ChristianMatch

Forum

Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst
Ga naar pagina Vorige 1 ... 294 295 296 297 298 299 300 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 01:10

Dat een vrouw luchtig gekleed gaat mag nooit en reden zijn voor de man om dat als uitdaging/uitdagend te zien.
Dat zegt meer over de denkwijze van die man, dan over de vrouw.
Met die denkwijze bedoel ik, de vrouw als lustobjekt zien, en niet als zuster in een gemeente.

Ik draai het even om.
Er zijn vrouwen die mannen in pak aantrekkelijk vinden.
Of mannen die een te strak shirtje aan hebben waarin zijn gespierde lijf mooi aftekent.
Kom je daarvoor naar de kerk??
Kijk je daarnaar als je in de kerkbanken zit??

Sorry hoor, maar als je als man afgeleid wordt door de kleding van en vrouw in een kerkdienst, dan zegt dat wel wat over jezelf als man denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 01:12

INKA401 schreef:
is het dán al weer zaterdag? ... mmmm had er wel zin in maar kán niet

Volgende week zaterdag dan Inka in Arnhem? Knipoog smiley
Pieter en Annette komen ook Clown smiley

Jiil
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 01:18

[quote=WILLEMIJN232]Crossroad,

Jammer dat als je adviezen geeft om je een mening over een onderwerp te vormen je dan alleen sites aangeeft waar ze er negatief overdoen. Als je je een gedegen mening wilt vormen moet je m.i. verder kijken dan je eigen blik van kijken......

Hoi Willemijn,

Ten eerste gaf ik iets weer over de oorsprong van yoga, zoals je had kunnen lezen in een eerdere posting van mij.
http://www.abc-van-yoga.nl/algemene-informatie/yoga-geschiedenis.asp
Dit is zelfs een site in beheer van de yoga vereniging nederland, hierin wordt uitgelegd wat de herkomst is van yoga. Als jij dat een site vind die alleen maar negatieve info weergeeft over yoga, welke site zou dan wel objectief zijn ?? (of heb je niet eens gekeken op de site??)
Als ze zelf aangeven dat yoga ± 5000 geleden is ontstaan door het sjamanisme, dan weet zelfs jij dat het occult is. Ik neem aan dat je weet wat sjamanisme is ?? http://nl.wikipedia.org/wiki/Sjamanisme

En als je weet dat het occult is dan geef ik je alleen, en niet alleen jou, maar iedereen die meer wil weten over de (gevaren) geheime wereld achter het occultisme de tip om de bijbelstudie van Wilkin van der kamp eens te gaan beluisteren (of te lezen, want het is ook in boekvorm verschenen)

Als je dus zegt "Als je je een gedegen mening wilt vormen moet je m.i. verder kijken dan je eigen blik van kijken......" dan wil ik jou uitdagen om dit ook te doen....... en niet blindelings op je gevoel afgaan van "het voelt goed, dus wat kan er fout aan zijn??" Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 01:21

WILMA729 schreef:
Dat een vrouw luchtig gekleed gaat mag nooit en reden zijn voor de man om dat als uitdaging/uitdagend te zien.
Dat zegt meer over de denkwijze van die man, dan over de vrouw.
Met die denkwijze bedoel ik, de vrouw als lustobjekt zien, en niet als zuster in een gemeente.

Ik draai het even om.
Er zijn vrouwen die mannen in pak aantrekkelijk vinden.
Of mannen die een te strak shirtje aan hebben waarin zijn gespierde lijf mooi aftekent.
Kom je daarvoor naar de kerk??
Kijk je daarnaar als je in de kerkbanken zit??

Sorry hoor, maar als je als man afgeleid wordt door de kleding van en vrouw in een kerkdienst, dan zegt dat wel wat over jezelf als man denk ik.

Ach...als broeders en zusters van elkaar, heb je nu eenmaal ook met de ander te maken....en ik kan me best wel voorstellen, als een vrouw erg...ehhh vrouwelijk gekleed is...biijv. behoorlijk decolleté en korte rokjes en sensueel gekleed dus, dat je het bepaald niet makkelijk maakt voor die arme mannen, die dat schoons voor zich uit geetaleerd krijgen.

Je kunt wat mij betreft toch echt wel het e.e.a. in gang zetten bij een man...... en dat doe je de ander dan dus ook aan.

Ik geloof dat het liefdevoller is, dat je daar als vrouw in een kerk rekening mee houdt.

Doe het elkaar niet aan. De ene broeder is de andere niet, de één is nu wat dat betreft zwakker dan de ander.

Kleedt je gewoon decent in een kerk...lijkt me veeeeeel verstandiger. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 04:35

21 Jezus zeide tot hem: Indien gij volmaakt wilt zijn, ga heen, verkoop uw bezit en geef het aan de armen, en gij zult een schat in de hemelen hebben, en kom hier, volg Mij.

22 Toen de jongeling [dit] woord hoorde, ging hij bedroefd heen, want hij bezat vele goederen. 23 Jezus zeide tot zijn discipelen: Voorwaar, Ik zeg u, een rijke zal moeilijk het Koninkrijk der hemelen binnengaan.
24 Wederom zeg Ik u, het is gemakkelijker, dat een kameel gaat door het oog van een naald dan dat een rijke het Koninkrijk Gods binnengaat. 25 Toen de discipelen dit hoorden, waren zij zeer verslagen en zeiden: Wie kan dan behouden worden?
26 Jezus zag hen aan en zeide: Bij de mensen is dit onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.

