Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:43
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dus iedereen die gaat overlijden kan het aan de zonde wijten??? Nou, je zegt nog al wat...... |
Staat gewoon in de Bijbel Willemien Inderdaad in romeine 6 vers 23 maar ook in genesis staat het bij de zondeval
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:48
|
|
|
ZIVAATJE309 schreef: | Staat gewoon in de Bijbel Willemien Inderdaad in romeine 6 vers 23 maar ook in genesis staat het bij de zondeval |
Ik weet dat het er staat maar vind het zo intriest, vooral voor mensen die jong ziek worden en overlijden en vol met angsten zitten.......Het maakt d elaatste tijd van hun leven niet echt fijn........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:50
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik weet dat het er staat maar vind het zo intriest, vooral voor mensen die jong ziek worden en overlijden en vol met angsten zitten.......Het maakt d elaatste tijd van hun leven niet echt fijn........ |
Het is ook zo mooi dat als je behouden bent eeuwig leven ontvangt. Nooit meer dood, geen pijn, geen lijden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:51
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dus iedereen die gaat overlijden kan het aan de zonde wijten??? Nou, je zegt nog al wat...... |
Denk ik niet... Overlijden is enkel het afsterven van vlees en bloed...immers die kan het koninkrijk van God niet beërven....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:52
|
|
|
AANGENAAM334 schreef: | Het is ook zo mooi dat als je behouden bent eeuwig leven ontvangt. Nooit meer dood, geen pijn, geen lijden. |
Dat is wat je hoopt en waar veel mensen bang voor zijn Aangenaam.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:53
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat is wat je hoopt en waar veel mensen bang voor zijn Aangenaam....... |
En hoop doet leven. Vooral deze hoop. In hope wordt je zalig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:59
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik weet dat het er staat maar vind het zo intriest, vooral voor mensen die jong ziek worden en overlijden en vol met angsten zitten.......Het maakt d elaatste tijd van hun leven niet echt fijn........ |
ik kan me dat helemaal voorstellen willemijn; maar het kan ook anders. jaren terug werkte ik als intern gezinshulp. (woonde dus in bij het gezin waar ik werkte) toen ik in een gezin binnenkwam, waarvan een jonge moeder van 27 jaar borstkanker had, en haar man en drie kinderen achter zou moeten laten, heb ik met haar een heel gesprek gevoerd. een heel mooi geestelijk gesprek, waarin ze ook uitsprak naar de Heere Jezus in de hemel te verlangen, zij had geen angsten, ze had echter wel één vraag; "als je maar van mijn kinderen kunt houden" ik zal het mijn leven lang nooit vergeten!
dat is wat geloof kan doen met mensen. zeven dagen na dit gesprek begroeven wij haar..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RUTH485
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 19:00
|
|
|
Mar , gewoon het hele antwoord lezen en niet een klein stukkie.
Willemijn ; God is de maatstaf met Zijn Woord en niet wat de mensen zeggen of doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 19:04
|
|
|
Ik herken je zorg daarin... Mijn vrouw had er ook regelmatig daarmee te maken doordat ze in de zorg werkte.
Het is heel frustrerend om liefdevolle mensen te kennen in zulke situatie's waarvan je weet dat ze niet geloven en verloren gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 19:12
|
|
|
RUTH485 schreef: | Mar , gewoon het hele antwoord lezen en niet een klein stukje. |
De Here Jezus is juist gekomen om de straf die wij hebben verdiend te dragen. Niet voor de zonde op zich, wel de straf die daaraan vast zit. Want anders zou er geen enkele mens in de Hemel kunnen komen en zou de Here Jezus geen Koning kunnen zijn omdat er geen volk zou bestaan waar Hij Koning over is.
Het is toch de blijde boodschap dat Hij de straf (de dood) voor ons gedragen heeft????
