Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 16:05
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Ik vind het zó jammer dat dit kabinet uiteengevallen is. Het had nl. de juiste politieke kleur. Maar goed, t is helaas niet anders.
De verkiezingen zouden weleens anders uit kunnen pakken nu er nieuwe mensen aan het roer van de partijen staan. kBen benieuwd hoe de bezuinigingen uit gaan pakken de komende jaren. Tenslotte kan 35 miljard bezuinigen alleen gebeuren bij een groot pakket van maatregelen. Sommigen willen graag bezuinigen op het aantal ambtenaren. Maar dat kan alleen als de procedures en regels sterk vereenvoudigd worden. Dat lijkt mij nog een flinke klus die veel tijd zal vragen. De AOW-leeftijd zal naar 67 moeten. Na déze maatregelen blijven er nog zeker 25 miljard over om te bezuinigen. En dan wil de VVD ook nog eens miljarden uitgeven aan extra asfalt?
Ik weet niet of Balkenende opstapt. Het maakt mij ook niet zoveel uit wie de lijsttrekker zal zijn. Het gaat om het te voeren beleid, en om samenwerking met andere partijen. De komende jaren zullen er zeker uitdagingen komen waar de regering wat mee moet doen. 1) energie. Het is te verwachten dat als de economie opbloeit, de energieprijzen de hoogte inschieten. Het zal dan noodzakelijk zijn om de accijns te verlagen en de duurzame energie een grote impuls te geven. Als Nederland zo verslaafd blijft aan olie, dan zal de olie op zekere termijn onbetaalbaar gaan worden. 2) klimaatopwarming. We hebben wel een koude winter gehad, maar volgens het KNMI gaat de klimaatopwarming gewoon door. Daar zal men ook iets mee moeten doen.
Deze thema's lijken mij meer in goede handen bij een CDA-PvdA-CU regering dan bij een VVD-PVV-CDA regering. | Eerlijk gezegd ben ik enorm opgelucht dat dit kabinet weg is. En dat zou iedereen moeten zijn in mijn ogen. Ongeacht politieke kleur, dit werkte niet. Men kon het niet eens worden over belangrijke zaken, en dat is voor geen enkel land goed. Als een bedrijf geen goed bestuur heeft, gaat het verloren. Samenwerking is iets wat noodzakelijk is en dat was totaal verdwenen. Voor ons land is de PvdA geen goede keus, temeer vanwege de periode waarin we beland zijn. Onderwerpen als inkomensnivellering moeten (helaas) in de ijskast. We moeten weer geld zien te verdienen. Pas als er weer geld is, kunnen we praten over besteding. Natuurlijk is het speerpunt natuur en milieu, omdat daar de meeste winst te behalen is. Er moet ruimte komen voor nieuwe ideën, innovatie is heel belangrijk. We moeten zien hoe we de markt kunnen herstructureren. Met nieuwe ideeën, met nieuwe initiatieven, kunnen we er weer boven uit komen. We moeten niet kijken naar de problemen, maar kijken hoe we nieuwe kansen kunnen krijgen. Nederlanders staan bekend om hun koopmanschap en ik vertrouw erop dat als je mensen de gelegenheid geeft deze ondernemerszin te ontplooien, kan de economie weer groeien. De regering moet niet de leiding overnemen van mensen, maar hun initiatieven ondersteunen. Helaas wordt er veel tegengewerkt door procedures en vergunningen. Geef de mensen wat meer vrijheid en ze zijn in staat tot grote dingen.
