat wel erg leeg...
Ook al weer een bewijs...dat er toch veel (ook in andere gemeentes hoor) afzwakking en achteruitgang is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 09:52
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Toch maar blijven opmerken...toch maar blijven zeggen...zul je nooit geen spijt van hebben....
Als een voorganger zonder gebed start...is dat wel erg leeg...
Ook al weer een bewijs...dat er toch veel (ook in andere gemeentes hoor) afzwakking en achteruitgang is... |
Ik denk dat het weer eens tijd wordt, voor een oorlog, of vervolging, of nog meer recessie, waarin minderheden niet meer te eten hebben. Net als de begin jaren van de vorige eeuw, eerst de eerste wereld oorlog en later de tweede. Daarna de wederopbouw, toen zaten de kerken weer overvol. En toen had de mensheid, God pas echt nodig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 10:18
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik denk dat het weer eens tijd wordt, voor een oorlog, of vervolging, of nog meer recessie, waarin minderheden niet meer te eten hebben. Net als de begin jaren van de vorige eeuw, eerst de eerste wereld oorlog en later de tweede. Daarna de wederopbouw, toen zaten de kerken weer overvol. En toen had de mensheid, God pas echt nodig. | In mijn ogen hoeft er geen oorlog te komen hoor. Laat de stroom maar eens uitvallen, moet je dan eens zien of mensen dan nog in aanbidding gaan...het zal in elk geval meer vanuit hun hart zijn.
|
|
Naar boven |
|
|