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 26 oktober 2010, 19:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 19:16
|
|
|
Door mijzelf verwijderd
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op dinsdag 26 oktober 2010, 19:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 20:01
|
|
|
Waarom intriest? Er wordt geen directe link gelegd tussen een zonde en het overlijden, maar enkel tussen de gebrokenheid die in de wereld gekomen is en het overlijden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 20:05
|
|
|
[quote=HANNAH810]21 En zó ontzaglijk was het verschijnsel, dat Mozes zeide: Ik ben enkel vreze(/ontzag/hoogachting) en beving. /quote]
Ik heb er toch moeite mee om het begrip "vreze des Heren" gelijk te stellen aan hedendaags menselijk ontzag. Bij laatstgenoemde is het niet gebruikelijk om subiet op je snufferd te vallen en doodsbang te blijven liggen. En dat is over het algemeen de reactie die mensen in de bijbel hebben als ze God ontmoeten. Mozes, Ezechiël, Daniël, Saul en Johannes waren allemaal godvruchtige mannen, maar hun reactie op hun ontmoeting met God zou ik nu niet bepaald willen beschrijven als "met hoogachting of ontzag".
Zolang je God niet ontmoet hebt kun je Zijn woorden uitleggen zoals het je uitkomt. Kun je Gods persoonlijkheid en karakter invullen zoals je wenst. Meestal een manier waarmee jij zelf prettig door het leven kunt. Maar pas als je Hem ontmoet hebt weet je dat Hij is zoals Hij is. En daar kunnen wij niets aan veranderen.
Als er Iemand betrouwbaar is in dit universum dan is Hij het wel. Hij doet wat Hij zegt. We zouden Zijn Woorden veel serieuzer moeten nemen. In ieder geval serieuzer dan onze eigen woorden. Hij maant ons in de bijbel om te veranderen naar Zijn beeld. Niet andersom: ons beeld van Hem aanpassen naar wat ons het beste uitkomt of waarmee wij prettig kunnen leven. Je trekt daarmee uiteindelijk toch aan het kortste eind.
GrZing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 20:08
|
|
|
HENK710 schreef: | Waarom intriest? Er wordt geen directe link gelegd tussen een zonde en het overlijden, maar enkel tussen de gebrokenheid die in de wereld gekomen is en het overlijden... |
Ja precies! En er staat nog iets achter die tekst in romeinen Maar de genadegave van God is eeuwig leven in Christus Jezus onze Heer Die gave is voor iedereen die het aan wil nemen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 20:24
|
|
|
ZIVAATJE309 schreef: | Ja precies! En er staat nog iets achter die tekst in romeinen Maar de genadegave van God is eeuwig leven in Christus Jezus onze Heer
|
God zij dank hoeft het niet bij de (eeuwige) dood te blijven voor hen die uit Gods genade eeuwig leven door Christus. Dat is evangelie optima forma.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 20:24
|
|
|
persoonlijk heb ik niet het idee dat ik te klein van God denk, zinga; maar goed; daar kun je natuurlijk verschillend over denken.....
ondersteboven zijn, op je aangezicht vallen, vanwege Gods majesteit lijkt mij heel goed mogelijk eigenlijk. als je oog in oog staat met "de Engel des Heeren" roept dat zoveel emotie op, dat deze Engel als eerste zegt; "wees niet bevreest", waarbij dus de ontmoeting wel degelijk angst oproept, dit is dan vanwege de majesteit van de Engel en niet zozeer van het strenge karakter van de Engel.
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 26 oktober 2010, 20:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 20:29
|
|
|
ZIVAATJE309 schreef: | Staat gewoon in de Bijbel Willemien Inderdaad in romeine 6 vers 23 maar ook in genesis staat het bij de zondeval |
En er staat ook dat Paulus zei: "...de hemel is ons vaderland...". Moeten we dan eerst niet sterven, dood zijn, om in dat vaderland te komen?
Er staat ook ergens: "...leg de oude mens af en bekleedt u met de nieuwe mens..." ook dat is een vorm van sterven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 20:35
|
|
|
HANNAH810 schreef: | persoonlijk heb ik niet het idee dat ik te klein van God denk, zinga; maar goed; daar kun je natuurlijk verschillend over denken.....
ondersteboven zijn, op je aangezicht vallen, vanwege Gods majesteit lijkt mij heel goed mogelijk eigenlijk. als je oog in oog staat met "de Engel des Heeren" roept dat zoveel emotie op, dat deze Engel als eerste zegt; "wees niet bevreest", waarbij dus de ontmoeting wel degelijk angst oproept, dit is dan vanwege de majesteit van de Engel en niet zozeer van het strenge karakter van de Engel.. |
t Was meer in t algemeen bedoeld Hannah. En de moeite die ik heb om genoemde definities op 1 lijn te zetten.
Maar ik denk dat wij mensen mss wel allemaal de neiging hebben om te klein van God te denken en te proberen om Hem in ons denkkader in te passen. Het is goed om daarvoor te waken.