Voor sommigen van jullie: ik ben niet beschikbaar als lijsttrekker voor de VVD.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 16:23
|
|
|
WILMA729 schreef: | Hier scheen de zon, maar toch zweet ik peentjes buiten. Ik probeer een 20 jaar oude boom verwijderen, maar krijg de wortels niet doormidden gehakt. Kan iemand me een gouden tip geven? |
ja, een sterke vent aan de haak slaan, en jij in je ligstoel ernaast om hem aan te moedigen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 17:18
|
|
|
De kerkuilen hebben vandaag gepaard.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 17:28
|
|
|
WILMA729 schreef: | Een mooi gedicht. Mij spreekt het aan. En Suuus, je hoeft het niet alleen uit te vogelen. God weet best hoe jij je voelt. Hij kent je, en neemt je bij de hand, al voel je dat niet elke dag. |
ja......maar Sus heeft een speciaal probleem met haar Godsbeeld, dacht ik te hebben gelezen al geruime tijd geleden....en dat is voor haar natuurlijk moeilijk dan.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 17:30
|
|
|
MAR907 schreef: | |
Juist in je gemis kom je Zijn liefde tegen.......
Heel mooi Mar...... geweldige bemoediging.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 17:35
|
|
|
MAR907 schreef: | |
Mooi Mar!! Thanks
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 17:37
|
|
|
INKA401 schreef: | ja, een sterke vent aan de haak slaan, en jij in je ligstoel ernaast om hem aan te moedigen |
Di t vind ik de beste tip tot nu toe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 18:00
|
|
|
MARY052 schreef: | Di t vind ik de beste tip tot nu toe. |
Zeker omdat het zo off-topic is. Ik hou van "alle" vrouwen........., of is dat on-topic gezien de CM-opzet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 18:08
|
|
|
<table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center"><tr> <td><span class="genmed"><b>PETER758 schreef:</b></td></tr><tr><td class="quote">Hallo mensen,
Ik heb niet alle reacties gelezen, dat waren me er teveel, maar enkele wel. Zoals over het ontucht, en verslaving.
Ik snap niet wat ontucht er nou mee te maken heeft maar toe maar.
Wat de verslaving betrefd,dat vind ik een goed punt!!!
Jezus Christus is aan het kruis gegaan om ons te verlossen van de zonde.
Staat er niet geschreven dat wij nu los zijn van de zonde? Dan vraag je je misschien af: Wat heeft roken nou met zonde te maken? Nou: Roken is een vorm van slavernij. Hoewel het niet op iedereen zo'n effect krijgt, staat het toch bekend als verslavend.
Hij die de Zoon bevrijd is waarlijk vrij.
Laat u dan niet weder een slavenjuk opleggen.
Vooral dat laatste is voor mij een reden om te zeggen: ik rook niet.
Maar dan nog even de andere kant van het verhaal. Waarom zouden wij dan, iemand die wel rookt daarop oordelen? Is niet ieder mens met zonden?
Wie zonder zonden is neme de eerste steen. Ga heen en zondig niet meer.
Dat is wat Jezus zei. Dan kun je nog zeggen, ja, zondig niet meer. Maar dan heb ik daar ook een antwoord op:
Is het niet Jezus die aan de rechterhand van de Vader pleit voor onze zonden? En is het niet de Vader die oordeeld? Hebben wij dat recht om te oordelen.
Nee, Jezus zei: Oordeel niet, opdat gij niet geoordeeld worde. Want op grond van uw oordeel, zult gij geoordeeld worden. en naar de maat waar mee gij meet, daarmee zult gij gemeten worden.