Het loon voor het volgen van Jezus

27 Daarop antwoordde Petrus en zeide tot Hem: Zie, wij hebben alles prijsgegeven en zijn U gevolgd; wat zal dan ons deel zijn?
28 Jezus zeide tot hen: Voorwaar, Ik zeg u, gij, die Mij gevolgd zijt, zult in de wedergeboorte, wanneer de Zoon des mensen op de troon zijner heerlijkheid zal zitten, ook op twaalf tronen zitten om de twaalf stammen van Israël te richten.
29 En een ieder, die huizen of broeders of zusters of vader of moeder of kinderen of akkers heeft prijsgegeven om mijn naam, zal vele malen meer terugontvangen en het eeuwige leven erven.
30 Maar vele eersten zullen de laatsten zijn, en vele laatsten de eersten.

Zijn Woorden zijn duidelijk genoeg is verder niets aan toe te voegen lijkt mij.

Laatst aangepast door
ANITA324
op vrijdag 12 maart 2010, 04:44
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 05:07

DENNISS669 schreef:
Beste Anita, begrijp ik uit je bijdrage dat je bedoelt te zeggen dat de geciteerde geboden en alles achter laten volgens jou behoudenis bewerkt?
Dit staat toch in schril contrast met wat Paulus over behoudenis door de wet zegt in Romeinen. Ik ben bang dat ik hier dus niks aan heb... behalve als Paulus ongelijk heeft en het voor wie maar "echt wil" wel mogelijk is behouden te zijn op basis van werken.

Als mensen denken dat ze alleen door hun goede werken en geloven in God binnen kunnen komen hebben ze inwezen er niks van geleerd.
Je bent behouden doordat je met geheel je hart dus je hart en je hele wezen je hele zijn voor open zet voor Jezus Christus jezelf terug geeft als ware en niet alleen je vast houdt aan goederen die toch aan het eind van je leven dreigt verloren te gaan je kan je goederen niet mee nemen de hemel in hoor.
Bewaar je schatten in de hemel dan op aarde.
Volg Jezus in je hele wezen en getuig tot velen die het maar willen horen. Lachende smiley Gelegen of ongelegen we hoeven ons niet te schamen voor het evangelie ja vertel wie Jezus Christus is.
De oogst is groot maar de arbeiders zijn der weinig.

De Here zegt: Volg Mij...
Want Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven!
Niemand anders komt tot de Vader dan door Mij!

Geloof eenvoudig met heel je hart
Ja geloof als een kind
en denk als een kind

Zo moeilijk moet dat toch niet zijn om je voor 100% aan onze hemelse Vader te weiden.
Je niet door je Ik laat vormen maar alleen door Jezus Christus heen
Hij wil ons kneden, vormen en vullen naar Zijn Beeld.
Laat je niet door trots en hoogmoed je in de weg staan.
Als je bitterheid en wrok in je leven hebt breng het dan bij de Vader bespreek de dingen die je dwars zitten en los het samen op ja met Hem.
Zodat we elk deeltje wit gewassen is ja helemaal vrij gekocht ja door het Bloed van het Lam.
Als er berouw is dan is vergeving ja 7x70 maal oneindig veel.
Op het ruw houten kruis ons in alle eenvoudigheid is het daar of ergens anders in je binnenkamer knielen voor onze Vader ja in alle nederheid.
Je mag komen en jezelf zijn als een kind bij de Vader op schoot.
Hij heeft ons van harte lief
Ieder kind is uniek in Zijn ogen
Hij zegt alleen maar Kom, Kom, Kom.

Alleen Jezus is meer dan Overwinnaar!

Shalom,

Anita

De relatie tussen
Goede werken en Redding

http://www.middletownbiblechurch.org/
Alle Schriftaanhalingen komen uit de Statenvertaling (1977 of HSV)
Vertaling, bewerking en voetnoten door M.V.

“Want uit genade bent u zalig geworden door het geloof - en dat niet uit u, het is de gave van God - niet uit de werken, opdat niemand zou roemen. Want wij zijn Zijn maaksel, geschapen in Christus Jezus tot goede werken, die God tevoren bereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen”.
Efeziërs 2:8-10

Redding is NIET DOOR werken
Efeziërs 2:8-9

Goede werken zijn niet de MIDDELEN tot redding (Titus 3:5).
Goede werken zijn niet de OORZAAK van redding.
Goede werken doen is niet wat een mens moet doen om gered te worden.
Aan hem echter die niet werkt, maar gelooft in Hem Die de goddeloze rechtvaardigt, wordt zijn geloof gerekend tot gerechtigheid” (Rom. 4:5).
De ongeredde persoon doet goede werken om Gods gunst te verkrijgen en te verdienen.
De ongeredde persoon doet goede werken om gered te worden.
VLESELIJKE WERKEN: wat een ongered persoon probeert te doen om gered te worden.
VLESELIJKE WERKEN behagen God niet (Rom. 8:8).
De ongeredde opschepper: “Zie wat ik gedaan heb!” (zie Matt. 23:5 “om gezien te worden door de mensen”).
De werken van een ongered persoon vormen een grond om op te roemen.
“Immers, als Abraham uit werken gerechtvaardigd is, heeft hij roem, maar niet bij God” (Romeinen 4:2).
DODE WERKEN (Heb. 6:1; 9:14; Efez. 5:11).
Werken los van Gods LEVEN. Werken voortgebracht door de oude natuur (Gal. 5:19-21).
De ongeredde persoon roemt in ZICHZELF (“ik”) (Lukas 18:11-12).
Een persoon kan niet WERKEN VOOR zijn redding (Romeinen 4:5).
LEEG: “Nothing in my hands I bring; simply to Thy cross I cling” (vrij vert. “Niets aan werken heb ik gedaan; gewoon het kruis hang ik aan”).
Geloof alleen redt (Rom. 3:28).
De fout die Paulus corrigeerde in Romeinen 3-4:
“Redding is door werken”.
Dit is de dwaling van Legalisme .
Je kan niet gered worden door werken (Romeinen 3:28; 4:6; 2 Tim. 1:9).
Hoe kan ik gered worden?
ENKEL DOOR GELOOF (Efez. 2:8; Gal. 2:16).
Geloof zonder werken is essentieel voor redding (Galaten 2:16).
Geloof is de WORTEL (Galaten 5:6).
Geloof is niet zichtbaar (net zoals een wortel).
Goede werken AFGEWEZEN (Matt. 7:22-23).
De werken van een ongered persoon zullen een zaak zijn voor de Grote Witte Oordeelstroon (Openbaring 20:11-15).
Gods boodschap voor de ongeredden:
“Dit is het werk van God, dat u gelooft in Hem Die Hij gezonden heeft” (Johannes 6:29).

