Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 18:25
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik doe nooit 'net alsof'.
Ik geloof wel in God die het beste met mij voorheeft. Júist wel.
--
Waarom die vraag: Dus jij gelooft niet dat je een Vader in de hemel hebt, die het beste met jou voorheeft...
Omdat ik het niet zo op heb met gebedsgenezers?
God heeft het zó goed met mij voor, dat mijn ogen zijn geopend wat betreft gebeds'genezers'. En andere dwalingen.
Heeft iemand daar wel een andere mening over is dat prima, daarom is dit een discussieforum. Dan heb ik daar ook respect voor.
En ik ga hier niet mijn mond houden omdat ik anders denk dan sommigen anderen. Waarom zou ik? |
We praten erg langs elkaar heen merk ik. Ik laat het maar los.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 18:40
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Nou Roady hoe ik rust kan krijgen in mijn gedachten?? Heb je even? Ik ben sinds januari psychische en lichamelijk ingestort, ik heb ongeveer 20 jaar zonder het zelf gemerkt te hebben met een masker opgeleefd, ik dacht altijd (en doe dat nog veel) erg negatief over mezelf.(dit heeft zijn oorzaak waar ik niet verder over uit wil wijden) Ook al bid je en lees je in de bijbel en weet ik dat de Heere met mij is ik zal door dit diepe dal heen moeten.Met veel hulp van zowel mijn predikant, wijkgemeente,lieve vrienden en zeker zeer belangrijk hulpverleners komt er heel veel los in mij! Zie dan maar eens je gedachten stil te zetten,vroeger kon ik dat niet door het grote minderwaardigheidscomplex en nu niet om wat er allemaal loskomt en dat is veel heel veel! En daarin weet ik me gelukkig gedragen in Zijn armen en weet ik dat Hij met mij meegaat waarheen en waardoor ik ook ga. Dus aan mijn geloof en mijn bidden zal het niet liggen! |
Ik denk juist dat je trots op jezelf mag zijn dat je nu doorhebt hoe je hebt geleefd en dat wil gaan veranderen...... En misschien heb je daar voor een periode medicatie voor nodig om alles te verwerken en om eens rustig te slapen........niets mis mee toch? Daar zijn medicijnen ook voor......het kan je net dat tikje geven wat je nodig hebt......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 19:29
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Nou Roady hoe ik rust kan krijgen in mijn gedachten?? Heb je even? Ik ben sinds januari psychische en lichamelijk ingestort, ik heb ongeveer 20 jaar zonder het zelf gemerkt te hebben met een masker opgeleefd, ik dacht altijd (en doe dat nog veel) erg negatief over mezelf.(dit heeft zijn oorzaak waar ik niet verder over uit wil wijden) Ook al bid je en lees je in de bijbel en weet ik dat de Heere met mij is ik zal door dit diepe dal heen moeten.Met veel hulp van zowel mijn predikant, wijkgemeente,lieve vrienden en zeker zeer belangrijk hulpverleners komt er heel veel los in mij! Zie dan maar eens je gedachten stil te zetten,vroeger kon ik dat niet door het grote minderwaardigheidscomplex en nu niet om wat er allemaal loskomt en dat is veel heel veel! En daarin weet ik me gelukkig gedragen in Zijn armen en weet ik dat Hij met mij meegaat waarheen en waardoor ik ook ga. Dus aan mijn geloof en mijn bidden zal het niet liggen! |
Ja je had zeker nog een reactie tegoed Erika...
Ik herken nogal veel in dit korte stukje. Een proces waar ontzettend veel kanten aanzitten. Ik ben erg blij te horen dat je hulp hebt gezocht en dat je God daarbij betrekt.
Als ik naar mijn eigen - soortgelijke - proces kijk, alweer een flink stuk achter de rug, dan zie ik wel dat het aanpakken van mijn gedachtenleven 1 van de moeilijkste klussen was. Om al dat boze, dat negatieve aan te pakken. Iemand noemde dat "topsport", en dat is het ook.
Maar gelukkig heb ik volgehouden (en reken maar: ik weet hoe afschuwelijk je je kunt voelen) en nu is er rust in m'n bol :)
Ik zou willen zeggen Erika: ga dag voor dag met je Vader, besef voortdurend Zijn liefde voor jou. Probeer te schrijven, dat ruimt je hoofd op. En probeer de leugens te tackelen die jou naar beneden willen halen, en vervang ze door Gods liefdevolle waarheid.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet zo goed weet wat ik moet zeggen. Waar je iets mee kunt. Juist omdat het zo'n veelzijdig proces is waar je inzit...