Nee, weet je, ik zeg liever dit:
Ik rook niet om me geen slaaf te maken van een sigaret. Ik laat me geen slavenjuk opleggen. Maar een ieder die rookt: Ik kan er niets van zeggen. Ieder mens in z'n waarde laten, is meer waard dan een oordeel te vellen.</td></tr></table></span>
Een goede waardevolle bijdrage Peter, die ik vrijwel geheel onderstreep! Mijn aanvulling: Als je ergens aan verSLAAFd bent, heb je een macht over je die je gedwongen bent te gehoorzamen. En zoals je geheel terecht zegt: Hij die de Zoon bevrijd is waarlijk vrij. En heeft dus geen andere Heer meer dan de Here zelf. Het juk der slavernij wat je aanhaalt, slaat op het juk der wet (Galaten 5,1 + Handelingen 15,10). In die zin kun je ook niet kiezen je geen slavenjuk op te laten leggen, je bent of onder de wet, of vrijgemaakt. Je opnieuw een slavenjuk op laten leggen kan alleen als je jezelf weer onder een wet plaatst. Onder de wet zondig je als je in welke zin dan ook God-onwaardig handelt of denkt. Vrijgemaakt van dat juk is ons alles toegestaan... maar niet alles dient ten goede. Controversieel gesteld: Iemand is christen. Deze persoon rookt. Als deze persoon denkt dat ie hiermee zondigt, heeft hij/zij zich opnieuw onder de wet geplaatst. Zonder wet geen oordeel, zonder oordeel geen zonde. Als deze persoon beseft dat hij vrij is om te roken, dan heeft hij/zij een keuze. Een christen mag dus roken! Over de vraag of het ten goede dient hoeft niks verder gezegd te worden, dat is genoeg bekend en beschreven. En dan nog dit als uitsmijter: Wie rookt er eigenlijk, de oude, zondige mens, of de nieuwe schepping in Christus, die niet kan zondigen? groetjes, Dennis
P.S. Heb recent nog iets nieuws toegevoegd aan topic Onze Vader, zou het leuk vinden als iemand een kijkje wil nemen
Laatst aangepast door
|
DENNISS669
|
op zaterdag 13 maart 2010, 18:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 18:13
|
|
|
Veel plezier stappers, moak der moar un schier feest va'n, en neit al te veul op de knieperd goan zit'n .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 18:19
|
|
|
WILMA729 schreef: | Hier scheen de zon, maar toch zweet ik peentjes buiten. Ik probeer een 20 jaar oude boom verwijderen, maar krijg de wortels niet doormidden gehakt. Kan iemand me een gouden tip geven? |
Gewoon laten zitten. Dat is ideaal voor kleine dieren en insecten en kevertjes en spinnetjes en slakjes en alles wat kruipt en wroet. Laat de natuur het maar gewoon zelf oplossen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 18:21
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Of een beter voetbalteam |
Tja, jullie schaatsen, kaatsen, fjiereljeleppen, zeilen en wadlopen al beter dan de rest van Nederland. Laat het voetballen dan maar aan de grote clubs in het westen en zuiden van het land over.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 18:25
|
|
|
Streep onze namen maar door.....het gaat niet lukken vanavond....
Glenn en Ariënne
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 18:41
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd ben ik enorm opgelucht dat dit kabinet weg is. En dat zou iedereen moeten zijn in mijn ogen. Ongeacht politieke kleur, dit werkte niet. Men kon het niet eens worden over belangrijke zaken, en dat is voor geen enkel land goed. Als een bedrijf geen goed bestuur heeft, gaat het verloren. Samenwerking is iets wat noodzakelijk is en dat was totaal verdwenen. Voor ons land is de PvdA geen goede keus, temeer vanwege de periode waarin we beland zijn. Onderwerpen als inkomensnivellering moeten (helaas) in de ijskast. We moeten weer geld zien te verdienen. Pas als er weer geld is, kunnen we praten over besteding. Natuurlijk is het speerpunt natuur en milieu, omdat daar de meeste winst te behalen is. Er moet ruimte komen voor nieuwe ideën, innovatie is heel belangrijk. We moeten zien hoe we de markt kunnen herstructureren. Met nieuwe ideeën, met nieuwe initiatieven, kunnen we er weer boven uit komen. We moeten niet kijken naar de problemen, maar kijken hoe we nieuwe kansen kunnen krijgen. Nederlanders staan bekend om hun koopmanschap en ik vertrouw erop dat als je mensen de gelegenheid geeft deze ondernemerszin te ontplooien, kan de economie weer groeien. De regering moet niet de leiding overnemen van mensen, maar hun initiatieven ondersteunen. Helaas wordt er veel tegengewerkt door procedures en vergunningen. Geef de mensen wat meer vrijheid en ze zijn in staat tot grote dingen.