Redding is TOT goede werken
Efeziërs 2:10

Goede werken zijn het RESULTAAT van redding (Titus 3:8).
Goede werken zijn het GEVOLG van redding.
Goede werken doen is iets wat een gered persoon doet.
“Dit is een betrouwbaar woord en ik wil dat u deze dingen met kracht bevestigt, opdat zij die in God geloven, ervoor zorgen om goede werken voor te staan” (Titus 3:8).
De geredde persoon doet goede werken omdat hij Gods gunst verkregen heeft (Tit. 2:11-14).
De geredde persoon doet goede werken omdat hij gered is!
GELOOFSWERKEN: wat God doet in een gered persoon (Efez. 2:10; Fil. 2:13; Heb. 13:21).
GELOOFSWERKEN behagen God (Hebr. 11:6; 1 Thess. 1:3).
De geredde persoon: “Dank u Heer voor wat U in mij doet” (Filippenzen. 2:13).
De werken van een gered persoon vormen een grond om God te loven.
“Vervuld met vruchten van gerechtigheid, die door Jezus Christus zijn tot heerlijkheid en lof van God” (Filippenzen 1:11).
VRUCHTBARE WERKEN (Kol. 1:10)
Werken die voortvloeien uit een goede relatie met de levende God.
De geredde persoon roemt in GOD (1 Korinthiërs 1:29-31).
Een gered persoon kan de redding die hij bezit UITWERKEN (Filippenzen 2:12).
VOL: “zodat u, die in alles altijd al het nodige bezit, overvloedig kunt zijn tot elk goed werk” (2 Kor. 9:8; 1 Kor. 15:58)
Het geloof dat redt is niet alleen (Jakobus 2:14, 20, 22, 26).
De fout die Jakobus corrigeerde in Jakobus 2:
“Werken zijn niet noodzakelijk na redding”.
Dit is de dwaling van Antinomianisme .
Je kan niet tonen dat je gered bent zonder werken (Jakobus 2:18).
Hoe kan ik tonen dat ik gered ben?
ENKEL DOOR WERKEN (Jakobus 2:14-26).
Geloof zonder werken is funest en wijst op geestelijke dood (Jakobus 2:26).
Liefde en goede werken zijn de VRUCHT (Galaten 5:6, 22; Hebr. 10:24).
Werken zijn zichtbaar (Matt. 5:16). Werken zijn zichtbaar gemaakt geloof (Jakobus 2:18).
Goede werken HERINNERD (Hebreeën 6:10).
De werken van een gered persoon zullen een zaak zijn voor de Oordeelstroon van Christus (2 Korinthiërs 5:10; 1 Korinthiërs 3:11-15).
Gods boodschap voor de geredden:
“Want de zaligmakende genade van God … voedt ons ertoe op - met verloochening van de goddeloosheid en de wereldse begeerten - bezonnen en rechtvaardig en godvruchtig te leven in deze tegenwoordige wereld … ijverig in goede werken” (Titus 2:11, 12, 14).

Bron: verhoevenmarc.be

Laatst aangepast door
ANITA324
op vrijdag 12 maart 2010, 06:01
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 05:26

1 kor.2
1 En ik, broeders, als ik tot u ben gekomen, ben niet gekomen met uitnemendheid van woorden, of van wijsheid, u verkondigende de getuigenis van God.
2 Want ik heb niet voorgenomen iets te weten onder u, dan Jezus Christus, en Dien gekruisigd.
3 En ik was bij ulieden in zwakheid, en in vreze, en in vele beving.
4 En mijn rede, en mijn prediking was niet in bewegelijke woorden der menselijke wijsheid, maar in betoning des geestes en der kracht;
5 Opdat uw geloof niet zou zijn in wijsheid der mensen, maar in de kracht Gods.
6 En wij spreken wijsheid onder de volmaakten; doch een wijsheid, niet dezer wereld, noch der oversten dezer wereld, die te niet worden;
7 Maar wij spreken de wijsheid Gods, [bestaande] in verborgenheid, die bedekt was, welke God te voren verordineerd heeft tot heerlijkheid van ons, eer de wereld was;
8 Welke niemand van de oversten dezer wereld gekend heeft; want indien zij ze gekend hadden, zo zouden zij den Heere der heerlijkheid niet gekruist hebben.
9 Maar gelijk geschreven is: Hetgeen het oog niet heeft gezien, en het oor niet heeft gehoord, en in het hart des mensen niet is opgeklommen, hetgeen God bereid heeft dien, die Hem liefhebben.
10 Doch God heeft [het] ons geopenbaard door Zijn Geest; want de Geest onderzoekt alle dingen, ook de diepten Gods.

