Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 20:28
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Tuurlijk, van elke fobie. Fobie = angst, en de volmaakte liefde drijft alle vrees/angst uit. |
mooi gebedspuntje voor n hoop christenen dus...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
|
|
|
ja ik was op vakantie heb veel dvd's gekeken een ganse stapel was ook eens lekker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
|
|
|
Niet meer erkennen/belijden van zonden kan met zich meebrengen dat een mens een soort genade-automatisme in zijn/haar leven gaat hanteren en niet meer echt alert is op wat wel en niet goed is om te doen. Juist het erkennen/belijden van zonden, en als je het naar anderen doet, dan doe je het in principe ook naar God, maakt je bewust van je afhankelijkheid van God, waardoor je Zijn genade gaat/blijft waarderen en juist bereid bent om je leven naar God te richten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELTJE813
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 20:33
|
|
|
Mensen lees punt 1 van Mariska,dat lijkt mij de beste oplossing.
vaak wordt men hier verkeerd opgevat,en jan en alleman bemoeid zich er mee,en dan heb je het ............ in de glazen.
En Rell, zet ook nog even boven je poll dat ze er niet over moeten discuseren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 20:34
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik geloof er niks van, maar ja ik heet natuurlijk Thomas
Thomas |
pffffffff, hoe bedoel je een eigenzinnig heerschap..... 't zal inderdaad je naam wel zijn.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 20:37
|
|
|
Het is een andere punt maar ook in welke vorm dan ook bij welke je het ook vorm laat geven in je leven is alsnog blijven gehoorzamen aan Gods Woorden die Hij vanuit de Bijbel meegeeft naar ons toe.
Dus GÉÉN eigen Draai aan maken en denken zo zal het goed zijn. Neej Laat Gods Woord het spreken. Duidelijk en Zuiver.
Shalom
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op donderdag 4 maart 2010, 20:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELTJE813
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 20:38
|
|
|
-------------------------------------------------------------------------------------
Ik mis alleen de ondertiteling. Nederland is toch nedelandstalig gesproken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 20:43
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Voorzitter stembureau weigert echtgenote.
De regels voor de identificatieplicht bij het stemmen voor de gemeenteraadsverkiezingen woensdag werden in heel het land streng nageleefd.
Een voorzitter van een stembureau in Niedorp spande de kroon. Hij stuurde namelijk zijn eigen vrouw naar huis omdat zij zich niet kon identificeren. Dat meldt het Noordhollands Dagblad. |
Zal hij dat ook als echtgenoot doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 20:46
|
|
|
HANNAH810 schreef: | pffffffff, hoe bedoel je een eigenzinnig heerschap..... 't zal inderdaad je naam wel zijn..... |
Vergeet zijn bloed ook niet Fryske bobbekop
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 20:47
|
|
|
ik denk dat als je niet meer vraagt om vergeving van je zonden, dat je dan op een gegeven moment niet meer bewust bent van je zonden. Mmm, dat is dus precies de bedoeling van het volmaakte offer volgens Hebreeën 10,2: ...Want zij die de dienst verrichten, zouden zich dan in geen enkel opzicht meer bewust zijn van zonden, wanneer zij eens en voor altijd gereinigd waren. we doen dagelijks zonden,waarom dan niet dagelijks vergeving vragen. we vergeven toch ook de mensen dagelijks die ons iets aan doen, die om vergeving vragen?
<b>HENK710 schreef:</b>"quote">Niet meer erkennen/belijden van zonden kan met zich meebrengen dat een mens een soort genade-automatisme in zijn/haar leven gaat hanteren en niet meer echt alert is op wat wel en niet goed is om te doen. Juist het erkennen/belijden van zonden, en als je het naar anderen doet, dan doe je het in principe ook naar God, maakt je bewust van je afhankelijkheid van God, waardoor je Zijn genade gaat/blijft waarderen en juist bereid bent om je leven naar God te richten!</td></tr></table></span> Om Paulus te parafraseren: Laten we daarom onze aandacht richten op onze zonden, opdat de genade overvloedig worde? Dat zij verre! Je richten op je rechtvaardigheid in Christus leert je eervol naar Gods wil te leven, Zijn genade leert ons! Titus 2,11+12 Want de zaligmakende genade van God is verschenen aan alle mensen. ZIJ (de genade) voedt ons ertoe op, met verloochening van de goddeloosheid en de wereldse begeerten, bezonnen en rechtvaardig en godvruchtig te leven in deze tegenwoordige wereld.
