Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: woensdag 5 juni 2013, 23:12
|
|
|
Huh? Ben je weg?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 6 juni 2013, 07:13
|
|
|
Nou lekker weer in het zonnetje (maar nu met crème) bij de Dutch Youngster Festival. Lekker EHBO-en
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 6 juni 2013, 11:15
|
|
|
Petra weg, en Willemijn weg.
Nou ja, laten wij hopen dat dat tijdelijk is.
Ik ga afwassen en weg...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 00:25
|
|
|
ben al weer terug.... ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 07:05
|
|
|
PETRA373 schreef: | ben al weer terug.... ha ha |
Was je even boodschappen wezen doen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 08:32
|
|
|
ANNA415 schreef: | Was je even boodschappen wezen doen? |
ha ha nee, maandelijkse hormonen bui je weet wel, de tijd dat je geen gehaktballen moet maken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 08:52
|
|
|
Eerst maar eens werken en vanavond hooien.Stel je daar maar niets romantisch bij voor hoor,als je geluk hebt mag je op de trekker maar anders is het een grote hooi/zand/zweet/blarenbende.
Paarden zijn eigenlijk voor consumptie,scheelt mij weer pakjes sjouwen voor die luxe opvreters
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 14:44
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Eerst maar eens werken en vanavond hooien.Stel je daar maar niets romantisch bij voor hoor,als je geluk hebt mag je op de trekker maar anders is het een grote hooi/zand/zweet/blarenbende.
Paarden zijn eigenlijk voor consumptie,scheelt mij weer pakjes sjouwen voor die luxe opvreters |
na ja een bruine man op een trakter, vlak bij het hooi..... je weet maar nooit of dat niet romantisch is leanne
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 18:10
|
|
|
PETRA373 schreef: | ha ha nee, maandelijkse hormonen bui je weet wel, de tijd dat je geen gehaktballen moet maken |
Dat duurt toch altijd een week?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 18:21
|
|
|
'We' zijn elke dag van plan om een begin te maken om hier uiteindelijk de zooi eens netjes op te ruimen.
Maar daar zijn 'we' óf te lui voor, of we voelen 'ons' weer eens alleen, terwijl een van mijn beste vrienden op de hoek woont.
Er is gewoon elke dag hier wel de een of ander @@#$ smoes, om niets te hoeven doen.
Tis gewoon schandalig.
In die zin kan ik me wel vinden in dat 'we' geneigd zijn tot alle kwaad'.
Ja, de Waarheid maakt vrij....net als een alcoholist de helft wint als dat ie zegt dát ie een alcoholist is, zo kan iemand die lui is ook al de helft winnen door toe te geven en onder ogen te zien dát ie lui ís...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 18:22
|
|
|
Gelukkig !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 18:22
|
|
|
Gelukkig !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 18:28
|
|
|
SHANITA130 schreef: | 'We' zijn elke dag van plan om een begin te maken om hier uiteindelijk de zooi eens netjes op te ruimen.
Maar daar zijn 'we' óf te lui voor, of we voelen 'ons' weer eens alleen, terwijl een van mijn beste vrienden op de hoek woont.
Er is gewoon elke dag hier wel de een of ander @@#$ smoes, om niets te hoeven doen.
Tis gewoon schandalig.
In die zin kan ik me wel vinden in dat 'we' geneigd zijn tot alle kwaad'.
Ja, de Waarheid maakt vrij....net als een alcoholist de helft wint als dat ie zegt dát ie een alcoholist is, zo kan iemand die lui is ook al de helft winnen door toe te geven en onder ogen te zien dát ie lui ís...
|
Klopt Shanita het probleem onder ogen zien is het begin van herstel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 18:30
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Klopt Shanita het probleem onder ogen zien is het begin van herstel |
Ja, ik maak er wel een soort geintje van, misschien, maar het ís wel zo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 19:39
|
|
|
Als ik vanavond en morgenochtend al een groot begin heb gemaakt met opruimen, dan mag ik 's middags naar een vriend van mij, anders niet.
