ChristianMatch

Forum

Angst
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 16:34

Roady, ik vind dat jij hier een grens overschrijdt.

Hoe kun en durf jij als leek, als absoluut onwetende hier zulke dingen schrijven??
Medicijnen worden niet voor niets voorgeschreven en een oproep om die zo maar ineens te laten staan is behalve dom ook nog crimineel.
Sta jij ook in voor de gevolgen?
Of zal dat dan ook wel toevallig Gods wil geweest zijn?

Je zei eerder hier op forum dat jij ook bij die healingrooms kwam, fijn dat jij er baat bij hebt gehad hoor, maar in mijn ogen zijn het levensgevaarlijke gekken daar waar justitie eens goed naar moet kijken.

Van veel gebedsgenezers kun je twijfel hebben, ze zijn in ieder geval nog zo verstandig om hun sucsesnummers door te verwijzen naar een reguliere arts voor nacontrole.
Mevr. Lont zegt gewoon 1 minuut na de genezing dat een HIV geinfecteerde zn medicijnen moet weggooien omdat het een gebrek aan geloof zou zijn om ze verder in te nemen.

10 dagen vasten is misschien goed voor mn lijn, maar heel slecht voor mn humeur... daarnaast overleef ik waarschijnlijk de periode geeneens zonder mn medicijnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 16:39

PIETER649 schreef:

Hoe kun en durf jij als leek, als absoluut onwetende hier zulke dingen schrijven??
Medicijnen worden niet voor niets voorgeschreven en een oproep om die zo maar ineens te laten staan is behalve dom ook nog crimineel.

Je zei eerder hier op forum dat jij ook bij die healingrooms kwam, fijn dat jij er baat bij hebt gehad hoor, maar in mijn ogen zijn het levensgevaarlijke gekken daar waar justitie eens goed naar moet kijken.

Van veel gebedsgenezers kun je twijfel hebben, ze zijn in ieder geval nog zo verstandig om hun sucsesnummers door te verwijzen naar een reguliere arts voor nacontrole.
Mevr. Lont zegt gewoon 1 minuut na de genezing dat een HIV geinfecteerde zn medicijnen moet weggooien omdat het een gebrek aan geloof zou zijn om ze verder in te nemen.

10 dagen vasten is misschien goed voor mn lijn, maar heel slecht voor mn humeur... daarnaast overleef ik waarschijnlijk de periode geeneens zonder mn medicijnen.

helemaal mee eens Pieter!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 16:46

PIETER649 schreef:

Ik had het niet beter kunnen verwoorden!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 16:47

ROADY641 schreef:
Neem maar van mij aan Mariska, ik heb me behoorlijk goed verdiept in deze materie. Ik ben zelf ook depressief geweest, en dat voor een flink aantal jaren. Ik weet dus goed waarover ik het heb.

Mensen wilden mij ook aan de medicijnen hebben, maar dat heb ik gelukkig altijd geweigerd. Het was niet makkelijk, maar met Jezus in mijn hart, heb ik al veel mogen overwinnen. Ook die dingen die mij depressief maakten en hielden heb ik mogen overwinnen. Ik ben nu dus niet depressief meer (en dat al gedurende flink wat jaren).

En kom bij mij niet aan dat iets "erfelijks" zou zijn. Dat vind ik de slapste smoes om niet jezelf te hoeven aanpakken.

"Als God wilde dat ik depressief door het leven moet gaan, dan had Hij het onmogelijk gemaakt dat die middelen zouden werken."
Ik vind dat je hiermee de zaak omdraait. En de verantwoording bij God neerlegt. God zegt overal in Zijn Woord dat we op Hem moeten vertrouwen. Nergens in de bijbel lees ik dat God de mens naar de apotheker stuurt. Ik lees alleen maar dat God leven geeft, vrijheid belooft, voorspoed belooft, geluk geeft etc etc, mits (!!) we precies doen wat Hij zegt. Gehoorzaamheid is dus geboden.

"Ik zal ze mijn levenlang moeten slikken.
Ik sta niet in voor de gevolgen als ik er mee zou stoppen."