Ik moest nog denken aan dit artikel. http://www.dpmnederland.nl/images/stories/pdf/2005/OB_04-05.pdf
Doe er je voordeel mee...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 19:42
|
|
|
ROADY641 schreef: | Ja je had zeker nog een reactie tegoed Erika...
Ik herken nogal veel in dit korte stukje. Een proces waar ontzettend veel kanten aanzitten. Ik ben erg blij te horen dat je hulp hebt gezocht en dat je God daarbij betrekt.
Als ik naar mijn eigen - soortgelijke - proces kijk, alweer een flink stuk achter de rug, dan zie ik wel dat het aanpakken van mijn gedachtenleven 1 van de moeilijkste klussen was. Om al dat boze, dat negatieve aan te pakken. Iemand noemde dat "topsport", en dat is het ook.
Maar gelukkig heb ik volgehouden (en reken maar: ik weet hoe afschuwelijk je je kunt voelen) en nu is er rust in m'n bol :)
Ik zou willen zeggen Erika: ga dag voor dag met je Vader, besef voortdurend Zijn liefde voor jou. Probeer te schrijven, dat ruimt je hoofd op. En probeer de leugens te tackelen die jou naar beneden willen halen, en vervang ze door Gods liefdevolle waarheid.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet zo goed weet wat ik moet zeggen. Waar je iets mee kunt. Juist omdat het zo'n veelzijdig proces is waar je inzit...
Ik moest nog denken aan dit artikel. http://www.dpmnederland.nl/images/stories/pdf/2005/OB_04-05.pdf
Doe er je voordeel mee... |
Dank je wel voor je reactie denk dat we elkaar nu wat beter begrijpen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 20:07
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Dank je wel voor je reactie denk dat we elkaar nu wat beter begrijpen! |
Ja dat denk ik ook. We zouden elkaar veel te vertellen hebben. En om elkaar goed te begrijpen moet je elkaar ook veel vertellen. Maar daar leent een forum zich zeer slecht voor. Vind ik.
Ik wens jou Gods zegen en Gods liefde toe, in je weg naar herstel, naar vrijheid en naar genezing.
Oja, en naar een vredige nachtrust...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 20:09
|
|
|
ROADY641 schreef: | Ja dat denk ik ook. We zouden elkaar veel te vertellen hebben. En om elkaar goed te begrijpen moet je elkaar ook veel vertellen. Maar daar leent een forum zich zeer slecht voor. Vind ik.
Ik wens jou Gods zegen en Gods liefde toe, in je weg naar herstel, naar vrijheid en naar genezing.
Oja, en naar een vredige nachtrust...
|
Mag nog wel even met medicijnen dan he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 21:07
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Mag nog wel even met medicijnen dan he |
Dat is helemaal jouw keuze ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 03:40
|
|
|
Wie had het over niet slapen??? Iedereen slaapt nu vlgs mij
ik niet.....
iemand die nachtdienst doet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 04:11
|
|
|
ik slaap ook niet....maar..... dat gene wat je kunt doen voor een ontspannen nachtrust, moet je ook zeker doen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 10:17
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Wie had het over niet slapen??? Iedereen slaapt nu vlgs mij
ik niet.....
iemand die nachtdienst doet |
Of ik nu kan slapen of niet, ik blijf in mijnbed liggen en duik zeker niet op cm midden in de nacht Overigens slaap ik door pijnstilling voor mijn ischias wel redelijk goed is die pijn toch nog ergens goed voor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 11:41
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Wie had het over niet slapen??? Iedereen slaapt nu vlgs mij
ik niet.....
neem een pilletje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 11:46
|
|
|
ik slaap 's nachts zo weinig dat ik overdag een pilletje moet nemen om wakker te blijven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 12:32
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ik slaap 's nachts zo weinig dat ik overdag een pilletje moet nemen om wakker te blijven. |
Bij jou lijkt je complete bioritme wel in de war. Heb jij ooit onregelmatige diensten gedraaid?
Ik behoor die te draaien op mijn werk maar blijk daar dus ook helemaal niet tegen te kunnen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 13:41
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ik slaap 's nachts zo weinig dat ik overdag een pilletje moet nemen om wakker te blijven. |
Heb je voor mij ook wat van die pilletjes?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 15:04
|
|
|
ik niet.....
