ChristianMatch

Forum

Godsdienstwaanzin bestaat helaas ook in Nederland.
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:54

SHANITA130 schreef:
Hai,

Ik zal deze link wel even zetten onder 'gebedsgenezing'.

Waanzin vind ik het niet.

Ik geloof niet wat ik op die film zie.

Door ervaringen. toen ik pas gelovig was, en ik erachter kwam, ben ik alles erover gaan lezen. Onder andere, 'Sekten: Bedreiging of bevrijding? Novapress Laren'.
Dat boek is alleen nog tweede hands verkrijgbaar.

Ik wil best wel geloven dat er nu en dan weleens iemand geneest, dat gebeurd trouwens ook in de 'wereld'.
Maar, dat je daar gewoon naar toe kan gaan, en dat iedereen die iets heeft, wordt genezen daar, nee, dat geloof ik niet.

Normaal, in de wereld, en niet op een forum, zal ik dat niet zo zeggen. Kans dat ik iemand beledig.
Toen ik pas gelovig was, geloofde ik het wel, en toen zal ik ook heftig reageren als iemand er 'kritiek' op had.

Mijn ex, met wie ik nog steeds goed bevriend ben en ik, gingen daar vaak heen, naar diensten met die genezingsdiensten erin. We hebben wat voor ons laten bidden, en dan voor paniek en depressie. Mijn ex had ook het nodige in zijn jeugd meegemaakt.
Als we daar weg gingen nadat voor ons gebeden was, werd paniek en depressie alleen nog groter.
Spreuken 3:5 Vertrouw op de HEER met heel je hart,
steun niet op eigen inzicht.
6 Denk aan hem bij alles wat je doet,
dan baant hij voor jou de weg.
7 Wees niet eigenzinnig,
maar heb ontzag voor de HEER en ga het kwaad uit de weg.
8 Het zal je sterken als een medicijn,
het verkwikt je lichaam.

Trouwens wel mooi, dat liedje van Keith Green.

Geloof is een kwestie van Vertrouwen ... niet in de spreker of in jezelf maar in de Almacht van God de Vader ...

1 Korintiërs 2:9 Maar het is zoals geschreven staat: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie Hem liefheeft.’
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 13:11

Quote:
Geloof is een kwestie van Vertrouwen ... niet in de spreker of in jezelf maar in de Almacht van God de Vader

Helemaal mee eens! Vertrouwen in God, daarna in jezelf, daarna in je partner(als je die hebt) en daarna in je medemens, vrienden(als je die hebt), familie(als je die hebt)...

Vrienden en familie, die volgorde kan je ook omdraaien, voor de een is familie belangrijker dan vrienden, voor de ander is het andersom.

Je moet ook altijd eerst verantwoording geven aan God(als je gelooft), dan aan jezelf, dan aan je partner(als je die hebt).

Verder aan niemand.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 25 oktober 2011, 18:14
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 18:06

Spreuken 3:5 Vertrouw op de HEER met heel je hart,
steun niet op eigen inzicht.
6 Denk aan hem bij alles wat je doet,
dan baant hij voor jou de weg.
7 Wees niet eigenzinnig,
maar heb ontzag voor de HEER en ga het kwaad uit de weg.
8 Het zal je sterken als een medicijn,
het verkwikt je lichaam.

Crossroad: mooie teksten. ik begrijp alleen niet, waarom ze direct na mijn verhaal staan. zie geen link....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 18:09

1 Korintiërs 2:9 Maar het is zoals geschreven staat: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie Hem liefheeft.’

Crossroad: deze tekst die je hier neerzet, ja, zo voel ik het.

Na zoveel ellende al een paar jaar zo gelukkig, ik heb alles wat ik wil.
Dingen die nooit in mij waren opgekomen.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 20:52

SHANITA130 schreef:
Hai,

Ik zal deze link wel even zetten onder 'gebedsgenezing'.

Waanzin vind ik het niet.

Ik geloof niet wat ik op die film zie.

Door ervaringen. toen ik pas gelovig was, en ik erachter kwam, ben ik alles erover gaan lezen. Onder andere, 'Sekten: Bedreiging of bevrijding? Novapress Laren'.
Dat boek is alleen nog tweede hands verkrijgbaar.

Ik wil best wel geloven dat er nu en dan weleens iemand geneest, dat gebeurd trouwens ook in de 'wereld'.
Maar, dat je daar gewoon naar toe kan gaan, en dat iedereen die iets heeft, wordt genezen daar, nee, dat geloof ik niet.