Laatst aangepast door
|
DENNISS669
|
op donderdag 4 maart 2010, 20:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 20:54
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Dat alles in een zin: Ik kom tot een ander inzicht (bekeren), ik erken dat ik niet voldoe aan Gods wet (zondig). Ik accepteer dat Jezus voor mij plaatsvervangend de straf gedragen heeft (geloven). God scheld mijn zonden kwijt, omdat hij ze Jezus heeft toegerekend (vergeven). Ik zeg daarom nu hetzelfde als God over mijn zonden, ze zijn vergeven (belijden) [/color] |
Theoretisch misschien wel waar, maar het klinkt me wel heel emotioneel neutraal in de oren...
Dat roept bij mij de volgende (persoonlijke) vraag op... Wat betekent het ten diepste voor jou dat je zondaar was/bent voor God? Dat jij vergeving van zonden hebt kunnen ontvangen, heeft God ALLES gekost! Om dat te (blijven) beseffen en om mijn relatie met God zuiver te houden vind ik een dagelijks belijden van mijn zonden nodig.
Zonden staan idd mijn relatie met God in de weg. Maar gode zij dank staan mijn zonden Gods relatie met mij niet meer in de weg!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 20:57
|
|
|
DENNISS669 schreef: | <b>HENK710 schreef:</b>"quote">Niet meer erkennen/belijden van zonden kan met zich meebrengen dat een mens een soort genade-automatisme in zijn/haar leven gaat hanteren en niet meer echt alert is op wat wel en niet goed is om te doen. Juist het erkennen/belijden van zonden, en als je het naar anderen doet, dan doe je het in principe ook naar God, maakt je bewust van je afhankelijkheid van God, waardoor je Zijn genade gaat/blijft waarderen en juist bereid bent om je leven naar God te richten!</td></tr></table></span> Om Paulus te parafraseren: Laten we daarom onze aandacht richten op onze zonden, opdat de genade overvloedig worde? Dat zij verre! Je richten op je rechtvaardigheid in Christus leert je eervol naar Gods wil te leven, Zijn genade leert ons! Titus 2,11+12 Want de zaligmakende genade van God is verschenen aan alle mensen. ZIJ (de genade) voedt ons ertoe op, met verloochening van de goddeloosheid en de wereldse begeerten, bezonnen en rechtvaardig en godvruchtig te leven in deze tegenwoordige wereld. |
Met het door mij gestelde gaat geenszins de aandacht op de zonden gericht worden, zoals in de door jou geciteerde tekst gedaan wordt. Juist niet. Het uitgangspunt is nu juist de genade in Jezus verkregen! Je daarop richten doet je bewust zijn van het nodig hebben ervan en dus op je tekortkomingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 21:01
|
|
|
ANITA324 schreef: | Het is een andere punt maar ook in welke vorm dan ook bij welke je het ook vorm laat geven in je leven is alsnog blijven gehoorzamen aan Gods Woorden die Hij vanuit de Bijbel meegeeft naar ons toe.
Dus GÉÉN eigen Draai aan maken en denken zo zal het goed zijn. Neej Laat Gods Woord het spreken. Duidelijk en Zuiver.
Shalom |
welke eigen draai?? volgens mij zijn dit Gods eigen woorden want zo staat het in de bijbel er wordt hier heel duidelijk gesproken over een samenkomst maar goed laat mij maar draaien en daarbij vind ik die lappen tekst die jij steeds op het forum zet verdraait veel op bijbelstudie lijken zet er volgende keer dan wel ff bij dat het alleen door vrouwen gelezen mag worden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 21:04
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Je wilt dus beweren dat homo's en mensen met het gender syndroom te genezen zijn? |
dat vraag ik mij nou ook af Mariska,
nog even en het down syndroom is ook te genezen.
Niet dat ik zeggen wil dat God niet groot is...... maar om dit zo te stellen, daar heb ik mijn twijfels bij.