Slim he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 11:35
|
|
|
luieren, boodschappen, eens ff lekker bij de Action snuffelen, luieren, lekker eten, ff langs bij verjaardag vrienden, luieren .....
oh ja moet ook nog een paar wassen draaien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 13:08
|
|
|
Buxushaagje en nog wat losse planten zijn verpoot. Dat was de grootste klus.
Todo:
hekje weghalen heg snoeien buxushaag snoeien plantjes kopen aardbeien uit eigen tuin plukken cake bakken strijken 2 beddegoeden wassen hele huis stofzuigen boodschapjes doen en inderdaad: luieren
Hmmmm, ik begin onderaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 18:29
|
|
|
KLUS667 schreef: | Buxushaagje en nog wat losse planten zijn verpoot. Dat was de grootste klus.
Todo:
hekje weghalen heg snoeien buxushaag snoeien plantjes kopen aardbeien uit eigen tuin plukken cake bakken strijken 2 beddegoeden wassen hele huis stofzuigen boodschapjes doen en inderdaad: luieren
Hmmmm, ik begin onderaan |
Ja, Klus, da's handig zo'n lijst, die heb ik ook elke dag, en ik begin dan ook vaak onderaan, en vaak blijf ik onderaan hangen , ja, punt twee onderaan gebeurt vanzelf als ik honger krijg.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 22 juni 2013, 18:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 18:48
|
|
|
Ik zal mij todo lijst even opschrijven:
Waarschuwing, mensen die gevoelig zijn kunnen het beter niet lezen.
Afwassen, een afwas van drie weken.
Wasjes draaien en ophangen.
Kleding en andere was sorteren en netjes opvouwen en in de kast doen. (als je hier, de overigens wel schone wasgoedberg ziet, snap je wel dat dat uren gaat duren).
Alle papieren die hier weer overal door me huis liggen netjes in een ordner doen.
Al mijn boeken, die hier overal rondslingeren, netjes opstapelen, en overzichtelijk.
Stofzuigen.
Badkamer vraagt op een opruimbeurt, en schoonmaakbeurt.
Bed opmaken.
Schuur opruimen. ---
Dit zijn de belangrijkste dingen.
En weet je wat nou het rare is?
Ik vond het altijd erg leuk, opruimen en zo in mijn eigen huis, ik heb ook een mooi huis.
Daarom snap ik mezelf even niet.(meer)
Ik was altijd een pietje precies wat betreft opruimen en schoonmaken.
Affijn, ik ben begonnen....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 22 juni 2013, 18:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 20:54
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, Klus, da's handig zo'n lijst, die heb ik ook elke dag, en ik begin dan ook vaak onderaan, en vaak blijf ik onderaan hangen , ja, punt twee onderaan gebeurt vanzelf als ik honger krijg. |
Schrik niet, het is me bijna gelukt. Ik heb me toch een spierpijn, tjonge jonge....zelfs een douche heeft deze niet weggehaald.
De twee beddenwassen is één klerenwas geworden en luieren is er ook bij ingeschoten. De was draait nog en de cake zit nu lekker in de oven
Weet je Shanita, ik moest aan je denken, eigenlijk wilde ik niet boven stofzuigen, maar jij zei pas dat je pas iets leuks van jezelf mocht doen als je opgeruimd had, dus ik mocht van mezelf pas een cake bakken als alles gedaan was. Nou dan trek je wel door hoor
Pfff, ik ga nu in de ruststand. De rustdag start voor mij vroeg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 21:01
|
|
|
Een todo-lijst werkt wel bij mij... Maar dat gaat niet zozeer over dagelijkse dingen...maar meer over de karweitjes die blijven liggen...minder belangrijk zijn, maar toch eens een keer MOETEN...