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 20:37
|
|
|
Als angst voor God een motivatie is om niet te zondigen, hoe komt het dan dat mensen zondigen? Het is mij te gemakkelijk om dan meteen maar de schuld te leggen bij onze zondige natuur. Angst is nl. nooit een goede motivatie, want uiteindelijk wordt die angst aan de kant gezet, omdat mensen niet in angst willen leven. En dan kun je wel voortdurend de nadruk leggen op het oordeel van God, maar je bereikt er uiteindelijk niets mee. Wat je ermee bereikt, is een schuldgevoel bij mensen en een wreed Godsbeeld, van een God die alleen maar straft...
Er is meer nodig dan alleen maar angst. Allereerst zou er een besef moeten zijn wat het effect is van zonde. Daarom ben ik dit topic begonnen met het voorbeeld van Adam en Eva. Want daar kun je het beste zien wat het gevolg is van zonde. Zonde zorgt ervoor dat je je vrijheid verliest, dat je gebukt gaat onder de gevolgen van deze zonde. De zonde die je begaat heeft nl. direct gevolg op je relatie met God en met anderen. Als we nu eens zouden beginnen met het vermijden van zonde, zouden we al een heel eind zijn. Begrijp me goed, ik denk dat we ons leven lang zouden moeten vechten tegen zonde. Ik geloof niet, dat je niet zondeloos door het leven kunt gaan. Maar ik geloof wel dat je zonde kunt vermijden...
Ten tweede vind ik, dat God ons altijd tegemoet komt met Zijn liefde, niet Zijn oordeel. Het beeld dat God altijd boos op ons is, en dat we het altijd verkeerd doen, vind ik tekort doen aan het karakter van God. Als Hij alleen maar een veroordelende God was, zou Hij de Zoon niet gestuurd hebben, dat is toch de uiterste vorm van liefde? En die liefde drijft Hem ons te bevrijden van zonde, omdat Hij als geen ander heeft ervaren wat het gevolg is van zonde. Diezelfde liefde zou ons moeten drijven afstand te doen van zonde, en anderen aan te sporen afstand te doen van zonde.
Niet de angst voor het oordeel, maar de bevrijdende liefde van God is vaak het motief van mensen om zonde los te laten. Geïnspireerd door de Heilige Geest, die ons overtuigt van zonde en ongerechtigheid, komen we tot de aanvaarding van Gods liefde. En deze liefde is de basis van de relatie, niet de angst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 20:55
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als angst voor God een motivatie is om niet te zondigen, hoe komt het dan dat mensen zondigen? Het is mij te gemakkelijk om dan meteen maar de schuld te leggen bij onze zondige natuur. Angst is nl. nooit een goede motivatie, want uiteindelijk wordt die angst aan de kant gezet, omdat mensen niet in angst willen leven. En dan kun je wel voortdurend de nadruk leggen op het oordeel van God, maar je bereikt er uiteindelijk niets mee. Wat je ermee bereikt, is een schuldgevoel bij mensen en een wreed Godsbeeld, van een God die alleen maar straft...
Er is meer nodig dan alleen maar angst. Allereerst zou er een besef moeten zijn wat het effect is van zonde. Daarom ben ik dit topic begonnen met het voorbeeld van Adam en Eva. Want daar kun je het beste zien wat het gevolg is van zonde. Zonde zorgt ervoor dat je je vrijheid verliest, dat je gebukt gaat onder de gevolgen van deze zonde. De zonde die je begaat heeft nl. direct gevolg op je relatie met God en met anderen. Als we nu eens zouden beginnen met het vermijden van zonde, zouden we al een heel eind zijn. Begrijp me goed, ik denk dat we ons leven lang zouden moeten vechten tegen zonde. Ik geloof niet, dat je niet zondeloos door het leven kunt gaan. Maar ik geloof wel dat je zonde kunt vermijden...
Ten tweede vind ik, dat God ons altijd tegemoet komt met Zijn liefde, niet Zijn oordeel. Het beeld dat God altijd boos op ons is, en dat we het altijd verkeerd doen, vind ik tekort doen aan het karakter van God. Als Hij alleen maar een veroordelende God was, zou Hij de Zoon niet gestuurd hebben, dat is toch de uiterste vorm van liefde? En die liefde drijft Hem ons te bevrijden van zonde, omdat Hij als geen ander heeft ervaren wat het gevolg is van zonde. Diezelfde liefde zou ons moeten drijven afstand te doen van zonde, en anderen aan te sporen afstand te doen van zonde.