Ik geloof dat iemand met homofiele gevoelens inderdaad zo geboren is, Ik geloof ook dat God het niet zo gewild heeft Ik geloof ook dat alle andere afwijkingen in deze wereld niet zo gewild zijn Ik geloof ook dat die dingen helaas toch gebeuren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 21:10
|
|
|
HENK710 schreef: | Vergeet zijn bloed ook niet Fryske bobbekop | Stiefhasses zul je bedoelen...
Frysk bloed tsjoch op, wo nou ris bruze en siede.....
.....en dat warme Friese bloed bevalt je maar al te goed, Hendrikus Zo slecht heb je het daar niet mee als ik de ontwikkelingen volg.
Thomas, niet altijd een diepfries.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 4 maart 2010, 21:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 21:14
|
|
|
HENK710 schreef: | Vergeet zijn bloed ook niet Fryske bobbekop |
dat het dramatisch was wist ik al, maar dat het zo erg was????? een friesse stijfkop?? of eh...vertaal ik nu niet goed misschien...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 21:16
|
|
|
HANNAH810 schreef: | dat het dramatisch was wist ik al, maar dat het zo erg was????? een friesse stijfkop?? of eh...vertaal ik nu niet goed misschien........... |
Die stijfkoppen hebben ook zeker gereedschap he... ...er was eens een monnik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 21:18
|
|
|
RENSKE067 schreef: | welke eigen draai?? volgens mij zijn dit Gods eigen woorden want zo staat het in de bijbel er wordt hier heel duidelijk gesproken over een samenkomst maar goed laat mij maar draaien en daarbij vind ik die lappen tekst die jij steeds op het forum zet verdraait veel op bijbelstudie lijken zet er volgende keer dan wel ff bij dat het alleen door vrouwen gelezen mag worden |
Lief poes
Ik kan niet helpen dat mannen hierop een berichtje achter laten. Mannen mogen hier best op reageren alleen moet de mans persoon naar de andere manspersoon erover navragen in Bijbelstudie. Dan is de man in aanzet komt de man om het hoekje kijken is hij die de richtlijn in voortouw neemt alleen als de manspersoon ook wijsheid en inzicht heeft want is de man als de vrouw geen Bijbel kennis heeft kan die beter zwijgen en luisteren naar wat Gods Woord daar verder over spreekt.
Shalom,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 21:19
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Theoretisch misschien wel waar, maar het klinkt me wel heel emotioneel neutraal in de oren...
Dat roept bij mij de volgende (persoonlijke) vraag op... Wat betekent het ten diepste voor jou dat je zondaar was/bent voor God? Dat jij vergeving van zonden hebt kunnen ontvangen, heeft God ALLES gekost! Om dat te (blijven) beseffen en om mijn relatie met God zuiver te houden vind ik een dagelijks belijden van mijn zonden nodig.
Zonden staan idd mijn relatie met God in de weg. Maar gode zij dank staan mijn zonden Gods relatie met mij niet meer in de weg! |
Oke, Liesbeth, dan zullen we het op dit punt niet eens woorden denk ik zo... en dat mag, tis geen wedstrijd Wat me persoonlijk opvalt dat je je mening weinig met bijbelteksten onderbouwt, en dat o zich zegt niks over gelijk, heb ook zat misplaatste en zelfs verdraaide bijbelcitaten zien langs komen op fora. Tot op zekere hoogte begrijpen we elkaar ook verkeerd denk ik op te maken uit je laatste reactie... Ik besef me heeeel goed Jezus offer, maar ik laat dat niet ertoe leiden dat ik me constant zondig naar God toe voel, om de simpele reden dat dit niet Gods zienswijze op mij als persoon representeerd. Hij ziet MIJ, in mn nieuwe schepping, rechtvaardig door Christus, niet mijn oude gestorven ik die nog elke dag de werken der zonde doet. Als schuldbesef bij jouw liefde oproept, prima, bij mij zorgt het voor afscheiding, dat is namelijk wat zonde doet. Dat zeg niet ik, dat zegt de bijbel. Ik leef in genade, dwz ik weet dat ik elke dag tekort schiet, en weet dat Gods volmaakte offer ervoor heeft gezorgd dat het mij nooit meer in de weg hoeft te staan. Er is geen veroordeling voor wie in Christus Jezus is (Rom.8,1) Dus laat ik (=mijn nieuwe identiteit) me niet veroordelen, niet door mensen (Jes.54,17) niet door mezelf (mijn oude wettische ik, die kijkt naar mijn daden ipv mijn geloof) en ik weet dat God mij niet veroordeeld, omdat Hij mij gerechtvaardigd heeft. En een rechtvaardige verdient niks dan zegen, schuldgevoel is totaal