11 Want wie van de mensen weet, hetgeen des mensen is, dan de geest des mensen, die in hem is? Alzo weet ook niemand, hetgeen Gods is, dan de Geest Gods.
12 Doch wij hebben niet ontvangen den geest der wereld, maar den Geest, Die uit God is, opdat wij zouden weten de dingen, die ons van God geschonken zijn;
13 Dewelke wij ook spreken, niet met woorden, die de menselijke wijsheid leert, maar met [woorden], die de Heilige Geest leert, geestelijke dingen met geestelijke samenvoegende.
14 Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden.
15 Doch de geestelijke [mens] onderscheidt wel alle dingen, maar hij zelf wordt van niemand onderscheiden.
16 Want wie heeft den zin des Heeren gekend, die Hem zou onderrichten? Maar wij hebben den zin van Christus.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 05:32

christen zijn

"christen zijn" is niet alleen
in een God geloven
die voor alle mensen zorgt
ergens ver hierboven
die de hemel heeft gemaakt
waar we eeuwig leven
en ontelb're engelen
ons met glans omgeven

"christen zijn" is als een boom
fier en recht te groeien
en met al je takken wijd
weelderig te bloeien
schaduwrijk de wandelaar
koelte te verstrekken
met je wuivend bladerdak
zachtjes toe te dekken

"christen zijn" is één groot feest
voor jezelf en velen
als je elke levensvrucht
met elkaar zult delen
dan verschijnt er groei en bloei
door de kracht van boven
en wordt "christen zijn" veel meer
dan alleen geloven
!
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 05:42

geloven

de hele wereld wankelt
geweld en angst is in
het ongeloof groeit welig
en niets heeft schijnbaar zin
er zijn er veel die twijf'len
of God vandaag nog leeft
en of de goede Herder
wel iets te zeggen heeft

de mens bezit geen hoop meer
geen heerlijk toekomstbeeld
en het geloof van velen
is angstig en verdeeld
de Bijbel is een sprookje
uit duizend-en-één nacht
laat staan dat Christus' komen
op aarde wordt verwacht

ons om te keren kan nog
weer samen naar het licht
de blik naar hoog're waarden
en op elkaar gericht
gewis komt pas 't geloven
in God ruim openbaar
wanneer wij weer als naasten
geloven in elkaar
!
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 05:46

een leerschool

zijn blij geloof had hij al jaren
en eigenlijk van kinds af aan
bezat hij vast de overtuiging
dat hij met God zou verdergaan
hij sprak vaak heel gewoon met vader
een schone, kinderlijke taal
zowel zijn zorgen als zijn vreugden
vertelde hij Hem allemaal

maar toen de jaren wat verstreken
hij aanzien en bekendheid kreeg
ging hij ineens ook anders praten
en zijn gesprek met Vader zweeg
God moest er ergens nog wel wezen
je gooit niet alles over boord
maar in de hemel werd steeds minder
zijn simpel taalgebruik gehoord

en toch was God hem niet vergeten
Hij had de deur nooit dichtgedaan
en op een dag kwam weer als vroeger
Zijn kind deemoedig voor Hem staan

soms zijn de zorgen van het leven
de beste leerschool die bestaat
ze zorgen dat je bij je Vader
weer als een kind naar binnen gaat
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 06:17

ANITA324 schreef:
Vrouwen - Bijbelstudie

<><

De ‘verstandige’ Ezel

Val mij niet lastig met de FEITEN
Mijn mening staat vast!!!

Ik geloof dat de natuur zichzelf heeft gemaakt, als de ‘blinde horlogemaker’.
Ik geloof in mutaties, alhoewel dit blinde, doelloze kopieervergissingen zijn in het DNA, die geen nieuwe informatie opleveren maar ze veeleer verliezen.
Ik geloof dat informatie kan voortkomen uit wanorde, door toeval, tegen elke natuurwet en serieuze wetenschappelijke waarneming in.
Ik geloof dat materie altijd bestond, of dat ze door zichzelf tot bestaan kwam, en dat ze zich daarna ordende tot informatiesystemen, zonder dat dit proces ooit door de wetenschap werd waargeno-men.
Ik geloof niet dat er iets bestaat buiten de natuur.
Ik wens geen bovennatuurlijk wezen.
Ik voeg bij wetenschap een filosofische verbintenis die geen God toelaat.
Ik wil niet weten van een scheppende God, want dan moet ik Hem erkennen als eigenaar, en Zijn recht om mij Zijn regels op te leggen - no way - ik ben geen domme ezel!

“Want Zijn onzienlijke dingen worden, van de schepping der wereld aan, uit de schepselen verstaan en doorzien, beide Zijn eeuwige kracht en Goddelijkheid, opdat zij niet te veront-schuldigen zouden zijn” (Romeinen 1:20).
“De dwaas zegt in zijn hart: Er is geen God” (Psalm 14:1).

Bron: Verhoevenmarc.be
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 06:37

ANITA324 schreef:
Vrouwen - Bijbelstudie

<><

Het bestaan van God

http://www.biblebelievers.com/
Alle Schriftaanhalingen komen uit de Statenvertaling (1977 of HSV)
Vertaling, bewerking en voetnoten door M.V.

INLEIDING
Om met onze bijbellessen te beginnen, moeten wij beginnen met God.
Wij worden constant uitgedaagd door atheïsten, sceptici en critici om te bewijzen dat er een God is. Het is voor de natuurlijke mens moeilijk te geloven in iets dat hij niet kan zien, aanraken of horen:
“Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die van de Geest van God zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden”
(1 Korinthiërs 2:14).
Het probleem wordt voor de christen opgelost met het eerste vers van de Bijbel: “In het begin schiep God de hemel en de aarde”
(Genesis 1:1; vgl. Job 38:4; Psalm 33:6; 89:12; 136:5; Hand. 14:15; 17:24; Hebr. 11:3).
De Bijbel is niet een leerboek dat het bestaan van God probeert te bewijzen - de Bijbel begint met het positieve feit dat God bestaat.
Geen enkele schrijver van de Bijbelboeken heeft dit feit ergens willen bewijzen De Bijbel stelt zonder meer dat het de dwaas is die het bestaan van God ontkent: “De dwaas zegt in zijn hart: Er is geen God” (Psalm 14:1).
Ieder eerlijk en oprecht mens, met gezond verstand, zal het evidente feit van Gods bestaan erkennen.