Niet de angst voor het oordeel, maar de bevrijdende liefde van God is vaak het motief van mensen om zonde los te laten. Geïnspireerd door de Heilige Geest, die ons overtuigt van zonde en ongerechtigheid, komen we tot de aanvaarding van Gods liefde. En deze liefde is de basis van de relatie, niet de angst. |
De tekst luidt volledig (sv); Joh 16:8 En Die gekomen zijnde, zal de wereld overtuigen van zonde, en van gerechtigheid, en van [/b]oordeel[b] Dat laatste vergat je te noemen. In de kanttekeningen bij deze tekst staat t.a.v. het oordeel; Dat is, dat Ik macht heb om alles te regeren en te richten, ook om de ongelovigen tot den eeuwigen dood te veroordelen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 21:23
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als angst voor God een motivatie is om niet te zondigen, hoe komt het dan dat mensen zondigen? Het is mij te gemakkelijk om dan meteen maar de schuld te leggen bij onze zondige natuur. Angst is nl. nooit een goede motivatie, want uiteindelijk wordt die angst aan de kant gezet, omdat mensen niet in angst willen leven. En dan kun je wel voortdurend de nadruk leggen op het oordeel van God, maar je bereikt er uiteindelijk niets mee. Wat je ermee bereikt, is een schuldgevoel bij mensen en een wreed Godsbeeld, van een God die alleen maar straft...
Niet de angst voor het oordeel, maar de bevrijdende liefde van God is vaak het motief van mensen om zonde los te laten. Geïnspireerd door de Heilige Geest, die ons overtuigt van zonde en ongerechtigheid, komen we tot de aanvaarding van Gods liefde. En deze liefde is de basis van de relatie, niet de angst. |
Denk niet dat iemand het hier mee oneens is Chat Angst/straf dienen niet de drijfveer te zijn om tot God te komen, maar zijn tegelijkertijd veelal wel aanwezig. Het is dan aan ons om de ruimte voor de angst zo gering mogelijk te houden en ons niet te zeer te richten op de straf, maar meer op de mogelijkheid om 'beloning' te vinden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 22:05
|
|
|
AANGENAAM334 schreef: | De tekst luidt volledig (sv); Joh 16:8 En Die gekomen zijnde, zal de wereld overtuigen van zonde, en van gerechtigheid, en van [/b]oordeel[b]Dat laatste vergat je te noemen. In de kanttekeningen bij deze tekst staat t.a.v. het oordeel; Dat is, dat Ik macht heb om alles te regeren en te richten, ook om de ongelovigen tot den eeuwigen dood te veroordelen.. | Ik heb geen enkele tekst geciteerd, maar ik ben blij dat datgene wat ik schrijf, ook letterlijk terug te vinden in de bijbel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 12:47
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik heb geen enkele tekst geciteerd, maar ik ben blij dat datgene wat ik schrijf, ook letterlijk terug te vinden in de bijbel. |
blij? lol... dat is een vereiste om je serieus te nemen (als je het over geloofszaken hebt).
en ik heb het idee dat je 1 tekst langs je heen liet gaan, namelijk dat de Geest van zonde overtuigd.
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op woensdag 27 oktober 2010, 12:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 13:33
|
|
|
DAVID923 schreef: | blij? lol... dat is een vereiste om je serieus te nemen (als je het over geloofszaken hebt).
en ik heb het idee dat je 1 tekst langs je heen liet gaan, namelijk dat de Geest van zonde overtuigd. | Hoewel ik het volledig met je eens bent wat betreft deze stelling, zit er ook een groot gevaar aan. Je kunt nl heel vaak je gezond verstand ook gebruiken. En vaak zie ik dat mensen dit argument gebruiken om hun zonde te koesteren. De Heilige Geest heeft hun klaarblijkelijk niet overtuigd, dus het is geen zonde. Terwijl de Bijbel in veel dingen duidelijk is, schijnt de Heilige Geest het niet zo nauw te nemen? Ik probeer juist een argument erbij te geven, nl. dat zonde niet goed is voor jezelf en voor anderen. Daarnaast blijft ook staan dat er uiteindelijk een oordeel uitgesproken wordt over je daden, maar als dat het enige argument is om niet te zondigen, verliest dat voor veel mensen hun waarde. Het geeft ook een vreemd, eenzijdig en onjuist beeld van God, waar mensen jarenlang last van kunnen hebben. Want onderschat niet hoe bepalend dit is voor het godsbeeld van mensen. En veel mensen weten zich hier geen raad mee. Of ze leven voortdurend in angst voor God, en die angst bepaalt hun hele leven. Of ze gooien alles naast zich neer en vervangen het godsbeeld naar een menselijke humanistische variant. Beide zijn reacties op de stelling dat God klaar staat om ons te straffen als we zondigen. Angst en geloof gaan heel moeilijk samen...
