ChristianMatch

Forum

Verwerken van het verleden
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 22:39

[quote=HANNAH810]Ach Hannah, laten we het erop houden dat ik flink wat meer levenservaring dan jij hebt......
Maar ik ken je niet en ken jouw geschiedenis niet ook al deel je daarvan vrij veel op het forum....... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 11 december 2010, 23:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 22:40

[quote=JOLAN931]

Pff Jolan, jij begrijpt in ieder geval hoe ik het bedoel........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 23:00

HENK710 schreef:
Wie zegt dat ik er verbitterd en dagvullend mee bezig ben??
Dat hoor je mij niet zeggen, jammer dat je dat er uithaalt,
Ik geef ook heel duidelijk aan dat ik nu gelukkig ben!
Maar ik kan het niet loslaten, als ik/wij keer op keer weer bedreigt worden,
Het zij met dreiging van ontvoering het zij met de dood. Dus ja ergens leeft het altijd bij je al is het op de achtergrond.

Misschien voel jij je aangesproken? Bedoelde je nl helemaal niet Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 23:25

WILLEMIJN232 schreef:
Misschien voel jij je aangesproken? Bedoelde je nl helemaal niet Smiley die vol vragen zit

Je reageert wel op het stuk van Does met je reactie. Dan is het toch begrijpelijk dat ze zich aangesproken voelt? Als dit niet je bedoeling is geweest, is het wellicht goed om niet te quoten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 23:29

HENK710 schreef:
Je reageert wel op het stuk van Does met je reactie. Dan is het toch begrijpelijk dat ze zich aangesproken voelt? Als dit niet je bedoeling is geweest, is het wellicht goed om niet te quoten Knipoog smiley

Ik bedoelde niemand persoonlijk en bedoelde het in algemene zin.....?
Zoals mijn mening een mening is en de manier is waarop ik er mee omga.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 11 december 2010, 23:44
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 10:35

WILLEMIJN232 schreef:
Zoals mijn mening een mening is en de manier is waarop ik er mee omga.....

Jouw mening en levenservaring zijn heel waardevol omdat ze laten zien hoe sterk je er uit kunt komen(en een beetje tegengas is ook wel eens lekker Knipoog smiley ) maar soms zijn mensen nog niet zo ver dat ze het accepteren.Ik denk dat veel mensen hier (h)erkenning zoeken maar wel degelijk bezig zijn met "genezing".
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 11:38

LEANNE226 schreef:
Jouw mening en levenservaring zijn heel waardevol omdat ze laten zien hoe sterk je er uit kunt komen(en een beetje tegengas is ook wel eens lekker Knipoog smiley ) maar soms zijn mensen nog niet zo ver dat ze het accepteren.Ik denk dat veel mensen hier (h)erkenning zoeken maar wel degelijk bezig zijn met "genezing".

De mening en levenservaring van Willemijn zijn idd heel waardevol.
Fantastisch te lezen dat er mensen zijn die op een evenwichtige wijze in het leven staan en hun scheiding goed verwerkt hebben.
Fantastisch ook dat haar kinderen volwassen zijn en een normaal leven leiden.

Helaas zitten er ook jongere moeders, met veel jongere kinderen op dit topic, moeders die wel degelijk soms levensbedreigende situaties meemaken met de vaders van hun kinderen.
Moeders wiens structuur weg is omdat op ieder onverwacht moment een psychopatische idioot toe kan slaan.
Toch worden ze regelmatig gedwongen door de staat der nederlanden hun weerloze kinderen mee te geven.

Dan is het aan de ene kant bemoedigend te lezen dat er ook gescheiden moeders zijn waar het wel goed gaat, maar aan de andere kant vernederend te moeten lezen dat ze niet moeten zeuren en "gewoon" moeten vergeven.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 11:55

PIETER649 schreef:
Fantastisch te lezen dat er mensen zijn die op een evenwichtige wijze in het leven staan en hun scheiding goed verwerkt hebben.

Helaas zitten er ook jongere moeders, met veel jongere kinderen op dit topic, moeders die wel degelijk soms levensbedreigende situaties meemaken met de vaders van hun kinderen.
Moeders wiens structuur weg is omdat op ieder onverwacht moment een psychopatische idioot toe kan slaan.
Toch worden ze regelmatig gedwongen door de staat der nederlanden hun weerloze kinderen mee te geven.

Dan is het aan de ene kant bemoedigend te lezen dat er ook gescheiden moeders zijn waar het wel goed gaat, maar aan de andere kant vernederend te moeten lezen dat ze niet moeten zeuren en "gewoon" moeten vergeven.