I. BEWIJS UIT DE SCHRIFT
“De hemelen vertellen Gods eer, het hemelgewelf verkondigt het werk van Zijn handen”
(Psalm 19:1).
De schoonheid, glorie en complexiteit van de hemelen spreken luid en duidelijk: God bestaat!
Romeinen 1:20 gaat verder en zegt dat de schepping zelf leert over Gods eeuwige kracht en Goddelijkheid:
“Want Zijn onzienlijke dingen worden, van de schepping der wereld aan, uit de schepselen verstaan en doorzien, beide Zijn eeuwige kracht en Goddelijkheid, opdat zij niet te verontschuldigen zouden zijn” (Romeinen 1:20).
De mens die God ontkent, is niet te verontschuldigen, zegt de Schrift.
Laat ons nu enkele minder overtuigende maar niettemin krachtige argumenten bestuderen.

II. BEWIJS UIT HET GEWETEN
De mens wordt geboren met een algemeen geloof in een Opperwezen; er is nog nooit een stam ontdekt die dat mankeert. Zij weten dat een bepaald Wezen schept en bestuurt.
“Die betonen het werk der wet geschreven in hun harten, hun geweten medegetuigende, en de gedachten onder elkander hen beschuldigende, of ook verontschuldigende” (Romeinen 2:14-15).

Het bestaan van God is geschreven in het menselijke geweten.
Sommige atheïsten beweren dat hun geweten hen niets meedeelt over God. Het is echter twijfelachtig dat er een echte atheïst kan gevonden worden. Zij hebben eerder hun geweten gestild door flagrant ongeloof.
Sommige mensen zijn zo blind dat zij de zon in de hemel zouden ontkennen, maar dat verandert niet het feit dat de zon bestaat, dat ze opgaat en ondergaat, elke dag.
Niemand is zo blind dat zij die weigeren te zien. De eerlijke mens zal beseffen dat de ‘innerlijke kleine stem’ hem zegt dat God bestaat en vandaag leeft.
Atheïsme is een van Satans instrumenten om mensen in slaap te wiegen, zonder de beschikbare redding aan te nemen.
Mensen ontkennen het bestaan van God niet omdat zij Hem niet zouden kunnen vinden, maar omdat
zij diep in hun binnenste bang zijn geconfronteerd te worden met hun daden die zij voor God zullen moeten verantwoorden, na de dood. Daarom ontkennen velen ook een voortbestaan van de ziel na de dood. En sommigen vinden het (bewust of onderbewust) veiliger verast te worden, in plaats van begraven te worden, opdat er ‘niets’ zou overblijven voor een opstanding ten oordeel.
Indien er geen God is, dan ben ik voor niemand of niets verantwoordelijk, hoef ik aan niets of niemand rekenschap af te leggen, en kan ik leven en sterven zoals ik dat zelf wil. Maar in de stillere momenten van bezinning fluistert het geweten van elk mens: “er is een God”, en alleen dwazen ontkennen dit. Naar boven kijken naar het geordende universum, en dan zeggen dat er geen God is, omdat wij Hem niet zien, is even belachelijk als naar boven kijken naar een vliegtuig, zonder een piloot te zien, en dan zeggen dat het vliegtuig zonder piloot vliegt.

III. HET ARGUMENT VAN OORZAAK (Kosmologisch)
De wereld is er. Ze moet van ergens gekomen zijn. Iemand of iets moet ze tot bestaan gebracht hebben, op een of ander tijdstip.
Bekijk een boek. Iemand moet het geschreven hebben. Geen drukpers, zelfs met de nieuwste elektronische snufjes, kan op zichzelf een boek produceren.
Iemand ontwierp het huis. Iemand ontwierp de bomen. Iemand ontwierp het universum.
Als alle onderdelen van een horloge in een trommel gedaan worden en continu geschud, dan zal dat horloge niet “toevallig” samengesteld worden en gaan lopen, ook al wachten we daar miljoenen jaren op.
Het enige zinnige antwoord op het probleem van het bestaan van de wereld, is het bestaan van een intelligent Wezen, dat wij God noemen.

IV. HET ARGUMENT VAN ONTWERP (Teleologisch 1)
Een horloge bestaat niet enkel, het heeft ook een ontwerper. Het werd ontworpen voor een bepaald doel.
Een horloge werd niet ontworpen om ergens op de grond te liggen. Het werd ontworpen om ons voortdurend en accuraat de tijd aan te geven, en werd uitgedacht door een scherpe geest.
Een onderzoek van de wereld en de dingen, groot en klein, toont aan dat alles werd ontworpen door een intelligente geest, voor een specifiek doel in het leven.
1 Teleologie (v. Gr. telos = einde, doel, en logos), wijsgerige term voor de doelbetrokkenheid die in de (levende) natuur
kan worden aangewezen. (Encarta 2002).
3 De kleuren, vormen en hoedanigheden van planten en dieren zijn niet zomaar toevalligheden. Zij spruiten voort uit een plan, afkomstig van een superieure creatieve geest, die aan de oorzaak ervan
ligt.

V. HET ARGUMENT VAN MORAAL (Antropologisch2)
De mens bezit een intellectuele en morele natuur die aantoont dat zijn Schepper niet louter een onbezielde kracht is maar een levend, intelligent Wezen. “En God zei: Laten Wij mensen maken naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis” (Genesis 1:26).
En God schiep de mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem”(Genesis 1:27; vgl. Gen. 5:1; 9:6; 1 Kor. 11:7; Efez. 4:24; Kol. 3:10).
“Zou Hij Die het oor plant, niet horen? Zou Hij Die het oog vormt, niet zien?” (Psalm 94:9).
God heeft de mens gehoor, gezichtsvermogen, kennis, intelligentie en een wil gegeven, want dit zijn dingen die Hijzelf bezit.
En het geweten leert een mens wat goed en slecht is, want de Schepper is een moreel Wezen, dat heilig is, van rechtvaardigheid houdt en een afschuw heeft van het kwaad.

