Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 november 2010, 21:59
|
|
|
AANGENAAM334 schreef: | Hoe lees/interpreteer je in dit verband bijvoorbeeld Rom 8:5-8;Wie zich door zijn eigen natuur laat leiden is gericht op wat hij zelf wil, maar wie zich laat leiden door de Geest is gericht op wat de Geest wil. Wat onze eigen natuur wil brengt de dood, maar wat de Geest wil brengt leven en vrede. Onze eigen wil staat vijandig tegenover God, want hij onderwerpt zich niet aan zijn wet en is daar ook niet toe in staat. Wie zich door zijn eigen wil laat leiden, kan God niet behagen. |
Hoi Aangenaam! Sorry voor de late reactie! Ik was voor een leuk weekend in Israël! Maar waarom zou ik me moeten laten leiden door een historisch boek? Wat is de meerwaarde ervan boven mijn eigen realistisch denken? Als je je altijd overgeeft aan anderen die voor je denken, dan kom je nergens! Maar dat zul je ongetwijfeld beseffen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 november 2010, 22:05
|
|
|
AREND003 schreef: | Hoi Aangenaam! Sorry voor de late reactie! Ik was voor een leuk weekend in Israël! Maar waarom zou ik me moeten laten leiden door een historisch boek? Wat is de meerwaarde ervan boven mijn eigen realistisch denken? Als je je altijd overgeeft aan anderen die voor je denken, dan kom je nergens! Maar dat zul je ongetwijfeld beseffen! |
Je eigen realistische denken is gevormd door wat je allemaal zelf hebt gehoord/gezien/gelezen. Dus daar past zo'n boek prima bij. Dit betekent geenszins dat je ineens je denken overgeeft aan dat van een ander...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 november 2010, 22:05
|
|
|
En sorry voor de anderen! Daar komt nog een antwoord op! Trusten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 november 2010, 22:08
|
|
|
HENK710 schreef: | Je eigen realistische denken is gevormd door wat je allemaal zelf hebt gehoord/gezien/gelezen. Dus daar past zo'n boek prima bij. Dit betekent geenszins dat je ineens je denken overgeeft aan dat van een ander... |
En daar had ik niemand voor nodig! Alleen mezelf! Duidelijk? En het denken laat ik over aan mezelf! Realistisch!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 november 2010, 22:08
|
|
|
AREND003 schreef: | En sorry voor de anderen! Daar komt nog een antwoord op! Trusten! |
Je gaat antwoord geven en toch sorry zeggen We wachten rustig af hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 november 2010, 22:14
|
|
|
Kan effe duren! Maar waar je recht op hebt! Dat krijg je! Kan iemand, Door mijn tijdgebrek nog even de vragen in 1 post op een rijtje zetten? Dank jullie wel! En trusten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 november 2010, 22:37
|
|
|
AREND003 schreef: | Hoi Aangenaam! Sorry voor de late reactie! Ik was voor een leuk weekend in Israël! Maar waarom zou ik me moeten laten leiden door een historisch boek? Wat is de meerwaarde ervan boven mijn eigen realistisch denken? Als je je altijd overgeeft aan anderen die voor je denken, dan kom je nergens! Maar dat zul je ongetwijfeld beseffen! | Ik zie dat anders. 'k zie het niet alleen als historisch boek, hoewel het dat ook is, maar als een bron van inspiratie. Dat ervaar ik telkens weer. En dat is mijn realiteit. Iedere keer weer nieuwe inzichten. Ieder keer weer nieuwe schatten. Het zijn geen dode letters maar het is een LEVEND woord. Over realistisch gesproken. Het is een misvatting als dat ik me daarbij overgeef aan anderen als zou ik niet meer nadenken. Het zet juist aan tot na- en overdenken.