Voor sommigen van jullie: ik ben niet beschikbaar als lijsttrekker voor de VVD. |
Jammer dat je niet beschikbaar bent. Was een extra reden geweest om vooral geen VVD te stemmen!
Maar nu weer even terug naar de issue's. Ook onder PvdA premiers of in coalities met de PvdA werd en wordt er gewoon flink geld verdient in dit land. Drees, zelfs onder Den Uyl en laten we niet vergeten onder Wim Kok draaide de economie als een tierelier. Het geld wordt ook niet herverdeeld: het gaat gewoon om politieke keuzes wat we met z'n allen willen met de opbrengst van de belastingen. Het aandeel van het Bruto Nationaal Product blijft voor een groeiend gedeelte gewoon in handen van mensen en bedrijven, die dat naar eigen inzicht kunnen besteden of investeren of sparen. En nivilering hoor je alleen nog maar bij de SP. Nederland is nog altijd een rijk land. In de top 20 van meest succesvolle economieën ter wereld. Maar helaas, vooral afhankelijk van de export. En als we minder aan het buitenland kunnen verkopen, dan verdienen we ook minder.
Verder ben ik het met de spreker eens dat innovatie en investeren in duurzaamheid de motor van onze economie kan zijn. Daar zal de focus ook op moeten liggen. Maar of dat ook voldoende nieuwe (duurzame) banengroei genereert, is vers twee. Het zijn meestal kennisintensieve enterprises, die weinig toevoegen aan de groei van de werkgelegenheid. En pas als er een markt voor is, geld gaan opleveren. En dus tot die tijd afhankelijk zijn van (Europese) subsidies.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 18:45
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Zeker omdat het zo off-topic is. Ik hou van "alle" vrouwen........., of is dat on-topic gezien de CM-opzet |
Wat we hiervan mogen denken, laat ik graag aan de vrouwen hier bij CM over.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 18:48
|
|
|
En daarom dragen vrouwen burka's.
Je hoeft als vrouw bij een kast vol burka's nooit af te vragen: wat zal ik vandaag weer 's aantrekken?
En een burka is voor alle seizoenen! Dus, geen winter- of zomerkleding meer nodig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 18:59
|
|
|
maar wel een palletje eau de parfum zeker, imre???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 19:03
|
|
|
IMRE695 schreef: | En daarom dragen vrouwen burka's.
Je hoeft als vrouw bij een kast vol burka's nooit af te vragen: wat zal ik vandaag weer 's aantrekken? |
Zelfs dan kan je volgens mij nog keuzes maken... Welke kleur is naar mijn zin vandaag?
Zeg het met kleuren...
Laatst aangepast door
|
LIESBETH326
|
op zaterdag 13 maart 2010, 19:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 19:34
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Zelfs dan kan je volgens mij nog keuzes maken... Welke kleur is naar mijn zin vandaag?
Zeg het met kleuren... |
Mag dat dan? Is dat niet een beetje al te verleidelijk frivool?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 19:37
|
|
|
tnt gaan mee:
pieter en annet sandra arend rellok chat cross suus grace mariksa carien dirk jan aer en ik
jill en marijan ovb
maar wie zin heeft kan nog steeds mee!
