ChristianMatch

Forum

Vergeven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 10 februari 2013, 15:14

ROADY558 schreef:
Dit probeer ik je al een poosje duidelijk te maken Shanita.
Fijn dat je het nu ook "vat"

Fijne zondag.

Jij wel. Maar dan is er dus niets aan bedoel ik. én dát ís niehiet, waar ik Jaren mee ben gehersenpoeld:

Ja, @#$ @#$% kon er ook niets aan doen dat hij een pedofiel was en me liet werken op me 12de en me op me 16de uit huis stuurde.: ik moest het goedmaken, en hem vergeven: wat inhield, dat ik contact met hem moest opnemen, om weer met hem om te gaan. En ik moest accepteren dat hij een pedofiel was, want, ja daar kón híj niets aan doen. Want hij was ook ws mishandeld vroeger....Nou ik weet wel dat ze vader jaren heeft gezeten en me tantes aangiften deden op advies van me ooms, en me @#$ de enige was die daar woedend over was en vond dat ze de aanklacht in moesten trekken.

Ik dacht als kind altijd van als ik later kinderen krijg ga ik juist heel goed voor ze zijn en zal ik ze dit en dat nooit aandoen...

Ja, en in het dagelijkse leven ja, als ik iemand vergaf, of iemand mij, ja dan was het over: waren we weer beste vrienden.
Ja, want degene die mij dingen deed toonde berouw deed er alles aan om het goed te maken, en andersom ik. en juist, als je ziet dat iemand echt berouw heeft, of je hebt zelf echt berouw, ja dan is vergeving een geschenk.

Als ik nu daders zou tegenkomen op straat, zou ik me omdraaien....in me auto stappen en wegrijden, de andere richting op. Maar ik heb dan wel vergeven...ja, en de daden dan , je ziet toch een actie, zoals vergeven aan de daden, als je geen contact meer 'hoeft' ja, dan houdt dat hele vergeven niets in.

En ja, Roady, zó duidelijk had je dat niet gemaakt want je had het over van harte vergeven, en je pakte de gelijkenis van Mat 18, en insinueerde dat ík/degene die niet vergeeft, de onrechtvaardige slaaf was.

Ja, van Harte vergeven kan alleen als er berouw is, want, van Harte vergeven betekend dus dat je weer met zoiemand van harte omgaat.
Anders hoeft het woord 'van Harte' er niet tussen te staan.

Dus nee, zo duidelijk is dat niet wat je insinueerde, en ook omdat ik jaren heb gehoord dat ik weer van harte met daders om moest gaan.
Ja, want dat hoort bij vergeven.
Ook van S. de H. te D.

Maar ja whatever, heeft me beetje tijd gekost maar ja, ik denk en hoop wel dat me punt nu duidelijk is.

S. Vergeven zonder daders nog te hoeven zien, ja hehe...lekker makkelijk.
Als ík IEMANDND VERGEEF, EN WAT IK ONDER VERGEVEN ZIE, IS DAT DE RELATIE WEER WORDT HERSTELD, OF IIG ERNAAR WORDT GESTREEFD OM DIE TE HERSTELLEN.

Laten we het maar houden op een misverstand en verschil van mening wat mij betreft.

Pfffffft!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 10 februari 2013, 15:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 10 februari 2013, 18:08

Shanita,

Volgens mij heb ik wel duidelijk het onderscheid gemaakt tussen vergeven en verzoening. En meerdere mensen hebben dat geprobeerd uit te leggen aan jou. Lees de topics nog maar "even" terug :)

De aangehaalde bijbelteksten blijven wat mij betreft volkomen overeind staan. Ik doe daar niets van af.

Trouwens, zo makkelijk is dat niet hoor, vergeven zonder de daders nog te hoeven/willen zien. Ik vond dat een hele opgave, een zware strijd zelfs.
Zelfs al zie je je dader nooit meer, dan nog kan vergeven een pittige klus zijn...