Normaal, in de wereld, en niet op een forum, zal ik dat niet zo zeggen. Kans dat ik iemand beledig.
Toen ik pas gelovig was, geloofde ik het wel, en toen zal ik ook heftig reageren als iemand er 'kritiek' op had.

Mijn ex, met wie ik nog steeds goed bevriend ben en ik, gingen daar vaak heen, naar diensten met die genezingsdiensten erin. We hebben wat voor ons laten bidden, en dan voor paniek en depressie. Mijn ex had ook het nodige in zijn jeugd meegemaakt.
Als we daar weg gingen nadat voor ons gebeden was, werd paniek en depressie alleen nog groter.

Trouwens wel mooi, dat liedje van Keith Green.

Nou ken ik deze mensen persoonlijk en ook weet ik van de genezingen die daar plaatsvinden; genezingen van pdd nos, authisme, eczeem, reuma, kanker, depressie enzovoort.
En ik merk vooral bij de tegenstanders dat er gewoon geen kennis is en geen geloof. Het is toch vreemd dat als er geloof voor genezing is, er ook genezing plaatsvind.
Hiermee zeg ik niet dat iemand niet goed zou geloven of geen geloof zou hebben.
Maar of er geloof bestaat voor genezing. Jezus zegt dit ook tegen zijn discipelen. Zij kunnen op een gegeven ogenblik de mensen niet genezen, ook al deden ze het wel in Zijn naam. Jezus zegt hun dat hun ongeloof er de oorzaak van is.

Maar goed, even goede vrienden hoor. Vrijheid is belangrijk, ook in geloof.
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 22:00

MOMO697 schreef:
Nou ken ik deze mensen persoonlijk en ook weet ik van de genezingen die daar plaatsvinden; genezingen van pdd nos, authisme, eczeem, reuma, kanker, depressie enzovoort.
En ik merk vooral bij de tegenstanders dat er gewoon geen kennis is en geen geloof. Het is toch vreemd dat als er geloof voor genezing is, er ook genezing plaatsvind.
Maar of er geloof bestaat voor genezing. Jezus zegt dit ook tegen zijn discipelen. Zij kunnen op een gegeven ogenblik de mensen niet genezen, ook al deden ze het wel in Zijn naam. Jezus zegt hun dat hun ongeloof er de oorzaak van is.

Dus als ik het goed begrijp van jou:
Als iemand niet genezen wordt terwijl hij bij een gebedsgenezer geweest is, dan had diegene onvoldoende geloof.....
Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 14:25

MOMO697 schreef:

COOTJE711 schreef:
Dus als ik het goed begrijp van jou:
Als iemand niet genezen wordt terwijl hij bij een gebedsgenezer geweest is, dan had diegene onvoldoende geloof.....
Verraste, verbaasde smiley

Volgens mij zegt Momo dat niet "Hiermee zeg ik niet dat iemand niet goed zou geloven of geen geloof zou hebben."

Maar het is wel een feit dat Jezus tegen zijn leerlingen zegt dat ze te weinig geloof hebben ...
Matteüs 17:19 Later kwamen de leerlingen naar Jezus toe. Eenmaal met hem alleen vroegen ze: ‘Waarom konden wij die geest niet uitdrijven?’ 20 Hij antwoordde: ‘Vanwege jullie gebrek aan geloof. Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: “Verplaats je van hier naar daar!” en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.

Persoonlijk denk ik "als we geloven in datgene waar we voor bidden, in volledig vertrouwen, dan zal het ook zo gebeuren. Maar ik denk wel dat het altijd moet zijn om Gods naam groot te maken, dat het tot eer van God is ..."
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 18:49

CROSSROAD317 schreef:
MOMO697 schreef:

Volgens mij zegt Momo dat niet "Hiermee zeg ik niet dat iemand niet goed zou geloven of geen geloof zou hebben."

Maar het is wel een feit dat Jezus tegen zijn leerlingen zegt dat ze te weinig geloof hebben ...
Matteüs 17:19 Later kwamen de leerlingen naar Jezus toe. Eenmaal met hem alleen vroegen ze: ‘Waarom konden wij die geest niet uitdrijven?’ 20 Hij antwoordde: ‘Vanwege jullie gebrek aan geloof. Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: “Verplaats je van hier naar daar!” en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.