Tja, als je dat jezelf maar genoeg ingeprent hebt, zul je er zeker nooit meer vanaf komen. Jezus zei toch: U zult geschieden naar uw geloof (=dat wat je gelooft...)

En die gevolgen? Dat klinkt voor mij ook alsof je niet zelf de verantwoording voor je daden neemt Mariska. We worden volgens mij allemaal opgeroepen om onszelf te beheersen.

Weet je? Als ik jouw stukje lees, dan ben ik er nog meer van overtuigd dat jij - als je WILT - van je medicijnen af kunt komen.
Je kunt je natuurlijk ook prima achter verschuilen...

Ik ben van mening dat het namelijk een KEUZE is.

Ik besefte ook dat ik die keuze moest maken. Samen met God erdoorheen, ongeacht wat ik zou VOELEN? Of doen wat mensen me adviseerden? Ik ben nog altijd blij dat ik voor Hem gekozen heb...

Heb je er wel 's aan gedacht om 10 dagen te gaan bidden en vasten?
Dat kan voor de nodige "doorbraak" zorgen ...

www.biddenenvasten.nl

Een depressie is iets anders dan een keer niet lekker in je vel zitten Roady. Volgens mij heb je nog nooit ervaren wat een depressie inhoudt anders zou je niet dit soort rare dingen zeggen.......
En wat je zegt over medicijnen in de prullebak gooien? Het komt bij mij wat naief over. Medicijnen kunnen juist een zegen zijn voor veel mensen en dat zijn ze ook.....
Waar ik het meest van schrik is dat je mensen aanraadt om ze in de prullebak te gooien, ik zou de consequenties die dat met zich meebrengt absoluut niet op mijn geweten willen hebben en zou er een groot schuldgevoel aan overhouden.....
Ik hoop dan ook van harte dat mensen niet zo goedgelovig richting jou zijn om dat ook te gaan doen!
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 17:05

PIETER649 schreef:

Hij krijgt het druk met begravenisondernemer spelen...
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 17:06

WILLEMIJN232 schreef:
Een depressie is iets anders dan een keer niet lekker in je vel zitten Roady. Volgens mij heb je nog nooit ervaren wat een depressie inhoudt anders zou je niet dit soort rare dingen zeggen.......
En wat je zegt over medicijnen in de prullebak gooien? Het komt bij mij wat naief over. Medicijnen kunnen juist een zegen zijn voor veel mensen en dat zijn ze ook.....
Waar ik het meest van schrik is dat je mensen aanraadt om ze in de prullebak te gooien, ik zou de consequenties die dat met zich meebrengt absoluut niet op mijn geweten willen hebben en zou er een groot schuldgevoel aan overhouden.....
Ik hoop dan ook van harte dat mensen niet zo goedgelovig richting jou zijn om dat ook te gaan doen!

Gelukkig heb ik mijn verstand nog.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 17:39

MARISKA601 schreef:
Gelukkig heb ik mijn verstand nog.... Knipoog smiley

ik niet meer...toch maar aan de pillen??
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 17:42

TINK100 schreef:
ik niet meer...toch maar aan de pillen??

Heeft een lama verstand nodig dan? Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 17:43

JOSINA022 schreef:
Heeft een lama verstand nodig dan? Clown smiley Knipoog smiley

eh......denk het...weet ik eigenlijk niet......maar een pilletje op z'n tijd...ach, best lekker hoor.....
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 18:12

ROADY641 schreef:
Ik noemde een paar dingen algemeen hoe er op het forum wordt gereageerd...

Ik kom er prima uit hoor.... Je neemt iets aan dat niet waar is.
En uiteraard zit ik in een "proces". Wie niet?

Ik legde alleen het linkje tussen angst en anti-depressiva.
Dat mag toch?

Want de enige reden dat mensen dat spul slikken, is omdat ze de angst niet durven te ervaren.... Toch?

Het zal me niet verbazen dat er meer mensen zijn die dat spul slikken die gereageerd hebben op dit onderwerp.
Het verklaart voor mij de soms felle reacties op dit onderwerp.
Hoe harder iemand schreeuwt...