VI. HET ARGUMENT VAN LEVEN
Leven komt van Leven, en het originele leven moet afkomstig zijn van een Wezen dat eeuwig leven bezit, namelijk leven dat al bestond voordat alle fysisch leven werd geschapen.
Waar kan zulk leven gevonden worden? Het kan enkel gevonden worden in God die eeuwig leven bezit.
“Want bij U is de bron van het leven; in Uw licht zien wij het licht” (Psalm 36:10). De appelboom verkrijgt zijn leven van de ouderlijke boom; het lam van haar ouderlijke schapen.
Maar vanwaar verkregen zij het leven? Dit gaat terug tot de oorspronkelijke schepping.
De Heer Jezus zei in Johannes 11:25: “Ik ben … het Leven”; ook in Johannes 14:6: “Ik ben … het Leven”; en in Johannes 10:28: “En Ik geef hun het eeuwige leven”.
Alle leven komt voort uit God. De theorie van spontane generatie is bewezen vals te zijn, geheel onacceptabel voor gezaghebbende wetenschap. Het leven moet een begin gehad hebben. Het enige logische antwoord is dat het begin bij God was.

VII. HET ARGUMENT VAN HARMONIE
De theorie van het atheïsme lost geen problemen op, maar vermenigvuldigt onopgeloste mysteriën.
De aanvaarding van het bestaan van God als Schepper van de wereld is als een magische sleutel die past op natuurlijke openbaring, kennis en (echte) wetenschap. Deze onweerlegbare leer wordt door een menigte van zielen vastgehouden die zowel willen leven als sterven in de troost van deze verzekering.

CONCLUSIE
Atheïsme, dat slechts een reusachtige twijfel en ongeloof bevat, kan enkel leiden tot duisternis en wanhoop bij hen die het accepteren.
2 Antropologie (v. Gr. anthroopos = mens en logos [filosofie], letterlijk: leer betreffende de mens. (Encarta 2002).

Het aannemen van Genesis 1:1: “In het begin schiep God de hemel en de aarde”, leidt een oprechte zoeker op het pad van een vollere openbaring van God. “Wie tot God komt, moet geloven dat Hij er is en dat Hij beloont, wie Hem zoeken (Hebreeën 11:6).
Laten wij komen als kinderen in eenvoudig geloof, gebaseerd op de openbaring van God in de Schrift en de natuur, en laten wij Hem helemaal geloven en vertrouwen.

OVERZICHTSVRAGEN

1. Schreef God de Bijbel als een leerboek om Zijn bestaan te bewijzen? Leg uit.
2. Wat is een atheïst in de ogen van de Heer?
3. Geef twee Schriftplaatsen om het bestaan van God te bewijzen.
4. Wat is het echte doel van de atheïst in zijn afwijzing van God?
5. Wat is het argument van oorzaak om het bestaan van God te bewijzen?
6. Wat is het argument van ontwerp om het bestaan van God te bewijzen?
7. Hoe weten wij dat God niet een onbezielde kracht is?
8. Wat is het argument van leven dat Gods bestaan bewijst?
9. Wat is een allereerste vereiste voor geloof in God?

Bron:verhoevenmarc.be
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 08:31

Dank jullie wel!

De bakmixen zijn weer ingeslagen, we kunnen weer oefenen.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 09:00

SOLAFIDE630 schreef:
Je kunt wat mij betreft toch echt wel het e.e.a. in gang zetten bij een man...... en dat doe je de ander dan dus ook aan.

Ik geloof dat het liefdevoller is, dat je daar als vrouw in een kerk rekening mee houdt.

Kleedt je gewoon decent in een kerk...lijkt me veeeeeel verstandiger. Knipoog smiley

Wat dit betreft ben ik het helemaal met je eens, Solafide!
Overigens vind ik ook dat een man niet met zijn kleding de aandacht van vrouwen moet trekken.
Ik ben een keer in een net pak naar de kerk gegaan.... nou dat heb ik geweten! In het kleine kerkgebouw gonsde het want mijn pak had de aandacht van de vrouwen getrokken.....

Mede daardoor trek ik, als het even kan, nooit een pak aan voor de kerkdienst. Het lijkt mij dat kerkgangers in de kerkdienst komen voor het Woord en niet om uit te stralen: "kijk eens hoe aantrekkelijk IK ben!"

Laatst aangepast door
ARJAN007
op vrijdag 12 maart 2010, 09:04
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 09:29

SOLAFIDE630 schreef:
Ach...als broeders en zusters van elkaar, heb je nu eenmaal ook met de ander te maken....en ik kan me best wel voorstellen, als een vrouw erg...ehhh vrouwelijk gekleed is...biijv. behoorlijk decolleté en korte rokjes en sensueel gekleed dus, dat je het bepaald niet makkelijk maakt voor die arme mannen, die dat schoons voor zich uit geetaleerd krijgen.

Doe het elkaar niet aan. De ene broeder is de andere niet, de één is nu wat dat betreft zwakker dan de ander.

Toen ik veertien was, was ik hevig verliefd op een meisje bij ons in de kerk. Onder het bidden, door mijn wimpers, keek ik dan naar haar. In mijn kerk droegen meisjes geen hoedjes, maar het had voor mijn gevoel echt niet uitgemaakt. Ik denk eerlijk gezegd dat God er liefdevol om kon glimlachen. Later gaf Hij zijn zegen zelfs...