Pieter schreef: | Neem een pilletje |
Op dat moment was ik ook daadwerkelijk en zèèr plichtsgetrouw in mijn werkende status. Genoeg pilletjes omhanden maar.... toch maar niet gedaan
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op vrijdag 16 september 2011, 15:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 15:07
|
|
|
COOTJE711 schreef: | [/size]
Op dat moment was ik ook daadwerkelijk en zèèr plichtsgetrouw in mijn werkende status. Genoeg pilletjes omhanden maar.... toch maar niet gedaan |
Aan het werk en in kunnen loggen op cm Most niet maggen bij ons kan dat niet helaas maar daar is ook snachts weinig tijd voor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 15:11
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Aan het werk en in kunnen loggen op cm Most niet maggen bij ons kan dat niet helaas maar daar is ook snachts weinig tijd voor |
jaja.... de moderne techniek is hier zover voortgeschreden dat ik de beschikking over diverse (goed) werkende pc's Deze voorwerpen zijn ook nog toegerust om enige cm kennis tevoorschijn te te halen. De nachtelijke uren zijn altijd zeer verrassend... hollen of stilstaan.... Vannacht dus een tijdelijk stilstaan....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 17:27
|
|
|
COOTJE711 schreef: | jaja.... de moderne techniek is hier zover voortgeschreden dat ik de beschikking over diverse (goed) werkende pc's Deze voorwerpen zijn ook nog toegerust om enige cm kennis tevoorschijn te te halen. De nachtelijke uren zijn altijd zeer verrassend... hollen of stilstaan.... Vannacht dus een tijdelijk stilstaan.... |
Je hoeft je toch niet te verontschuldigen?????? Ga toch eens vragen wat ze op mijn werk in de nachtdienst allemaal doen........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 17:54
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je hoeft je toch niet te verontschuldigen?????? Ga toch eens vragen wat ze op mijn werk in de nachtdienst allemaal doen........ |
Iets wat in ieder geval het daglicht niet verdragen kan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 18:49
|
|
|
MARIO216 schreef: | Iets wat in ieder geval het daglicht niet verdragen kan |
Of gewoon een goede werkplek waar de mensen tenminste snachts slapen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 20:43
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je hoeft je toch niet te verontschuldigen?????? Ga toch eens vragen wat ze op mijn werk in de nachtdienst allemaal doen........ |
Nee ben me zeker niet aan het verontschuldigen hoor, probeer alleen subtiel te vertellen dat ik normaal gesproken erg ijverig ben....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 21:04
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Nee ben me zeker niet aan het verontschuldigen hoor, probeer alleen subtiel te vertellen dat ik normaal gesproken erg ijverig ben.... |
Geloof je direct hoor Is gewoon jaloerzie dat het bij ons niet kan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 21:08
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Geloof je direct hoor Is gewoon jaloerzie dat het bij ons niet kan |
Zullen we dan maar een topic openen over jaloezie??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 21:09
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Zullen we dan maar een topic openen over jaloezie?? |
die hebben we nog niet Mag jij hem openen oke?? weet je ook hoe dat werkt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 21:13
|
|
|
ERIKA129 schreef: | die hebben we nog niet Mag jij hem openen oke?? weet je ook hoe dat werkt |
Nee dat nu dan weer niet.... Begeven we ons ook op een té gevaarlijk terrein....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 21:16
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Nee dat nu dan weer niet.... Begeven we ons ook op een té gevaarlijk terrein.... |
ja das ook wel weer waar dan worden het nog meer slapeloze nachten hier
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 21:21
|
|
|
ERIKA129 schreef: | ja das ook wel weer waar dan worden het nog meer slapeloze nachten hier |
Of de jaloezie over een andere z'n nachtrust......
Ga ik vannacht w.s. last van krijgen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 21:28
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Of de jaloezie over een andere z'n nachtrust......
Ga ik vannacht w.s. last van krijgen... |
Sterkte er dan maar weer mee! Zijn het zieken of bejaarden of waar werk je?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 21:34
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Sterkte er dan maar weer mee! Zijn het zieken of bejaarden of waar werk je? |
Categorie van alles èn nog wat
Mijn werkvoorziener heet 't ziekenhuis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 september 2011, 21:40
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Sterkte er dan maar weer mee! Zijn het zieken of bejaarden of waar werk je? |
lieve zuster der barmhartigheid.... wellicht kun je het niet voorstellen, maar gevangenisbewakers, ook vrouwelijke, draaien soms een nachtdienstje...
dus niet in iedereen die n nachtdienstje draait automatisch in de hoek der barmhartigheid duwen, oke?
|
|
Naar boven |
|
|