Ik sluit dit topic af met een stelling:
Gooi je antidepressivum in de prullenbak, en ga doen wat Jezus van je vraagt. Dan ben je er zo weer boven op...

Kan zo kwaad op jou worden he!!!!!!
Heb je enig idee waarom ik aan die medicijnen zit??NEE
En nee Roady het is niet hoe harder iemand reageerd!
Waarom er samen met mij mensen reageren zijn erbij waarvan ik zeker weet dat ze het niet hoeven te slikken en die reageeren omdat jij zo ongelooflijk radicaal reageerd!

En dan gooi de antidepressiva in de prullenbak en doe wat Jezus aan me vraagt!!
Man denk na dit zijn zeer kwetsende en pijnlijke opmerkingen waarmee je WEER suggereerd dat mensen die antidepresiva gebruiken niet op hun Heer vertrouwen jij durft erg veel te beweren!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 18:14

WILLEMIJN232 schreef:
Voel je toch niet zo aangesproken Erika......Jij bepaalt zelf nog wel wat goed voor je is, niet iemand die daar andere gedachtes over heeft.....
Het is zijn mening, niet een aanval op jou......

Zeker bepaal ik wat goed voor mezelf is Willemijn....Het mag dan een menig zijn maar voor mij voeld het als een veroordeling.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 18:14

PIETER649 schreef:

Sta hier volledig achter!! Dank u!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 18:15

WILLEMIJN232 schreef:

Nou Willemijn geloof me! ik geloof en volg hem niet Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 19:52

ROADY641 schreef:
Neem maar van mij aan Mariska, ik heb me behoorlijk goed verdiept in deze materie. Ik ben zelf ook depressief geweest, en dat voor een flink aantal jaren. Ik weet dus goed waarover ik het heb.

Mensen wilden mij ook aan de medicijnen hebben, maar dat heb ik gelukkig altijd geweigerd. Het was niet makkelijk, maar met Jezus in mijn hart, heb ik al veel mogen overwinnen. Ook die dingen die mij depressief maakten en hielden heb ik mogen overwinnen. Ik ben nu dus niet depressief meer (en dat al gedurende flink wat jaren).

En kom bij mij niet aan dat iets "erfelijks" zou zijn. Dat vind ik de slapste smoes om niet jezelf te hoeven aanpakken.

"Als God wilde dat ik depressief door het leven moet gaan, dan had Hij het onmogelijk gemaakt dat die middelen zouden werken."
Ik vind dat je hiermee de zaak omdraait. En de verantwoording bij God neerlegt. God zegt overal in Zijn Woord dat we op Hem moeten vertrouwen. Nergens in de bijbel lees ik dat God de mens naar de apotheker stuurt. Ik lees alleen maar dat God leven geeft, vrijheid belooft, voorspoed belooft, geluk geeft etc etc, mits (!!) we precies doen wat Hij zegt. Gehoorzaamheid is dus geboden.

"Ik zal ze mijn levenlang moeten slikken.
Ik sta niet in voor de gevolgen als ik er mee zou stoppen."

Tja, als je dat jezelf maar genoeg ingeprent hebt, zul je er zeker nooit meer vanaf komen. Jezus zei toch: U zult geschieden naar uw geloof (=dat wat je gelooft...)

En die gevolgen? Dat klinkt voor mij ook alsof je niet zelf de verantwoording voor je daden neemt Mariska. We worden volgens mij allemaal opgeroepen om onszelf te beheersen.

Weet je? Als ik jouw stukje lees, dan ben ik er nog meer van overtuigd dat jij - als je WILT - van je medicijnen af kunt komen.
Je kunt je natuurlijk ook prima achter verschuilen...

Ik ben van mening dat het namelijk een KEUZE is.

Ik besefte ook dat ik die keuze moest maken. Samen met God erdoorheen, ongeacht wat ik zou VOELEN? Of doen wat mensen me adviseerden? Ik ben nog altijd blij dat ik voor Hem gekozen heb...