God is liefde, en die liefde is een zelfopofferende liefde, die uiteindelijk uitmondde in het offer van de Zoon. Dat betekent dat Zijn hart naar ons uitgaat ook als we zondigen. En Hij ziet wat de gevolgen zijn van onze zonden, en die zijn niet mis. Hij wil ons bevrijden van die zonde, zodat we ons leven in vrije gemeenschap met Hem kunnen doorbrengen.
Mensen geven God ook van de schuld van zonde. Ze vinden dat Hij te hoge eisen stelt. Waarom mag je als christen nu iets wel en waarom nou niet. Dat is voor veel mensen heel onduidelijk. En die onduidelijkheid zorgt ook voor verwarring, want dan vinden ze God maar een wrede God, een vreemde God. Die straft naar believen, die uitkiest naar believen en genade schenkt naar believen.... En dan krijg je een bepaalde gelatenheid. Ïk zondig, kan er niks aan doen en God straft me uiteindelijk toch wel/niet. (Al naar gelang hun geloofsbeleving)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 17:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik probeer juist een argument erbij te geven, nl. dat zonde niet goed is voor jezelf en voor anderen. |
Daar hoef je geen christen voor te zijn. Humanisten en atheïsten kennen dit principe ook.
GrZ
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op woensdag 27 oktober 2010, 17:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 18:40
|
|
|
ja wat je schrijft is heel mooi, en ben het met je eens, maar dat staat los van het feit dat ik het niet eens ben met je titel, en sommige ideen van je.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 19:23
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Daar hoef je geen christen voor te zijn. Humanisten en atheïsten kennen dit principe ook.
GrZ | Humanisten en atheisten kennen dit probleem, maar kennen de oplossing niet, nl. vergeving van zonden....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 20:18
|
|
|
DAVID923 schreef: | ja wat je schrijft is heel mooi, en ben het met je eens, maar dat staat los van het feit dat ik het niet eens ben met je titel, en sommige ideen van je. |
Toch staat Chat open voor andere "ideen" zolang het bijbels gegrond is.... De titel kan ook een bewuste uitdaging zijn....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 21:02
|
|
|
MAR907 schreef: | Toch staat Chat open voor andere "ideen" zolang het bijbels gegrond is.... De titel kan ook een bewuste uitdaging zijn.... | Precies Mar, zo is het ook bedoeld, prikkelend. En gezien de reacties mag ik wel zeggen dat die opzet geslaagd is. Maar wat ik nog steeds jammer vind, is dat zonde en straf van God nog steeds zo aan elkaar gekoppeld is, terwijl ik vind, dat je verder moet kijken dan alleen straf van God en jezelf de vraag moet stellen, wat doet de zonde in mijn leven en wat richt het eigenlijk aan? En dat is zowel een theologische vraag, maar ook evenzeer een existentiële vraag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 21:35
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Precies Mar, zo is het ook bedoeld, prikkelend. En gezien de reacties mag ik wel zeggen dat die opzet geslaagd is. Maar wat ik nog steeds jammer vind, is dat zonde en straf van God nog steeds zo aan elkaar gekoppeld is, terwijl ik vind, dat je verder moet kijken dan alleen straf van God en jezelf de vraag moet stellen, wat doet de zonde in mijn leven en wat richt het eigenlijk aan? En dat is zowel een theologische vraag, maar ook evenzeer een existentiële vraag. |
Ik begrijp wat je bedoeld. Zonde zorgt ervoor, dat ik mijn indentiteit en ook mijn doel zal missen, waar ik naar streef te halen.... Dus ook in relatie's inclusief met God.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 27 oktober 2010, 21:37
|
|
Naar boven |
|
|
|
|