misplaatst. Ik snap er niks van, als het Gods wens was om onze zonden voor eens en altijd door een volmaakt offer te vergeven, en ze niet langer te gedenken, waarom denken er dan mensen dat God blij is als ze elke dag met een waslijst van hun tekortkomingen komen? Alsof God dat niet alwist voordat je geschapen bent? Hij had een hekel aan die tekortkomingen, en kwam met de perfecte oplossing, en dan nog blijven mensen God maar eraan herinneren... "Sorry dat ik zo slecht ben, Heer heb genade..." Dat heeft ie dus al gehad, en mensen blijven er maar mee bezig... Weet je wat ik soms denk: Dat mensen op een vreemde manier denken Gods genade te kunnen verdienen door zich mar zo zondig mogelijk naar God op te stellen. Zelfs in hun tekortkomingen proberen mensen nog eer of in dit geval genade bij God te verdienen... Nee, daar denk ik dus anders over, en waarom heb ik hopenlijk in vele vorige posts kunnen verduidelijken. Gods zegen voor je, groetjes Dennis
Laatst aangepast door
|
DENNISS669
|
op donderdag 4 maart 2010, 21:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 21:24
|
|
|
HENK710 schreef: | Die stijfkoppen hebben ook zeker gereedschap he... ...er was eens een monnik... |
ik ben bang dat je verhaal niet is overgekomen, henk.....vertel verder....... ik luister.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 21:27
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik ben bang dat je verhaal niet is overgekomen, henk.....vertel verder....... ik luister......... |
Zegt de plaats Dokkum je iets
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 21:34
|
|
|
HENK710 schreef: | Zegt de plaats Dokkum je iets |
daar is reeds lange tijd geleden iemand vermoord , met de naam Bonifatius.
het was voor mijn tijd, dus ik was de moordenaar niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLENNY451
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 21:34
|
|
|
Mensen toch! Tuurlijk kan God alles genezen. Door Zijn striemen zijn wij genezen. Alles hing daar aan het kruis, het is een belofte! Ik de Here ben uw Geneesheer! Als God het niet kan is Hij niet Almachtig! Hiju is Alwetend anders is Hij geen God en moet nog bijleren..toch?
Dus sta op die belofte want God maakt geen onderscheid voor wie genezing wil.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLENNY451
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 21:39
|
|
|
Wie niet kan vergeven, blijft altijd slachtoffer! Opnieuw beginnen en Zijn Woord in gedachten houden. Wat zou jezus doen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 21:48
|
|
|
Laten we erop terug over het onderwerp:
GEHOORZAAMHEID
Inplaats van ja en nietus knikken.
Laat het gehoor geven en lezen zoals de Bijbel het weergeeft die door God aan zijn discipelen heeft meegeven om de dingen op te schrijven. Dat we vandaaruit lezen en onderzoeken zoals het er staat.
We mogen elke dag meer dingen bijleren als we ons ook gehoorzaamheid daarin willen tonen om in die leerschool verder te willen komen. Luisteren naar onze Meester die onze proefwerken nakijkt voor een mooie groene krul op je huiswerk mag krijgen.
Lieve broers en zussen De Vader ziet ons hart aan Mogen we ons naar Hem uitstrekken Hoe ver we ook in het leven staan Als we zelf maar ook willen Komen we heel erg ver Dichter tot de Vader groeien Ja in geloof met ons hart en verstand Door Jezus Christus alleen Hij is de Weg de Waarheid en het Leven Niemand anders komt tot de Vader dan door Mij
Van mijn kant was iets meegeven om door te geven. Ik gaf al te kennen dat dit niet mijn eigen bijbelstudie is. Ik had dit van site toetsalles.nl en mocht van hun dit bekend maken Mijn hart is vol van de Here en wil ik ook niets liever iedereen op welk terein het bekend maken van de zuiverheid zoals Hij in de Bijbel weergeeft. Mijn zinnen zijn misschien krom weergeven en misschien te moeilijk zodat een ander het niet snapt of een andere gedacht eraan overhoudt dan naar wat ik inwezen probeert te vertellen. (net als iemand kleurenblind is ben ik woordenblind). We zijn allemaal Zijn Kinderen die in de Here Jezus gelooft. En eens zullen we allemaal bij de Vader zijn in de hemel. Waar het fijn zal zijn een groot feest. Van nieuwe hemel en aarde lees openbaring 21 en 22. Daar mogen we ons naar uitstrekken en naar verlangen. Wat een uitzicht zal dat zijn ja ik verlang naar U o Heer.