Heb je er wel 's aan gedacht om 10 dagen te gaan bidden en vasten?
Dat kan voor de nodige "doorbraak" zorgen ...

www.biddenenvasten.nl

Roady,

Kan alleen maar zeggen , God wil ons genezen in lichaam, ziel en geest.

Daarop spreek ik God aan, daarop geeft God mijn zijn belofte

Alles wat mensen daartussen doen is niet mijn verantwoordelijkheid.

Ik volg mijn weg met Jezus, daarin is hij toegwijdt aan mij en ben ik toegewijdt aan hem

Amen
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 00:30

PIETER649 schreef:
Roady, ik vind dat jij hier een grens overschrijdt.............................................................................................................................................. de periode geeneens zonder mn medicijnen.

volledig mee eens!

Laatst aangepast door
COOTJE711
op zondag 25 september 2011, 00:31
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 09:55

Quote:
ROADY641 schreef:
Ik noemde een paar dingen algemeen hoe er op het forum wordt gereageerd...

Ik kom er prima uit hoor.... Je neemt iets aan dat niet waar is.
En uiteraard zit ik in een "proces". Wie niet?

Ik legde alleen het linkje tussen angst en anti-depressiva.
Dat mag toch?

Want de enige reden dat mensen dat spul slikken, is omdat ze de angst niet durven te ervaren.... Toch?

Het zal me niet verbazen dat er meer mensen zijn die dat spul slikken die gereageerd hebben op dit onderwerp.
Het verklaart voor mij de soms felle reacties op dit onderwerp.
Hoe harder iemand schreeuwt...

Ik sluit dit topic af met een stelling:
Gooi je antidepressivum in de prullenbak, en ga doen wat Jezus van je vraagt. Dan ben je er zo weer boven op...

Quote:
ERIKA: Kan zo kwaad op jou worden he!!!!!!
Heb je enig idee waarom ik aan die medicijnen zit??NEE
En nee Roady het is niet hoe harder iemand reageerd!
Waarom er samen met mij mensen reageren zijn erbij waarvan ik zeker weet dat ze het niet hoeven te slikken en die reageeren omdat jij zo ongelooflijk radicaal reageerd!

En dan gooi de antidepressiva in de prullenbak en doe wat Jezus aan me vraagt!!
Man denk na dit zijn zeer kwetsende en pijnlijke opmerkingen waarmee je WEER suggereerd dat mensen die antidepresiva gebruiken niet op hun Heer vertrouwen jij durft erg veel te beweren!!

Zo kwaad was ik ook aantal jaren geleden. Zelfde redenen.

Een vriendin van mij, die heeft anti-psychotica. En die was eigenlijk door mij gaan geloven. Die ging naar een gemeente bij haar in de buurt. Een gemeente die erg veel reklame maakt voor zichzelf. Ook met borden langs de weg enzo.

Nou ja, ze ging dus, helemaal uit haarzelf naar zo'n gemeente.

Na de 'dienst' gingen mensen haar van alles vragen omdat ze nieuw was.
Toen zeiden ze ook van dat ze haar medicijnen niet meer moest slikken.

Zelf ben ik die dingen ook meegemaakt, van dat stoppen met medicatie.
Ik luisterde niet eens meer toen, Ja, je gaat wennen aan die dingen als je er lang inzit. Alleen iemand van 'buiten' kan zien dat er het een en ander niet klopt.

Héél gevaarlijk. zowieso moet er eerst zorgvuldig afgebouwd worden. áls er al van afbouwen spraken is.

En ineens stoppen is heel gevaarlijk.

Weet je, die groepen beloven vanalles. als je(iemand) dan doet wat ze zeggen, en je bent niét van je dingen af zeg maar, ga je aan jezelf twijfelen. zoals ik eerst, jaren geleden.

En ik heb járen gedaan wat ze wilden. Het voelt als jaren verspilt. Ja, dat zóu dan wel niet, maar zo voelt het.

Ik zat eerst ook, toen ik nog gehersenspoelt was, zo te doen...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 25 september 2011, 10:43
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 10:02

Die groep vallen ook door de mand met échte problemen.