Tnx Pieter...Denk dat je hier heel goed verwoord wat ik voel...(Does)
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 11:58

PIETER649 schreef:

Dat hoef je ook niet te accepteren,andermans situatie moet gerespecteerd worden.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 12:38

PIETER649 schreef:

Ik zeg absoluut niet dat ze zeuren en gewoon moeten vergeven, ik heb gezegd-en dat geldt ook voor mij- dat vergeven soms een brug te ver is.....
En ik had in mijn omgeving gelukkig mensen die niet met mij 'meehuílden' maar mij duidelijk maakten dat het de realliteit was en dat je daar mee moet dealen.....Doet niets af aan het verdriet , pijn en angst......
Als mensen dat beleven als 'te direct zijn'en 'geen respect'hebben dan vind ik dat jammer maar is wel hun invulling........
Ik probeer alleen maar te zeggen: leef het leven zo dat het de moeite waard is onder alle omstandigheden en kijk naar wat je wel hebt......en dat is vaak meer dan je denkt....

En Pieter, evenwichtig? een normaal leven? Je neemt je verleden altijd mee, ook mijn kinderen nemen het mee, dat geldt voor jou en ook voor mij en iedereen toch? En af en toe steekt dat de kop op, ook bij mij en ook bij mijn kinderen.......
Mijn kinderen zijn inderdaad volwassen(in jaren zeg ik altijd Knipoog smiley ) maar ik denk niet ze als de gemiddelde volwassen jongere in het leven staan......

Willemijn

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 12 december 2010, 13:19
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 13:14

LEANNE226 schreef:
Dat hoef je ook niet te accepteren,andermans situatie moet gerespecteerd worden.

Ik denk dat het voor iedereen belangrijk is dat men kritisch naar zichzelf kijkt. Ben ik eerlijk, denk ik werkelijk in het belang van de kinderen, of speelt er nog veel te veel eigenbelang in mijn reacties. Dit is heel moeilijk als je zelf je ex niet vertrouwd, maar naar mijn idee gaat het belang van de kinderen altijd voor.

Ook denk ik dat we van elkaar veel kunnen leren. Het kan zeker de moeite waard zijn om naar elkaar te luisteren, en eens uit te proberen hoe een ander het beleeft, of de tips navolgen die anderen je geven, soms met meer levenservaring als je zelf hebt.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 13:57

Grappig dat in dit topic het woordje levenservaring toch steeds weer om de hoek komt kijken...
Maar wat is nu eigenlijk levenservaring?
Is dat nu de hoeveelheid aanjaren die je hebt geleefd, als in... Ik ben ouder dus ik heb meer levenservaring.
Of zijn het de dingen die je hebt mee gemaakt in de jaren die je leeft,
Zo kan een jong iemand dus meer levenservaring hebben dan een ouder iemand.
Zelf denk ik (Does) dat het gaat om de dingen die je hebt mee gemaakt,
Iemand van ik roep maar wat 60 kan in die zin dus minder levenservaring hebben dan iemand van zeg eens wat 25.
Daardoor denk ik dat je heel erg moet oppassen om te zeggen IK heb meer levenservaring dat jou.
Want dit is een forum, je weet van een ander niet wat ze wel of niet hebben mee gemaakt.
Mensen laten hier maar kleine stukjes van zichzelf zien,
Niet alles dus je weet maar een klein stukje van die levenservaring, niet het hele verhaal.
Ben heel benieuwd hoe jullie daar over denken.
groetjes Does
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 14:04

HENK710 schreef:
Grappig dat in dit topic het woordje levenservaring toch steeds weer om de hoek komt kijken...
Is dat nu de hoeveelheid aanjaren die je hebt geleefd, als in... Ik ben ouder dus ik heb meer levenservaring.
Iemand van ik roep maar wat 60 kan in die zin dus minder levenservaring hebben dan iemand van zeg eens wat 25.
Daardoor denk ik dat je heel erg moet oppassen om te zeggen IK heb meer levenservaring dat jou.
Want dit is een forum, je weet van een ander niet wat ze wel of niet hebben mee gemaakt.
Niet alles dus je weet maar een klein stukje van die levenservaring, niet het hele verhaal.
groetjes Does

Ik denk dat je gelijk hebt does.
Naar mate iemand meer meemaakt bouw je levenservaring op.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 14:05

HENK710 schreef:
groetjes Does

Ik denk zeker als je wat ouder bent wat milder tegen de dingen aankijkt.......dus in die zin kijk je wel degelijk anders naar het leven.....
En iedereen maakt wat mee en je eigen leed is je eigen leed dat is niet te meten in ergheid........
Maar kan je me vraag wel voorstellen, die had ik nu ook gesteld als ik een stuk jonger was geweest....... Knipoog smiley
En had dan ook zeker gedacht; dat gezeur over levenservaring......waar slaat dat op.....
Boze smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 12 december 2010, 14:42
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 14:11