Zo stond vandaag de logeerkamer op het programma... Komen we niet zo veel, maar daar wordt wel van alles ""gedumpd"" Afwassen staat dus NIET op die lijst...(dat is iets wat dagelijks moet gebeuren...en dus ook gebeurd)
Maar zo staat wel weer het onkruid tussen de tegels...op die lijst... Wegstrepen van een lijst...geeft voldoening...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 21:02
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik zal mij todo lijst even opschrijven:
Waarschuwing, mensen die gevoelig zijn kunnen het beter niet lezen.
.............................................. |
Shanita, die lijst is echt te lang.... Probeer eens ieder dag, of om de 2 dagen één punt van je lijst te doen (en dan bij te houden). Je zult zien dat de lijst zo klaar is.
Succes ermee!!
P.S., jij moet veel borden hebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 22:50
|
|
|
[quote=KLUS667]Shanita, die lijst is echt te lang.... Probeer eens ieder dag, of om de 2 dagen één punt van je lijst te doen (en dan bij te houden). Je zult zien dat de lijst zo klaar is.
Weet ik, behandelaar, of hoe die vrouw ook heet officieel zei ook elke dag iets....
Succes ermee!! thx!
P.S., jij moet veel borden hebben
Klopt iedereen kwam met spullen toen ik hier pas woonde, heb verleden jaar alles eruitgeflikkerd(lees met behulp van mensen van de kerk dingen bij grof vuil gezet en laten ophalen door kringloop) Alleen idd me borden etc nog niet, die haalt de snuffelmarkt op. Dus dozen en kratten van AH zijn nu tijdelijk mijn kasten totdat me broer en ik het hier geschilderd hebben in augustus, anders kan ik weer sjorren met spullen en heb nieuwe vloer net.
Ja, had eerst moeten schilderen dan pas nieuwe vloer, weet ik, jammer inschat foutje, niets aan te doen, gaat trouwens heel goed, je kan er speciaal plastic voor kopen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 22 juni 2013, 22:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 22:53
|
|
|
KLUS667 schreef: | Schrik niet, het is me bijna gelukt. Ik heb me toch een spierpijn, tjonge jonge....zelfs een douche heeft deze niet weggehaald.
De twee beddenwassen is één klerenwas geworden en luieren is er ook bij ingeschoten. De was draait nog en de cake zit nu lekker in de oven
Weet je Shanita, ik moest aan je denken, eigenlijk wilde ik niet boven stofzuigen, maar jij zei pas dat je pas iets leuks van jezelf mocht doen als je opgeruimd had, dus ik mocht van mezelf pas een cake bakken als alles gedaan was. Nou dan trek je wel door hoor
Pfff, ik ga nu in de ruststand. De rustdag start voor mij vroeg |
Leuk
Nou, ik heb zoveel rustdagen gehad, ik ga morgen vrolijk verder proberen dingen te doen. Dát geeft mij weer rust Trusten
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 22 juni 2013, 23:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 16:08
|
|
|
KLUS667 schreef: | Shanita, die lijst is echt te lang.... Probeer eens ieder dag, of om de 2 dagen één punt van je lijst te doen (en dan bij te houden). Je zult zien dat de lijst zo klaar is.
Succes ermee!! |
Hai Klus,
Ja, meerdere zeiden dat al, en nu jij ook...
Ja, het ís ook écht zo, als je bijvoorbeeld denkt nou ik doe een paar keer per dag iets, of elke dag iets, of om de twee dagen iets, dan heb je na een week veel gedaan.
Anders blijf je ertegenaan hikken, zo véél, dan kan je het niet meer overzien, weet niet meer waar te beginnen. En doe/deed ik dus helemaal niets meer...
Dus, ja, ik volgde het al op, maar ja zaten wel weer binnen no time drie dagen tussen dat ik niets deed. Ja, me eigen opknappen en de deur heel snel uit, dat weer wel..