En voor het geval mensen zich aangesproken voelen: niet álle groepen natuurlijk....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 11:47

Maar wat is nu het verschil met dit waar mensen zoveel commentaar op hebben en gebedsgenezing?
Eigenlijk is het zoals Roady het voorspiegeld toch ook een soort gebedsgenezing?
Eigenlijk is het bij hun een totale gebedsgenezing terwijl je je anders af kan vragen of het nu door de medicijnen of door het gebed komt........
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 14:16

WILLEMIJN232 schreef:
Maar wat is nu het verschil met dit waar mensen zoveel commentaar op hebben en gebedsgenezing?
Eigenlijk is het zoals Roady het voorspiegeld toch ook een soort gebedsgenezing?
Eigenlijk is het bij hun een totale gebedsgenezing terwijl je je anders af kan vragen of het nu door de medicijnen of door het gebed komt........

Als pillen niet helpen, kan je altijd nog bidden, en andersom ook Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 16:44

GERRIT084 schreef:
Als pillen niet helpen, kan je altijd nog bidden, en andersom ook Verlegen lachende smiley

Natuurlijk, maar dat was mijn vraag helemaal niet Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 17:02

WILLEMIJN232 schreef:

Ik heb commentaar op vrijwel alle gebedsgenezingsdiensten.
Toch zie ik enig verschil.
Deze healingrooms gedragen zich als sekte en zijn totaal onverantwoord bezig omdat ze eisen dat je je medicijnen direct cold-turkey laat staan.
De gebedsgenezingsdiensten zoals bij Zijlstra draaien op overdreven gebedel om geld en de toon van hun gebed staat mij tegen.
Er word niet gevraagd om genezing, deze word min of meer afgedwongen.
Als ik dan zie hoeveel sucses er is, valt dit zwaar tegen, Zijlstra teert nog steeds op het sucses bij mevr. Vlot.
Hij gaat ook op tournee het land door waarbij zaaltjes afgehuurd worden, een soort rondreizend circus dus.
Maar eerlijk is eerlijk, hij verwijst de mensen wel door naar hun behandelend arts, zodat de teleurstelling medisch begeleid kan worden...

Ik heb er gewoon niks mee, het staat me tegen en ik vind het 1 grote poppenkast en het schurkt tegen oplichting aan.
Das mijn persoonlijke mening en verder zoekt iedereen het maar uit voor zichzelf....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 17:14

PIETER649 schreef:
Ik heb commentaar op vrijwel alle gebedsgenezingsdiensten.
Toch zie ik enig verschil.
Deze healingrooms gedragen zich als sekte en zijn totaal onverantwoord bezig omdat ze eisen dat je je medicijnen direct cold-turkey laat staan.
De gebedsgenezingsdiensten zoals bij Zijlstra draaien op overdreven gebedel om geld en de toon van hun gebed staat mij tegen.
Er word niet gevraagd om genezing, deze word min of meer afgedwongen.
Als ik dan zie hoeveel sucses er is, valt dit zwaar tegen, Zijlstra teert nog steeds op het sucses bij mevr. Vlot.
Hij gaat ook op tournee het land door waarbij zaaltjes afgehuurd worden, een soort rondreizend circus dus.
Maar eerlijk is eerlijk, hij verwijst de mensen wel door naar hun behandelend arts, zodat de teleurstelling medisch begeleid kan worden...

Ik heb er gewoon niks mee, het staat me tegen en ik vind het 1 grote poppenkast en het schurkt tegen oplichting aan.
Das mijn persoonlijke mening en verder zoekt iedereen het maar uit voor zichzelf....