Enneeeeeh Sola, denk je dat alleen die arme mannen soms wat zwak zijn? Je weet wel beter Knipoog smiley

Menselijke gevoelens laten zich niet helemaal uitschakelen, ga er wijs en vooral zonder schuldgevoelens mee om in de kerk, concentreer je weer op het doel waarvoor je gekomen bent en het is allemaal niet zo'n probleem.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 12 maart 2010, 10:16
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 10:24

IMRE695 schreef:
Maar 't blijft lastig hoe iemand iets bedoelt en hoe het op iemand anders over komt (hoe 't voelt). Een goede uitleg blijkt dan wel vaak nodig. Lachende smiley

Dat klopt.

Maar eerlijk gezegd: van al die nare verhalen over hoe mensen "werkelijk" zijn zou ik wel depri worden, als ik daar geen andere ervaringen tegenover had kunnen zetten.
Het is gelukkig niet altijd zo, dat - als het erop aankomt - mensen zich van hun zwarte kant laten zien. Soms gebeuren er ook goede, mooie dingen. Mijn ervaring is dat mensen soms of zelfs regelmatig proberen iets goeds te doen.

In de natuur waar de bomen en planten groeien en dieren rondlopen, gaat het er ook lang niet altijd vriendelijk aan toe. Toch zie ik mooie bloemen en nu met de lente in het vooruitzicht ook weer de mooie blaadjes die al half uitkomen. En wat mensen betreft: er zijn er heus die belangstellend vragen hoe het met me gaat. Niet iedereen is zodanig gefixeerd op zijn eigen belang dat oprechte belangstelling niet meer mogelijk is.......
Eerlijk gezegd kijk ik liever naar wat er wèl goed gaat dan wat er niet goed gaat. Van alles wat wel goed gaat, word ik zelf ook wat enthousiaster......

Laatst aangepast door
ARJAN007
op vrijdag 12 maart 2010, 10:24
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 11:12

JOLAN931 schreef:
Dank jullie wel!

De bakmixen zijn weer ingeslagen, we kunnen weer oefenen.

Misschien beter dat je het deze keer helemaal zelf doet, dus ook de mixer zelf bedienen...... Dan kan vriendjelief later de breipen wel in de cake prikken Huilende smiley, smiley in tranen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 11:27

Je hebt gelijk, Sola.

Mij zal je niet met mini-rokje zien en de kerk. Al die mannen die dan afgeleid worden. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen, ze dat aan te doen. Clown smiley
Misschien is een burka toch niet zo'n gek idee.
Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILMA729
op vrijdag 12 maart 2010, 11:28
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 11:42

Wat mij opvalt is dat er in de hele bijbel gesproken word dat de vrouw zich kuis behoort te gedragen.
waar zijn de regels over mannenkleding en hoofddeksels?
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 12:03

ANITA324 schreef:
een leerschool

zijn blij geloof had hij al jaren
en eigenlijk van kinds af aan
bezat hij vast de overtuiging
dat hij met God zou verdergaan
hij sprak vaak heel gewoon met vader
een schone, kinderlijke taal
zowel zijn zorgen als zijn vreugden
vertelde hij Hem allemaal

maar toen de jaren wat verstreken
hij aanzien en bekendheid kreeg
ging hij ineens ook anders praten
en zijn gesprek met Vader zweeg
God moest er ergens nog wel wezen
je gooit niet alles over boord
maar in de hemel werd steeds minder
zijn simpel taalgebruik gehoord

en toch was God hem niet vergeten
Hij had de deur nooit dichtgedaan
en op een dag kwam weer als vroeger
Zijn kind deemoedig voor Hem staan

soms zijn de zorgen van het leven
de beste leerschool die bestaat
ze zorgen dat je bij je Vader
weer als een kind naar binnen gaat

Ja, dat is een waarheid! Thanks Anita

Jill
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 12:09

ARJAN007 schreef:

Mede daardoor trek ik, als het even kan, nooit een pak aan voor de kerkdienst. Het lijkt mij dat kerkgangers in de kerkdienst komen voor het Woord en niet om uit te stralen: "kijk eens hoe aantrekkelijk IK ben!"

Arjan , als je de Vader in je hebt, straal je vanzelf. Lachende smiley
Dan maakt kleiding geen verschil, je straalt van binnen uit Lachende smiley met blinkend witte tanden

Shaloom Jill
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 12:19

ik denk als we mensen die vragen hoe zij hun behoudenis kunnen krijgen en je komt met zoveel teksten dat zo`n mens door het bomen het bos niet meer zien,
God de Vader zegt komt tot mij als een kind.
Belijd je zonden naar Jezus neem Jezus aan in je hart en dan pas kan er genezing komen.
Stap voor stap Papa`s Liefde laten zien, kom je verder dan al die lappen tekst Knipoog smiley Lachende smiley Engeltje smiley

Shaloom Jill
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 12:45

In Het voetspoor van Jezus
raak je nooit de weg kwijt

Jill
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 12:48

WILMA729 schreef:
Je hebt gelijk, Sola.

Mij zal je niet met mini-rokje zien en de kerk. Al die mannen die dan afgeleid worden. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen, ze dat aan te doen. Clown smiley
Knipoog smiley

tjoh, wilma; ik had nu toch echt verwacht dat je al heupwiegend, op naald-hakjes, al tikke-takkend de kerk door zou gaan,
beetje knipperend met je oogjes naar links en naar rechts, een vriendelijke smile naar iedereen die je tegenkomt,
en nee, natuurlijk verwachtte ik geen ienie minie rokje van je.....
zonder lukt je dat ook wel.......... Knipoog smiley

weet je; ik denk dat God echt wel weet hoe Hij de mens geschapen heeft;
inclusief hormonen.
en als een man t verschil niet meer zou zien tussen aantrekkelijk en minder aantrekkelijk, zou er dan niet iets gigantisch mis met hem zijn??
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 13:08

DENNISS669 schreef:
Bedankt Crossroad voor deze bijdrage: Here Jezus, ik geloof met geheel mijn hart, dat U voor mij bent gestorven, en bent opgestaan. U heeft voor mij de dood overwonnen en U Leeft. Uw bloed reinigt mij van alle zonden, Heer ik wil een kind van U genoemd worden, laat mijn naam geschreven worden in het boek des Levens. Niet door eigen werk Here Jezus, maar het is alleen door Uw genade, AMEN.