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op dinsdag 30 november 2010, 22:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 08:44
|
|
|
AREND003 schreef: | waarom zou ik me moeten laten leiden door een historisch boek? Wat is de meerwaarde ervan boven mijn eigen realistisch denken? Als je je altijd overgeeft aan anderen die voor je denken, dan kom je nergens! Maar dat zul je ongetwijfeld beseffen! |
je móét moet ook helemaal niets, arend, maar dan stel je dus ook vast, dat je je leven niet aan de Heere Jezus overgegeven hebt. (met de concequenties de daarbij horen...........)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 10:28
|
|
|
AREND003 schreef: | En daar had ik niemand voor nodig! Alleen mezelf! Duidelijk? En het denken laat ik over aan mezelf! Realistisch! |
Je hebt jezelf nodig... ...en die boeken, die je mogelijk door iemand aangeraden/gegeven zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:06
|
|
|
HENK710 schreef: | Je eigen realistische denken is gevormd door wat je allemaal zelf hebt gehoord/gezien/gelezen. Dus daar past zo'n boek prima bij. Dit betekent geenszins dat je ineens je denken overgeeft aan dat van een ander... |
De Koran past ook prima bij een moslim! Denkt een moslim dus ook niet realistisch na? Ik bedoel er alleen maar mee dat grotendeels je opvoeding bepaald hoe je over dingen denkt! En ja...dan is er zeker voor je nagedacht!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:10
|
|
|
AANGENAAM334 schreef: | Ik zie dat anders. 'k zie het niet alleen als historisch boek, hoewel het dat ook is, maar als een bron van inspiratie. Dat ervaar ik telkens weer. En dat is mijn realiteit. Iedere keer weer nieuwe inzichten. Ieder keer weer nieuwe schatten. Het zijn geen dode letters maar het is een LEVEND woord. Over realistisch gesproken. Het is een misvatting als dat ik me daarbij overgeef aan anderen als zou ik niet meer nadenken. Het zet juist aan tot na- en overdenken. |
Maar Aangenaam, zo ziet een boeddhist of moslim het ook! Daar is niks mis mee, maar wie heeft er gelijk en waarom?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:13
|
|
|
HANNAH810 schreef: | je móét moet ook helemaal niets, arend, maar dan stel je dus ook vast, dat je je leven niet aan de Heere Jezus overgegeven hebt. (met de concequenties de daarbij horen...........) |
En? Welke concequenties horen daarbij dan? Hoezo zou ik me overgeven aan iemand die ik niet ken en ook geen antwoorden geeft? Dat zou jij in het realistische leven ook niet doen, but correct me if im wrong!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:15
|
|
|
AREND003 schreef: | En? Welke concequenties horen daarbij dan? Hoezo zou ik me overgeven aan iemand die ik niet ken en ook geen antwoorden geeft? Dat zou jij in het realistische leven ook niet doen, but correct me if im wrong! | Dus je denkt dat als je je geeft aan Iemand, dat je Hem niet leert kennen? En dat Hij geen antwoorden geeft?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:16
|
|
|
HENK710 schreef: | Je hebt jezelf nodig... ...en die boeken, die je mogelijk door iemand aangeraden/gegeven zijn! |
Natuurlijk heb je jezelf nodig! Je bent de meest belangrijke persoon voor jezelf die nu leeft! en de boeken heb ik zelf uitgezocht! Op basis van realistisch nadenken. Natuurlijk zijn sommige boeken aangeraden, door vrienden die van mijn zoektocht op de hoogte waren!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:19
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dus je denkt dat als je je geeft aan Iemand, dat je Hem niet leert kennen? En dat Hij geen antwoorden geeft? |
Het gaat niet alleen om geven! Het gaat ook om de reactie terug! Toch? Een relatie is toch meer geven dan nemen? En als dat niet wederzijds is, ja...dan houd het een keer op hè ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:19
|
|
|
AREND003 schreef: | En? Welke concequenties horen daarbij dan? Hoezo zou ik me overgeven aan iemand die ik niet ken en ook geen antwoorden geeft? Dat zou jij in het realistische leven ook niet doen, but correct me if im wrong! |
tja, als je het realistisch bekijkt, heet het juist daarom "geloof" dus realistisch gezien kan een realist niet geloven een realist kan dus nooit moslim, bhoeddist of christen zijn.
of ben ik nu onrealistisch?