Ik verbaas me alleen om de kritiek op het stuk van Roady terwijl er mensen zijn die toch echt in genezingsdiensten geloven.......
Ik ben er wat nuchter in en ben meer van het principe Vertrouw op God maar zet je fiets op slot.......ik bedoel daarmee te zeggen dat je ook wel een beetje realistisch moet blijven denken en niet alleen in de Heer moet zijn.
In Lourdes zit iedere dag de spreekkamer van de artsen vol met mensen die denken genezing of iets van genezing hebben gevonden, de praktijk is dat de echte wonderen van jaren geleden zijn en ook nog omstreden.......
Maar als ik de kritiek op de tekst van Roady lees (heb ik ook, en terecht vind ik zelf) vraag ik me dan toch af hoe mensen dat beleven die wel in genezingsdiensten geloven......die heb ik nog niet aan het woord gezien hier.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 25 september 2011, 18:23
Naar boven

Auteur Bericht
RIANNE170

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 17:41

.

Laatst aangepast door
RIANNE170
op zondag 25 september 2011, 17:45
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 21:41

WILLEMIJN232 schreef:
Ik verbaas me alleen om de kritiek op het stuk van Roady terwijl er mensen zijn die toch echt in genezingsdiensten geloven.......
Ik ben er wat nuchter in en ben meer van het principe Vertrouw op God maar zet je fiets op slot.......ik bedoel daarmee te zeggen dat je ook wel een beetje realistisch moet blijven denken en niet alleen in de Heer moet zijn.
In Lourdes zit iedere dag de spreekkamer van de artsen vol met mensen die denken genezing of iets van genezing hebben gevonden, de praktijk is dat de echte wonderen van jaren geleden zijn en ook nog omstreden.......
Maar als ik de kritiek op de tekst van Roady lees (heb ik ook, en terecht vind ik zelf) vraag ik me dan toch af hoe mensen dat beleven die wel in genezingsdiensten geloven......die heb ik nog niet aan het woord gezien hier.....

Ik verbaas me er niet over ....
Absoluut niet.

Ik zou geen ervaring met depressie hebben?
Ik ben het acht jaar zelf geweest (maar is voltooid verleden tijd, dankzij het Bloed van het Lam... )

Hoe feller de kritiek, hoe groter de boosheid, dat is alleen maar goed.
Een teken dat er iets geraakt wordt. Ga er alsjeblieft mee naar je Hemelse Vader.

Goed om er 's over na te denken. Kan geen kwaad...
En ik prikkel graag een beetje...
De enige vraag die je jezelf hoeft te stellen is: waarom word ik nu eigenlijk zo boos op iemand die een simpele stelling geeft?

Gods rijke zegen toegewenst.
Immers: aan Gods zegen is alles gelegen...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 21:51

WILLEMIJN232 schreef:
Ik geloof in genezing, de bijbel staat er vol mee. Verder heb ik afgeleerd dingen heel stellig te schrijven. Ik bid regelmatig met mensen en dat genezen laat ik aan de Heer over. Als Roady zonder zn medicijnen kan door gebed, dan geloof ik dat. Maar voor iedereen werkt het anders. Zelf heb ik medicijnen tegen mn suikerziekte. En als ik ze niet had, zou ik waarschijnlijk al onder de grond liggen. Ik heb een paar mensen in mijn omgeving meegemaakt, die psychotisch waren. En na een weekje pilletjes waren ze allebei weer een beetje normaal. Ook daar ga ik nuchter mee om. Als iemand aan de dialyse moet, zal ik wel met hem bidden, maar evengoed aanraden om verder te gaan met de behandeling. Die risico's zijn wat dat betreft te groot.
Maar ik heb net zoveel respect voor iemand die getuigt dat hij van zijn medicijnen af is als iemand die dat anders beleeft.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 21:53

ROADY641 schreef:
Ik verbaas me er niet over ....
Absoluut niet.

Ik zou geen ervaring met depressie hebben?
Ik ben het acht jaar zelf geweest (maar is voltooid verleden tijd, dankzij het Bloed van het Lam... )

Hoe feller de kritiek, hoe groter de boosheid, dat is alleen maar goed.
Een teken dat er iets geraakt wordt. Ga er alsjeblieft mee naar je Hemelse Vader.

Goed om er 's over na te denken. Kan geen kwaad...
En ik prikkel graag een beetje...
De enige vraag die je jezelf hoeft te stellen is: waarom word ik nu eigenlijk zo boos op iemand die een simpele stelling geeft?