vrijdag 19 maart om 20:30 bij cafe bloopers op de korenmarkt in arnhem!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 20:19
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Zeker omdat het zo off-topic is. Ik hou van "alle" vrouwen........., of is dat on-topic gezien de CM-opzet |
Ja hoor Cross...............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 20:24
|
|
|
HANNAH810 schreef: | maar wel een palletje eau de parfum zeker, imre??? |
Tuurlijk, graag zelfs. De oudste parfums komen ook uit de Arabische wereld en Egypte. Alleen: waar breng je dat op met een burka aan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 20:31
|
|
|
De volledige tekst van dit lied:
Ik hou van alle vrouwen Mijn hart is veel te groot Daar ben ik mee geboren Daar ga ik ook mee dood
Ik kan geen vrouwen haten Dat is een groot gevaar Als d' een mij heeft verlaten Dan staat een ander klaar
Ik hou' van alle vrouwen Dat is een groot verdriet Met een kan ik maar trouwen En daarom trouw ik niet
Ik hou' van alle haren Al zijn ze nog zoo raar Ja als er groene waren Vond ik dat geen bezwaar
Ik hou' van alle zoenen Al doen ze nog zoo'n zeer En krijg ik er millioenen Dan wil ik er nog meer
Ik hou' van alle wangen Ik knijp ze gaarne rood Verlies ik dat verlangen Dan ga ik eerlang dood
Ik hou van alle harten Al zijn ze van venijn Er is geen grooter smarte Dan zonder hart te zijn
Ik hou' van alle oogen Ik kijk er gaarne in Hoe meer ik word bedrogen Hoe meer ik ze bemin
Ik hou' van alle vrouwen Dat heb ik nooit betreurd En om geen kwaad te brouwen Min ik ze om de beurt
Ik hou' van heel `t leven Het leven om een vrouw Om ieder wat te geven Ben ik ze allen trouw
Moraal:
Ik hou' van alle vrouwen En toch ben ik niet blij Geen een wil van me hou'en Geen een heeft zin in mij...
Tekst: J.H. Speenhoff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 20:35
|
|
|
Nu nog de vraag: als een dame met een burka aan naar een traditionele kerk gaat: hoeft ze dan wel of geen hoedje meer op te zetten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 20:44
|
|
|
IMRE695 schreef: | Tuurlijk, graag zelfs. De oudste parfums komen ook uit de Arabische wereld en Egypte. Alleen: waar breng je dat op met een burka aan? |
tja, ik ben toch bang dat ik dat onder de burka zou gebruiken, imre........ en een burka is gelijk een hoofddeksel dus ja.... dat zou weer minder kosten aan nieuwe hoedjes. wel jammer; want ik heb hele mooie liggen.
dus als jullie t niet erg vinden houd ik het toch maar liever op een rokje, met een hoedje. (maar de parfum zal ik niet vergeten........ )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 21:32
|
|
|
HANNAH810 schreef: | tja, ik ben toch bang dat ik dat onder de burka zou gebruiken, imre........ en een burka is gelijk een hoofddeksel dus ja.... dat zou weer minder kosten aan nieuwe hoedjes. wel jammer; want ik heb hele mooie liggen.
dus als jullie t niet erg vinden houd ik het toch maar liever op een rokje, met een hoedje. (maar de parfum zal ik niet vergeten........ ) |
eeeh... een geurtje kan ook al verleiderlijk zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 21:40
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Nou ik maak uit de tekst van Cross op , dat emand zich al aangemeld heeft voor die derde plek, anders hou ik me aanbevolen uiteraard.......
Ik zal er niet zijn Jill.....de wagen is al vol......
Have a good time. |
Ik heb nog even gekeken of het mijn richting op was, maar nee dat is erg om, jammer. Volgende keer misschien
Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 21:53
|
|
|
JILL658 schreef: | Ik heb nog even gekeken of het mijn richting op was, maar nee dat is erg om, jammer. Volgende keer misschien
Jill |
Hi, hi......nou overdrijf je toch echt.......zo erg uit de buurt is het toch niet bij jou vandaan ????
Tot een volgende keer..... Have a good time everybody.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 22:22
|
|
|
Ik heb het bekeken vandaag, vond het echt leuk, vooral de ooievaars. Laat ik het enthousiast aan mijn zoon zien, ligt die helemaal in een deuk. "wat doet mijn moeder? nou die zit naar een leeg ooievaarsest te kijken" Tja...., ze waren net weggevlogen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 22:25