weltrusten voor straks!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:21
|
|
|
AREND003 schreef: | Het gaat niet alleen om geven! Het gaat ook om de reactie terug! Toch? Een relatie is toch meer geven dan nemen? En als dat niet wederzijds is, ja...dan houd het een keer op hè ? |
Ter aanvulling: ik heb in mijn ogen genoeg gegeven, ik krijg alleen niks terug! En ga nou niet zeggen dat ik niet m'n best heb gedaan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:27
|
|
|
PIETER649 schreef: | tja, als je het realistisch bekijkt, heet het juist daarom "geloof" dus realistisch gezien kan een realist niet geloven een realist kan dus nooit moslim, bhoeddist of christen zijn.
of ben ik nu onrealistisch?
weltrusten voor straks! |
Hoi Pieter! Realistisch kan een realist zeker geloven! Zolang die maar antwoorden krijgt! En daar schort het altijd aan! Ik ken realistische moslims, boeddhisten, christenen en joden! Waar ik, samen met hun voor pleit is, hou religie binnenskamers! Laat iedereen lekker geloven wat die wil! Hoewel ik er op tegen ben om kinderen religieus op te voeden! Slaap ook lekker! Groeten aan Annet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:30
|
|
|
AREND003 schreef: | De Koran past ook prima bij een moslim! Denkt een moslim dus ook niet realistisch na? Ik bedoel er alleen maar mee dat grotendeels je opvoeding bepaald hoe je over dingen denkt! En ja...dan is er zeker voor je nagedacht! |
Dat geldt dus voor IEDEREEN: christen, moslim, humanist, atheïst, boeddhist, hindoe, taoïst en noem ze maar op... Je eigen gedachten zijn NOOIT ten volle alleen van jou
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:34
|
|
|
HENK710 schreef: | Dat geldt dus voor IEDEREEN: christen, moslim, humanist, atheïst, boeddhist, hindoe, taoïst en noem ze maar op... Je eigen gedachten zijn NOOIT ten volle alleen van jou |
Inderdaad, zolang je het geloof door je opvoeding of door je nieuwe levensopvatting absoluut niet kunt verlaten is het een indoctrinatie! Hoewel atheïsme geen geloof is maar die discussie ga ik niet meer aan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:39
|
|
|
AREND003 schreef: | Inderdaad, zolang je het geloof door je opvoeding of door je nieuwe levensopvatting absoluut niet kunt verlaten is het een indoctrinatie! Hoewel atheïsme geen geloof is maar die discussie ga ik niet meer aan! |
Dus volgens jou is iedereen die hetzelfde blijft denken als zijn ouders geïndoctrineerd? Arend, iemand kan ook voor zichzelf overtuigd raken van datgene wat de ouders ook geloven. Dat is niet per definitie een gevolg van indoctrinatie, maar kan zeker wel betekenen dat er serieus nagedacht is vanuit een breder kader dan enkel het opvoedingskader.
En het rijtje was puur bedoeld om een aantal overtuigingen op een rij te zetten die mensen kunnen hebben en daar is atheïsme er ook een van.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:39
|
|
|
HENK710 schreef: | Je eigen gedachten zijn NOOIT ten volle alleen van jou |
Dat ligt er maar net aan hoe je het bekijkt! Zoals ik er tegenaan kijk zijn mijn gedachten zeker mijn realistische gedachten! En waarom niet eigenlijk? Ik heb de wereld waardoor ik betreffende het geloof beïnvloed ben verlaten! Graag, en heel gelukkig!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:40
|
|
|
AREND003 schreef: | Dat ligt er maar net aan hoe je het bekijkt! Zoals ik er tegenaan kijk zijn mijn gedachten zeker mijn realistische gedachten! En waarom niet eigenlijk? Ik heb de wereld waardoor ik betreffende het geloof beïnvloed ben verlaten! Graag, en heel gelukkig! | Je eigen gedachten zijn hoe dan ook altijd gekleurd door wat je hebt gezien/gehoord/meegemaakt. En ja dat kan bestaan uit het verlaten van de geloofsweg van de ouders...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 16:44
|
|
|
HANNAH810 schreef: je móét moet ook helemaal niets, arend, maar dan stel je dus ook vast, dat je je leven niet aan de Heere Jezus overgegeven hebt. (met de concequenties de daarbij horen...........)