Het zou erg prettig zijn - even een vriendelijk advies/verzoek aan jou - om een volgende keer - als je iets niet meteen begrijpt, iets minder snel te reageren en vooral om meer informatie te vragen.

Je hebt veel op mij gereageerd op een aanvallende en erg kwetsende manier. Ik hoop dat je beseft dat dit veel met mij heeft gedaan.
Ook noem je te pas en te onpas mijn naam ook in topics die helemaal los staan van dit topic over vergeving. Ook hiermee ga je telkens mijn grens over. Dat vind ik nou niet echt sportief van je.

Nogmaals: ik ben blij dat het kwartje uiteindelijk toch gevallen is voor je.
Hopelijk komt er nu ook wat meer rust bij je :)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 10 februari 2013, 18:39

ROADY558 schreef:
Shanita,

Volgens mij heb ik wel duidelijk het onderscheid gemaakt tussen vergeven en verzoening. En meerdere mensen hebben dat geprobeerd uit te leggen aan jou. Lees de topics nog maar "even" terug :)

De aangehaalde bijbelteksten blijven wat mij betreft volkomen overeind staan. Ik doe daar niets van af.

Trouwens, zo makkelijk is dat niet hoor, vergeven zonder de daders nog te hoeven/willen zien. Ik vond dat een hele opgave, een zware strijd zelfs.
Zelfs al zie je je dader nooit meer, dan nog kan vergeven een pittige klus zijn...

Het zou erg prettig zijn - even een vriendelijk advies/verzoek aan jou - om een volgende keer - als je iets niet meteen begrijpt, iets minder snel te reageren en vooral om meer informatie te vragen.

Je hebt veel op mij gereageerd op een aanvallende en erg kwetsende manier. Ik hoop dat je beseft dat dit veel met mij heeft gedaan.
Ook noem je te pas en te onpas mijn naam ook in topics die helemaal los staan van dit topic over vergeving. Ook hiermee ga je telkens mijn grens over. Dat vind ik nou niet echt sportief van je.

Nogmaals: ik ben blij dat het kwartje uiteindelijk toch gevallen is voor je.
Hopelijk komt er nu ook wat meer rust bij je :)

Ja, wat moet ik zeggen: het is niet persoonlijk, en ja, ik was behoorlijk opgefokt.
En ja, toevallig was jij degene.

Had ik door raar gedoe van IE10, niet ineens halverwege jou quote gekomen denkende dat ie van Zoeker was, ja, dan was me die ene zin waar 'het' mee begon niet opgevallen.

Ja, ik was opgefokt en ik kan niet zeggen dat ik dat niet meer word.

Had natuurlijk al een flinke voedingsbodem door andere dingen.

Ja, en door de uitleg van Jol, die weer komt door een reactie van mij op de post van Willemijn, ja, heb ik nu duidelijkheid.

Zegens, fijne avond!
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 10 februari 2013, 18:49

SHANITA130 schreef:
Ja, wat moet ik zeggen: het is niet persoonlijk, en ja, ik was behoorlijk opgefokt.
En ja, toevallig was jij degene.

Had ik door raar gedoe van IE10, niet ineens halverwege jou quote gekomen denkende dat ie van Zoeker was, ja, dan was me die ene zin waar 'het' mee begon niet opgevallen.

Ja, ik was opgefokt en ik kan niet zeggen dat ik dat niet meer word.

Had natuurlijk al een flinke voedingsbodem door andere dingen.

Ja, en door de uitleg van Jol, die weer komt door een reactie van mij op de post van Willemijn, ja, heb ik nu duidelijkheid.

Zegens, fijne avond!

Vind dit een mooie eigenschap bij jou Shanita dat al gaat er een week overheen, je kan zien dat jij erover na blijft denken, en uiteindelijk een rustig moment vind bij jezelf, en er op terug komt rustig en met liefde.
Fijn!
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 10 februari 2013, 19:20

Dank je wel! Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4