Een zuster in Christus,
Anita
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op donderdag 4 maart 2010, 21:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 21:48
|
|
|
HENK710 schreef: | Die stijfkoppen hebben ook zeker gereedschap he... ...er was eens een monnik... |
En dat was een grote sukkel! Kijk Mijn voorouders zagen Boni wel zitten Die wijn en zo was best lekker. |Weer eens wat anders dan ons sterke kruidendrankje dat sinds mensenheugenis en ver daarvoor in Dokkum al bereid werd. Tegen het diepvriezen. Boni zei dat is anti-fries En daar moet je bij Friezen niet mee aankomen. Het werd nog erger. Toen mijn voorouders om Doutzen zaten te dobbelen, mocht dat niet van Boni Mijn voorouder zei: Voorwaar ik zeg je Boni: Over 1256 jaar zijn er nog wel Friezen die dat willen! (Deze even voor de kenners van de geschiedenis ) Hij had een vooruitziende blik... Het werd te erg onder Boni Toevallig lag daar gereedschap, een bijl..... En de rest weten we.
...en Boni kreeg zijn zin want tot op de dag van vandaag wordt op de plek waar hij is vermoord water uit een bron gehaald, die we uiteraard duur verkopen omdat mensen denken dat ze erdoor genezen. Voor domheid betaal je.
En verder is Dokkum een moordstad, ik ben er geboren al heb ik er maar kort gewoond.
Thomas, trots op zijn voorouders!
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 4 maart 2010, 21:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 21:53
|
|
|
ANITA324 schreef: | Lief poes
Ik kan niet helpen dat mannen hierop een berichtje achter laten. Mannen mogen hier best op reageren alleen moet de mans persoon naar de andere manspersoon erover navragen in Bijbelstudie. Dan is de man in aanzet komt de man om het hoekje kijken is hij die de richtlijn in voortouw neemt alleen als de manspersoon ook wijsheid en inzicht heeft want is de man als de vrouw geen Bijbel kennis heeft kan die beter zwijgen en luisteren naar wat Gods Woord daar verder over spreekt.
Shalom, |
zo lief ben ik niet hoor dit is een openbare chat dus kan je verwachten dat er mannen zijn die lezen en reageren lijkt me dus voor jou als vrouw ongepast om hier te spreken als je consequent bent maar goed dit is mijn draai he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLENNY451
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 21:56
|
|
|
Ja, helemaal correct als dit ook door de mannen goed wordt geïntepreteerd. Helaas merk ik dat vaak mannen dit aanhalen en de/hun dame dan als een voetveeg wordt behandeld.
Nogmaals, het is gewoon correct in de juiste verhouding en positie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 21:57
|
|
|
Officieel is de slavernij al een heel poosje afgeschaft. Over de exacte data bestaat wat onduidelijkheid want incidenteel komt het nog weleens voor maar dan onder een andere naam.
Maar goed, daar gaat het niet om...
In de bijbel is slavernij een zeer geaccepteerd iets, zowel in het oude als nieuwe testament word er over gesproken als zijnde een geaccepteerd iets. Sterker nog: Er zijn duidelijke wetten gegeven in het oude testament over hoe slaven behandeld moeten worden en in de zendingsbrieven word hier ook over geschreven.
Inmiddels is slavernij iets uit het verleden en als barbaars gezien... Nou komt bij mij de vraag op... als slavernij nu als iets barbaars word gezien, wat niet meer van deze tijd is, waarom is er dan geen voortschrijdend inzicht op de houding naar homofielen? Want die houding is minimaal zo barbaars als slavernij ooit was.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLENNY451
|
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 21:58