HENK710 schreef:

groetjes Does

Persoonlijk denk ik dat het idd niks met leeftijd te maken heeft , want ik had op men 40ste niet de levenservaring die ik denk dat jij nu hebt ... en op veel punten zelfs nu nog niet .......... natuurlijk hoe ouder men is , hoe meer kansen op ervaring ... want die ervaring is er dan natuurlijk ook nog eens in zoveel verschillende aspecten ... positieve en helaas ook " negatieve " of is dit verkeerde woordkeuze ? Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 14:33

HENK710 schreef:
groetjes Does

Wat ik ervan denk is voor mezelf: dat ik op een te jonge leeftijd alle facetten van het leven heb gehad tot aan de dood van mijn partner toe.
Eigenlijks heb ik alles gehad, de wereld was voor mij al als een kaarten huis inelkaar gevallen. Leef nu alleen voor mijn kinderen en mijzelf zoals God het bedoeld heeft!!!! De toekomst ligt is Zijn handen...

Wat levenservaring betreft: is niet iets waar iemand rechten aan kan ontlenen.... voor iedereen verschillend....Het hoort een vorming te zijn naar Zijn beeld....

Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 12 december 2010, 17:32
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 17:39

HENK710 schreef:
groetjes Does

Het is ook maar net wat je met die ervaringen doet en in hoeverre die je (hard)raken en je leven beinvloeden.Levenservaring is niet hetzelfde als wijsheid en tact ......ik wou dat ik daar wat meer van had Knipoog smiley
Ik vertik het om mijn verleden teveel invloed te laten hebben(voor zover ik daar invloed op heb),ik ben een jonge hond die van het leven wil genieten,maar zelfs sterke bomen kunnen omgezaagd worden.....
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 18:07

LEANNE226 schreef:
Het is ook maar net wat je met die ervaringen doet en in hoeverre die je (hard)raken en je leven beinvloeden.Levenservaring is niet hetzelfde als wijsheid en tact ......ik wou dat ik daar wat meer van had Knipoog smiley
Ik vertik het om mijn verleden teveel invloed te laten hebben(voor zover ik daar invloed op heb),ik ben een jonge hond die van het leven wil genieten,maar zelfs sterke bomen kunnen omgezaagd worden.....

precies leanne ik herken het.. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 18:14

[quote=WILLEMIJN232]Ik zeg absoluut niet dat ze zeuren en gewoon moeten vergeven, ik heb gezegd-en dat geldt ook voor mij- dat vergeven soms een brug te ver is.....
En ik had in mijn omgeving gelukkig mensen die niet met mij 'meehuílden' maar mij duidelijk maakten dat het de realliteit was en dat je daar mee moet dealen.....Doet niets af aan het verdriet , pijn en angst......
Als mensen dat beleven als 'te direct zijn'en 'geen respect'hebben dan vind ik dat jammer maar is wel hun invulling........
Ik probeer alleen maar te zeggen: leef het leven zo dat het de moeite waard is onder alle omstandigheden en kijk naar wat je wel hebt......en dat is vaak meer dan je denkt....

Dat bedoel je dan misschien niet, maar zo komt het zeker wel over deze week.
Ik hoor niet anders in de chatroom en op het forum: mensen zijn teveel met hun ex bezig, kijk naar wat je wel hebt, je moet er niet mee bezig zijn. Klinkt heel leuk hoor, zou het dolgraag zo willen doen, maar dat kan niet in elke situatie en dat lijk jij niet te willen begrijpen. Dat geeft niet, je hoef geen andere mening aan te nemen, maar respecteer eens dat het niet bij iedereen kan.
Ik hou ook niet van meehuilers, soms schiet je veel meer op met een schop onder je kont, maar soms heb je meer aan je verhaal delen met anderen die ook zoiets meegemaakt hebben. Het hier praten met andere die hetzelfde meegemaakt hebben als ik heeft mij juist enorm geholpen om dingen een plekje te geven, of om dingen anders te gaan zien. Daar kon geen psygoloog tegen op.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 18:21

[quote=ANNETTE792]Dan moet je je in ieder geval kunnen voorstellen dat het niet leuk is als je voor een gezellig praatje naar de chatbox gaat het altijd maar over die exen en die kinderen gaat? je hoort niet anders of je nu 's middags of ''s avonds komt.....
En dan erger je je aan mij omdat ik dat niet leuk vind????
Kom zeg.........
Heb ook eens een oor en oog voor andere dingen zou ik zeggen......Cm draait blijkbaar alleen om moeders met kleine kinderen en echtscheidingen........ Duiveltje smiley
Dus die week van mij valt dan nog reuze mee.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 12 december 2010, 18:23
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 18:21

WILLEMIJN232 schreef:
Ik zeg absoluut niet dat ze zeuren en gewoon moeten vergeven, ik heb gezegd-en dat geldt ook voor mij- dat vergeven soms een brug te ver is.....