Persoonlijk denk ik "als we geloven in datgene waar we voor bidden, in volledig vertrouwen, dan zal het ook zo gebeuren. Maar ik denk wel dat het altijd moet zijn om Gods naam groot te maken, dat het tot eer van God is ..."

IK geloof dat je eerst moet geloven..in het wonder van Gods almacht en dat er dan onwaarschijnlijke dingen gebeuren..
Want Jezus zegt dat sommige dingen niet gebeuren vanwege ons ongeloof...het is dan toch ons ongeloof om te ontvangen waar we voor bidden..
Als we het overgeven aan God en rust vinden in Hem, dan zal Hij ons alles schenken..
...als het gaat om Gods eer, die moet wél voorop staan.
Naar boven

Auteur Bericht
EVIE747

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 15:14

CROSSROAD317 schreef:
Geloof is een kwestie van Vertrouwen ... niet in de spreker of in jezelf maar in de Almacht van God de Vader ...

Paniek en depressie heeft een luisterend oor nodig niet het wegsturen ervan dan keert het idd alleen maar even hard terug zo niet harder.
Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 22:17

EVIE747 schreef:
Paniek en depressie heeft een luisterend oor nodig niet het wegsturen ervan dan keert het idd alleen maar even hard terug zo niet harder.
Gefrustreerde smiley

Hoi Evie,

ik begrijp je Gefrustreerde smiley niet zo goed.

Heb ik ergens geschreven dat paniek en/of depressie geen luisterend oor nodig zou hebben?? Smiley die vol vragen zit
Mijn stelling is juist, als iemand last heeft van paniek(aanvallen) of depressief is, zijn verhaal kwijt kan, het van zich af kan praten, komt er ruimte voor rust in zijn of haar denken (niet altijd). Volgens mij heb ik dit in andere topics ook altijd zo geschreven ....
Het wegsturen van die gevoelens/gedachten, ik volgens mij net zo iets als het ontkennen dat het er is, dan mag het er niet zijn, en dus is er geen mogelijkheid tot aanvaarding/acceptatie. Op de momenten dat het dan weer terug komt, komt het vaak dubbel zo hard terug. Omdat het er niet mag zijn weet de persoon ook niet hoe hij of zij er mee om moet gaan.

Dus je Gefrustreerde smiley begrijp ik niet goed ....
Naar boven

Auteur Bericht
CARSTEN834

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 januari 2012, 10:43

Dag iedereen,

Ik heb eerst even een vraagje:
Wat zijn nou de punten die jullie hier zo vreselijk vinden?

In de bijbel worden toch ook demonen en boze geesten uitgedreven? Denk je dat wij dat niet kunnen doen door de kracht van de heilige geest? Ja dat kan wel.
Ik ken deze man niet, ik ben er niet geweest dus ik weetniet wat het precies is, maar het hoeft perse fout te zijn.

Ook met het aanraken en dat mensen vallen, dat zou de heilige geest kunnen zijn die door hem heen werkt en die vrouw aanraakt, want de heilige geest is krachtig en het zou kunnen dat je dan even je kracht of controle of hoe je dat ook noemt kwijt raakt.
Op het eind word het wel een beetje creepy, maar als er echt een boze geest/demoon in haar verstopt zit, is dit hoe hij zou reageren als hij geboden wordt om er uit te komen.

Mattheüs 18:20:
Want waar twee of meer vergaderd zijn in Mijn Naam, daar ben Ik in het midden van hen.

Vergaderen is iets wat je met zn allen doet. Het is niet alleen een presentatie van de voorganger en daar denk je een week over na. Zo gaat het in velen kerken vandaag de dag er aan toe.

Ik denk eigenlijk dat er aardig wat mensen zijn die hier vele harde uitspraken doen, die niet vervult zijn met de heilige geest en dus in tongen spreken. Want door in tongen taal te spreken maak je de heilige als een soort vlammetje, groter. Want door de heilige geest hoor je dingen, voel je dingen als het bijvoorbeeld niet goed is. En als je die vlam niet gebruikt en hij dus niet aan staan, voel je dat dus niet tot veel minder dan anderen die dit wel doen.

Sorry ik weet niet waarom ik hier een hele preek over hou (A)

Maar nogmaals, ik zeg niet dat dit filmpje goed is, maar het hoeft niet fout te zijn. Nog een fijne dag allemaal,

Carsten

Laatst aangepast door
CARSTEN834
op vrijdag 27 januari 2012, 10:47
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Pagina 4 van 4