AREND003 schreef; En? Welke concequenties horen daarbij dan? Hoezo zou ik me overgeven aan iemand die ik niet ken en ook geen antwoorden geeft? Dat zou jij in het realistische leven ook niet doen, but correct me if im wrong!
als je aangeeft Hem niet te kennen, is dat in mijn ogen triest, arend, maar daar heb ik geen zicht op; dat is denk ik toch iets tussen God en jou.
zou je Hem wel kennen, dan zou je je denk ik graag aan Hem overgeven. je zou dan namelijk weten hoeveel liefde Hij voor je heeft, en hoe goed Hij voor je zorgt, ook al verdien je dat niet. wel is het dan een voorwaarde Hem op Zijn Woord te geloven, heel realistisch gezien...... dat zou in het dagelijks leven ook nodig zijn, wil je een relatie aangaan met iemand, toch? vertrouwen is een voorwaarde denk ik........
God geeft echter wel degelijk antwoorden; immers "Hij spreekt gewis tot elk die voor Hem leeft"? daaruit volgt dus; dat je wel voor HEM leeft, en niet voor jezelf..... een mega verschil denk ik!! en dan kan het ook nog eens zo zijn, oneerbiedig gezegt, dat je oren verstopt zitten, zodat God wel spreekt, maar je Zijn boodschap niet herkent, niet zo eenvoudig als het klinkt dus, om Zijn stem te verstaan.
de concequenties waar je naar vraagt kun je door de hele bijbel terugvinden, en ik denk zomaar dat je prima weet wat ik bedoel. lees anders psalm 2 maar eens. vooral vers 12.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 17:54
|
|
|
AREND003 schreef: | Dat ligt er maar net aan hoe je het bekijkt! Zoals ik er tegenaan kijk zijn mijn gedachten zeker mijn realistische gedachten! En waarom niet eigenlijk? Ik heb de wereld waardoor ik betreffende het geloof beïnvloed ben verlaten! Graag, en heel gelukkig! |
Ha Arend, geloven in de Here Jezus is juist daarin geloven dat niet realistisch is.....
Al het andere is realistisch, of te wel zichtbaar, of innerlijk in het vlees en/of spiritueel waarneembaar. Hetzij de zon, boom of boeddhabeelden enz.....
Alleen het geloof in de Here Jezus bied eeuwig leven...De enige Weg....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 2 december 2010, 17:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 22:09
|
|
|
Alleen het geloof in de Here Jezus bied eeuwig leven...De enige Weg....
Amen. Sjalom Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 00:33
|
|
|
met alle respect, jullie gooien parels voor de zwijnen. wind er maar doekjes omheen, jullie weten dat:
1kor 2:
10 Want óns heeft God het geopenbaard door de Geest. Want de Geest doorzoekt alle dingen, zelfs de diepten Gods. 11 Wie toch onder de mensen weet, wat in een mens is, dan des mensen eigen geest, die in hem is? Zo weet ook niemand, wat in God is, dan de Geest Gods. 12 Wij nu hebben niet de geest der wereld ontvangen, maar de Geest uit God, opdat wij zouden weten, wat ons door God in genade geschonken is. 13 Hiervan spreken wij dan ook met woorden, die niet door menselijke wijsheid, maar door de Geest geleerd zijn, zodat wij het geestelijke met het geestelijke vergelijken. 14 Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is, want het is hem dwaasheid en hij kan het niet verstaan, omdat het slechts geestelijk te beoordelen is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 22:17
|
|
|
Dus David, met alle respect, jij ziet mij als een zwijn?? Dat bijbelgedeelte, waar jij mee schermt is op tientallen manieren uit te leggen! Why should an almighty God write a book, that's so easily misunderstood?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 22:22
|
|
|
AREND003 schreef: | Dus David, met alle respect, jij ziet mij als een zwijn?? Dat bijbelgedeelte, waar jij mee schermt is op tientallen manieren uit te leggen! Why should an almighty God write a book, that's so easily misunderstood? |
een respectvol lief klein zwijntje.... klinkt toch weer anders he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 22:33
|
|
|
PIETER649 schreef: | een respectvol lief klein zwijntje.... klinkt toch weer anders he |
Hi Pieter! Dat is erg leuk, maar zoals je zeker begrijpt, dat bedoelde ik niet! Maar slaap lekker en de groeten aan Annette en de kids!
|
|
Naar boven |
|
|