Maar ja wat jij zegt, doe elke dag, of om de dag steeds iets, ja, dát werkt
Bedankt!
Het is dan ook wel zelfdiscipline, maar ja als je op een dag, drie keer denkt en ook een half uur iets doet, ja, dan heb je dus anderhalf uur per dag, en als je het gedane bijhoudt, en zo doorgaat, ja, dan zie je ook vooruitgang.
En dan idd, belangrijkste eerst, daarna minder belangrijk, etc.
Haha, ja, me ene vriend wil hier binnenkort komen(en ik wil ook dat ie komt) en hij komt helemaal uit andere kant van Nederland, dus ja, dan zeg ik niet na vier uur reizen ga maar weer, dus die blijft hier dan slapen, en ja dan is het evident, dat het dan hier opgeruimt en spik en span moet zijn, voor mezelf alleen al natuurlijk.
En slapen ís dus ook slapen, ja, het is dus blijkbaar gewoon mogelijk, vriendschap tussen man en vrouw, en ja, waarom eigenlijk ook niet?
Kijk, zelf kan ik nog door de rommel heenkijken, weet ook dat het eerst anders was, juist heel netjes, maar ja, je moet niet alleen kijken hoe kom ik, en me huis op mezelf over, maar ook, hoe komt me huis en ik op anderen over. Wijsheid van S., dat laatste, geleerd op een re-integratie cursus.
Fijne zonnige zondag!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 23 juni 2013, 16:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 17:14
|
|
|
Happie eten klaarmaken en opeten onder het genot van een heleboel afleveringen van 'Goede tijden', die ik heb gemist, keek al sinds begin februari niet, dus heb nog wat tegoed. Smullen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 19:11
|
|
|
KlUS: De twee beddenwassen is één klerenwas geworden en luieren is er ook bij ingeschoten. De was draait nog en de cake zit nu lekker in de oven Geplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 20:54
Luieren erbij ingeschoten, da's ernstig Klus....Je kan daar overigens wel voor in therapie hoor, 9 sessies worden vergoed, dus er is hoop...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 19:15
|
|
|
SHANITA130 schreef: | KlUS: De twee beddenwassen is één klerenwas geworden en luieren is er ook bij ingeschoten. De was draait nog en de cake zit nu lekker in de oven Geplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 20:54
Luieren erbij ingeschoten, da's ernstig Klus....Je kan daar overigens wel voor in therapie hoor, 9 sessies worden vergoed, dus er is hoop... |
Ok, ik luier ook niet vaak, moet ik nu gelijk in therapie? Is er een steekje los in mijn bovenkamer als ik niet kan luieren?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 20:58
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ok, ik luier ook niet vaak, moet ik nu gelijk in therapie? Is er een steekje los in mijn bovenkamer als ik niet kan luieren? |
Mijzelf lijkt het mij heerlijk als je gewoon, de gehele dag door kan gaan, met van alles en nog wat.
Ik bedoelde het zo, steeds meer mensen raken in burn-out omdat alles snel gaat, snel moet, haasten....en ja, Klus maakt een grapje, dat hij zelfs niet heeft geluierd, zoiets, terwijl dat wel op zijn lijstje staat, en ik maak een grapje terug...Hij zei: 'Luieren is er bij in geschoten'.
Nou vond ik grappig
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 23 juni 2013, 22:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 22:11
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Mijzelf lijkt het mij heerlijk als je gewoon, de gehele dag door kan gaan, met van alles en nog wat.
Ik bedoelde het zo, steeds meer mensen raken in burn-out omdat alles snel gaat, snel moet, haasten....en ja, Klus maakt een grapje, dat hij zelfs niet heeft geluierd, zoiets, terwijl dat wel op zijn lijstje staat, en ik maak een grapje terug... |
Ja maar, ja maar, jaa maar ik had echt niet geluierd Ik moet werken, daarom (0:29)
Zo moet ik echt in therapie, jullie geloven me gewoon niet
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|