En Pieter, evenwichtig? een normaal leven? Je neemt je verleden altijd mee, ook mijn kinderen nemen het mee, dat geldt voor jou en ook voor mij en iedereen toch? En af en toe steekt dat de kop op, ook bij mij en ook bij mijn kinderen.......
Mijn kinderen zijn inderdaad volwassen(in jaren zeg ik altijd Knipoog smiley ) maar ik denk niet ze als de gemiddelde volwassen jongere in het leven staan......

Willemijn

Willemijn, vergeving maakt je los van het verleden en ervaringen.
Daardoor ervaar ik dat, de dingen onder alles komt te staan en zie het met andere ogen....
Hierdoor kan iemand nieuwe dingen aangaan en zelfs mischien beter...

De chatbox is kul....

Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 12 december 2010, 18:28
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 18:24

[quote=WILLEMIJN232]

heb ik ook, met voetbal, zware gesprekken over het geloof, het afzeiken van andere geloofsrichtingen...en weet je wat ik dan doe: dan log ik lekker uit en ga ik iets doen waar ik wel zin in heb Lachende smiley

Dat ik ergens geen zin in heb wil namelijk niet zeggen dat een ander er niet over mag praten als hij of zij er wel zin in heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 18:43

LEANNE226 schreef:

Ik versta onder levenservaring de hoeveelheid wijsheid die iemand gedurende zijn/haar leven door middel van ervaring heeft opgebouwd. k Weet niet of de Van Dale er ook zo over denkt, maar volgens mij wordt het in deze betekenis vooral in het dagelijkse leven gebruikt. Toch?

In theorie kan dus iemand van 80 jaar oud, geen noemenswaardige levenservaring bezitten omdat hij of zij er niet van heeft geleerd.

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 18:48

ZINGA672 schreef:
In theorie kan dus iemand van 80 jaar oud, geen noemenswaardige levenservaring bezitten omdat hij of zij er niet van heeft geleerd.

GrZ!

Yep,maar niet iedere ervaring hoeft wijsheid op te leveren,dus ik zie levenservaring puur als ervaring,wat je er mee doet geeft je wijsheid......of niet.....

Gr.Leanne(heeft vooral veel eigenwijsheid Lachende smiley met blinkend witte tanden )
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 18:56

LEANNE226 schreef:
Yep,maar niet iedere ervaring hoeft wijsheid op te leveren,dus ik zie levenservaring puur als ervaring,wat je er mee doet geeft je wijsheid......of niet.....

Gr.Leanne(heeft vooral veel eigenwijsheid Lachende smiley met blinkend witte tanden )

Hm, volgens mij is dat juist aangeboren hoor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 20:25

LEANNE226 schreef:

Hoezo eigenwijs Knipoog smiley.... Gefrustreerde smiley Clown smiley

WIE KAN DIT VERSTAAN

Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 12 december 2010, 21:01
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 22:06

[quote=ANNETTE792]

Het probleem is dat er over niets anders gepraat wordt Annette.....dat gaf ik al eerder aan als je goed gelezen had............
Maar goed, kritiek is een moeilijks iets op cm........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 22:10

De chatbox is kul....

Je gelooft het niet Mar maar ben het weer met je eens....... Knipoog smiley

En wat vergeving betreft: Crossroad heeft onder dit topic een prachtig lied gezet: pas als er vergeving is komt de genezing......
Ik ben niet zo van de opwekkingsliederen maar de tekst van dit lied is werkelijk prachtig........
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 22:20

WILLEMIJN232 schreef:
De chatbox is kul....

Slechte ervaring in het verleden Smiley die vol vragen zit Clown smiley
De chatbox is eigenlijk net als het forum:
kan gewoon over koetjes/kalfjes gaan, maar ook serieuze gesprekken komen voor en ja, meningen zijn ook daar verdeeld Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 22:20

Je vergevingsgezindheid bepaalt de kwaliteit van de rest van je leven! Alleen maar ter aanvulling! Over een situatie met kinderen, daar heb ik (gelukkig) geen ervaring mee!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 4 van 5