Gods rijke zegen toegewenst.
Immers: aan Gods zegen is alles gelegen...

Even voor alle duidelijkheid: ik werd niet boos, ben het er niet mee eens maar dat is wat anders.......
Maar ik verbaasde me over de boze reacties, mensen die zich aangevallen voelen en bedacht me wat het verschil is met een genezingsdienst.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 21:59

CHATULIEM619 schreef:
Ik geloof in genezing, de bijbel staat er vol mee. Verder heb ik afgeleerd dingen heel stellig te schrijven. Ik bid regelmatig met mensen en dat genezen laat ik aan de Heer over. Als Roady zonder zn medicijnen kan door gebed, dan geloof ik dat. Maar voor iedereen werkt het anders. Zelf heb ik medicijnen tegen mn suikerziekte. En als ik ze niet had, zou ik waarschijnlijk al onder de grond liggen. Ik heb een paar mensen in mijn omgeving meegemaakt, die psychotisch waren. En na een weekje pilletjes waren ze allebei weer een beetje normaal. Ook daar ga ik nuchter mee om. Als iemand aan de dialyse moet, zal ik wel met hem bidden, maar evengoed aanraden om verder te gaan met de behandeling. Die risico's zijn wat dat betreft te groot.
Maar ik heb net zoveel respect voor iemand die getuigt dat hij van zijn medicijnen af is als iemand die dat anders beleeft.

Maar wat als iemand nu bv niet meer aan de dialyse wil? Ga je het dan toch aanraden? Andere discussie maar wel boeiend.
Verder vind ik het wel mooi zoals je het verwoordt.....Misschien moeten we er zo ook maar naar kijken.......
Ben ik het toch nog eens met je eens Chatuliem..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 22:01

WILLEMIJN232 schreef:
Maar wat als iemand nu bv niet meer aan de dialyse wil? Ga je het dan toch aanraden? Andere discussie maar wel boeiend.
Verder vind ik het wel mooi zoals je het verwoordt.....Misschien moeten we er zo ook maar naar kijken.......
Ben ik het toch nog eens met je eens Chatuliem..... Knipoog smiley
Natuurlijk aanraden, want uiteindelijk kan de dokter het beste bepalen wat er gebeuren moet.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 22:04

CHATULIEM619 schreef:
Natuurlijk aanraden, want uiteindelijk kan de dokter het beste bepalen wat er gebeuren moet.

Ben het gelijk weer niet met je eens...... Knipoog smiley
Vind je dat een dokter dat het best kan bepalen? Die behandelt wel door.....maar als jij nu tachtig bent en het niet meer op kan brengen.......het is vrij pittig die behandelingen en dat wil je niet meer????
En je hebt de keus, doe je het niet ga je overlijden.....en als dat voor jou prima is en terugkijkt op een goed leven?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 25 september 2011, 22:05
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 01:13

Ik ben het met Roady gedeeltelijk wel eens. Hij mag voor zichzelf de medicatie in de kliko gooien, maar dat doet hij omdat God tegen hem heeft gezegd, "Vertrouw je op Mij of stel je je vertrouwen op de medicatie?"
Je kunt niet zeggen, omdat het mij is overkomen dat iedereen dan maar zijn of haar medicatie in de kliko moet gooien. Niet iedereen krijgt zo'n persoonlijke en directe boodschap van God ...

Je zou ook kunnen stellen, ik gebruik medicijnen maar ik wil toch God vragen of Hij mij wil genezen of me beter wil laten voelen. Dat Hij daarvoor medicatie gebruikt is goed maar, mijn vertrouwen is, met of zonder medicijnen, op God.

Roady vertrouwt op God en gebruikt geen medicijnen omdat zijn vertrouwen op God is.
Ik vertrouw op God maar gebruik wel medicijnen en leg de werking daarvan in vertrouwen bij God ...

Hillsong -- (helaas niet gezongen door Darlene Zech) -- This is the Air i breathe

http://www.youtube.com/watch?v=SFYAH-Z3_po&feature=related
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 4 van 5