De beller is erg kritisch zoals gezegd. Hoewel ik al jullie reacties waardeer en onderstreep, zijn concrete vraag is welke bijbelteksten hem vertellen wat bekering nu wel en niet inhoud. Hij is bekend met bijbelse verhalen, maar wil eigenlijk gewoon een opsomming van bijbelverzen die hem bewijzen dat het zo moet. Dat je in de ene kerk moet biechten en in de andere weer niet, terwijl ze dezelfde bijbel hebben, dat doet hem erg wantrouwend zijn tegen alle menselijke woorden. Daarom, wat zegt de bijbel en waar over dit onderwerp?
Met vriendelijke groet

Dennis

Hoi Dennis,

De beller mag ook kritisch zijn, daarom zou ik, zoals ik al aangaf, Joh. 3:16 aanhalen en daar eerst met hem/haar over doorpraten. Daarna pas zou ik vragen of hij/zij dat met geheel het zijn/haar hart geloofd, en dan vragen of hij/zij mij wil na-bidden Lachende smiley
Voor mij is het sleutelvers dus Joh. 3:16, vanwaaruit je de Liefde van Jezus Christus kunt duidelijk maken.

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op vrijdag 12 maart 2010, 13:09
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 13:14

Mijn zusje erg ziek begon gister halve wege de avond flauw vallen.
Overgeven en diaree voor de nacht voor haar gewaakt was 1x overgeven bleef verder rustig.
Heeft slappe thee en beschuitje gehad.
Zonet is de huisarts geweest ze had een lage bloedruk en is ORS voorgeschreven.
Want 1 uurtje terug begon ze weer over te geven zwart donker groene gal en beneden schiet het er ook eruit. Zieke smiley
Alleen lopen is te zwak ervoor en begeleid je haar naar de wc en verzorg je haar in wat nodig is.
Laatste keer dat ze erg ernstig ziek was ze 5 jaar moest ook uitkijken dat ze niet begon uit te drogen. Want veel vlees om de botten heeft ze ook niet. Ze doet ook zoveel studeren en werken en thuis hier de huishouding doen word teveel voor haar. Deze dagen is voor haar uitzieken en dat rustig weer mag opknapen.

Anita
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 13:15

Hoe was je dag, maak ik maar even hoe was mijn week.

Het begon allemaal met wat Papa mij in mijn slaap vertelde om te gaan doen.
Eigenlijk menselijker wijs kon het niet.
Maar toch geluisterd en de stappen gedaan wat Papa mij zei.
Mensen gebeld, en gevraagd ga bidden hiervoor.
En de wonderen zijn de wereld nog niet uit.............
De deuren gingen open zoals Papa gezegt had.
Bij elke stap die ik moest doen, ging Papa vooruit.
Hij baande de weg die nodig was om het doel, wat Hij tegen mij gezegt had, te bereiken.

Wat Liefdevolle Papa hebben we toch.
Hij weet alle dingen.
Papa ik hou van U.

Shaloom Jill

Laatst aangepast door
JILL658
op zaterdag 12 juni 2010, 02:48
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 13:38

WILMA729 schreef:
Je hebt gelijk, Sola.

Knipoog smiley

Het is een idee....... Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 13:40

ARJAN007 schreef:
Overigens vind ik ook dat een man niet met zijn kleding de aandacht van vrouwen moet trekken.
Ik ben een keer in een net pak naar de kerk gegaan.... nou dat heb ik geweten! In het kleine kerkgebouw gonsde het want mijn pak had de aandacht van de vrouwen getrokken.....

Ik ben het ook wat dit betreft helemaal met je eens Arjan.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARGREET107

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 13:47

HANNAH810 schreef:
6.1 Timotheüs 5 [1 v.] „Bestraf een ouden man niet hardelijk, maar vermaan hem als een vader; de jonge als broeders;”
7.1 Timotheüs 6 [1 v.] „En die gelovige heren hebben, zullen hen niet verachten, omdat zij broeders zijn; maar zullen hen te meer dienen, omdat zij gelovig en geliefd zijn, als die deze weldaad mede deelachtig zijn. Leer en vermaan deze dingen.”
8.2 Timotheüs 4 [1 v.] „Predik het woord; houd aan tijdelijk, ontijdelijk; wederleg, bestraf, vermaan in alle lankmoedigheid en leer.”
9.Titus 2 [3 v.] „Vermaan den jongen mannen insgelijks, dat zij matig zijn.”
10.Titus 3 [1 v.] „Vermaan hen, dat zij aan de overheden en machten onderdanig zijn, dat zij hun gehoorzaam zijn, dat zij tot alle goed werk bereid zijn;”
11.1 Petrus 2 [1 v.] „Geliefden, ik vermaan u als inwoners en vreemdelingen, dat gij u onthoudt van de vleselijke begeerlijkheden, welke krijg voeren tegen de ziel;”
12.1 Petrus 5 [1 v.] „De ouderlingen, die onder u zijn, vermaan ik, die een medeouderling, en getuige des lijdens van Christus ben, en deelachtig der heerlijkheid, die geopenbaard zal worden:”

even gegoogled.......
staat hiertussen wat je bedoeld margreet?

Bedankt Hannah. Helaas staat wat ik bedoel er niet bij, maar jouw bijdrage is waardevol voor de teksten over vermanen;)
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 294 295 296 297 298 299 300 ... 6194 Volgende
Pagina 297 van 6194